WK 2009 in Rio de Janeiro, Brazilië, mei-juni 2010
-
Re: WK 2009 in Rio de Janeiro, Brazilië, mei-juni 2010
Mooi, dan komen wij nu bij de kern: was deze reis en het verblijf op eigen kosten?
Indien ja: een mooi en respectabel initiatief
Indien nee: een dure brief
Wie weet het antwoord?
Wie weet het antwoord?
- Jan Pieter
- Real name: Jan Pieter Drost
Ik weet het antwoord niet, maar wat ik wel weet is dat bijna alle politieke en commerciele reizen in theorie vervangen kunnen worden door elektronische conversatie. En toch gebeurt dat niet, omdat de uitkomsten dan heel anders zouden zijn. Mensen zijn niet strikt rationeel, ze willen elkaar zien, horen, aanraken en ruiken (dit alles met mate). Een president van de wereldddambond die belt naar Brazilie zou beslist minder gedaan krijgen dan een president die langskomt.Fred van Amersfoort wrote:Mooi, dan komen wij nu bij de kern: was deze reis en het verblijf op eigen kosten?
Wie weet het antwoord?
En inderdaad, een reis op eigen kosten zou zeer respectabel zijn, maar het heeft ook een keerzijde. Want wie zou er in de toekomst nog president willen worden, wetende dat hij elk jaar een paar duizend euri uit eigen middelen moet bijlappen om zijn functie naar behoren uit te voeren?
De president van de FMJD en nog meer leden hebben in de afgelopen jaren er veel eigen geld ingestopt. Weet de juiste cijfers niet exact meer, maar ik weet wel dat dit bijv voor mij niet mogelijk is.
Daarom vindt ik het in en in triest dat sommige mensen hun graag afschilderen als geldwoven/ zakkenvullers. Dat is echt ver verwijderd van de werkelijkheid.
Dit was ook zo bij de bestuursleden ervoor, zoals Pieter Hildering.
Daarom vindt ik het in en in triest dat sommige mensen hun graag afschilderen als geldwoven/ zakkenvullers. Dat is echt ver verwijderd van de werkelijkheid.
Dit was ook zo bij de bestuursleden ervoor, zoals Pieter Hildering.
-
Het gaat hier om een principiele discussie. Natuurlijk dient een bestuurder middelen te hebben om zijn moeilijke taken goed te kunnen uitvoeren. Een aantoonbaar nuttige taak hoeft zeker niet uit eigen zak betaald te worden. Daarom is transparantie een absolute vereiste. Uiteraard laat ik mij hierbij niet muilkorven door Ganesha, geen idee wie dat is. Een retourtje Brazilie met een verblijf van een week is omgerekend mogelijk een hoger bedrag dan het veroveren van de wereldtitel. EenWK in Brazilie is mooi maar wat is de visie die er onder zit, wat zijn de kosten en de baten? Dat er ook mensen zijn die geheel belangeloos uit liefde voor hun sport er tijd en geld in stoppen is absoluut geweldig maar is geen garantie voor kwaliteit.
Beste Fred, in het geheel niet mijn idee om jouw of wie dan ook te muilkorven. Gewoon om aan te geven dat deze bestuurders er niet voor dure reisjes etc zitten.
Zou mij niet verbazen als Dhr, Otten dit ook nog uit eigen zak betaald..
Verder ben ik het met Jan Pieter eens dat persoonlijk contact vaak effectiever blijkt dan brief/ mailwisseling.
Zou mij niet verbazen als Dhr, Otten dit ook nog uit eigen zak betaald..
Verder ben ik het met Jan Pieter eens dat persoonlijk contact vaak effectiever blijkt dan brief/ mailwisseling.
- Hanco Elenbaas
-
Op www.fmjd.org staan de short minutes van de CD-meeting op 21 en 22 mei in Wageningen.
Flink wat nieuws over WSMG, World Cup etc.
Betreffende een eventueel WK 2010 in Brazilie:
"The necessary guarantees that were asked in February before May 31 will not be realized at that date. After discussion the CD decides to give Mr. Marcos another two weeks to deliver the necessary reassurances."
Flink wat nieuws over WSMG, World Cup etc.
Betreffende een eventueel WK 2010 in Brazilie:
"The necessary guarantees that were asked in February before May 31 will not be realized at that date. After discussion the CD decides to give Mr. Marcos another two weeks to deliver the necessary reassurances."
https:toernooibase.kndb.nl More than 415.000 games on applet, more than 1.300.000 results, more than 21.000 games broadcasted (semi-)live, more than 12.900 inserted tournaments!
-
http://www.ericsdamsite.com
http://www.thailandopen.nl
http://dammen.startpagina.nl
http://www.thailandopen.nl
http://dammen.startpagina.nl
- Hanco Elenbaas
De Telegraaf, ma 19 jul 2010, 16:52
WK dammen Brazilië afgeblazen
Van onze dammedewerker
Damvoorzitter Harry Otten
AMSTERDAM - Na bijna negen maanden onzekerheid is het WK dammen in Brazilië – dat aanvankelijk gepland stond in oktober 2009 – niet van de grond gekomen.
De Braziliaanse organisator en de Werelddambond (FMJD) hebben de sport geen goede dienst bewezen, ondanks alle inspanningen. Damvoorzitter Harry Otten besloot vervolgens zonder een aanvaardbare reactie uit Sao Paulo om het toernooi definitief af te blazen. Vooral een aantal bonden en spelers blijven met een kostenpost zitten die niet gecompenseerd wordt.
Het eerstvolgende WK dammen is nu in mei 2011 in Nederland (Emmeloord en Urk)
-
Dan is nu toch echt het moment aangebroken voor kritische vragen. Zijn er Nederlanders betrokken bij de voorbereiding ? Welke reizen zijn er gemaakt naar Brazilie en op kosten van wie? Dienen er bestuurlijke consequenties getrokken te worden?
- Hanco Elenbaas
Een WK in Brazilië had het truttige imago van de damsport wat kunnen opvrolijken. Voor iedereen zonde dat het niet doorgaat, speciaal voor Lélio Marcos, die zich er zo op had verheugd en al druk bezig was om tot FMJD-president te worden gekozen tijdens dit door hem georganiseerde mooiste WK aller tijden.
Vergeet vooral niet de vraag:Fred van Amersfoort wrote:Dan is nu toch echt het moment aangebroken voor kritische vragen. Zijn er Nederlanders betrokken bij de voorbereiding ? Welke reizen zijn er gemaakt naar Brazilie en op kosten van wie? Dienen er bestuurlijke consequenties getrokken te worden?
Zijn er wellicht octopussen binnengedrongen in het als speelokaliteit beoogde aquarium?
Heaven is no location, but a state of mind
-
Nee maar er zijn wel kwallen gezien op het strand.
Kwallen met een witte boord en een stropdas.
Een een lijkbleek gelaat?Fred van Amersfoort wrote:Nee maar er zijn wel kwallen gezien op het strand.
En een humorloze glimlach?
En staalblauwe ogen, zonder warmte erin?
Heaven is no location, but a state of mind