NK sneldammen 2010
-
- Real name: Jeroen Kos
Re: NK sneldammen 2010
Dus vanwege een voetbalwedstrijd moet ik een uur eerder beginnen, is de finale groep ingekrompen van 8 naar 6 spelers en moet ik 2 uur pauzeren? Wat een waanzin. Ik denk dat ik maar iets anders ga doen op deze dag...
-
Het is weer eens lachen, gieren, brullen met de bobo's. Altijd wordt er ver- en gewezen naar/op de regeltjes en nu gaan ze tussentijds alles wél aanpassen. Lekker consequent he(e)r(en) . Het speelschema van het WK is natuurlijk al maaaaaanden bekend. Volgens mij waren er twee keuzes:
1. andere datum
2. toernooi gewoon ongewijzigd op de dag zelf spelen op de geplande wijze.
Dit is weer vlees noch vis, kool en geit etc en zal meer ontevreden gezichten opleveren. Alle deelnemers iig veel succes. Ik ga lekker naar de kroeg voetballen kijken
1. andere datum
Dit is weer vlees noch vis, kool en geit etc en zal meer ontevreden gezichten opleveren. Alle deelnemers iig veel succes. Ik ga lekker naar de kroeg voetballen kijken
Dit slaat totaal nergens op. Als je een voetballiefhebber bent dan blijf je maar thuis. Moeten de dammers die niet van voetballen houden rekening gaan houden met de liefhebbers. Het is al maanden bekend wanneer het sneldammen plaats vindt. Trouwens kunnen de regels wat betreft: Om praktische redenen wordt de halve finale niet gespeeld in vier groepen van zes maar in drie groepen van acht en de finale in vier groepen van zes in plaats van drie groepen van acht: aangepast worden.
Schande! Schande! Schande!
Is er overleg geweest met de deelnemers of heeft een of andere jandoedel het weer besloten omdat van de (laten we zeggen 40 deelnemers) er tien op het forum hebben lopen klagen!
Schande! Schande! Schande!
Is er overleg geweest met de deelnemers of heeft een of andere jandoedel het weer besloten omdat van de (laten we zeggen 40 deelnemers) er tien op het forum hebben lopen klagen!
Je zou haast je lidmaatschap van de KNDB opzeggen wat een teringzooi maken ze er weer van!Douwe Edelenbos wrote:Het is weer eens lachen, gieren, brullen met de bobo's. Altijd wordt er ver- en gewezen naar/op de regeltjes en nu gaan ze tussentijds alles wél aanpassen. Lekker consequent he(e)r(en) . Het speelschema van het WK is natuurlijk al maaaaaanden bekend. Volgens mij waren er twee keuzes:
1. andere datum
-
Wel erg triest dat men zo met een Nederlands Kampioenschap omgaat. Degenen die voor deze beslissing verantwoordelijk zijn brengen het damspel (ik noem het maar geen sport meer) hiermee in diskrediet.
En de KNDB maar klagen dat het ledenaantal terug loopt, dat er geen sponsoren kunnen worden gevonden! Op deze manier kan je de damsport toch niet meer serieus nemen. Ik speel nog een jaar provinciaal en landelijk voor de bond, daar na is het afgelopen want ik heb geen zin om nog via de bondscontrbutie een bijdrage te leveren aan een stelletje lapzwanzen!Bert Zwart wrote:Wel erg triest dat men zo met een Nederlands Kampioenschap omgaat. Degenen die voor deze beslissing verantwoordelijk zijn brengen het damspel (ik noem het maar geen sport meer) hiermee in diskrediet.
Eindelijk eens een wijs besluit.
Anders komt er toch bijna niemand meer dammen. Er komen er toch al zo weinig.
Vind je voetbal niet leuk. Ga een uurtje relaxen in het zwembad, dat is maar 200 mtr verder.
Het hele leven bestaat uit water en wijn. Alleen bij dammen is alles nog zwart of wit.
Ook de jeugd die een NK sneldammen speelt zal zich best amuseren bij het voetbal.
Ze mogen voor aan ziiten(!) anders zien ze niets.
En komt er iemand echt niet vanwege dit besluit, wees dan zo eerlijk om je af te melden, dan kan er een vervanger gezocht worden want dan heeft de rest wel leuke dag.
Anders komt er toch bijna niemand meer dammen. Er komen er toch al zo weinig.
Vind je voetbal niet leuk. Ga een uurtje relaxen in het zwembad, dat is maar 200 mtr verder.
Het hele leven bestaat uit water en wijn. Alleen bij dammen is alles nog zwart of wit.
Ook de jeugd die een NK sneldammen speelt zal zich best amuseren bij het voetbal.
Ze mogen voor aan ziiten(!) anders zien ze niets.
En komt er iemand echt niet vanwege dit besluit, wees dan zo eerlijk om je af te melden, dan kan er een vervanger gezocht worden want dan heeft de rest wel leuke dag.
-
Beetje rustig aan... niet te hard van stapel lopen...wibor wrote: Je zou haast je lidmaatschap van de KNDB opzeggen wat een teringzooi maken ze er weer van!
Het verplaatsen naar een andere dag was het best geweest, maar helaas: de damkalender zit nokkie nokkie...
Toch ben ik van mening dat het een leuke dag gaat worden. Voor de niet-voetballiefhebbers natuurlijk sneu,
maar ik ben bang dat er meer voetballiefhebbers zijn die af zouden zeggen als de 'oude' opzet bleef,
dan niet-voetballiefhebbers die nu afzeggen vanwege de 'nieuwe' opzet.
Het siert de KNDB niet om dit besluit te nemen (immers: het verklaard dat dammen een mindere sport is dat maar om het voetbal heen moet plannen),
maar het lijkt me, naar omstandigheden, wel de juiste keuze.
-
Ik heb sinds 1990 niet meer meegespeeld in het NK sneldammen, omdat het toernooi bijzonder weinig uitstraling heeft (o.a. vanwege het lage prijzengeld). Deze maatregel onderstreept alleen maar dat je het toernooi niet al te serieus moet opvatten.Bert Zwart wrote:Wel erg triest dat men zo met een Nederlands Kampioenschap omgaat. Degenen die voor deze beslissing verantwoordelijk zijn brengen het damspel (ik noem het maar geen sport meer) hiermee in diskrediet.
MOCHT!! Ik me ooit plaatsen voor dit kampioenschap dan mag ik toch hopen dat er niet zulke fratsen uitgehaald worden, ben best wel voetbalfan(vraag mijn vrouw maar) maar of je gaat voor een NK of niet en geen andere dingen er tussendoor.Bert Zwart wrote:Wel erg triest dat men zo met een Nederlands Kampioenschap omgaat. Degenen die voor deze beslissing verantwoordelijk zijn brengen het damspel (ik noem het maar geen sport meer) hiermee in diskrediet.
Heel correct, Bonja.Bonja wrote:MOCHT!! Ik me ooit plaatsen voor dit kampioenschap dan mag ik toch hopen dat er niet zulke fratsen uitgehaald worden, ben best wel voetbalfan(vraag mijn vrouw maar) maar of je gaat voor een NK of niet en geen andere dingen er tussendoor.Bert Zwart wrote:Wel erg triest dat men zo met een Nederlands Kampioenschap omgaat. Degenen die voor deze beslissing verantwoordelijk zijn brengen het damspel (ik noem het maar geen sport meer) hiermee in diskrediet.
Heaven is no location, but a state of mind
- Jan Pieter
- Real name: Jan Pieter Drost
Klagen is ook een kunst, want waar gaat het eigenlijk om? Tussen de halve finale en de finale is er altijd al een pause. Die wordt nu een uurtje langer. Ruim de tijd dus om te lunchen en de geest weer even fris te maken via een wandeling. (En ja, je kunt ook voetbal kijken.)
Dat de halve finale nu in groepen van acht wordt gespeeld en de finale in groepen van 6, lijkt me alleen maar een verbetering. Anders loop je het risico dat je toernooi na 5 potjes al voorbij is. Mag je daarna nog 7 keer spelen om te bepalen of je 17e dan wel 24e wordt. Lekker belangrijk. Het zou van mij nog wel wat verder mogen gaan: 2 groepen van 12 waarvan de nummers 1 tegen elkaar spelen om het kampioenschap.
Tenslotte: tijdens wedstrijden van Oranje komt de B.V. Nederland tot stilstand en worden zelfs kabinetsformaties onderbroken. Met de imagoschade voor de damsport zal het dus heus wel meevallen.
Dat de halve finale nu in groepen van acht wordt gespeeld en de finale in groepen van 6, lijkt me alleen maar een verbetering. Anders loop je het risico dat je toernooi na 5 potjes al voorbij is. Mag je daarna nog 7 keer spelen om te bepalen of je 17e dan wel 24e wordt. Lekker belangrijk. Het zou van mij nog wel wat verder mogen gaan: 2 groepen van 12 waarvan de nummers 1 tegen elkaar spelen om het kampioenschap.
Tenslotte: tijdens wedstrijden van Oranje komt de B.V. Nederland tot stilstand en worden zelfs kabinetsformaties onderbroken. Met de imagoschade voor de damsport zal het dus heus wel meevallen.
kan wel wezen, maar de indeling wordt veranderd wat betreft plaatsing voor de finale, en er wordt een uur eerder begonnen dus sommige spelers moeten nog vroeger weg. En als onze mooie sport al wordt vergeleken met het zooitje gajes uit de politiek die alleen onze zakken leegplukt dan ben ik er helemaal gauw klaar mee . En denk maar niet dat produktie bedrijven twee uur stil gaan staan misschien staat er een televisie op de werkvloer maar dat is dan ook alles. We zouden ook kunnen vragen aan de FIFA of ze de wedstrijd van Nederland kunnen uitstellen tot na het NK. :Jan Pieter wrote:Klagen is ook een kunst, want waar gaat het eigenlijk om? Tussen de halve finale en de finale is er altijd al een pause. Die wordt nu een uurtje langer. Ruim de tijd dus om te lunchen en de geest weer even fris te maken via een wandeling. (En ja, je kunt ook voetbal kijken.)
De huiscolumnist van deslunteren.nl plaatst de discussie in een breder geheel, met een zeer duidelijke mening.
http://www.des-lunteren.nl/column/aa-9-sport-of-spel/
Ik zie het verband tussen sport en het verlengen van de pauze met een uur niet zo. Sportmensen kunnen gewoon sport bedrijven.aldert wrote:De huiscolumnist van deslunteren.nl plaatst de discussie in een breder geheel, met een zeer duidelijke mening.
Wat mij wel een probleem lijkt is het aanvangstijdstip van 10.00. Dammers uit Gelderland zijn zich er wellicht niet zo van bewust, maar voor dammers uit Friesland en Zeeland is een aanvangstijdstip van 10.00 erg arelaxed.
Heaven is no location, but a state of mind