De Bunker in de HF NK

Post Reply
Kosmos
Real name: Tj. Goedemoed

Re: De Bunker in de HF NK

Post by Kosmos » Thu Mar 04, 2010 16:11

Image

Th. Berends - Scholma

De zwarte stelling lijkt wat op die van een aangever in een partijcompositie. Tactisch gezien heeft wit niet meer dan 37-31 26x39 38-33 39x19 24x11 met een benauwde remise.

Gewoon 30-25 geeft wit een uitstekende aanval.
Bijv. 8-13 25x14 9x20 23-19! 3-8 32-28 27-31 28-23

Image

Leuk plaatje. Het lijkt alsof wit en zwart een telefoongesprek voeren...

1) 17-22 35-30!! 20-25 47-41-36x7 W+

2) 18-22 35-30 20-25 19-14 etc. W+

3) 31-36 (of 21-27) 19-14 20x9 24-20x20x29 met snelle kansrijke doorbraak.

Wit heeft dus een zeer kansrijke aanval, maar vergreep zich aan:

23-19??
Heaven is no location, but a state of mind

Cor van Dusseldorp

Post by Cor van Dusseldorp » Sun Mar 07, 2010 22:26

Van toernooibase:
Pieter Steijlen heeft het protest gewonnen. Omdat nu Jan van Dijk weigert de partij te spelen is de uitslag veranderd in een reglementaire overwinning voor Steijlen. Ben Provoost en Steijlen spelen nu een barrage om één finaleplaats.

Fred van Amersfoort

Post by Fred van Amersfoort » Mon Mar 08, 2010 10:38

Dus als ik het goed heb heeft die Van Dijk eerst het privilege om niet op zondag te spelen. Vervolgens wint Steijlen het protest. Plots telt voor Van Dijk gezag van kerk en overheid niet meer.

Jasper Daems

Post by Jasper Daems » Mon Mar 08, 2010 10:46

Fred van Amersfoort wrote:Dus als ik het goed heb heeft die Van Dijk eerst het privilege om niet op zondag te spelen. Vervolgens wint Steijlen het protest. Plots telt voor Van Dijk gezag van kerk en overheid niet meer.
De fout dat Steijlen niet geinformeerd was dat hij op vrijdag moet spelen, ligt niet bij van Dijk lijkt me.
Dat hij vervolgens weigert te spelen als het protest van Steijlen wordt toegewezen vind ik niet gek (hij is al een keer geweest en toen was zijn tegenstander er niet, schuld zowel niet bij hem als tegenstander, plus voor van Dijk staat niets meer op het spel), tenzij van Dijk een degelijke compensatie is aangeboden.

MenO

Post by MenO » Mon Mar 08, 2010 11:18

Double_D wrote:
Fred van Amersfoort wrote:Dus als ik het goed heb heeft die Van Dijk eerst het privilege om niet op zondag te spelen. Vervolgens wint Steijlen het protest. Plots telt voor Van Dijk gezag van kerk en overheid niet meer.
De fout dat Steijlen niet geinformeerd was dat hij op vrijdag moet spelen, ligt niet bij van Dijk lijkt me.
Dat hij vervolgens weigert te spelen als het protest van Steijlen wordt toegewezen vind ik niet gek (hij is al een keer geweest en toen was zijn tegenstander er niet, schuld zowel niet bij hem als tegenstander, plus voor van Dijk staat niets meer op het spel), tenzij van Dijk een degelijke compensatie is aangeboden.
Nou... een bedankbloemetje van Ben zal hij in ieder geval niet meer krijgen :wink:
Maar het is inderdaad de vraag welke voorwaarden zijn voorgesteld voor het overspelen van de partij, en zolang wij die niet kennen is het niet geheel terecht met de beschuldigende vinger naar Jan van Dijk te gaan wijzen.

Benieuwd of Ben Provoost nog in beroep gaat tegen deze uitspraak :mrgreen:

Ganesha

Post by Ganesha » Mon Mar 08, 2010 11:40

Pieter Steijlen heeft het protest gewonnen. Omdat nu Jan van Dijk weigert de partij te spelen is de uitslag veranderd in een reglementaire overwinning voor Steijlen. Ben Provoost en Steijlen spelen nu een barrage om één finaleplaats

Erg goed nieuws voor Pieter, :D Grijp je kans zou ik zo zeggen, opvreten die Bennie. :twisted:

Jan Pieter
Real name: Jan Pieter Drost

Post by Jan Pieter » Mon Mar 08, 2010 12:21

Double_D wrote:De fout dat Steijlen niet geinformeerd was dat hij op vrijdag moet spelen, ligt niet bij van Dijk lijkt me.
Het kan natuurlijk dat Van Dijk op dit moment vakantie viert in Australie. In dat geval is het begrijpelijk dat hij niet terugkomt voor zijn partij tegen Steijlen.
Maar als er sprake is van onwil (en dat lees ik tussen de regels door) dan mag de tuchtcommissie wat mij betreft uitrukken. Laten we wel wezen: voor een speler als Van Dijk heeft er (met alle respect) nooit iets op het spel gestaan in de halve finale. Zo iemand komt daar om lekker te dammen en zijn sportieve plicht te doen. Daaraan verandert nu niets. En van iemand die het geen probleem vindt om zijn tegenstanders buiten de reguliere rondes te laten opdraven, mag je toch wel enige soepelheid verwachten wanneer hij zelf een keer moet komen op een moment dat hem minder goed schikt.

groenteboer
Real name: Michel Stempher

Post by groenteboer » Mon Mar 08, 2010 12:43

Ganesha wrote: Erg goed nieuws voor Pieter, :D Grijp je kans zou ik zo zeggen, opvreten die Bennie. :twisted:
Sluit ik me volledig bij aan!

wellnesswrotter

Post by wellnesswrotter » Mon Mar 08, 2010 13:04

Jan is voor niets naar de vrijdagavond wedstrijd afgereist, en zou nu weer af moeten reizen terwijl er voor hem niks op het spel staat. Laat Pieter, want die wil graag naar de finale, maar in Ureterp verschijnen. Dan wordt er vast nog wel even gedamt.

Fred van Amersfoort

Post by Fred van Amersfoort » Mon Mar 08, 2010 13:17

Jan Pieter is veel genuanceerder dan ik maar hij stelt in de kern precies wat ik bedoel.
Indien Van Dijk door overmacht niet kan spelen heeft hij pech. Dan is er vast wel iets te regelen.
Daar waar hij de boel bewust sabboteert dient hij voor de Sharia rechter te verschijnen.
Het vonnis lijkt mij dat hij gestenigd dient te worden door twintig witte schijven.

MenO

Post by MenO » Mon Mar 08, 2010 13:45

Fred van Amersfoort wrote:Jan Pieter is veel genuanceerder dan ik maar hij stelt in de kern precies wat ik bedoel.
Jan-Pieter heeft natuurlijk wel recht van spreken in deze kwestie.

Tenzij Steijlen wit heeft uiteraard, want dan is het Pieter-Jan :mrgreen:

MenO

Post by MenO » Mon Mar 08, 2010 14:04

wellnesswrotter wrote:Jan is voor niets naar de vrijdagavond wedstrijd afgereist, en zou nu weer af moeten reizen terwijl er voor hem niks op het spel staat. Laat Pieter, want die wil graag naar de finale, maar in Ureterp verschijnen. Dan wordt er vast nog wel even gedamt.
Ben Provoost wil ook graag naar de finale JT.
En als Jan gewoon zou spelen zou Ben daarop een betere en meer rechtvaardige kans hebben dan nu.

Als ik dit zo lees, en nogmaals, hier dient wel een slag om de arm gehouden te worden, maar als het inderdaad klopt dat Jan simpelweg niet wil spelen, dan geldt wat mij betreft het volgende:

Wie is Jan van Dijk om eerst te zeggen dat hij niet op zondag wil spelen en daarmee de competitie te beïnvloeden (de laatste rondes konden immers niet tegelijk worden afgewerkt) en vervolgens als er iets mis gaat (buiten de schuld van Pieter of Ben om!) zich het recht voor te behouden niet te spelen, en opnieuw de competitie negatief te beïnvloeden?

ildjarn
Real name: Joost de Heer

Post by ildjarn » Mon Mar 08, 2010 15:47

Double_D wrote:De fout dat Steijlen niet geinformeerd was dat hij op vrijdag moet spelen, ligt niet bij van Dijk lijkt me.
Maar wel de fout dat het überhaupt nodig is dat er voorgespeeld moet worden.

Iemand maakt de keuze dat hij niet op zondag wil spelen. Best, maar het gevolg daarvan zou moeten zijn dat je dus niet meedoet aan wedstrijden die op zondag gehouden wordt. Niet dat die wedstrijden aangepast worden aan jouw leefpatroon.

Als ik me plaats voor de halve finale, en aangeef dat ik alleen maar op zondag wil spelen, denk je dat dan iemand naar mij zou luisteren?
Lasst die Maschinen verhungern, Ihr Narren...
Lasst sie verrecken!
Schlagt sie tot -- die Maschinen!

MenO

Post by MenO » Mon Mar 08, 2010 15:49

ildjarn wrote:
Maar wel de fout dat het überhaupt nodig is dat er voorgespeeld moet worden.

Iemand maakt de keuze dat hij niet op zondag wil spelen. Best, maar het gevolg daarvan zou moeten zijn dat je dus niet meedoet aan wedstrijden die op zondag gehouden wordt. Niet dat die wedstrijden aangepast worden aan jouw leefpatroon.

Als ik me plaats voor de halve finale, en aangeef dat ik alleen maar op zondag wil spelen, denk je dat dan iemand naar mij zou luisteren?
Hoeveel strenge Joden telt de KNDB eigenlijk?

MenO

Post by MenO » Mon Mar 08, 2010 16:42

Ik kreeg zojuist het volgende bericht van Menko van Dijk, de broer van Jan:

Hey Menno

Wil jij iets neerzetten in het topic over het half NK, namelijk het volgende:

Jan is zaterdag opgebeld door dhr Davelaar en moest een keuze maken uit deze week om te dammen. I.v.m. studie heeft hij er geen tijd voor, behalve woensdagavond. Woensdagavond is ook bidstond, maar Jan wilde dat laten schieten om te dammen.

Helaas mocht de partij alleen gespeeld worden im Zwolle wat voor Jan onmiogelijk was om in combinatie met zijn studie op tijd te bereiken. (7 uur aanvangstijdstip) Ook zit je dan nog met de terugreis waarvan iedereen weet dat in het noorden rond 1 uur in de nacht geen bus meer rijdt.

Samengevat: Davelaar heeft netjes 2 punten voor Pieter bijelkaar gepraat!

Alvast bedankt voor het posten

Post Reply