In een poging een partijachtige bewerking te realiseren kon ik niet om oneconomische gevers heen...
Uiteindelijk verschijnt er een bekend 3x2-schijveneindspel (!) op het bord, van L. Schut (1974).

A.T. / 18-02-2010 / 10x10
Mooi idee!!! Het valt niet mee om het én met scherp slot, én met economische gevers te doen.Kosmos wrote:
Kosmos 24-02-2010
Het resultaat van mijn poging het zonder oneconomische afgevers te doen!
Wit lijkt verloren te staan, want zowel na 1.27-22 als na 1.44-40 35x44 2.27-22 verliest hij!
Kosmos wrote:
Thema: Combineren in klassiek
Arjuna, help! O, virtuoze schijvengoochelaar, kunt U die zetverwisseling voor mij wegtoveren?
Kosmos wrote:Kosmos wrote:
Thema: Combineren in klassiek
Arjuna, help! O, virtuoze schijvengoochelaar, kunt U die zetverwisseling voor mij wegtoveren?
De oplossing is eenvoudig...
Gefeliciteerd, Tjalling! Uitstekende forcing, vanuit een prachtige partijachtige beginstand!Kosmos wrote:
Kosmos 25-02-2010
Forcing!
In dank aanvaard! Leuk ding. En het hoeft niet altijd heel moeilijk te zijn voor de oplossers van Hoofdlijn. Sterker nog: ik krijg regelmatig klachten over de moeilijkheidsgraad... Maar die forcing is ook een lekker stukje. Lastig kiezen. Hoewel ik geen inhalig type ben: kan ik ze niet allebei hebben?Kosmos wrote:
Kosmos 25-02-2010
Mijn nieuwste creatie wilde ik aanbieden aan Hein Wilsens voor de probleemrubriek in Hoofdlijn.
Of is ie te makkelijk? Je mag die forcing ook nemen.
Op 1.28-23? volgt trouwens 8-13 17-21 22-28 met remise.