Om er één te noemen: extra investeringen in onderwijs.Ganesha wrote:Beste Menno, welke ideeën zijn er dan van D'66. Dhr. Pechtold heeft op TV gezegd op de
ideeën van de regering te wachten en daar reageert hij dan wel op.
D66 begrijpt waar de toekomstige kracht van ons land dient te liggen, en is bereid daar in te investeren. Dit in tegenstelling tot vrijwel alle andere partijen, inclusief het kabinet.
En laat het duidelijk zijn dat ik het niet met alles wat de partij vindt en doet altijd eens ben - maar dat is logisch.
Maar bovenstaande is zo fundamenteel in de strategische beleidsvoering van ons land dat ik dat belangrijk genoeg vind om daar grotendeels mijn stem op te baseren.
Overigens heb ik het nu met name over de landelijke politiek, waar de overwegend liberale oriëntatie van een partij als D66 logischer is voor mij dan bijvoorbeeld bij de gemeenteraadsverkiezingen in Rotterdam. In Rotterdam zijn integratie, banencreatie en sociaal-maatschappelijk beleid belangrijker, en daarom neig ik bij de gemeenteraadsverkiezingen meer naar de PvdA, omdat ik vind dat die partij het (voor zover ik kan zien) relatief goed heeft gedaan in deze lastige stad - terwijl ik bij de landelijke verkiezingen waarschijnlijk nooit op de PvdA zou stemmen (in ieder geval niet op wat de partij op dit moment voorstaat).