Nationale Competitie 2009/2010

Post Reply
GuidoB

Re: Nationale Competitie 2009/2010

Post by GuidoB » Sun Jan 31, 2010 14:34

Hanseman wrote:Wat een geneuzel van mensen die er geen verstand van hebben. Net als Luteyn, die durft te beweren op de website dat de wegen op 9 januari beter te berijden waren dan gisteren ??? Is hij die dag ook naar Maastricht en Friesland geweest om het te checken ?
Gelul in de ruimte derhalve, ze hadden gister weer alles af moeten lasten vanwege het weer !!
Maastricht heeft groot gelijk dat ze afgebeld hebben !!
Het is lekker gemakkelijk om te oordelen als je er zelf niet 2 en een half uur minimaal hoeft te reizen !!
Je hoeft er niet bij te zijn geweest om ergens kennis van te hebben. Je hebt de uitvinding van de gloeilamp niet meegemaakt en toch doe je elke avond het licht aan.

Hans van Dijk heeft gisteren een geweldige dag meegemaakt. Hij heeft drie uur tegenover de wereldkampioen mogen zitten met de kans op eeuwige roem door een prestatie neer te zetten bij een ratingverschil van 600 punten. Schwarzman was nog zo aardig om na afloop met hem te analyseren ook. Daar heb je toch wel 5 uur reizen voor over. Maar wat herinnert deze man zich een dag later? De paar sneeuwvlokjes die hij onderweg is tegengekomen. Daar heeft hij zo'n trauma aan overgehouden, dat hij de hele dag liever niet had willen meemaken. Is dat nou een stoere Fries? Deze man is een schande voor zijn volk. Piet en Tjalling, zeg er eens wat van.

groenteboer
Real name: Michel Stempher

Post by groenteboer » Sun Jan 31, 2010 14:54

Ganesha wrote:Hallo Guido en Michel,
zal zeker de cacaofabriek zijn.
Gisteren was ik fors verkouden dus heb ik het niet geroken.
Langs Krommenie ruik je ook vaak de linoneumfabriek. Die geur vind ik meer vervelend.

Meichel, jammer dat je door 5 minuten vertraging een aansluiting miste. Werd voor jullie trouwens toch die 11-09!!
hmm cacao. Dat zouden mijn clubgenoten en ik toch wel hebben geweten?? De geur kwam ons allen wel op een vage manier bekend voor, maar we konden het niet plaatsen. Misschien wel gebrek aan kennis

Is alles nog goed gekomen trouwens door al dat gegoochel van ons met munten en biljetten? Bijna niemand betaalde voor zichzelf leek het wel

Apart trouwens wat er met die stand gebeurde. Ik ging even met Thijs naar buiten toe bij een 7-3 tussenstand voor jullie. Toen we poosje later terug kwamen was het opeens 8-8 Gezien die tussenstand (7-3) lijkt me de overwinning van jullie terecht.

Wat gebeurt er trouwens bij gelijk eindigen op de 8e en 9e plek? (nummers 12 en 11 vliegen er direct uit en nummers 10 en 9 promotie-degratie)

GuidoB

Post by GuidoB » Sun Jan 31, 2010 15:08

groenteboer wrote:Wat gebeurt er trouwens bij gelijk eindigen op de 8e en 9e plek? (nummers 12 en 11 vliegen er direct uit en nummers 10 en 9 promotie-degratie)
Bij gelijk eindigen in wedstrijd- en bordpunten wordt er geloot. Het is wel eens gebeurd in de 2e klasse dat er inderdaad werd geloot voor een nacompetitieplek.

groenteboer

Post by groenteboer » Sun Jan 31, 2010 17:58

GuidoB wrote:
groenteboer wrote:Wat gebeurt er trouwens bij gelijk eindigen op de 8e en 9e plek? (nummers 12 en 11 vliegen er direct uit en nummers 10 en 9 promotie-degratie)
Bij gelijk eindigen in wedstrijd- en bordpunten wordt er geloot. Het is wel eens gebeurd in de 2e klasse dat er inderdaad werd geloot voor een nacompetitieplek.
Onderling resultaat dan??

GuidoB

Post by GuidoB » Sun Jan 31, 2010 18:01

groenteboer wrote:
GuidoB wrote:
Onderling resultaat dan??
O ja. Eerst onderling resultaat, dan loting. Staat in de wedstrijdvoorwaarden. Waarom vraag je het trouwens, als je het zelf weet?

groenteboer

Post by groenteboer » Sun Jan 31, 2010 18:34

Ik wist het niet. Ik vroeg het me af. Wist de volgorde niet..

Jeepee

Post by Jeepee » Mon Feb 01, 2010 16:29

Ganesha wrote:Zaanstreek werd vanochtend verrast door de mededeling van ODB 3. Zij konden vanuit Den Haag niet Zaandam bereiken.
Lijkt mij ook 20-0 Voor Zaanstreek 2.

Vanuit Den Haag naar Zaanstreek is het een 1,5 uur met de trein en dan reken ik ruim. De NS en Prorail hebben ook al gemeld dat de treinen prima op schema reden?

In Zaandam was het trouwens wel erg sneeuwrijk, zelfs op de weg terug naar Alkmaar.

Het 1e verraste met een mooie overwinning op TDV, die zonder hun Belgen aanwezig waren

Odb3 heeft afgezegd omdat ze dachten het het per auto onverantwoordelijk was.

met een trein reizen had ook geen zin gehad, aangezien odb3 waarschijnlijk het oudste team heeft van de 2e klasse d.

met mensen die zich alleen met een stok kunnen voortbewegen, dan heb ik het over Dhr Scheeres, en invaller van der Laan.

J Pauwels teamleider hdc odb2

krijn ter braake

Post by krijn ter braake » Mon Feb 01, 2010 19:28

Hebben de opnieuw afmeldende uitspelende verenigingen eigenlijk vooraf overlegt met de competitieleider? Of hebben ze dit op eigen houtje gedaan. Voor wat betreft de beslissing over strafpunten, 20-0 en/of nieuwe datum maakt dat volgens mij nogal uit.

Jeepee

Post by Jeepee » Mon Feb 01, 2010 19:51

dat zou ik niet weten

Alex

Post by Alex » Tue Feb 02, 2010 08:00

Jeepee wrote:
Ganesha wrote:Zaanstreek werd vanochtend verrast door de mededeling van ODB 3. Zij konden vanuit Den Haag niet Zaandam bereiken.

Vanuit Den Haag naar Zaanstreek is het een 1,5 uur met de trein en dan reken ik ruim. De NS en Prorail hebben ook al gemeld dat de treinen prima op schema reden?

In Zaandam was het trouwens wel erg sneeuwrijk, zelfs op de weg terug naar Alkmaar.

Het 1e verraste met een mooie overwinning op TDV, die zonder hun Belgen aanwezig waren

met een trein reizen had ook geen zin gehad, aangezien odb3 waarschijnlijk het oudste team heeft van de 2e klasse d.

met mensen die zich alleen met een stok kunnen voortbewegen, dan heb ik het over Dhr Scheeres, en invaller van der Laan.

Als reizen met de trein gewoon mogelijk is, is afzeggen op eigen risico, dus het zal wel 2 punten in mindering worden voor RAES en ODB 3.
Voor wat betreft de ouderen van ODB 3 (er zijn er maar 2 met een stok, de rest kan zich zonder nog prima redden): die kunnen met de auto/taxi naar het station, in Den Haag was auto rijden geen probleem. En dat de RAES-spelers niet meer bereikt konden worden om alsnog te spelen (met de trein naar Schiedam) is natuurlijk oook je reinste onzin.

Dieter

Post by Dieter » Tue Feb 02, 2010 11:39

Alex wrote:
Jeepee wrote:

Als reizen met de trein gewoon mogelijk is, is afzeggen op eigen risico, dus het zal wel 2 punten in mindering worden voor RAES en ODB 3.
Voor wat betreft de ouderen van ODB 3 (er zijn er maar 2 met een stok, de rest kan zich zonder nog prima redden): die kunnen met de auto/taxi naar het station, in Den Haag was auto rijden geen probleem. En dat de RAES-spelers niet meer bereikt konden worden om alsnog te spelen (met de trein naar Schiedam) is natuurlijk oook je reinste onzin.
Ik wil ook wel graag weten wat de gevolgen zijn voor Excelsior 2 (speelden niet tegen Verhaar in 2E) en wel voor de ronde van zaterdag, het is opvallend stil met betrekking tot deze partijen die niet doorgingen.

Nescio

Post by Nescio » Tue Feb 02, 2010 13:06

Ik vraag me af of het zin heeft om deze wedstrijden opnieuw vast te stellen. Een reglemetaire nederlaag heeft veel meer zin, het scheelt de thuisploegen een hoop gezeur met het nogmaals regelen van spelers en zalen en de eventueel daarbij komende kosten. Het houdt ergens op.

De enige datum die nog overblijft is 13 februari, maar is het Zuiden des land dan al niet bezig met het carnaval. Laat nu precies het merendeel van de weggebleven ploegen van onder de rivieren komen. Dus of die datum een succes wordt.....
Behalve den man die de Sarphatistraat de mooiste plek van Europa vond, heb ik nooit een wonderlijker kerel gekend dan den uitvreter.

Damkoningin
Real name: Irene Stegeman

Post by Damkoningin » Tue Feb 02, 2010 15:33

Nescio wrote:Ik vraag me af of het zin heeft om deze wedstrijden opnieuw vast te stellen. Een reglemetaire nederlaag heeft veel meer zin, het scheelt de thuisploegen een hoop gezeur met het nogmaals regelen van spelers en zalen en de eventueel daarbij komende kosten. Het houdt ergens op.

De enige datum die nog overblijft is 13 februari, maar is het Zuiden des land dan al niet bezig met het carnaval. Laat nu precies het merendeel van de weggebleven ploegen van onder de rivieren komen. Dus of die datum een succes wordt.....

Je hebt ook nog 27 februari. Dan wordt de wedstrijd tussen Wapenveld en WvM3 ook ingehaald.
*Want achter het masker van "toch wel gelukkig" ligt wanhoop en twijfel zo drijvend en nukkig*

~Geen medelijden voor hem die zonder kennis is~

Rob

Post by Rob » Tue Feb 02, 2010 15:53

Damkoningin wrote:
Nescio wrote:Ik vraag me af of het zin heeft om deze wedstrijden opnieuw vast te stellen. Een reglemetaire nederlaag heeft veel meer zin, het scheelt de thuisploegen een hoop gezeur met het nogmaals regelen van spelers en zalen en de eventueel daarbij komende kosten. Het houdt ergens op.

Je hebt ook nog 27 februari. Dan wordt de wedstrijd tussen Wapenveld en WvM3 ook ingehaald.
Elke competitieleider die de competitie serieus neemt zal niet toestaan dat inhaalwedstrijden worden vastgesteld na de laatste reguliere ronde. Dit om de schijn van competitievervalsing te voorkomen. Inhalen op 13 februari dus of inhalen op 20 februari en de volledige laatste ronde opschuiven. Maar of dat laatste nu echt uitvoerbaar is betwijfel ik.

De zin van het inhalen is de volgende: van Stigt Thans 3 staat nu drie punten achter op Raes. Als besloten wordt tot een reglementaire overwinning voor van Stigt Thans is de achterstand teruggbracht tot 1 punt, maar kan van Stigt Thans Raes in de stand niet voorbij via de onderlinge confrontatie. Als besloten wordt tot twee punten in mindering voor Raes en de wedstrijd in laten halen kan dat wel. Uiteraard kan Raes via die wedstrijd het verschil ook weer op drie punten brengen. Voor de degradatie uit 1C kan dit een groot verschil uitmaken.
Last edited by Rob on Tue Feb 02, 2010 16:27, edited 1 time in total.

Arjen de Mooij

Post by Arjen de Mooij » Tue Feb 02, 2010 16:24

Jeepee wrote:dat zou ik niet weten
Ik ook niet. Nog meer wensen die het niet weten?

Post Reply