Nationale Competitie 2009/2010
Re: Nationale Competitie 2009/2010
De boete voor Raes Maastricht is volgens artikel 4 van de wedstrijdvoorwaarden 350 euro: 25 euro per niet opgekomen speler en 100 euro voor het team. Ook krijgt Raes twee wedstrijdpunten in mindering. Volgens artikel 23.6 van het Spel- en Wedstrijdreglement stelt de wedstrijdleiding, zo mogelijk in overleg met het wel opgekomen team, een nieuwe datum en plaats voor de wedstrijd vast. Dit overleg lijkt me wel mogelijk, want Ben Smeenk heeft het telefoonnummer van de secretaris van Van Stigt Thans. Over de extra kosten voor het wel opgekomen team laat het reglement zich niet uit.
- Hanco Elenbaas
In Amsterdam lag vanochtend een dik pak sneeuw op de weg. Als dat in Limburg ook zo was, is het voorstelbaar dat men weinig trek had in een niet ongevaarlijke reis naar Schiedam, dus de wedstrijdleider van de KNDB zal hopelijk wijzer zijn dan te strooien met boetes, die de eerste de beste rechter van tafel zal vegen, waarbij de arme KNDB ook nog voor de proceskosten mag opdraaien.GuidoB wrote:De boete voor Raes Maastricht is volgens artikel 4 van de wedstrijdvoorwaarden 350 euro: 25 euro per niet opgekomen speler en 100 euro voor het team. Ook krijgt Raes twee wedstrijdpunten in mindering. Volgens artikel 23.6 van het Spel- en Wedstrijdreglement stelt de wedstrijdleiding, zo mogelijk in overleg met het wel opgekomen team, een nieuwe datum en plaats voor de wedstrijd vast. Dit overleg lijkt me wel mogelijk, want Ben Smeenk heeft het telefoonnummer van de secretaris van Van Stigt Thans. Over de extra kosten voor het wel opgekomen team laat het reglement zich niet uit.
Toch snap je zelf ook wel, Hanco, dat je Guido de kans moet geven weer even lekker te blaffen, de aard van het beestje tenslotte...
Heaven is no location, but a state of mind
Als men niet met de auto durfde rijdt er ook nog zoiets als een trein en daar is volgens mij weinig gevaarlijks aan. Blijkens teletekst pag. 107 reden de treinen vandaag volgens de dienstregeling. Toen Raes on 09.15 uur afbelde hebben we aangeboden de wedstrijd een uur later te beginnen zodat ze met de trein konden komen. (Vertrek Maastricht 09.56 u - Aankomst Schiedam 12.33 u). Het antwoord was dat de spelers niet meer bereikt konden worden en ze niet van plan waren te komen. Om de spelers af te bellen was kennelijk geen probleem.Hanco Elenbaas wrote:In Amsterdam lag vanochtend een dik pak sneeuw op de weg. Als dat in Limburg ook zo was, is het voorstelbaar dat men weinig trek had in een niet ongevaarlijke reis naar Schiedam, dus de wedstrijdleider van de KNDB zal hopelijk wijzer zijn dan te strooien met boetes, die de eerste de beste rechter van tafel zal vegen, waarbij de arme KNDB ook nog voor de proceskosten mag opdraaien.GuidoB wrote:De boete voor Raes Maastricht is volgens artikel 4 van de wedstrijdvoorwaarden 350 euro: 25 euro per niet opgekomen speler en 100 euro voor het team. Ook krijgt Raes twee wedstrijdpunten in mindering. Volgens artikel 23.6 van het Spel- en Wedstrijdreglement stelt de wedstrijdleiding, zo mogelijk in overleg met het wel opgekomen team, een nieuwe datum en plaats voor de wedstrijd vast. Dit overleg lijkt me wel mogelijk, want Ben Smeenk heeft het telefoonnummer van de secretaris van Van Stigt Thans. Over de extra kosten voor het wel opgekomen team laat het reglement zich niet uit.
[stijl="groenteboer"]
Terecht dat Raes niet gekomen is. Vanochtend is er een dodelijk ongeluk gebeurd op de A2 door de gladheid. Stel je voor dat Raes had moeten rijden, dan had de KNDB bloed aan zijn handen!
[/stijl]
Terecht dat Raes niet gekomen is. Vanochtend is er een dodelijk ongeluk gebeurd op de A2 door de gladheid. Stel je voor dat Raes had moeten rijden, dan had de KNDB bloed aan zijn handen!
[/stijl]
Lasst die Maschinen verhungern, Ihr Narren...
Lasst sie verrecken!
Schlagt sie tot -- die Maschinen!
Lasst sie verrecken!
Schlagt sie tot -- die Maschinen!
Zaanstreek werd vanochtend verrast door de mededeling van ODB 3. Zij konden vanuit Den Haag niet Zaandam bereiken.
Lijkt mij ook 20-0 Voor Zaanstreek 2.
Vanuit Den Haag naar Zaanstreek is het een 1,5 uur met de trein en dan reken ik ruim. De NS en Prorail hebben ook al gemeld dat de treinen prima op schema reden?
In Zaandam was het trouwens wel erg sneeuwrijk, zelfs op de weg terug naar Alkmaar.
Het 1e verraste met een mooie overwinning op TDV, die zonder hun Belgen aanwezig waren
Lijkt mij ook 20-0 Voor Zaanstreek 2.
Vanuit Den Haag naar Zaanstreek is het een 1,5 uur met de trein en dan reken ik ruim. De NS en Prorail hebben ook al gemeld dat de treinen prima op schema reden?
In Zaandam was het trouwens wel erg sneeuwrijk, zelfs op de weg terug naar Alkmaar.
Het 1e verraste met een mooie overwinning op TDV, die zonder hun Belgen aanwezig waren
Hallo Ildjarn,
Quote: "Terecht dat Raes niet gekomen is. Vanochtend is er een dodelijk ongeluk gebeurd op de A2 door de gladheid. Stel je voor dat Raes had moeten rijden, dan had de KNDB bloed aan zijn handen".
Erg manipulatieve manier van redeneren. Vanaf wanneer rijden er trouwens geen treinen meer vanuit Maastricht?
Quote: "Terecht dat Raes niet gekomen is. Vanochtend is er een dodelijk ongeluk gebeurd op de A2 door de gladheid. Stel je voor dat Raes had moeten rijden, dan had de KNDB bloed aan zijn handen".
Erg manipulatieve manier van redeneren. Vanaf wanneer rijden er trouwens geen treinen meer vanuit Maastricht?
Ik ben vannavond met de trein vanuit Schiedam heen en weer geweest naar Alkmaar. Dat had niets met dammen te maken en met voetballen ook niet. Het vervoer ging uitstekend. De treinen reden op tijd als in de beste dagen van de NS. De wegen waren prima begaanbaar. Ook in Zaandam.
Sneeuwrijk? Natuurlijk, ik heb vandaag regen, sneeuw en hagel gezien. Maar dat betekent nog niet dat je de deur niet uit kunt. Ik heb het in de 20 jaar dat ik nationale competitie speel nog nooit meegemaakt dat er mensen zo idioot reageerden op de weersomstandigheden. Als je niet wilt reizen, doe dan niet mee met een landelijke competitie. Als mensen uit Maastricht de rest van het land te ver vinden, kunnen ze zich beter terugtrekken. Dan hoeft de rest daar ook niet meer heen, dat scheelt weer.
Ik lach me trouwens ziek als de KNDB in overleg met Van Stigt Thans de wedstrijd VST3 - Raes nu vaststelt voor zaterdag 13 februari. Dat is de enige zaterdag die rest voor het einde van de competitie, dus eigenlijk moet het wel. Is carnaval een geldige reden om niet op te komen dagen voor een damwedstrijd?
Sneeuwrijk? Natuurlijk, ik heb vandaag regen, sneeuw en hagel gezien. Maar dat betekent nog niet dat je de deur niet uit kunt. Ik heb het in de 20 jaar dat ik nationale competitie speel nog nooit meegemaakt dat er mensen zo idioot reageerden op de weersomstandigheden. Als je niet wilt reizen, doe dan niet mee met een landelijke competitie. Als mensen uit Maastricht de rest van het land te ver vinden, kunnen ze zich beter terugtrekken. Dan hoeft de rest daar ook niet meer heen, dat scheelt weer.
Ik lach me trouwens ziek als de KNDB in overleg met Van Stigt Thans de wedstrijd VST3 - Raes nu vaststelt voor zaterdag 13 februari. Dat is de enige zaterdag die rest voor het einde van de competitie, dus eigenlijk moet het wel. Is carnaval een geldige reden om niet op te komen dagen voor een damwedstrijd?
- Klaas van der Laan
- Real name: Klaas van der Laan
[humor]Je mist de stijlfiguur[/humor]Ganesha wrote:Hallo Ildjarn,
Flow with the Go
Hallo Klaas,
Goed mogelijk dat ik het stijlfiguur mis.
Krijg op mijn werkcomputer ook geen smilies etc te zien. Jullie wel neem ik aan.
Goed mogelijk dat ik het stijlfiguur mis.
Krijg op mijn werkcomputer ook geen smilies etc te zien. Jullie wel neem ik aan.
-
- Real name: Michel Stempher
Niet alle treinen reden op schema. Zo werd de trein waarin ik zat van Zwolle naar Schiphol (9292 gaf om duistere redenen aan dat ik via Schiphol moest) omgeleid, dat leidde tot een 20 minuten vertraging. Ergens bij Duivendrecht geloof ik was een seinstoring. Gelukkig nam ik om 9.03 uur de trein al zodat ik nog steeds ruim op tijd arriveerde. (iets voor 12 uur)Ganesha wrote:Vanuit Den Haag naar Zaanstreek is het een 1,5 uur met de trein en dan reken ik ruim. De NS en Prorail hebben ook al gemeld dat de treinen prima op schema reden?
Op de terugweg reed mijn trein Amersfoort - Zwolle ook al niet op tijd (5 min. vertraging) zodat ik ook op de terugweg een aansluiting miste. Het is ook altijd wat met die NS en dan durft de NS nog te zeggen dat alles op schema reed....
@ Ganesha -> wat was het gisteren trouwens voor verschrikkelijke stank die in de hele stad hing? Het heeft me tijdens de partij niet gehinderd want in de speelzaal was het wel prima.
Volgens mij is dat de cacaofabriek geweest.groenteboer wrote:Niet alle treinen reden op schema. Zo werd de trein waarin ik zat van Zwolle naar Schiphol (9292 gaf om duistere redenen aan dat ik via Schiphol moest) omgeleid, dat leidde tot een 20 minuten vertraging. Ergens bij Duivendrecht geloof ik was een seinstoring. Gelukkig nam ik om 9.03 uur de trein al zodat ik nog steeds ruim op tijd arriveerde. (iets voor 12 uur)Ganesha wrote:Vanuit Den Haag naar Zaanstreek is het een 1,5 uur met de trein en dan reken ik ruim. De NS en Prorail hebben ook al gemeld dat de treinen prima op schema reden?
Op de terugweg reed mijn trein Amersfoort - Zwolle ook al niet op tijd (5 min. vertraging) zodat ik ook op de terugweg een aansluiting miste. Het is ook altijd wat met die NS en dan durft de NS nog te zeggen dat alles op schema reed....
@ Ganesha -> wat was het gisteren trouwens voor verschrikkelijke stank die in de hele stad hing? Het heeft me tijdens de partij niet gehinderd want in de speelzaal was het wel prima.
Welkom in de Zaanstreek. Je hebt waarschijnlijk Cacao de Zaan geroken, maar het zou ook Honig kunnen zijn. Het verschil tussen cacao en soep schijnt goed te ruiken te zijn. Ik heb zelf geen idee, want net als de meeste Zaankanters ruik ik het niet meer. Dat krijg je als je er jarenlang elke dag langs fietst op weg naar school. Ruik jij het nog, Daan? Je komt natuurlijk niet uit de Zaanstreek, dus het zou best kunnen dat je neus het nog doet.groenteboer wrote:@ Ganesha -> wat was het gisteren trouwens voor verschrikkelijke stank die in de hele stad hing? Het heeft me tijdens de partij niet gehinderd want in de speelzaal was het wel prima.
Mensen uit andere delen van het land hebben dit ongetwijfeld weer met andere dingen. Mest bijvoorbeeld, dat vind ik dan weer verschrikkelijk stinken.
Hallo Guido en Michel,
zal zeker de cacaofabriek zijn.
Gisteren was ik fors verkouden dus heb ik het niet geroken.
Langs Krommenie ruik je ook vaak de linoneumfabriek. Die geur vind ik meer vervelend.
Meichel, jammer dat je door 5 minuten vertraging een aansluiting miste. Werd voor jullie trouwens toch die 11-09!!
zal zeker de cacaofabriek zijn.
Gisteren was ik fors verkouden dus heb ik het niet geroken.
Langs Krommenie ruik je ook vaak de linoneumfabriek. Die geur vind ik meer vervelend.
Meichel, jammer dat je door 5 minuten vertraging een aansluiting miste. Werd voor jullie trouwens toch die 11-09!!
Wat een geneuzel van mensen die er geen verstand van hebben. Net als Luteyn, die durft te beweren op de website dat de wegen op 9 januari beter te berijden waren dan gisteren ??? Is hij die dag ook naar Maastricht en Friesland geweest om het te checken ?GuidoB wrote:Ik kan me ook niet anders voorstellen dan dat de KNDB de uitslag van de wedstrijd vaststelt op 20-0 voor VST3. We blijven natuurlijk niet aan de gang met het regelen van spelers en het afhuren van onze speellokatieRob wrote:De wedstrijd van Stigt Thans 3 - Raes DC Maastricht gaat vandaag niet door omdat Raes wederom heeft gebeld met de mededeling niet te zullen komen vanwege het weer. Ik ben wel benieuwd wat de KNDB nu gaat beslissen nu er geen algemene maatrgel is afgekondigd in verband met het weer.
Ik kan me niet anders voorstellen dan dat de Limburgers twee punten in mindering krijgen, anders is het hek natuurlijk van de dam. Bij de eerste de beste regenbui of mistbank zouden er in de toekomst anders wedstrijden afgeblazen kunnen worden door de bezoekende partij.
Overigens schijnt hier de zon en het is prachtig weer in het hele land. Betere omstandigheden om naar een damwedstrijd te reizen zijn er niet. Op internet is er niets te vinden over aankondigingen van slecht weer voor vandaag. Waar hebben die gasten uit Maastricht het over?
Gelul in de ruimte derhalve, ze hadden gister weer alles af moeten lasten vanwege het weer !!
Maastricht heeft groot gelijk dat ze afgebeld hebben !!
Het is lekker gemakkelijk om te oordelen als je er zelf niet 2 en een half uur minimaal hoeft te reizen !!