Vandaag speelden we voor de nationale competitie tegen ODB uit. Voor de wedstrijd was er de hartelijke begroeting met mijn clubgenoten van Zaanstreek 2 (Daan, waar was je?). Het viel wel op dat meneer Geuke er niet bij was, maar daar stond ik niet lang bij stil. Totdat Martin Berends me de voorpagina van het Noord-Hollands Dagblad liet zien. Wat er de rest van de dag gebeurde, was voor mij niet belangrijk meer. Damn, in wat voor een wereld leven we dat mensen elkaar zoiets aan doen?noordhollandsdagblad.nl wrote: http://www.noordhollandsdagblad.nl/nieu ... Joop-Geuke
Lorenzo redt 83-jarige damleraar Joop Geuke
* Gepubliceerd op 22 januari 2010, 16:48
* Laatst bijgewerkt op 22 januari 2010, 17:26
Assendelft - ,Ik had wel dood kunnen zijn. Dit is een moordaanslag van een halve gare. Lorenzo heeft mijn leven gered.''
De 83-jarige Joop Geuke (de hele damwereld in de Zaanstreek en ver daarbuiten kent hem) is nog nauwelijks van de schrik bekomen. Dinsdagavond bleek een aantal planken uit het bruggetje naar basisschool De Rank te zijn weggehaald. De Assendelver, op weg om damles te geven, stortte daardoor 1,5 meter naar beneden.
Hij kwam tot aan zijn nek in het ijskoude water terecht. ,,Dit wordt mijn dood'', dacht Geuke. Maar gelukkig zag de 12-jarige Lorenzo Savoy alles gebeuren. Hij schoot te hulp, maar kreeg de Assendelver niet uit het water. Twee mannen kregen Geuke wel uit het water.
Ik wil hierbij Lorenzo Savoy hartelijk danken dat we meneer Geuke nog een tijdje in ons midden mogen hebben. Ik heb nog geen contact met Assendelft gehad, maar ik hoop dat het goed gaat en dat meneer Geuke er snel weer bovenop komt. Wielrenners zijn sterke mensen, en Geuke is met zijn 83 jaar nog steeds heel sterk. Daarom heb ik er alle vertrouwen in.
Heeft er iemand een scan van het hele artikel?