Op hoeveel re-inacarnaties schat je mijn ziel in voordat er wat fatsoenlijks ontstaat, Klaas?Klaas van der Laan wrote:Sommige creaturen hebben kennelijk nog heel wat reincarnaties te gaan voordat er iets van verlichte geest ontstaat.
Allesbehalve dammen
Re: Je ziet het pas als je het door hept
Heaven is no location, but a state of mind
-
Re: Allesbehalve dammen
Ik ben het wel met je eens, maatje. Ganesha heeft nog vele incarnaties nodig om jouw niveau te bereiken.Kosmos wrote:Ik ben ook een vrijdenker, dus geen politiek-correct gezwam. Is dit echt een leuk verhaal?Ganesha wrote:Goedemiddag Kosmos,
Een leuk verhaal. Ik dacht dat je een vrij denker bent, wilt zijn. Haal ik niet
uit dit stuk.
Ik wilde even de jonge, na-ieve, linkse denkertjes laten zien hoe de werkelijkheid afwijkt van hun onwerkelijke idealen.
Wat moeten we nou met zulke negatievelingen als de jongenman in dit artikel? Respect eisen, maar zelf geen enkel respect geven... Hoe kan het zo ver komen met mensen dat ze zo negatief, onsympathiek en hatelijk gaan denken? En waarom wordt dit geaccepteerd door linkse denkers? Er staan grote groepen ontevreden moslimpjes klaar om onze maatschappij te verzieken van binnenuit. Die heb je niet in hindoekringen. (In welke kringen komt dit criminele gedachtengoed eigenlijk wel voor?) Hoe zou dat komen denk je?
Vaak zet je je mening uiterst heftig en ongenuanceerd neer, maar voor een discussie heeft dat wel zo zijn voordelen. Niet beginnen met een-beetje-van-dit en een-beetje-van-dat (D’66-stijl), maar even de bakens goed aan de rand vastzetten. De werkelijkheid blijkt dan overigens wel wat genuanceerder en meer in het midden te liggen.
En die Ganesha zich maar druk maken over een enkel grapje over ‘lekkere wijven’. Als Youp van ‘t Hek zo’n grapje maakt dan ligt de zaal dubbel en Ganesha buldert dan achterin de zaal het hardste mee. Want Youp is (voor het overige) politiek correct en links en dan mag het natuurlijk wél.
Maar als het gaat om de positie van de vrouw in de moslimwereld, dan is diezelfde Ganesha opeens oorverdovend stil. Terwijl de positie van de vrouw daar al-ler-be-lab-berd is. Gewoon omdat het zo is. Moet ik voorbeelden geven? Ik dacht het niet. Met twee maten meten heet zoiets.
Ganesha doet mij wel denken aan een collega die vreselijk aanstoot nam aan ‘God zij met ons’ op de toenmalige rijksdaalder. Ze wilde niet geconfronteerd worden met het feit dat sommige mensen in God geloven. Wat later verschenen de eerste hoofddoeken op kantoor. Hoe reageerde mevrouw? Niet! Ze was oorverdovend stil.
Dus ga zo door, Kosmos. Ik ben het niet altijd met je eens, maar geniet van je schrijfsels.
http://www.ericsdamsite.com
http://www.thailandopen.nl
http://dammen.startpagina.nl
Hallo Eric, Ik heb al aangegeven dat ik zelf niet weet in welke reïncarnatie ik verkeer. Mooi dat jij weet dat Kosmos veel verder is. Mooi voor hem.
Ik maak mij niet echt druk over jouw opmerkingen, het viel mij op.
Dat sommige mensen Youp van het Hek leuk vinden dat is zo, ik behoor daar in het geheel niet toe.
Dan je Quote: "Maar als het gaat om de positie van de vrouw in de moslimwereld, dan is diezelfde Ganesha opeens oorverdovend stil. Terwijl de positie van de vrouw daar al-ler-be-lab-berd is. Gewoon omdat het zo is. Moet ik voorbeelden geven? Ik dacht het niet. Met twee maten meten heet zoiets".
De positie van de vrouw in vele moslimlanden is inderdaad zeer belabberd. Ik kan mij niet herinneren dat wij het in een discussie daarover hebben gehad. Ik vind dat ik daarin nooit met
2 maten meet.
Dat jij mij vind lijken op een collega, het zij zo. Ik behoor niet tot de christenen/ moslims/ of hindoe's.
Kosmos schrijft op sommige momenten zeer interessant, andere keren hou ik niet van zijn stijl.
Maar het is geheel aan hem. Zoals het geheel aan mij is om op bepaalde schrijfsels wel/ niet te reageren.
Ik maak mij niet echt druk over jouw opmerkingen, het viel mij op.
Dat sommige mensen Youp van het Hek leuk vinden dat is zo, ik behoor daar in het geheel niet toe.
Dan je Quote: "Maar als het gaat om de positie van de vrouw in de moslimwereld, dan is diezelfde Ganesha opeens oorverdovend stil. Terwijl de positie van de vrouw daar al-ler-be-lab-berd is. Gewoon omdat het zo is. Moet ik voorbeelden geven? Ik dacht het niet. Met twee maten meten heet zoiets".
De positie van de vrouw in vele moslimlanden is inderdaad zeer belabberd. Ik kan mij niet herinneren dat wij het in een discussie daarover hebben gehad. Ik vind dat ik daarin nooit met
2 maten meet.
Dat jij mij vind lijken op een collega, het zij zo. Ik behoor niet tot de christenen/ moslims/ of hindoe's.
Kosmos schrijft op sommige momenten zeer interessant, andere keren hou ik niet van zijn stijl.
Maar het is geheel aan hem. Zoals het geheel aan mij is om op bepaalde schrijfsels wel/ niet te reageren.
Zelfs Femke Halsema haat de islam vanwege de grensoverschrijdende discriminatie van vrouwen.Eric van Dusseldorp wrote:Ik ben het wel met je eens, maatje. Ganesha heeft nog vele incarnaties nodig om jouw niveau te bereiken.Kosmos wrote:Ik ben ook een vrijdenker, dus geen politiek-correct gezwam. Is dit echt een leuk verhaal?Ganesha wrote:Goedemiddag Kosmos,
Een leuk verhaal. Ik dacht dat je een vrij denker bent, wilt zijn. Haal ik niet
uit dit stuk.
Ik wilde even de jonge, na-ieve, linkse denkertjes laten zien hoe de werkelijkheid afwijkt van hun onwerkelijke idealen.
Wat moeten we nou met zulke negatievelingen als de jongenman in dit artikel? Respect eisen, maar zelf geen enkel respect geven... Hoe kan het zo ver komen met mensen dat ze zo negatief, onsympathiek en hatelijk gaan denken? En waarom wordt dit geaccepteerd door linkse denkers? Er staan grote groepen ontevreden moslimpjes klaar om onze maatschappij te verzieken van binnenuit. Die heb je niet in hindoekringen. (In welke kringen komt dit criminele gedachtengoed eigenlijk wel voor?) Hoe zou dat komen denk je?
Vaak zet je je mening uiterst heftig en ongenuanceerd neer, maar voor een discussie heeft dat wel zo zijn voordelen. Niet beginnen met een-beetje-van-dit en een-beetje-van-dat (D’66-stijl), maar even de bakens goed aan de rand vastzetten. De werkelijkheid blijkt dan overigens wel wat genuanceerder en meer in het midden te liggen.
En die Ganesha zich maar druk maken over een enkel grapje over ‘lekkere wijven’. Als Youp van ‘t Hek zo’n grapje maakt dan ligt de zaal dubbel en Ganesha buldert dan achterin de zaal het hardste mee. Want Youp is (voor het overige) politiek correct en links en dan mag het natuurlijk wél.
Maar als het gaat om de positie van de vrouw in de moslimwereld, dan is diezelfde Ganesha opeens oorverdovend stil. Terwijl de positie van de vrouw daar al-ler-be-lab-berd is. Gewoon omdat het zo is. Moet ik voorbeelden geven? Ik dacht het niet. Met twee maten meten heet zoiets.
Ganesha doet mij wel denken aan een collega die vreselijk aanstoot nam aan ‘God zij met ons’ op de toenmalige rijksdaalder. Ze wilde niet geconfronteerd worden met het feit dat sommige mensen in God geloven. Wat later verschenen de eerste hoofddoeken op kantoor. Hoe reageerde mevrouw? Niet! Ze was oorverdovend stil.
Dus ga zo door, Kosmos. Ik ben het niet altijd met je eens, maar geniet van je schrijfsels.
Dankzij de barbaren (of moet ik respectvol baardapen zeggen tegen deze misdadigers?) aan de Al Azhar universiteit te Cairo worden bijna alle meisjes in Egypte - ooit een grootse beschaving in de tijd van de piramaden met een prachtige, wijze godsdienst en nu dankzij de islam - het belabberdste wat er ooit op papier, herstel in steen, is gekerft - hobbelen de lekkerste wijven er in vormeloze zakken rond met de sporen van stokslagen op hun rug - en in diverse andere landen besneden. Ze hoeven alleen maar te zeggen dat de islam besnijdenis verbiedt (hetgeen natuurlijk niet waar is) of afkeurt en de meisjes zijn gered van deze martelpraktijken.
Besnijdenis, je hoort linkse mensen er nooit over. Hirsi Ali wel, en die is niet langer salonfahig.
Als ze garanderen dat er nooit meer meisjes besneden worden, mogen ze mij neerknallen.
Dat lijkt me een prima deal. Haal de trekker maar over! (I'll be back though...)
Dat zal een linkse rakker nou nooit kunnen, zo'n offer, veel belangrijker is dat hij gelijk heeft: islam kan nooit een reden zijn van misstanden, zo ook de instinctieve reflex van Ganesha: Natuurlijk heeft wangedrag van Marokkaanse hangjongeren niks met de islam te maken net als de misdaad van moslimnegers in Amerika. Maak dat Stuck Mojo maar wijs!
Als je de inhoud van de onheilige koran tot je neemt, is het vrij gemakkelijk te begrijpen waarom er zoveel aanslagen worden gepleegd, en waarom moslims zo snel aangebrand, beledigd en intolerant zijn. De islam heeft geen wijsheid te bieden. Het is een dwaalleer.
Opmerkelijk genoeg is het Sufisme zeer rijk, wijs en tolerant. Dat komt omdat het sufisme niet komt van machtwellustelingen (zoals godsdiensten altijd worden besmet met het gedachtengoed van machtswellustigen, zie ook de geschiedenis van de RK-kerk...), maar van waarheidszoekende mystici. Grappig genoeg komen mystici allemaal tot dezelfde conclusies wereldwijd. Nochtans reppen schetenwappers in het westen van zelfhypnose als het om meditatie gaat... Hun eigen rationele wrochtsels lijden tot nimmer eindigende paradigmaverschuivingen, en eindeloos veel snaren en dimensies, die steeds verder in de knoop komen te zitten, maar de universele bevindingen van mystici komen -volgens de westerse materialistische wetenschap dus- voort uit zelfhypnose. Pure onwetendheid.
Ik zie gewoon wel waarom mensen zich storen aan het aankaarten van misstanden: Ze zijn niet betrokken bij andermans leed als het te ver van huis is. Nee, maar je mag moslims niet ontrieven, want ze hebben ergens een vage kennis die moslim is en dat is zo'n goeie knul. Sneu toch dat ze kritiek krijgen op hun godsdienst! Als er een aanslag is gebeurd en je hebt verdriet zeggen ze gewoon: Ach, die moslims lopen wat (eeuwen) achter. Hoe harteloos!
Ik zou zeggen tegen deze neppers: Ga lekker met je poppen spelen in de poppenkast ofzo en blijf anders weg uit de keuken als je de hitte niet verdragen kunt.
http://www.youtube.com/watch?v=BFmdIZqbtZo
Last edited by Kosmos on Sun Jan 17, 2010 23:42, edited 6 times in total.
- Klaas van der Laan
- Real name: Klaas van der Laan
Je vraag is het antwoord. Eerst zul je in dit leven het westerse Plato-denken moeten zien kwijt te raken. Nu, in mijn chinese-fase (vandaar Go), herken ik de absolute simpelheid van alles. (Go is nog simpeler dan dammen maar met onmeetbaar meer mogelijkheden, dynamiek, abstractie en spanning)Kosmos wrote:Op hoeveel re-inacarnaties schat je mijn ziel in voordat er wat fatsoenlijks ontstaat, Klaas?Klaas van der Laan wrote:Sommige creaturen hebben kennelijk nog heel wat reincarnaties te gaan voordat er iets van verlichte geest ontstaat.
Er is geen begin of eind. Alles blijft gewoon oneindig evolueren. Tijd is een waanbeeld ontstaan door een deel uit het geheel te lichten.
In de oneindigheid is geen doel. Elke mogelijkheid doet zich constant oneindig keer voor. Goed en kwaad zijn waanbeelden door een deel uit het geheel te lichten. Niets is belangrijker dan wat ook. (daarom vindt ik ook dat dit gespleten forum weer onder één complete evenwichtige kosmologische noemer [b.v.: Dammerei =dammen/allerlei] gebracht moet worden)
Alles heeft direct invloed op elkaar. Schaduw bestaat tegelijk met het licht en is niet de oorzaak daarvan. (Het Ying-yang principe)
Dit alles (van veel meer) is met woorden nauwelijks te omschrijven. Het gaat om een nogal abstract inzicht. Maar in die (simpele) richting zou ik het zoeken.
In de oneindige simpelheid zijn begrippen als aantal, ziel (als onboard-godje) en fatsoenlijkheid niet relevant. Het is zoals het is en de rest is culturele flauwekul.
Flow with the Go
Ik neem terug dat de islam het belabberdste is wat ooit bedacht is.Klaas van der Laan wrote:Je vraag is het antwoord. Eerst zul je in dit leven het westerse Plato-denken moeten zien kwijt te raken. Nu, in mijn chinese-fase (vandaar Go), herken ik de absolute simpelheid van alles. (Go is nog simpeler dan dammen maar met onmeetbaar meer mogelijkheden, dynamiek, abstractie en spanning)Kosmos wrote:Op hoeveel re-inacarnaties schat je mijn ziel in voordat er wat fatsoenlijks ontstaat, Klaas?Klaas van der Laan wrote:Sommige creaturen hebben kennelijk nog heel wat reincarnaties te gaan voordat er iets van verlichte geest ontstaat.
Er is geen begin of eind. Alles blijft gewoon oneindig evolueren. Tijd is een waanbeeld ontstaan door een deel uit het geheel te lichten.
In de oneindigheid is geen doel. Elke mogelijkheid doet zich constant oneindig keer voor. Goed en kwaad zijn waanbeelden door een deel uit het geheel te lichten. Niets is belangrijker dan wat ook. (daarom vindt ik ook dat dit gespleten forum weer onder één complete evenwichtige kosmologische noemer [b.v.: Dammerei =dammen/allerlei] gebracht moet worden)
Alles heeft direct invloed op elkaar. Schaduw bestaat tegelijk met het licht en is niet de oorzaak daarvan. (Het Ying-yang principe)
Dit alles (van veel meer) is met woorden nauwelijks te omschrijven. Het gaat om een nogal abstract inzicht. Maar in die (simpele) richting zou ik het zoeken.
In de oneindige simpelheid zijn begrippen als aantal, ziel (als onboard-godje) en fatsoenlijkheid niet relevant. Het is zoals het is en de rest is culturele flauwekul.
De nihilistische houding die Klaas hier etaleert is nog veel erger! Dit is werkelijk het meest waardeloze geloof wat ik ooit heb moeten aanhoren en de superieure houding erbij is al helemaal allerbelabberdst!
Waar het op neerkomt is dat het allemaal geen reet uitmaakt: de denkwereld van een peuter die zijn broek volpoept.
Ik zal je hoogintelligente geloof testen.
Ik kom morgen langs en schiet je vrouw en kinderen dood. Akkoord?
Vind je het goed als ik ze eerst nog even martel of verkracht?
Verder no bad feelings toch?
Je ziet het: je beschouwt de grootst mogelijke, onmenselijke onzin als waarheid, jammer!
- Klaas van der Laan
- Real name: Klaas van der Laan
Tja, je moet wel wat loslaten maar dan heb je ook wat.Kosmos wrote: Ik neem terug dat de islam het belabberdste is wat ooit bedacht is.
De nihilistische houding die Klaas hier etaleert is nog veel erger! Dit is werkelijk het meest waardeloze geloof wat ik ooit heb moeten aanhoren en de superieure houding erbij is al helemaal allerbelabberdst!
Waar het op neerkomt is dat het allemaal geen reet uitmaakt: de denkwereld van een peuter die zijn broek volpoept.
Ik zal je hoogintelligente geloof testen.
Ik kom morgen langs en schiet je vrouw en kinderen dood. Akkoord?
Vind je het goed als ik ze eerst nog even martel of verkracht?
Verder no bad feelings toch?
Je ziet het: je beschouwt de grootst mogelijke, onmenselijke onzin als waarheid, jammer!
Flow with the Go
Kosmos Quote: "Zelfs Femke Halsema haat de islam vanwege de grensoverschrijdende discriminatie van vrouwen.
Dankzij de barbaren (of moet ik respectvol baardapen zeggen tegen deze misdadigers?) aan de Al Azhar universiteit te Cairo worden bijna alle meisjes in Egypte - ooit een grootse beschaving in de tijd van de piramaden met een prachtige, wijze godsdienst en nu dankzij de islam - het belabberdste wat er ooit op papier, herstel in steen, is gekerft - hobbelen de lekkerste wijven er in vormeloze zakken rond met de sporen van stokslagen op hun rug - en in diverse andere landen besneden. Ze hoeven alleen maar te zeggen dat de islam besnijdenis verbiedt (hetgeen natuurlijk niet waar is) of afkeurt en de meisjes zijn gered van deze martelpraktijken.
Besnijdenis, je hoort linkse mensen er nooit over. Hirsi Ali wel, en die is niet langer salonfahig.
Als ze garanderen dat er nooit meer meisjes besneden worden, mogen ze mij neerknallen.
Dat lijkt me een prima deal. Haal de trekker maar over! (I'll be back though...)
Dat zal een linkse rakker nou nooit kunnen, zo;n offer, veel belangrijker is dat hij gelijk heeft: islam kan nooit een reden zijn van misstanden, zo ook de instinctieve reflex van ganesha: Natuurlijk heeft wangedrag van Marokkaanse hangjongeren niks met de islam te maken net als de misdaad van moslimnegers in Amerika. Maak dat Stuck Mojo maar wijs!
Als je de inhoud van de onheilige koran tot je neemt, is het vrij gemakkelijk te begrijpen waarom er zoveel aanslagen worden gepleegd, en waarom moslims zo snel aangebrand, beledigd en intolerant zijn. De islam heeft geen wijsheid te bieden. Het is een dwaalleer.
Opmerkelijk genoeg is het Sufisme zeer rijk, wijs en tolerant. Dat komt omdat het sufisme niet komt van machtwellustelingen (zoals godsdiensten altijd worden besmet met het gedachtengoed van machtswellustigen, zie ook de geschiedenis van de RK-kerk...), maar van waarheidszoekende mystici. Grappig genoeg komen mystici allemaal tot dezelfde conclusies wereldwijd. Nochtans reppen schetenwappers in het westen van zelfhypnose als het om meditatie gaat... Hun eigen rationele wrochtsels lijden tot nimmer eindigende paradigmaverschuivingen, en eindeloos veel snaren en dimensies, die steeds verder in de knoop komen te zitten, maar de universele bevindingen van mystici komen -volgens de westerse materialistische wetenschap dus- voort uit zelfhypnose. Pure onwetendheid.
Ik zie gewoon wel waarom mensen zich storen aan het aankaarten van misstanden: Ze zijn niet betrokken bij andermans leed als het te ver van huis is. Nee, maar je mag moslims niet ontrieven, want ze hebben ergens een vage kennis die moslim is en dat is zo'n goeie knul. Sneu toch dat ze kritiek krijgen op hun godsdienst! Als er een ssnalg is gebeurd en je hebt verdreit zeggen ze gewoon: Ach, die moslims lopen wat achter. Hoe harteloos!
Ik zou zeggen tegen deze neppers: Ga lekker met je poppen spelen in de poppenkast ofzo en blijf anders weg uit de keuken als je de hitte niet verdragen kunt."
Hallo Kosmos, overdrijven is ook een vak. Daarbij trek je de opmerking van Femke wel uit het verband. Zij heeft niet gezegd dat ze de Islam haat. Wel dat zij het niet kan verdragen, als voorvechtster van de vrouwengelijkheid etc., om moslimvrouwen te zien met doekjes op hun hoofd. Een terchte opmerking van Femke maar geen haat te bespeuren.
Ik merk dat je anderen verwijt dat het alleen maar om het gelijk gaat. Bovenstaand stukje lezend en je reactie op de opmerking van Klaas, lijkt het je daar zelf ook vooral om te gaan.
Ik zal het je zeker niet geven.
Voor mij zelf sprekend, ik hoef niet persé gelijk te krijgen in dit soort discussies. Ik vertel hoe ik er tegenaan kijk en anderen bepalen voor zichzelf maar wat ze er mee doen.
Geloven en logieën ontaarden vaak in geweld en daar zijn vele machtwellustelingen. Zoals de vreselijke verminkingen bij vrouwenbesnijdenis, waar men zeker in Somalië een patent op lijkt te hebben zijn en katholieke stromingen die het zichzelf kastijden als opperste geloofsbelijdenis hebben.
Een jaar of tien geleden was ik via een reisorganisatie in Assisi ( Italië)
In het reisgezelschap waren 2 zusters die tot 3 jaar daarvoor nog in het klooster verbleven, achter geblindeerde ramen. Zij mochten geen contact hebben met de buitenwereld. Zij vertelde mij dat het voor hun een hele schok was te horen dat dit voor niks was, een dwaling van de katholieke Kerk. Zij wisten nog niet of zij dit wel echt hadden willen horen.
Zoals ik mogelijk al eerder gezegd heb: Ik heb het niet zo op mensen die beweren dat alleen zij "de Waarheid" weten/ kennen. Maar een ieder mag dat van mij wel denken/ verkondigen.
Dus succes daarmee.
Dat zal een linkse rakker nou nooit kunnen, zo;n offer, veel belangrijker is dat hij gelijk heeft: islam kan nooit een reden zijn van misstanden, zo ook de instinctieve reflex van ganesha: Natuurlijk heeft wangedrag van Marokkaanse hangjongeren niks met de islam te maken net als de misdaad van moslimnegers in Amerika. Maak dat Stuck Mojo maar wijs!
Ik zie gewoon wel waarom mensen zich storen aan het aankaarten van misstanden: Ze zijn niet betrokken bij andermans leed als het te ver van huis is. Nee, maar je mag moslims niet ontrieven, want ze hebben ergens een vage kennis die moslim is en dat is zo'n goeie knul. Sneu toch dat ze kritiek krijgen op hun godsdienst! Als er een ssnalg is gebeurd en je hebt verdreit zeggen ze gewoon: Ach, die moslims lopen wat achter. Hoe harteloos!
Ik zou zeggen tegen deze neppers: Ga lekker met je poppen spelen in de poppenkast ofzo en blijf anders weg uit de keuken als je de hitte niet verdragen kunt."
Hallo Kosmos, overdrijven is ook een vak. Daarbij trek je de opmerking van Femke wel uit het verband. Zij heeft niet gezegd dat ze de Islam haat. Wel dat zij het niet kan verdragen, als voorvechtster van de vrouwengelijkheid etc., om moslimvrouwen te zien met doekjes op hun hoofd. Een terchte opmerking van Femke maar geen haat te bespeuren.
Ik merk dat je anderen verwijt dat het alleen maar om het gelijk gaat. Bovenstaand stukje lezend en je reactie op de opmerking van Klaas, lijkt het je daar zelf ook vooral om te gaan.
Voor mij zelf sprekend, ik hoef niet persé gelijk te krijgen in dit soort discussies. Ik vertel hoe ik er tegenaan kijk en anderen bepalen voor zichzelf maar wat ze er mee doen.
Geloven en logieën ontaarden vaak in geweld en daar zijn vele machtwellustelingen. Zoals de vreselijke verminkingen bij vrouwenbesnijdenis, waar men zeker in Somalië een patent op lijkt te hebben zijn en katholieke stromingen die het zichzelf kastijden als opperste geloofsbelijdenis hebben.
In het reisgezelschap waren 2 zusters die tot 3 jaar daarvoor nog in het klooster verbleven, achter geblindeerde ramen. Zij mochten geen contact hebben met de buitenwereld. Zij vertelde mij dat het voor hun een hele schok was te horen dat dit voor niks was, een dwaling van de katholieke Kerk. Zij wisten nog niet of zij dit wel echt hadden willen horen.
Zoals ik mogelijk al eerder gezegd heb: Ik heb het niet zo op mensen die beweren dat alleen zij "de Waarheid" weten/ kennen. Maar een ieder mag dat van mij wel denken/ verkondigen.
Dus succes daarmee.
-
Hirsi Ali is in Nederland niet populair, maar dat zegt meer over Nederland dan over Hirsi Ali. Rechts houdt niet van haar omdat ze zwart is en links houdt niet van haar omdat ze rechts is.Kosmos wrote: (...) Hirsi Ali wel, en die is niet langer salonfahig. (...)
Ik behoor tot het kleine percentage Nederlanders dat vindt dat deze dappere vrouw, zolang ze de Nederlandse nationaliteit heeft natuurlijk, bescherming moet blijven krijgen. Dat dat wat kost, maakt mij niet uit.
Natuurlijk is zij ongenuanceerd over de islam, maar dat mag ze zijn als je in aanmerking neemt wat haar in het verleden in haar geboorteland is aangedaan. Als kind al haar hele 'vrouw-zijn' weggesneden, natuurlijk geheel zonder haar toestemming. Van haar hoef je geen een-beetje-van-dit-en-een-beetje-van-dat-uitspraken over deze godsdienst te verwachten.
Ik sta schter haar.
Ik sta natuurlijk ook achter haar. 100%. Ik vind haar niet ongenuanceerd trouwens. Gewoon de spijker op zijn kop raken heet dat.Eric van Dusseldorp wrote:Hirsi Ali is in Nederland niet populair, maar dat zegt meer over Nederland dan over Hirsi Ali. Rechts houdt niet van haar omdat ze zwart is en links houdt niet van haar omdat ze rechts is.Kosmos wrote: (...) Hirsi Ali wel, en die is niet langer salonfahig. (...)
Ik behoor tot het kleine percentage Nederlanders dat vindt dat deze dappere vrouw, zolang ze de Nederlandse nationaliteit heeft natuurlijk, bescherming moet blijven krijgen. Dat dat wat kost, maakt mij niet uit.
Natuurlijk is zij ongenuanceerd over de islam, maar dat mag ze zijn als je in aanmerking neemt wat haar in het verleden in haar geboorteland is aangedaan. Als kind al haar hele 'vrouw-zijn' weggesneden, natuurlijk geheel zonder haar toestemming. Van haar hoef je geen een-beetje-van-dit-en-een-beetje-van-dat-uitspraken over deze godsdienst te verwachten.
Ik sta schter haar.
Ik bedoelde dat ze niet meer als salonfahig beschouwd wordt door Nederlandse politici. De manier waarop Verdonk haar het Nederlanderschap heeft afgepakt was werkelijk schandalig en ontluisterend. Zogenaamd zou ze een valse identitieit hebben opgegeven. Waarom noemde de gehele kamer haar dan nog steeds Hirsi Ali, de (valse?) naam die ze opgegeven heeft? Er zijn maar weinig mensen die een dergelijke schending van de logica opvalt, valt mij op...
Iemand als Bolkesteijn heeft haar toch prima verdedigd, wat een flauwekul dat rechts haar huidskleur in de beschouwingen betrekt! Hoe kom je daar nou bij, Eric, je lijkt groenteboer wel op dit punt. Voor de rest kan ik je natuurlijk prima volgen.
De regering besteedt liever geld aan het dekken van een tuthola als Herfkens (graaien onder het mom van socialisme) dan om Hirsi Ali te beschermen.
Maarja, onze premier is al te laf en te onbeschoft om de Dalai Lama fatsoenlijk te ontvangen, liever laat hij zich chanteren door China, die inmiddels de mensenrechtenschendingen al weer fiks heeft opgevoerd! Kees Thijssen heeft hem destijds nog mild gekenschetst met zijn flapdrol. Zoals deze man omgaat met het onderzoek rond Irak is ook weer hemeltergend.
Van Middelkoop is blij dat hij nooit in dienst geweest is en is opperbevelhebber van ons leger...
Wat een trieste armoede! Er zijn nog maar twee partijen waar ik uit kan kiezen. De partij van de dieren en de PVV. Heel veel mensen gaan PVV stemmen, omdat ze de huidige politiek volkomen zat zijn. Als je zo'n stakker als Wouter Bos ook weer ziet schutteren op TV, altijd die veel te serieuze nepkop, het is zo enorm onaantrekkelijk allemaal.
Leuke mop van Theo Maassen trouwens: (Maasen en Teeuwen zijn werkelijk de twee beste politici van dit land!)
Hij wilde van Middelkoop graag de volgende quizvraag stellen:
Jezus Christus is uw Heer. Om welke uitspraak staat Jezus Christus bekend?
A) I like the smell of napalm in the morrning!
B) Heb uw vijanden lief!
Overdrijven? Mensen onthoofden omdat ze toevallig jood zijn, is ook vrij overdreven, maar goed mijn stijl is wat cabaresk, dat is waar. Ik houd niet van vage, droge, humorloze pruimpitterij.Ganesha wrote:Kosmos Quote: "Zelfs Femke Halsema haat de islam vanwege de grensoverschrijdende discriminatie van vrouwen.
Dus succes daarmee.
Zelfkastijding is inderdaad zinloos en het opdringen van zelfkastijding aan anderen een misdaad.
In de Gita waarschuwt Krishna dan ook al voor zelfkastijding. De weg van het niet-handelen is niet re-eel zegt Hij. Wat wijs! Je ontkomt nooit aan handelen, vertelt Krishna aan Arjuna. De Boeddha kwam daar zelf achter. Hij koos eerst het pad van zelfkastijding, extreem vasten.
This will not yield any positive results! zou Wafa Sultan zeggen, net zoals het plegen van zelfmoordaanslagen altijd negatieve gevolgen voor jezelf zal hebben, zonder uitzondering.
Toen Gauatma er achter kwam dat extremisme niks oplevert, bewandelde hij de beroemde middenweg, ging fijn onder een boom zitten mediteren en vond de waarheid, zoals Krishna hem al een miljoen jaar geleden had gepresenteerd aan de Zonnekoning.
Waarheid herken je aan de waarachtigheid van de boodschap!
-
Het kan nog allerbelabberder, maatje. Het komt zelden door de censuur van de politiek-correcte Nederlandse pers, maar in Zuid-Thailand, waar moslims de meerderheid hebben, worden met de regelmaat van de klok hoofden van boeddhistische monniken afgehakt. Deze geestelijken hebben nog geeneens een politieke agenda, streven niet naar gebiedsuitbreiding, doen zelden aan zieltjeswinnerij, maar leven volstrekt vreedzaam en doen geen vlieg kwaad.Kosmos wrote: (...)Mensen onthoofden omdat ze toevallig jood zijn,(...)
Ze zijn maar in één opzicht verkeerd: ze zijn geen moslim. En dat vinden sommige moslims niét goed.
Ik heb wel eens een documentaire op TV gezien over Indonesische moslims die hoofden van christelijke kinderen afhakten. De kinderhoofdjes werden daarna voor de kerk op straat gegooid, vergezeld van een dreigbrief. Het motief voor de lugubere aanslagen was dat het de christenen economisch voor de wind ging. De moslims uiteraard niet, want islam is een recept voor armoede. De verantwoordelijke imam lachte sadistisch de beschuldigingen weg.Eric van Dusseldorp wrote:Het kan nog allerbelabberder, maatje. Het komt zelden door de censuur van de politiek-correcte Nederlandse pers, maar in Zuid-Thailand, waar moslims de meerderheid hebben, worden met de regelmaat van de klok hoofden van boeddhistische monniken afgehakt. Deze geestelijken hebben nog geeneens een politieke agenda, streven niet naar gebiedsuitbreiding, doen zelden aan zieltjeswinnerij, maar leven volstrekt vreedzaam en doen geen vlieg kwaad.Kosmos wrote: (...)Mensen onthoofden omdat ze toevallig jood zijn,(...)
Ze zijn maar in één opzicht verkeerd: ze zijn geen moslim. En dat vinden sommige moslims niét goed.
Je hebt volledig gelijk dat de westerse pers stelselmatig moslims spaart in de berichtgeving om maar niet moslims te ontrieven. Neem bijvoorbeeld de hindoeholocaust.
De hindoeholocaust van 1971 is uitgevoerd door het leger van Pakistan, waarbij miljoenen mensen zijn geslacht in Bangladesh. De hindoeholocaust is al eeuwen bezig in India, waar stelselmatig miljoenen hindoes in pogroms zijn afgeslacht door moslims. Motief: Hindoes zijn geen moslims.
Maar daar hoor je niks over in de geschiedenisboekjes.
http://india.indymedia.org/en/2003/07/6251.shtml
Marokko heeft de West-Sahara geannexeerd en behandelt de mensen daar slechter dan Israel de Palestijnen behandelt, geen woord erover in de pers, ja 1 keer per jaar een slap stukje.
Er is een website waarop alle aanslagen worden bijgehouden die door moslims gepleegd zijn sins 9/11. Die lijst is eindeloos lang! Elke dag worden wel ergens mensen vermoord door aanhangers van Allah en zijn criminele bende. Ik snap werkelijk niet dat mensen bij zo'n club willen horen. Welk moslimland je ook neemt, er zijn altijd conflicten met buurlanden.
Links maakt zich niet druk om besnijdenis, onthoofding, steniging, het vernietigen van andermans cultuurschatten, het aftuigen van vrouwen, het in elkaar slaan van homo's, haatpreken, het in elkaar slaan van willekeurige mensen en het intimideren van kunstenaars.
Nee, links vindt het sneu voor die ene vriend van ze die toevallig ook moslim is dat de islam kritiek krijgt. Sneu man voor zo'n vent, het is een hele goeie! En die paar probleempjes worden veroorzaakt door een klein groepje dat het sociaal-economisch zwaar heeft, heeft uiteraard niks met de islamitische cultuur te maken...
Het probleem voor de partij van de allochtonen is inmiddels dat niemand ze nog gelooft! Op groenteboer en een paar verdwaasde jongeren na dan.
- Hanco Elenbaas
Wat een selectief geouwehoer over moslims, Tjalling. Heb je wel eens beelden gezien over hoe christelijke soldaten gevangenen martelden in Irak of over hoe joodse kinderen raketten afvuurden op Libanon? Satanisten voelen zich net zo thuis in christelijke en joodse bewegingen als in islamitische.
Met de door jou beschreven excessen typeer je echt niet de Islam. Zoek eens op "false flag operations" via YouTube en Google en je komt erachter dat veel van die ogenschijnlijk islamitische acties uitgevoerd werden door joden of ongelovigen. Open de Talmoed en je leest nog veel verschrikkelijker zaken dan in de Koran.
Waarschijnlijk is het boeddhisme als religieuze beweging nog het minst aangetast door satanisten, sinds de mooiste gedeeltes uit de Bijbel door de kerk verwijderd zijn en het Vaticaan zelf eerder de kerk van Lucifer is dan die van Christus. Marcel Messing, voormalig stafmedewerker van de Bibliotheca Hermetica, zei vorige week woensdag een paar mooie dingen over Boeddha op Argusoog Radio.
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=6WplzkkAYyI[/youtube]
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=QXI7zE3LHiU[/youtube]
Met de door jou beschreven excessen typeer je echt niet de Islam. Zoek eens op "false flag operations" via YouTube en Google en je komt erachter dat veel van die ogenschijnlijk islamitische acties uitgevoerd werden door joden of ongelovigen. Open de Talmoed en je leest nog veel verschrikkelijker zaken dan in de Koran.
Waarschijnlijk is het boeddhisme als religieuze beweging nog het minst aangetast door satanisten, sinds de mooiste gedeeltes uit de Bijbel door de kerk verwijderd zijn en het Vaticaan zelf eerder de kerk van Lucifer is dan die van Christus. Marcel Messing, voormalig stafmedewerker van de Bibliotheca Hermetica, zei vorige week woensdag een paar mooie dingen over Boeddha op Argusoog Radio.
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=6WplzkkAYyI[/youtube]
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=QXI7zE3LHiU[/youtube]
Er is maar 1 'godsdienst' waarin het onthoofden van vijanden wordt gescanctioneerd!
De koran beveelt aan vijanden te onthoofden. Ook kruiziging en het afsnijden van ledematen en vingertoppen wordt aanbevolen.
Niet-moslims worden beschouwd als brandhout voor de hel en de slechtste der schepselen. En maar om respect zeuren die moslimleiders... Sick!
Mohammed -vrede zij met hem!- heeft zelf honderden joden laten onthoofden, (bijv. anno 627) acties die al in die tijd door velen als barbaars werden bestempeld!
Noem mij een andere godsdienst die zegt dat vijanden onthoofd moeten worden!
De Talmoed is iets anders, het is een secundair werk, en het is racistische rabbitroep. Niemand wil die rabbitroep aan niet-joden opdringen, dus daar heb ik geen probleem mee verder.
Dat orthodoxe joden en moslims met elkaar opgescheept zitten in Israel /Palestina is natuurlijk geen toeval. Ze laten de rest van de wereld zien waar hun beider wraakzuchtige instelling toe leidt: tot de hel.
De koran beveelt aan vijanden te onthoofden. Ook kruiziging en het afsnijden van ledematen en vingertoppen wordt aanbevolen.
Niet-moslims worden beschouwd als brandhout voor de hel en de slechtste der schepselen. En maar om respect zeuren die moslimleiders... Sick!
Mohammed -vrede zij met hem!- heeft zelf honderden joden laten onthoofden, (bijv. anno 627) acties die al in die tijd door velen als barbaars werden bestempeld!
Noem mij een andere godsdienst die zegt dat vijanden onthoofd moeten worden!
De Talmoed is iets anders, het is een secundair werk, en het is racistische rabbitroep. Niemand wil die rabbitroep aan niet-joden opdringen, dus daar heb ik geen probleem mee verder.
Dat orthodoxe joden en moslims met elkaar opgescheept zitten in Israel /Palestina is natuurlijk geen toeval. Ze laten de rest van de wereld zien waar hun beider wraakzuchtige instelling toe leidt: tot de hel.