Ganesha wrote:Hallo Kosmos,
Boeddhisme heeft buiten wat jij stelt nog een ander groot nadeel. Zwoegen om naar het "hoogste staat" te komen en bij de voorlaatste weer terugzakken naar de eerste.
Je komt nooit in het Nirvana. Vind ik een uitermate trieste geachte over de menselijke/ kosmische ontwikkeling.
Dat over het expanderen van Shiva voor zijn Gopi's wist ik niet.
Ik probeer je 16.108 te verklaren, lukt mij niet. Miscchien heeft Hans Jansen een verklaring voor dit nummer ( als het het juiste is?).
Hans wordt als het om cijfers gaat terecht de Mysticus genoemd. Ik pobeer hem altijd met interesse te vlolgen/ goed te luisteren. Na een hele dag( 24 uur) bij Sijbrands zijn blindsimultaan te zijn geweest, viel dat toen niet mee.
Bij Muziek zingt George Harrison over de Gopi's. De Beatles waren ook Trancedente Meditatie beoefenaars. Zijn ook bij Maharishi Yogi geweest. Evenals Michael Jackson ( Zouden daarom Michael en Paul samen een nummer hebben gezongen?
TM volgt de veda's zeer nauwgezet.
Jammer dat Hanco ons weer op de aarde zet met David Icke, schieten we daar nou echt wat mee op?
Niet Shiva, beste Ganesha, maar Krishna trouwde 16.000 vrouwen! Krishna is de naam voor de hoogste Persoonlijkheid Gods, zoals Hij 5.000 jaar geleden op Aarde verscheen. Govinda, de Hemelse God beschikt over dezelfde gedaante.
De drie Goden die de Kosmos besturen zijn Brahma, Vishnu en Shiva (schepping, instandhouding en vernietiging).
Dat boeddhisten naar het nirvana verlangen is vreemd. Dat ze er niet in kunnen komen wist ik niet. Het nirvana is het grote niets! Boeddha beschrijft het als een staat waar zelfs het zijn/niet-zijn dualisme wordt ontstegen! Inderdaad een deprimerend perspectief...
Dan ga ik liever naar de hemelse planeten! Daar zijn natuurlijk ook de gopi's, want zij zijn in wezen van hoog trancendentaal niveau! In plaats van varken in een volgend leven word ik liever een hemelse gopi (met veel sieraden en een grote neusring haha ).
Wat Hans over het getal 16.108 te melden heeft interesseert me eerlijk gezegd louter als vorm van entertainment, ik heb die getalgoochelarij nooit als iets anders gezien dan als entertainment. Maar de lol is er op een gegeven moment wel af, (vooral als er alleen maar sprake is van monologen en geen dialoog) zoals bij alles wat geen werkelijk, geestelijk genot behelst.
Wie werkelijk spiritueel is, doet m.i. niet mee aan wedstrijden als het NK, die het valse ego niet alleen in stand houden, maar zelfs versterken! Zelf houd ik dan ook op met die kinderachtige wedijver in persoonlijke wedstrijden.
Boeddha wordt trouwens wel beschouwd als een incarnatie van Vishnu (God), net als Ram en Krishna e.a. Wat velen, zelfs onder de hindoes, niet begrijpen is dat Krishna een incarnatie van Vishnu is, maar zelf boven Vishnu staat! Krishna is de persoonlijkheid van God en bevat tevens de energie van onze Kosmos en alle andere Kosmossen! Krishna wordt soms afgebeeld als een verzameling Vishnu-verschijningen, waaronder... Ganesha!
Krishna laat aan het begin van de Slag bij Kukusetra aan Arjuna, aan wie hij de Bhagavad Gita leert, zijn Vishnu-gedaanten zien, waardoor Arjuna begrijpt dat hij onderricht van de Hoogste Persoonlijkheid Gods ontvangt
Krishna verschijnt dus in de Kosmos, terwijl Hij zelf ook de Kosmos is. Voor mij is dat niet moeilijk te geloven, daarvoor ben je tenslotte God.
De laatste incarnatie die nog komen moet, zal Kalki zijn, een ruiter te paard, die past in het begin van het volgende tijdperk dat na 2012 gaat aanbreken. Kali Yuga (deze goddeloze eindtijd) zal ten einde komen over een paar jaartjes en dan zal er weer een tijdperk van godsvrucht en collectief bewustzijn aanbreken.
Voor vele voetballers, pokerspelers en dammers is een man als Icke een geschikte onderwijzer. Icke is een eclecticus die uit verschillende bronnen interessant materiaal selecteert om een groter publiek erop te wijen dat de werkelijkheid anders van aard is dan ze denken. Zelfs mijn eigen vader, niet zo dom volgens maatschappelijke normen, heeft zijn hele leven geloofd dat het bankwezen inclusief de Fed betrouwbaar was... om maar iets te noemen.
En zowat iedereen gelooft nog steeds dat hij zijn lichaam is... de meest dramatische van alle denkfouten...