Nationale Competitie 2009/2010

Post Reply
Damkoningin
Posts: 1273
Joined: Fri Oct 24, 2003 22:40
Real name: Irene Stegeman
Location: Westerhaar

Re: Nationale Competitie 2009/2010

Post by Damkoningin » Sat Jan 09, 2010 10:24

De wedstrijden:
Troesoe - WvM 2
Lelystad - WvM3

zijn ook afgelast.

Hijken - WvM 1 wordt wel gespeeld.
*Want achter het masker van "toch wel gelukkig" ligt wanhoop en twijfel zo drijvend en nukkig*

~Geen medelijden voor hem die zonder kennis is~

Rob
Posts: 73
Joined: Sat Jan 17, 2009 20:05

Re: Nationale Competitie 2009/2010

Post by Rob » Sat Jan 09, 2010 10:26

Waarom staat er op teletekst/nat. comp. programma/kndb-site/toernooibase nog steeds niet welke wedstrijden er in de Ereklasse afgelast zijn.

Nu mijn eigen wedstrijd is afgelast in Schiedam wil ik misschien wel even gaan kijken bij Hijken tegen Witte van Moort, maar ik weet niet of het doorgaat.

Edit: Oeps, ik zie net in de posting hierboven dat het doorgaat. Ik spring alvast op mijn fiets

Zusje
Posts: 65
Joined: Sat Nov 01, 2003 23:50
Location: Hulten

Re: Nationale Competitie 2009/2010

Post by Zusje » Sat Jan 09, 2010 10:31

zie net het een en ander staan over TDV en dat het stom is dat ze hebben gecanceld.
nou ik woon dus vlakbij tilburg en het is hier al geruime tijd aan het sneeuwen.
dus wat nou zeiken over dat het allemaal niet zo erg is.
en idd in de omgeving van den haag sneeuwt het nog niet maar als je buienradar er op nakijkt
zie je dat het vandaag wel degelijk gaat sneeuwen.
hou gewoon op en respecteer de keuzes van clubs om wel of niet te spelen en ga niet zo
lopen mierenneuken over van alles en nog wat......KANSLOOS!!!!

Dieter
Posts: 1379
Joined: Thu Sep 18, 2003 20:30
Location: Sittard
Contact:

Re: Nationale Competitie 2009/2010

Post by Dieter » Sat Jan 09, 2010 10:36

GuidoB wrote:
Dieter wrote:Inhalen lijkt me de datum van de eerste nacompetitie dag te worden (vrij logisch toch). Bestraffingen van KNDB lijkt me volstrekt onzin. Hadden ze maar zelf het heft in handen moeten nemen en alles er uit gooien, nu ontstaat zelfs een stukje competitie vervalsing.
Dus jij hebt geen vergadering die dag? Dat zou de damwereld erg prettig vinden. Verder kan Groenteboer niet, want hij heeft dan een damdag in zijn woonplaats.

Inhalen na de competitie kan niet uit oogpunt van een sportief verloop. Spelen op de dag van de nacompetitie zal het probleem alleen maar verschuiven. De nacompetitie moet immers ook nog worden gespeeld. Het heeft minder impact om een ronde van de halve finale te verschuiven.
Ik kan je even niet volgen Guido, over welke vergader dag heb je het? het vinden van een datum zal altijd wel verschuivingen met zich meebrengen. Ik dacht dat de eerste nacompetitie dag de meest logische is uiteindelijk wordt de tweede nacompetitie dag de eerste en er moet een nieuwe tweede komen. Hier zijn slechts een klein aantal clubs betrokken en toch al niet bekend wie het zijn. Nu vaststellen en straks in maart/april ergens spelen is ruim van tevoren dus pijnloos en simpel lijkt mij. Zie ik het verkeerd Guido?
Of gaat het ook nog gebeuren dat de clubs zelf maar een nieuwe datum moeten gaan plannen, dan weten we zeker dat het een grote puinhoop wordt.

Piet Bouma
Posts: 3574
Joined: Sun Nov 02, 2003 13:05
Location: Harlingen

Re: Nationale Competitie 2009/2010

Post by Piet Bouma » Sat Jan 09, 2010 10:37

Zusje heeft gelijk.
En laten we wel zijn, het gaat om de terugreis, niet de situatie van nu.
In Harlingen was er net een heel licht sneeuwbuitje.
Niks bijzonders. Maar je ziet wel wat de harde wind ermee doet. Het stuift dan
al ontzettend.
Over een half uurtje naar Leeuwarden.
Iedereen die damt een veilige thuisreis gewenst!
https:toernooibase.kndb.nl More than 415.000 games on applet, more than 1.300.000 results, more than 21.000 games broadcasted (semi-)live, more than 12.900 inserted tournaments!

Dieter
Posts: 1379
Joined: Thu Sep 18, 2003 20:30
Location: Sittard
Contact:

Re: Nationale Competitie 2009/2010

Post by Dieter » Sat Jan 09, 2010 10:42

Piet Bouma wrote:Zusje heeft gelijk.
En laten we wel zijn, het gaat om de terugreis, niet de situatie van nu.
In Harlingen was er net een heel licht sneeuwbuitje.
Niks bijzonders. Maar je ziet wel wat de harde wind ermee doet. Het stuift dan
al ontzettend.
Over een half uurtje naar Leeuwarden.
Iedereen die damt een veilige thuisreis gewenst!
Ook ik wens iedereen die wel gaat dammen veel succes vandaag, (nou ja de een wat meer dan de ander ,)
Had ook liever in de damzaal geweest, maar helaas het is niet anders.

krijn ter braake
Posts: 68
Joined: Tue Mar 25, 2008 13:56

Re: Nationale Competitie 2009/2010

Post by krijn ter braake » Sat Jan 09, 2010 10:47

020 II tegen WSDV is alsnog op het laatste moment afgelast. Op het moment ziet het weer er tussen Wageningen en Amstelveen er goed genoeg uit, maar vanwege de verwachting voor de terugreis gaat het toch niet door. Jammer.

jordy van der lugt
Posts: 8
Joined: Fri Jan 08, 2010 22:12
Real name: Jordy van der Lugt DV de Lier en DV DOS Delft
Location: Netherlands

Re: Nationale Competitie 2009/2010

Post by jordy van der lugt » Sat Jan 09, 2010 11:00

haarlem - dos delft om 09.30 afgelast

het probleem is niet zo zeer de heenreis, gaat meer om de terugreis, ik woon in De Lier (westland) en hier sneeuwt het vanaf 08.50 tot 10.00 matig en nu begint het toch al wat harder te sneeuwen.

Dus als de wedstrijd zeg 5,5 uur duurt, wat best mogelijk is dan moeten we om 17.45 ofzo naar huis ben benieuwd. 90% van ons team is 65+ ook, me oude vrouwtjes die het niks vonden dat manlief met de auto ging, al hadden sommige best wel gewild. We hebben in delft er maar over gestemd. en dus afgelast in overleg met marcel kosters van haarlem

jordy

User avatar
Jan Pieter
Posts: 2432
Joined: Sat Sep 27, 2003 05:37
Real name: Jan Pieter Drost

Re: Nationale Competitie 2009/2010

Post by Jan Pieter » Sat Jan 09, 2010 12:22

krijn ter braake wrote:020 II tegen WSDV is alsnog op het laatste moment afgelast. Op het moment ziet het weer er tussen Wageningen en Amstelveen er goed genoeg uit, maar vanwege de verwachting voor de terugreis gaat het toch niet door. Jammer.
Kijk, dat vind ik nu vreemd. Gisteravond laat wilde WSDV de wedstrijd nog door laten gaan. Sindsdien is er niets veranderd aan de weersvoorspellingen, maar nu wil men opeens niet meer de weg op. WSDV heeft geluk dat ik in een ver buitenland zit (erg warm hier, da's ook zwaar ) want ik zou ze aan hun woord van gisteravond gehouden hebben, maar het thuisfront is kennelijk milder gestemd.
In elk geval is de conclusie wederom dat de KNDB afgelastingen niet aan de clubs zelf moet overlaten.

Fred van Amersfoort
Posts: 1780
Joined: Sun Nov 02, 2003 17:13

Re: Nationale Competitie 2009/2010

Post by Fred van Amersfoort » Sat Jan 09, 2010 14:28

Nou nou, een hele graad vorst en maar liefst 17 kilometer file in heel Nederland. Het zicht is ook slecht, ik zie de flats van Apeldoorn, 6 kilometer van hier. Maar waar is de dodelijke tsunami stuifsneeuw? Net nog even gecheckt of Bouma al is aangewaaid in mijn dakgoot maar niets te zien. Over 2 weken gaat de 9e ronde niet door omdat op die dag de elfstedentocht gereden gaat worden. De 10e ronde kan niet omdat groenteboer op Het Binnenhof moet demonstreren tegen kromme bananen.

ildjarn
Posts: 1537
Joined: Tue Aug 22, 2006 15:38
Real name: Joost de Heer

Re: Nationale Competitie 2009/2010

Post by ildjarn » Sat Jan 09, 2010 14:35

Dieter wrote:Ik kan natuurlijk niet voor heel Limburg spreken maar hier (Sittard) stevige sneeuw met heftige wind.
Nou, hier (2 km zuidelijker) in Geleen was het rond de tijd dat Dieter dit schreef (half 10) heel licht aan 't sneeuwen, en er lag nog geen centimeter sneeuw. Ook qua wind viel het heel erg mee.
Lasst die Maschinen verhungern, Ihr Narren...
Lasst sie verrecken!
Schlagt sie tot -- die Maschinen!

GuidoB
Posts: 2325
Joined: Sun Sep 21, 2003 21:43

Re: Nationale Competitie 2009/2010

Post by GuidoB » Sat Jan 09, 2010 18:14

Dieter wrote:
GuidoB wrote:
Dieter wrote:Inhalen lijkt me de datum van de eerste nacompetitie dag te worden (vrij logisch toch). Bestraffingen van KNDB lijkt me volstrekt onzin. Hadden ze maar zelf het heft in handen moeten nemen en alles er uit gooien, nu ontstaat zelfs een stukje competitie vervalsing.
Dus jij hebt geen vergadering die dag? Dat zou de damwereld erg prettig vinden. Verder kan Groenteboer niet, want hij heeft dan een damdag in zijn woonplaats.

Inhalen na de competitie kan niet uit oogpunt van een sportief verloop. Spelen op de dag van de nacompetitie zal het probleem alleen maar verschuiven. De nacompetitie moet immers ook nog worden gespeeld. Het heeft minder impact om een ronde van de halve finale te verschuiven.
Ik kan je even niet volgen Guido, over welke vergader dag heb je het? het vinden van een datum zal altijd wel verschuivingen met zich meebrengen. Ik dacht dat de eerste nacompetitie dag de meest logische is uiteindelijk wordt de tweede nacompetitie dag de eerste en er moet een nieuwe tweede komen. Hier zijn slechts een klein aantal clubs betrokken en toch al niet bekend wie het zijn. Nu vaststellen en straks in maart/april ergens spelen is ruim van tevoren dus pijnloos en simpel lijkt mij. Zie ik het verkeerd Guido?
Of gaat het ook nog gebeuren dat de clubs zelf maar een nieuwe datum moeten gaan plannen, dan weten we zeker dat het een grote puinhoop wordt.
Ik heb het over de datum die jij zelf voorstelt: de dag waarop de nacompetitie gepland staat. De nacompetitie bestaat al een paar jaar uit één speeldag en dat is dit jaar 6 maart. Ik heb bij de laatste bondsraadsvergadering al aangegeven dat dit geen handige vergaderdatum is, maar dat kan je gemist hebben. Je had het immers erg druk met protesteren tegen de plannen van andere mensen om nog wat van het dammen te maken.

Uiteraard laat de KNDB het plannen van de niet-gespeelde wedstrijden over aan de verenigingen. Het is niet te doen om alles op dezelfde dag te spelen. Een voorbeeldje. Van Stigt Thans 3 - Raes kan prima op een zaterdag worden gespeeld, omdat niemand die bij deze wedstrijd betrokken is, halve finale speelt. Dit geldt niet voor Van Stigt Thans - Friesland, want twee spelers van Van Stigt Thans spelen halve finale.

User avatar
Jan Pieter
Posts: 2432
Joined: Sat Sep 27, 2003 05:37
Real name: Jan Pieter Drost

Re: Nationale Competitie 2009/2010

Post by Jan Pieter » Sat Jan 09, 2010 18:30

GuidoB wrote:Ik ben erg benieuwd op welke zaterdag de wedstrijden ingehaald gaan worden, ... De KNDB heeft hier wel wat op te lossen.
GuidoB wrote:Uiteraard laat de KNDB het plannen van de niet-gespeelde wedstrijden over aan de verenigingen.

Ondertussen met Ben gesproken?

Ik vind het niet zo 'uiteraard' dat de KNDB de planning overlaat aan de clubs. Het minste wat de KNDB zou kunnen doen, is een datum noemen waarvoor de wedstrijden moeten zijn ingehaald. Maar als de clubs het onderling niet eens worden (wat heel goed zou kunnen, vanwege de beschikbaarheid van spelers en/of speelzaal) dan zal toch iemand de knoop moeten doorhakken.

Dolly's brother
Posts: 633
Joined: Fri Sep 19, 2003 10:36

Re: Nationale Competitie 2009/2010

Post by Dolly's brother » Sat Jan 09, 2010 18:55

IJmuiden - RDC is 11-9 geworden. Ik was een uur eerder dan normaal weggegaan met de trein, maar de treinen kwamen met hooguit een paar minuten vertraging aan, dus dat was heel goed te doen. Alle RDC'ers (die met de auto waren), waren ook ruim op tijd aanwezig.

Hanseman
Posts: 104
Joined: Sun Oct 03, 2004 18:52

Re: Nationale Competitie 2009/2010

Post by Hanseman » Sat Jan 09, 2010 19:07

Heerenveen 2 - Damcombinatie Fryslan 2 is wel gespeeld en in 9-11 geeindigd ! Hoe is de topper Huizum - De Oldehove afgelopen ?

Post Reply