Nationale Competitie 2009/2010

Post Reply
Piet Bouma
Posts: 3574
Joined: Sun Nov 02, 2003 13:05
Location: Harlingen

Re: Nationale Competitie 2009/2010

Post by Piet Bouma » Sat Jan 09, 2010 00:26

Kosmos wrote:
Overigens, Piet, mocht je morgen niet komen en je moet tegen Kosmos (kleine kans) dan zal ik zonder protest akkoord gaan met het opstrijken van 2 punten, immers geheel conform de krachtsverhoudingen ... :
.

Als het niet sneeuwt, zal ik je met vuur en zwaard bestrijden Kosmos.
Geen enkel probleem dat ik dan uiteindelijk twee punten zal moeten inleveren.
Maar de echte Kosmos zal bepalen wat de uitslag eventueel zal zijn.......
https:toernooibase.kndb.nl More than 415.000 games on applet, more than 1.300.000 results, more than 21.000 games broadcasted (semi-)live, more than 12.900 inserted tournaments!

groenteboer
Posts: 967
Joined: Sun Jul 01, 2007 19:57
Real name: Michel Stempher
Location: Kampen
Contact:

Re: Nationale Competitie 2009/2010

Post by groenteboer » Sat Jan 09, 2010 00:29

Piet Bouma wrote:
Kosmos wrote:
Overigens, Piet, mocht je morgen niet komen en je moet tegen Kosmos (kleine kans) dan zal ik zonder protest akkoord gaan met het opstrijken van 2 punten, immers geheel conform de krachtsverhoudingen ... :
.

Als het niet sneeuwt, zal ik je met vuur en zwaard bestrijden Kosmos.
Geen enkel probleem dat ik dan uiteindelijk twee punten zal moeten inleveren.
Maar de echte Kosmos zal bepalen wat de uitslag eventueel zal zijn.......
Gaan jullie nog door dan?

Piet Bouma
Posts: 3574
Joined: Sun Nov 02, 2003 13:05
Location: Harlingen

Re: Nationale Competitie 2009/2010

Post by Piet Bouma » Sat Jan 09, 2010 00:40

groenteboer wrote:
Piet Bouma wrote:
Kosmos wrote:
Overigens, Piet, mocht je morgen niet komen en je moet tegen Kosmos (kleine kans) dan zal ik zonder protest akkoord gaan met het opstrijken van 2 punten, immers geheel conform de krachtsverhoudingen ... :
.

Als het niet sneeuwt, zal ik je met vuur en zwaard bestrijden Kosmos.
Geen enkel probleem dat ik dan uiteindelijk twee punten zal moeten inleveren.
Maar de echte Kosmos zal bepalen wat de uitslag eventueel zal zijn.......
Gaan jullie nog door dan?
Leeuwarden - Leeuwarden....
Ik denk niet dat de gladheid en sneeuwval zo extreem zal zijn, dat we gemotiveerd tot afgelasting mogen besluiten....
https:toernooibase.kndb.nl More than 415.000 games on applet, more than 1.300.000 results, more than 21.000 games broadcasted (semi-)live, more than 12.900 inserted tournaments!

groenteboer
Posts: 967
Joined: Sun Jul 01, 2007 19:57
Real name: Michel Stempher
Location: Kampen
Contact:

Re: Nationale Competitie 2009/2010

Post by groenteboer » Sat Jan 09, 2010 00:44

Piet Bouma wrote: Leeuwarden - Leeuwarden....
Ik denk niet dat de gladheid en sneeuwval zo extreem zal zijn, dat we gemotiveerd tot afgelasting mogen besluiten....
Natuurlijk wel. Jullie moeten op de fiets komen en dat is nog veel gevaarlijker. Om 9.00 uur wordt er alsnog overgegaan op algehele afgelasting voorspel ik, en dan is Hengelo uiteraard al lang onderweg naar het inmiddels ondergesneeuwde Geleen.

User avatar
Ganesha
Posts: 676
Joined: Sun Feb 24, 2008 22:07

Re: Nationale Competitie 2009/2010

Post by Ganesha » Sat Jan 09, 2010 00:52

Persoonlijk vind ik al die mensen die aandringen op algehele afgelasting net zo vervelend als mensen van de KNDB die
weigeren normaal om te gaan met de afgelastingen van clubs.

Apart vind ik trouwens de afgelasting van Volendam- Heijmans, gezien de eerdere mail van Paul Sier. Deze had het er toch over dat dit om 9.00 besloten zou worden.

Voor Kosmos, dodelijke ongelukken van jonge mensen zijn vreselijk en daarop kan ik niet antwoorden. Mijn verhaal ging
over verantwoordelijke clubbestuurders, die kunnen best zelf een beslissing nemen. Net zoals Dieter dat kan, in goede smaenspraak met TO en de arbiter.

hansie
Posts: 55
Joined: Tue Aug 31, 2004 21:19

Re: Nationale Competitie 2009/2010

Post by hansie » Sat Jan 09, 2010 00:54

He piet
succes morgen en we drinken wel ff een biertje na afloop

Piet Bouma
Posts: 3574
Joined: Sun Nov 02, 2003 13:05
Location: Harlingen

Re: Nationale Competitie 2009/2010

Post by Piet Bouma » Sat Jan 09, 2010 00:55

groenteboer wrote: Om 9.00 uur wordt er alsnog overgegaan op algehele afgelasting voorspel ik, en dan is Hengelo uiteraard al lang onderweg naar het inmiddels ondergesneeuwde Geleen.
Ik voorspel dat we niks meer van de KNDB horen. Dat er achteraf algemene clementie is voor alle wedstrijden die niet zijn doorgegaan.
Nog een Beerenburgje en dan ga ik slapen.
Morgen de derby van het jaar. Als de weersomstandigheden meezitten, wordt het een enorme clash. May the best win! Toeschouwers van Damcombinatie Fryslân zijn altijd welkom. We spelen in het AOC. Ingang bij het hek.
https:toernooibase.kndb.nl More than 415.000 games on applet, more than 1.300.000 results, more than 21.000 games broadcasted (semi-)live, more than 12.900 inserted tournaments!

groenteboer
Posts: 967
Joined: Sun Jul 01, 2007 19:57
Real name: Michel Stempher
Location: Kampen
Contact:

Re: Nationale Competitie 2009/2010

Post by groenteboer » Sat Jan 09, 2010 00:58

Ganesha wrote:Persoonlijk vind ik al die mensen die aandringen op algehele afgelasting net zo vervelend als mensen van de KNDB die
weigeren normaal om te gaan met de afgelastingen van clubs.

Apart vind ik trouwens de afgelasting van Volendam- Heijmans, gezien de eerdere mail van Paul Sier. Deze had het er toch over dat dit om 9.00 besloten zou worden.

Voor Kosmos, dodelijke ongelukken van jonge mensen zijn vreselijk en daarop kan ik niet antwoorden. Mijn verhaal ging
over verantwoordelijke clubbestuurders, die kunnen best zelf een beslissing nemen. Net zoals Dieter dat kan, in goede smaenspraak met TO en de arbiter.
Zo'n beetje de helft wordt al afgelast dus sportief gezien zou de hele ronde moeten worden uitgesteld. Van de andere helft is het maar de vraag of de spelers ooit nog veilig zonder kleerscheuren zullen thuiskomen. De kans op grote overlast op de snelwegen, laat staan de binnenwegen, is zeer groot volgens Piet Paulusma en ook is de kans op (ernstige) ontregeling van het OV zeer aannemelijk, volgens deze zelfde Piet. (http://www.pietsweer.nl/2010/weekend-gr ... or-sneeuw/ )
Last edited by groenteboer on Sat Jan 09, 2010 01:01, edited 1 time in total.

User avatar
Ganesha
Posts: 676
Joined: Sun Feb 24, 2008 22:07

Re: Nationale Competitie 2009/2010

Post by Ganesha » Sat Jan 09, 2010 00:59

Piet, inderdaad slapen jij. Zeker als Huizum-Oldehove de wedstrijd is. Succes en veel plezier

User avatar
Ganesha
Posts: 676
Joined: Sun Feb 24, 2008 22:07

Re: Nationale Competitie 2009/2010

Post by Ganesha » Sat Jan 09, 2010 01:00

Michel, ik mag het echt vermoeiend vinden. Ook al vind jij dat jij volledig in je recht staat.

Fred van Amersfoort
Posts: 1780
Joined: Sun Nov 02, 2003 17:13

Re: Nationale Competitie 2009/2010

Post by Fred van Amersfoort » Sat Jan 09, 2010 01:01

Kijk aan, het gaat groenteboer niet om het gevaar maar om de sensatie. Hij wil zelfs mensen op de fiets zetten om zijn afgelastings ideaal te verwezenlijken. Dat er ook mensen zijn die uit het buitenland nu onderweg zijn boeit hem niet. Dat er mensen op zaterdag vrij nemen om te kunnen dammen interesseert hem niet. Feit is dat het nu slechts -2 graden is en de wegen prima begaanbaar. De dienstregeling van de NS is ook nog steeds redelijk. Dat Limburg moeilijk zal worden begrijpt iedereen. Lent-Wageningen kan natuurlijk prima. Om van kinderen weer eens echte kerels te maken moeten we de dienstplicht maar herinvoeren. Na de patatgeneratie zijn het nu nintendobabys met een verwarmd schermpje

groenteboer
Posts: 967
Joined: Sun Jul 01, 2007 19:57
Real name: Michel Stempher
Location: Kampen
Contact:

Re: Nationale Competitie 2009/2010

Post by groenteboer » Sat Jan 09, 2010 01:02

Ganesha wrote:Michel, ik mag het echt vermoeiend vinden. Ook al vind jij dat jij volledig in je recht staat.
Ja uiteraard;) Ik houd je ook absoluut niet tegen om een ander standpunt aan te nemen.

groenteboer
Posts: 967
Joined: Sun Jul 01, 2007 19:57
Real name: Michel Stempher
Location: Kampen
Contact:

Re: Nationale Competitie 2009/2010

Post by groenteboer » Sat Jan 09, 2010 01:06

Fred van Amersfoort wrote:Kijk aan, het gaat groenteboer niet om het gevaar maar om de sensatie. Hij wil zelfs mensen op de fiets zetten om zijn afgelastings ideaal te verwezenlijken. Dat er ook mensen zijn die uit het buitenland nu onderweg zijn boeit hem niet. Dat er mensen op zaterdag vrij nemen om te kunnen dammen interesseert hem niet. Feit is dat het nu slechts -2 graden is en de wegen prima begaanbaar. De dienstregeling van de NS is ook nog steeds redelijk. Dat Limburg moeilijk zal worden begrijpt iedereen. Lent-Wageningen kan natuurlijk prima. Om van kinderen weer eens echte kerels te maken moeten we de dienstplicht maar herinvoeren. Na de patatgeneratie zijn het nu nintendobabys met een verwarmd schermpje
Het gaat mij juist om het gevaar. Ik neem niet aan dat iemand die 4 km. van het clubgebouw woont de auto pakt.

Als ik jou goed begrijp maakt het je niks uit dat je levens op het spel zet. Er zijn verschillende aanwijzingen dat het morgen echt gaat spoken overal in Nederland, dus dat alle mogelijke vervoer ernstig ontregelt raakt. Je neemt het dan maar op de koop toe dat er verschillende dammers een ongeluk kunnen krijgen en zelfs nog erger, alleen maar omdat er toevallig een handje vol buitenlanders is dat zijn/haar vlucht al heeft geregeld??

User avatar
Ganesha
Posts: 676
Joined: Sun Feb 24, 2008 22:07

Re: Nationale Competitie 2009/2010

Post by Ganesha » Sat Jan 09, 2010 01:18

Hallo Michel en Fred,

jullie manipuleren graag de boel, verheft de discussie niet echt. Als er clubs dicht bij elkaar in de buurt zijn kan er m.i. gewoon gesppeld worden. Als fietser ben je altijd de klos. Gladheid of niet.

User avatar
Ganesha
Posts: 676
Joined: Sun Feb 24, 2008 22:07

Re: Nationale Competitie 2009/2010

Post by Ganesha » Sat Jan 09, 2010 01:18

Hallo Michel en Fred,

jullie manipuleren graag de boel, verheft de discussie niet echt. Als er clubs dicht bij elkaar in de buurt zijn kan er m.i. gewoon gesppeld worden. Als fietser ben je altijd de klos. Gladheid of niet.

Post Reply