Nationale Competitie 2009/2010
Re: Nationale Competitie 2009/2010
Van Piets site !
Weekend: grote overlast door sneeuw
Ik wil adviseren om vandaag alvast boodschappen te doen en dit weekend gewoon thuis te blijven, als je niet persé op pad moet. Het weekend brengt, zoals het er nu voor staat, grote overlast door sneeuw in combinatie met een harde noordoostenwind. De sneeuw bereikt in de nacht van vrijdag op zaterdag het zuidoosten van het land en zal zich zaterdag geleidelijk over het hele land uitbreiden. Dit zal in het noordwesten pas eind van de avond zijn. Uiteindelijk krijgen we overal te maken met sneeuw of matige sneeuw, waarbij er verdeeld over het land zo’n 2 tot 8 cm sneeuw zal vallen. Ik verwacht dat het erg slecht en glad zal worden op de meeste (snel)wegen door overlast en sneeuw. Het trein- en vliegverkeer zal ook grote hinder ondervinden! Door de combinatie met de krachtige tot harde noordoostenwind zal er namelijk ook sprake zijn van stuifsneeuw en sneeuwduin vorming! Zondag gaat dit verhaal gewoon door en houden we de (lichte) sneeuw in combinatie met de harde (en in het noordelijk kustgebied storm of stormachtige) noordoostenwind. De temperaturen liggen zaterdag en zondag tussen 1 en -3 graden en in de nachten krijgen we lichte tot matige vorst.
Zo te zien kunnen we de reis naar Heerenveen nog wel wagen en kan er in het noorden des lands nog wel gespeeld worden !!
Tenzij Piet het weer eens mis heeft natuurlijk
Weekend: grote overlast door sneeuw
Ik wil adviseren om vandaag alvast boodschappen te doen en dit weekend gewoon thuis te blijven, als je niet persé op pad moet. Het weekend brengt, zoals het er nu voor staat, grote overlast door sneeuw in combinatie met een harde noordoostenwind. De sneeuw bereikt in de nacht van vrijdag op zaterdag het zuidoosten van het land en zal zich zaterdag geleidelijk over het hele land uitbreiden. Dit zal in het noordwesten pas eind van de avond zijn. Uiteindelijk krijgen we overal te maken met sneeuw of matige sneeuw, waarbij er verdeeld over het land zo’n 2 tot 8 cm sneeuw zal vallen. Ik verwacht dat het erg slecht en glad zal worden op de meeste (snel)wegen door overlast en sneeuw. Het trein- en vliegverkeer zal ook grote hinder ondervinden! Door de combinatie met de krachtige tot harde noordoostenwind zal er namelijk ook sprake zijn van stuifsneeuw en sneeuwduin vorming! Zondag gaat dit verhaal gewoon door en houden we de (lichte) sneeuw in combinatie met de harde (en in het noordelijk kustgebied storm of stormachtige) noordoostenwind. De temperaturen liggen zaterdag en zondag tussen 1 en -3 graden en in de nachten krijgen we lichte tot matige vorst.
Zo te zien kunnen we de reis naar Heerenveen nog wel wagen en kan er in het noorden des lands nog wel gespeeld worden !!
Tenzij Piet het weer eens mis heeft natuurlijk
-
Bouma, het boeit mij niet dat je in 1979 aan een dakgoot hebt gehangen. Lijkt me geen pretje voor de dakgoot. Ik vervuil hier in deze zaak het forum niet, ik kom wel in opstand tegen jouw stemmingmakerij. Mijn bezwaar is dat jij hier populistisch de verstandige dominee uithangt alsof je alle wijsheid en redelijkheid bezit. Piet Bouma Paulusma. Misschien was een algehele afgelasting idd het beste geweest maar daar is niet voor gekozen. Leuk en goed dat je dambase op perfecte wijze bedacht hebt en uitvoert maar voor het overige zit ik niet op jouw jaren 50 betutteling te wachten. Daar hebben we Balkenende al voor.
- Jan Pieter
- Real name: Jan Pieter Drost
Inmiddels is ook de wedstrijd tussen 020 en Constant Charlois afgelast.
-
- Real name: Martijn de Leeuw
Ook GDC Gorinchem - Middelburg (1e klasse C) is inmiddels afgelast.
-
Ook de wedstrijd tussen Barts Smit Volendam en Heijmans Excelsior is afgelast
Mooi gezegd Fred!Fred van Amersfoort wrote:Er zijn hier lieden die er gewoon een hype van maken om morgen niet te spelen. Alsof we morgen naar het front Leningrad winter 1942 gestuurd worden. Bouma pleurt ook wat clicheteksten uit zijn gehemelte over dat er belangrijkere zaken zijn dan dammen. Onzin, niets is belangrijker dan dammen of het moet schaken zijn. En dan die Limburgers uit het verre Limburg, deze Vogelaarprovincie is volgens de ANWB nog noot zo goed bereikbaar geweest als juist nu. Napoleon zat er nog wel eens klem in de blubber en ondanks dat de infrasructuur sindsdien nauwelijks is verbeterd, de blubber en moerasachtige Limburgse drek is inmiddels bevroren en dus toegankelijk. De grootste klagers over morgen zijn opvallend genoeg juist die personen die nauwelijks hoeven te reizen. Bouma hoeft maar schaats met stoel op de binnenvaart te zetten en hij glijdt zo de speelzaal in. Echte kerels speelden altijd, zelfs in de oorlog bij kaarslicht onder het genot van bombardementgeluiden. Maar niet de moderne dammer, die haakt al af als de bejaarde schoonmoeder aan de dunne is.
En die Elfstedentocht mag ook nooit en te nimmer meer doorgaan. Veel te koud en veel te gevaarlijk. Heb je die afgevroren teen wel eens gezien? Waar is de tijd gebleven dat dammers nog echte mannen waren? Zelfs jonge groenteboeren gaan al met dichtgeknepen billen door het leven. In Wageningen hebben we het nog vaak over de heroische ijzeltocht naar Limburg op 14 december 2002. "Get a life" zou mijn dochter zeggen. En nu allemaal snel naar bed, want met die sneeuwogen achter het bord morgen zal het toch al niet meevallen.
-
Nee Piet, ik zat nog niet in de auto naar Frankrijk, haha. Inmiddels is besloten dat wij morgen niet naar Schiedam gaan. Een aantal spelers, waarbij ik me heb aangesloten, vindt het niet verantwoord de onzekere reis temaken. Eerst in de loop van morgenmiddag wordt duidelijk hoe de situatie in midden en noord NL gaat worden. Daarbij heeft de KNDB niet aangegeven hoe moet worden omgegaan met de volgende situatie: wedstrijd begonnen en om 13:00 volgt weeralarm voor noord en/of midden NL. Mag wedstrijd dan worden beëindigd of niet. Op mijn mailbericht heb ik nog geen antwoord gekregen. Nu is het voor ons ook niet meer relevant. Mijn stelling was dat zodra één speler het niet verantwoord zou vinden ik het team zou gaan afmelden. Niemand - en dus ook ik - kan de verantwoording nemen spelers (moreel) te dwingen mee te daan om vervolgens een vervelende mededeling aan het thuisfront te moeten brengen. Betrokkenen zijn inmiddels geïnformeerd.Piet Bouma wrote:Twee voorzitters van verenigingen uit de Ereklasse hebben inmiddels aangegeven dat ze het onverantwoord vinden te gaan spelen.
Vanmiddag zijn er twee andere voorzitters (Joop Hendriksen en Wim Koopman) member geworden van het forum.
Misschien dat zij hun mening ook kunnen geven....
Douwe Edelenbos van Damcombinatie Fryslân hebben we nog niet gehoord.
(mogelijk zit hij al in de auto naar Frankrijk).
En wat vinden Frits Luteyn, Paul Sier en Gerbrand Hessing?
Heren, als jullie het eens zijn - niet doorgaan - laat het weten en zet druk naar onze bestuurders.
Groet,
Douwe
Heel verstandig!Douwe Edelenbos wrote:Nee Piet, ik zat nog niet in de auto naar Frankrijk, haha. Inmiddels is besloten dat wij morgen niet naar Schiedam gaan. Een aantal spelers, waarbij ik me heb aangesloten, vindt het niet verantwoord de onzekere reis temaken. Eerst in de loop van morgenmiddag wordt duidelijk hoe de situatie in midden en noord NL gaat worden. Daarbij heeft de KNDB niet aangegeven hoe moet worden omgegaan met de volgende situatie: wedstrijd begonnen en om 13:00 volgt weeralarm voor noord en/of midden NL. Mag wedstrijd dan worden beëindigd of niet. Op mijn mailbericht heb ik nog geen antwoord gekregen. Nu is het voor ons ook niet meer relevant. Mijn stelling was dat zodra één speler het niet verantwoord zou vinden ik het team zou gaan afmelden. Niemand - en dus ook ik - kan de verantwoording nemen spelers (moreel) te dwingen mee te daan om vervolgens een vervelende mededeling aan het thuisfront te moeten brengen. Betrokkenen zijn inmiddels geïnformeerd.Piet Bouma wrote:Twee voorzitters van verenigingen uit de Ereklasse hebben inmiddels aangegeven dat ze het onverantwoord vinden te gaan spelen.
Vanmiddag zijn er twee andere voorzitters (Joop Hendriksen en Wim Koopman) member geworden van het forum.
Misschien dat zij hun mening ook kunnen geven....
Douwe Edelenbos van Damcombinatie Fryslân hebben we nog niet gehoord.
(mogelijk zit hij al in de auto naar Frankrijk).
En wat vinden Frits Luteyn, Paul Sier en Gerbrand Hessing?
Heren, als jullie het eens zijn - niet doorgaan - laat het weten en zet druk naar onze bestuurders.
Groet,
Douwe
Heaven is no location, but a state of mind
-
- Real name: Michel Stempher
Is er nog steeds geen algehele afgelasting? Ik dacht dat de KNDB inmiddels wel verstandig was geworden. Helaas.
-
Ik krijg net het bericht dat de wedstrijden van WSDV 3 en WSDV 4 tegen resp. Lent 2 en Zenderstad ook zijn afgelast! Over het eerste en tweede van WSDV weet ik niks.WSDVRules wrote:Mooi gezegd Fred!Fred van Amersfoort wrote:Er zijn hier lieden die er gewoon een hype van maken om morgen niet te spelen. Alsof we morgen naar het front Leningrad winter 1942 gestuurd worden. Bouma pleurt ook wat clicheteksten uit zijn gehemelte over dat er belangrijkere zaken zijn dan dammen. Onzin, niets is belangrijker dan dammen of het moet schaken zijn. En dan die Limburgers uit het verre Limburg, deze Vogelaarprovincie is volgens de ANWB nog noot zo goed bereikbaar geweest als juist nu. Napoleon zat er nog wel eens klem in de blubber en ondanks dat de infrasructuur sindsdien nauwelijks is verbeterd, de blubber en moerasachtige Limburgse drek is inmiddels bevroren en dus toegankelijk. De grootste klagers over morgen zijn opvallend genoeg juist die personen die nauwelijks hoeven te reizen. Bouma hoeft maar schaats met stoel op de binnenvaart te zetten en hij glijdt zo de speelzaal in. Echte kerels speelden altijd, zelfs in de oorlog bij kaarslicht onder het genot van bombardementgeluiden. Maar niet de moderne dammer, die haakt al af als de bejaarde schoonmoeder aan de dunne is.
En die Elfstedentocht mag ook nooit en te nimmer meer doorgaan. Veel te koud en veel te gevaarlijk. Heb je die afgevroren teen wel eens gezien? Waar is de tijd gebleven dat dammers nog echte mannen waren? Zelfs jonge groenteboeren gaan al met dichtgeknepen billen door het leven. In Wageningen hebben we het nog vaak over de heroische ijzeltocht naar Limburg op 14 december 2002. "Get a life" zou mijn dochter zeggen. En nu allemaal snel naar bed, want met die sneeuwogen achter het bord morgen zal het toch al niet meevallen.
-
Ook de wedstrijd Oosterveen - Orfam Telecom Twente 3 is afgelast.
-
Het rijtje wordt groter en groter.. het is gewoon onverantwoord om morgen de weg op te gaan..
-
Ook de wedstrijd MTB 1 - Lent 1 is afgelast.
Het moet niet gekker worden. Lent - Wageningen dat zou zelfs met de lange latten kunnen. Let wel het initiatief ligt hier bij de bezoekende verenigingen! 40-0 voor WSDV!!groenteboer wrote: Ik krijg net het bericht dat de wedstrijden van WSDV 3 en WSDV 4 tegen resp. Lent 2 en Zenderstad ook zijn afgelast! Over het eerste en tweede van WSDV weet ik niks.
-
Gaan er nog wel wedstrijden door???