-
Nescio
-
Ik denk dat het vooral om deze zin gaat die aversie oproept:
Mochten teams zonder duidelijke noodzaak toch niet spelen, dan wordt dit team als niet opgekomen beschouwd met de gevolgen vandien.
Wie kan dat in alle redelijkheid per individuele wedstrijd bepalen? Geen doen! Het kan theoretisch zo zijn dat je 150 kilometer nergens last van hebt, maar dat je de laatste vijf kilometer bijkans lopend moet afleggen. Of omgekeerd dat je je vertrekplaats niet of nauwelijks kunt verlaten, maar dat er na 10 kilometer niets meer aan de hand is. Hoe ga je hier dan mee om?
Achteraf had de KNDB beter geen bericht kunnen maken, maar goed, dat is achteraf. Beter is het om morgenochtend de situatie aan te kijken en dan te bepalen wat te doen. Een wedstrijd afmelden bijvoorbeeld drie uur voor aanvang is geen ramp.
Behalve den man die de Sarphatistraat de mooiste plek van Europa vond, heb ik nooit een wonderlijker kerel gekend dan den uitvreter.
-
Ganesha
Hallo Menno,
Michel is inderdaad wat erg enthousiast!!
Vind de reactie van Paul ook wat vreemd, dreigen nadat 2 verenigingen in goed overleg tot een besluit te zijn gekomen bevalt mij niet.
24 uur voor de wedstrijd lijkt mij toch echt niet zo voorbarig of ondoordacht. Ik wacht af wat de wijze mensen zullen beslissen.
-
groenteboer
- Real name: Michel Stempher
-
Wij kunnen niet wachten tot morgenochtend 9.00 uur. Vanuit Tilburg zal om 8.45 uur in de ochtend al een trein worden genomen en ikzelf was van plan om al om 8.03 uur (of uiterlijk 8.33 uur) in Kampen de trein te pakken. Er zal dus uiterlijk 20.00 uur vanavond een besluit moeten worden genomen en gezien de huidige situatie in Zaandam met de zeer slechte weersvoorspelling (in tegenstelling tot de brief van Paul Visser, die vermeldde dat de voorspelling helemaal niet zo guur was) leek het de mannen die erover gaan verstandiger om over te gaan op afgelasting van de wedstrijd.
Dit is toch conform het bericht dat de KNDB eerder deze week heeft gestuurd?
En daarom is negatieve kritiek vanuit de KNDB over deze beslissing uit den boze!! Ik citeer dan vooral het volgende stukje uit het bericht van afgelopen woensdag:
Mochten de weersomstandigheden zodanig zijn dat men reizen onverantwoord acht of dat officiële instanties dat onverantwoord achten, dan is het verstandig de wedstrijd niet door te laten gaan.
Zowel de officiële instanties (zie NOS-teletekst pagina 703) als de mannen in Zaandam achten reizen onverantwoord, dus er kan toch geen twijfel over bestaan dat er NIET wordt gedamd??
-
GuidoB
groenteboer wrote:Zowel de officiële instanties (zie NOS-teletekst pagina 703) als de mannen in Zaandam achten reizen onverantwoord, dus er kan toch geen twijfel over bestaan dat er NIET wordt gedamd??
Michel, teletekst zegt op dit moment helemaal niet dat reizen onverantwoord is. Er staat:
NOS teletekst wrote:
KOUD EN MOGELIJK STUIFSNEEUW
De komende 48 uur laat de winter zich
van zijn zeer koude kant zien.De wind
neemt toe tot 5 of 6 bft.In combinatie
met (lichte) sneeuwval en vorst kan dat
gevaarlijke situaties opleveren.
De gevoelstemperatuur ligt tussen de
-10 en -15-C.Dit betekent dat blote
huid na enkele uren kan bevriezen.
De wind en sneeuw gaan ervoor zorgen
dat de sneeuw soms gaat stuiven.Het
zicht wordt dan zeer slecht en de
situatie op de weg verschilt sterk van
bocht tot bocht.Wees hierop voorbereid
Geen woord over 'onverantwoord'. Je kunt de zaak ook erger maken dan het is.
Laat het even duidelijk zijn: de mensen in de Zaanstreek kunnen de situatie in de Zaanstreek het beste beoordelen. Ik ken een hoop mensen in de Zaanstreek, want ik heb er 25 jaar gewoond en ik heb verschillende kennissen gesproken. Ik kan je verzekeren dat heel veel straten en stoepen sinds woensdag totaal onbegaanbaar zijn. Het lukt de gemeente op heel veel plaatsen niet om alles weg te halen. Er ligt eenvoudigweg teveel zooi overal. De afgelasting kan ik me dus voorstellen, gezien de situatie in de buurt van het speellokaal.
-
groenteboer
-
GuidoB wrote:groenteboer wrote:Zowel de officiële instanties (zie NOS-teletekst pagina 703) als de mannen in Zaandam achten reizen onverantwoord, dus er kan toch geen twijfel over bestaan dat er NIET wordt gedamd??
Michel, teletekst zegt op dit moment helemaal niet dat reizen onverantwoord is. Er staat:
NOS teletekst wrote:
KOUD EN MOGELIJK STUIFSNEEUW
De komende 48 uur laat de winter zich
van zijn zeer koude kant zien.De wind
neemt toe tot 5 of 6 bft.In combinatie
met (lichte) sneeuwval en vorst kan dat
gevaarlijke situaties opleveren.
De gevoelstemperatuur ligt tussen de
-10 en -15-C.Dit betekent dat blote
huid na enkele uren kan bevriezen.
De wind en sneeuw gaan ervoor zorgen
dat de sneeuw soms gaat stuiven.Het
zicht wordt dan zeer slecht en de
situatie op de weg verschilt sterk van
bocht tot bocht.Wees hierop voorbereid
Geen woord over 'onverantwoord'. Je kunt de zaak ook erger maken dan het is.
Laat het even duidelijk zijn: de mensen in de Zaanstreek kunnen de situatie in de Zaanstreek het beste beoordelen. Ik ken een hoop mensen in de Zaanstreek, want ik heb er 25 jaar gewoond en ik heb verschillende kennissen gesproken. Ik kan je verzekeren dat heel veel straten en stoepen sinds woensdag totaal onbegaanbaar zijn. Het lukt de gemeente op heel veel plaatsen niet om alles weg te halen. Er ligt eenvoudigweg teveel zooi overal. De afgelasting kan ik me dus voorstellen, gezien de situatie in de buurt van het speellokaal.
Wees hierop voorbereid lees ik als 'ga de weg op alleen als het ECHT noodzakelijk is'.
De situatie in Zaandam werd ook duidelijk uitgelegd, maar werd kennelijk niet geaccepteerd. Ik zou zeggen tegen de KNDB: ga een kijkje nemen als je de mannen in Zaandam niet gelooft!
-
Piet Bouma
Even een update van plaatsgenoot Piet Paulusma (15.49 uur)
http://www.pietsweer.nl/2010/weekend-gr ... or-sneeuw/
Ik wil adviseren om vandaag alvast boodschappen te doen en dit weekend gewoon thuis te blijven, als je niet perse op pad moet. Het weekend brengt, zoals het er nu voor staat, grote overlast door sneeuw in combinatie met een harde noordoostenwind. De sneeuw bereikt in de nacht van vrijdag op zaterdag het zuidoosten van het land en zal zich zaterdag geleidelijk over het hele land uitbreiden. Dit zal in het noordwesten pas eind van de avond zijn. Uiteindelijk krijgen we overal te maken met sneeuw of matige sneeuw, waarbij er verdeeld over het land zo’n 2 tot 8 cm sneeuw zal vallen. Ik verwacht dat het erg slecht en glad zal worden op de meeste (snel)wegen grotendeels door overlast en sneeuw. Het trein- en vliegverkeer zal ook grote hinder ondervinden! Door de combinatie met de krachtige tot harde noordoostenwind zal er namelijk ook sprake zijn van stuifsneeuw en sneeuwduin vorming! Zondag gaat dit verhaal gewoon door en houden we de (lichte) sneeuw in combinatie met de harde (en in het noordelijk kustgebied storm c.q. stormachtige) noordoostenwind. De temperaturen liggen overdag tussen 2 en -3 graden en in de nachten krijgen we lichte tot matige vorst.
https:toernooibase.kndb.nl More than 415.000 games on applet, more than 1.300.000 results, more than 21.000 games broadcasted (semi-)live, more than 12.900 inserted tournaments!
-
groenteboer
-
Piet Bouma wrote:Even een update van plaatsgenoot Piet Paulusma (15.49 uur)
Ik wil adviseren om vandaag alvast boodschappen te doen en dit weekend gewoon thuis te blijven, als je niet perse op pad moet. Het weekend brengt, zoals het er nu voor staat, grote overlast door sneeuw in combinatie met een harde noordoostenwind. De sneeuw bereikt in de nacht van vrijdag op zaterdag het zuidoosten van het land en zal zich zaterdag geleidelijk over het hele land uitbreiden. Dit zal in het noordwesten pas eind van de avond zijn. Uiteindelijk krijgen we overal te maken met sneeuw of matige sneeuw, waarbij er verdeeld over het land zo’n 2 tot 8 cm sneeuw zal vallen. Ik verwacht dat het erg slecht en glad zal worden op de meeste (snel)wegen grotendeels door overlast en sneeuw. Het trein- en vliegverkeer zal ook grote hinder ondervinden! Door de combinatie met de krachtige tot harde noordoostenwind zal er namelijk ook sprake zijn van stuifsneeuw en sneeuwduin vorming! Zondag gaat dit verhaal gewoon door en houden we de (lichte) sneeuw in combinatie met de harde (en in het noordelijk kustgebied storm c.q. stormachtige) noordoostenwind. De temperaturen liggen overdag tussen 2 en -3 graden en in de nachten krijgen we lichte tot matige vorst.
Kortom: ALGEHELE AFGELASTING GEWENST!!!
-
guerra
met de trein naar Zaandam-Kogerveld en lopen naar het clubgebouw is gewoon te doen.
Uit Assendelft op de fiets is een stuk lastiger.....
Het heden steunt op het verleden
-
wibor
-
Er wordt bij DVSB niets afgelast al ligt er een meter sneeuw!! DVSB1 moet thuis tegen Apeldoorn. DVSB2 thuis tegen Lunteren3.
Als er echte kerels op staan bij de KNDB bepalen zij of er gespeelt wordt en plannen ze gelijk een datum voor het inhalen van de 8e ronde.
De beheerders van de zalen die de thuisspelende clubs moeten huren zitten niet te wachten dat op zaterdag morgen de telefoon gaat dat het niet door gaat. Kan mij indenken dat de huur dan gewoon betaald moet worden of doet de KNDB dat dan?
Echter als de beheerders van de zalen op vrijdagavond weten dat het niet door kan gaan zullen ze dat wel weten te waarderen.
Dit houdt in dat als er ongelukken gebeuren door het weer en er zijn spelers van DVSB of hun tegenstanders bij de bond kan rekenen op fikse claims van DVSB omdat zij geen verantwoording durven te nemen.
-
Dieter
-
groenteboer wrote:Piet Bouma wrote:Even een update van plaatsgenoot Piet Paulusma (15.49 uur)
Kortom: ALGEHELE AFGELASTING GEWENST!!!
Gezien de voorspelling voor het zuid oosten van het land (zeer slechte omstandigheden) lijkt ook mij dit het verstandigste besluit.
Openbaar vervoer als advies in een van de vorige posts lijkt me ook heel vreemd. Met de verwachte kou en sneeuw vallen er zeker treinen uit en zijn de vertragingen groot. Al met al teveel risico en dan is algehele afgelasting nog het best.
-
Ajax-fan
De wedstrijd VBI Huissen - PWG 's-Gravenpolder van 9 januari 2010 is afgelast. Het lijkt ons onverantwoord om de reis naar Huissen morgen te ondernemen gezien de weersverwachtingen. Ook het openbaar vervoer zien wij niet zitten. Ten eerste heeft de NS een aangepaste dienstregeling door uitval van vele kapotte treinstellen en daarnaast moeten we het laatste stuk naar Huissen met de bus, waarvan het nog maar de vraag is of hij morgen rijdt als het daadwerkelijk zo glad is. Onze teamleider heeft netjes de berichten van de KNDB opgevolgd, alle spelers gevraagd hoe zij erover denken en vervolgens overlegd met de voorzitter van VBI Huissen en het daarna nog eventjes aangekeken, contact opgenomen met een weersdeskundige en meerdere weersberichten bekeken en vervolgens in overleg besloten de wedstrijd af te gelasten.
Ondanks het netjes volgen van de richtlijnen van de KNDB site hebben ook wij het bericht gekregen dat als we morgen niet spelen met een duidelijke oorzaak we beschouwd worden als niet opgekomen. Ondanks deze 'dreigementen' hebben we besloten morgen thuis te blijven. Het risico van glibberpartijen op de weg of vast komen te staan op een station ergens in Nederland vinden wij in dit geval groot genoeg om de wedstrijd te verzetten. Uiteraard kun je 'pech' hebben en blijkt het weer morgen misschien mee te vallen. Negeer je echter alle waarschuwingen van officiële instanties, die er verstand van zouden moeten hebben, en heb je een ongeluk of kom je ergens vast te staan, dan heb je de poppen aan het dansen en vraagt iedereen zich af waarom het niet afgelast is.
Uiteraard is de zin 'De KNDB doet een dringend beroep op de verenigingen niet te snel te besluiten een wedstrijd niet door te laten gaan' breed te interpreteren. Wij vinden minder dan 24 uur voor de wedstrijd echter een mooi tijdstip om te besluiten dat we thuis blijven. Zodoende heeft ook VBI Huissen de tijd zijn spelers in te lichten en kunnen ze er alvast rekening mee houden. Zouden zij er op zitten wachten als we morgen 5 voor 12 bellen dat we niet komen? Lijkt me niet.
Uiteraard beseffen wij dat de KNDB liever heeft dat de wedstrijd gewoon gespeeld wordt. Het is tenslotte geen eenvoudige klus om een nieuwe datum voor deze wedstrijd te vinden. Echter soms is het verstandiger om dingen af te gelasten, of je het nu wilt of niet.
Wij hebben de KNDB dan ook het advies gegeven de gehele ronde af te gelasten. Dit om onenigheid tussen verenigingen onderling of tussen verenigingen en de dambond te voorkomen. Verder voorkom je daarmee een hoop onduidelijkheid. Daarnaast is het voor een eerlijk competitieverloop beter als de gehele ronde verzet wordt.
We zijn van mening dat we in deze netjes volgens de voorschriften hebben gehandeld en hopen dat de KNDB alle wedstrijden morgen aflast en niet onnodige discussies en protesten uitlokt door niet opkomende teams te bestraffen.
De wedstrijd DC Dordrecht 2 - PWG 's-Gravenpolder 2 kan, zoals het er nu naar uit ziet, morgen wel gewoon door gaan. De voorspellingen voor deze regio zijn aanmerkelijk beter en daarnaast is de reisafstand ook stukken kleiner.
Martijn Rentmeester, voorzitter PWG 's-Gravenpolder
-
Kosmos
- Real name: Tj. Goedemoed
-
Een schandalige en zeer onsympathieke opstelling van de KNDB.
In plaats van haar verantwoordelijkheid te nemen (de wedstrijden afgelasten) gaan ze een beetje lopen dreigen... (altijd weer die norse toon)
Ieder weldenkend mens zou de ronde van morgen afgelasten. Het bericht van Piet Paulusma geeft daar alle aanleiding toe.
Ik kan me het ongenoegen van Martijn Rentmeester en diverse anderen goed voorstellen.
Heaven is no location, but a state of mind
-
wibor
-
De KNDB doet een dringend beroep op de verenigingen niet te snel te besluiten een wedstrijd niet door te laten gaan.
Moet dat dan zaterdag om 12 uur Of moet ik als teamleider vannacht wakker blijven en als het begint te sneeuwen om 6.00 uur de tegenstander, eigen spelers en de zaal opbellen dat het niet doorgaat.
Stelletje idioten bij de KNDB!
Last edited by
wibor on Fri Jan 08, 2010 17:02, edited 1 time in total.
-
Ajax-fan
Kosmos wrote:Een schandalige en zeer onsympathieke opstelling van de KNDB.
In plaats van haar verantwoordelijkheid te nemen (de wedstrijden afgelasten) gaan ze een beetje lopen dreigen... (altijd weer die norse toon)
Ieder weldenkend mens zou de ronde van morgen afgelasten. Het bericht van Piet Paulusma geeft daar alle aanleiding toe.
Ik kan me het ongenoegen van Martijn Rentmeester en diverse anderen goed voorstellen.
Het is niet zo zeer ongenoegen, Tjalling, maar meer onbegrip. Onze teamleider heeft er veel tijd ingestoken en we gaan echt niet zomaar de wedstrijd afgelasten. Daarnaast hebben we volgens mij netjes gedaan wat op de KNDB site is vermeld. Daarom snappen we de reactie van de KNDB niet helemaal en blijven we gewoon bij ons besluit. We hopen dat de KNDB dit besluit begrijpt. Daarnaast heb ik het hier op het forum vermeld, zodat andere teams weten dat zij niet de enige zijn die er zo over denken.
Last edited by
Ajax-fan on Fri Jan 08, 2010 17:04, edited 1 time in total.
-
corboot
Het KNMI heeft zojuist een voorwaarschuwing gepubliceerd:
Voorwaarschuwing wegverkeer
VOORWAARSCHUWING VOOR GEVAARLIJK WEER
Opgesteld door het KNMI op vrijdag 08 januari 2010 om 15.53 uur,
bestemd voor het wegverkeer.
Bericht nummer: 1
GLADHEID
Zaterdag in de loop van de nacht begint het in Limburg als eerste
opnieuw te sneeuwen. De sneeuw breidt zich in de loop van de ochtend
verder naar het noordwesten uit en rond de middag kan het in een groot
deel van het land sneeuwen. De wind trekt daarbij fors aan; boven land
tot vrij krachtig, 5 en in de kustprovincies tot krachtig, 6. De
combinatie sneeuw, sneeuwrestanten en de (vrij)krachtige noordoostenwind
zorgt dan voor sneeuwjacht met als gevolg slechte zichten en plaatselijk
vorming van sneeuwduinen. In de loop van de middag komt het zwaartepunt
van de sneeuwval boven de noordelijke provincies te liggen.
Volgend bericht:
19.00 uur