Nationale Competitie 2009/2010

Post Reply
corboot

Re: Nationale Competitie 2009/2010

Post by corboot » Fri Jan 08, 2010 07:03

Ajax-fan wrote:[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=UU5mIEtrICM[/youtube]
Nog even een instructiefilmpje voor de mensen die zaterdag op pad gaan en moeten rijden. De man/vrouw in het eerste busje geeft het goede voorbeeld (al rijdt ie wel door rood ), de vrouw in de auto die vanzelf weg rijdt als zij er niet meer in zit, die doet het minder goed. Het lijkt me dat je dit soort taferelen wilt voorkomen.....

De weersverwachting van het KNMI geldig tot morgen middernacht.

Opgesteld op vrijdag 08 januari 2010 om 05.27 uur.

Vannacht matige tot strenge vorst en lokaal (zeer) dichte mist

Vannacht wisselen wolkenvelden en opklaringen elkaar af en valt er af en
toe wat motsneeuw. Verder is het nevelig en lokaal komt (zeer) dichte
mist voor. Het vriest op veel plaatsen matig, boven sneeuw in
opklaringen streng met -10 tot -14 graden. Alleen in het noordwestelijk
kustgebied is het minder koud. De noordoostenwind is zwak tot matig,
kracht 3 of minder.

Overdag zijn er wolkenvelden, soms ook wat zon en valt er lokaal wat
motsneeuw. In het noordwestelijk kustgebied kunnen enkele sneeuwbuien
voorkomen. De middagtemperatuur blijft op de meeste plaatsen enkele
graden onder nul, alleen in het noordwesten wordt het rond het
vriespunt. De noordoostenwind neemt geleidelijk toe naar matig, kracht 3
tot 4 aan de kust naar vrij krachtig, 4 tot 5, waardoor de
gevoelstemperatuur daalt naar waarden rond de -10 graden.

Zaterdag neemt de bewolking in de nacht en ochtend van het zuidoosten
uit toe en volgt er sneeuw. In de ochtend valt de sneeuw vooral in het
zuidoosten, in de loop van de middag en avond neemt de kans op sneeuw
ook in de rest van het land toe. De hoeveelheden zullen beperkt blijven
tot enkele centimeters. In de nacht vriest het op de meeste plaatsen
licht tot matig, overdag komt de temperatuur dichtbij het vriespunt. De
wind neemt geleidelijk verder toe naar vrij krachtig tot krachtig, 5 of
6 Bft, aan de kust naar hard, 7. Door de wind kan de sneeuw gaan stuiven
en voelt het snijdend koud aan met een gevoelstemperatuur van tussen de
-10 en -15 graden.

Conclusie:
Wellicht zal het zaterdagochtend nog wel te doen zijn, maar is het de vraag hoe laat iedereen zaterdagavond thuis zal arriveren ....

wellnesswrotter

Post by wellnesswrotter » Fri Jan 08, 2010 07:59

Dieter wrote: Als ik als thuisclub spelers laat opdraven voor niets (en die komen ook uit alle windrichtingen) dan ben ik wel van mening dat de kosten niet aan ons moeten blijven hangen als de tegenstander op het laatste moment besluit thuis te blijven.Hoop op een ordelijk verloop a.s. zaterdag of anders uiterlijk vrijdagmorgen een algehele afgelasting.
Ik gok dat er nu zelfs al spelers onderweg zijn voor de wedstrijd van morgen.
Dit is toch ook voor risico van de club.
Volgens mij kreeg AJAX de hotelkosten ook niet terug in Heerenveen omdat het voor de toeschouwers! niet vertrouwd was naar de wedstrijd te gaan.

groenteboer
Real name: Michel Stempher

Post by groenteboer » Fri Jan 08, 2010 13:17

Zaanstreek 1 - TDV 1 en Zaanstreek 2 - HDV Ons Doel Bereikt 3 AFGELAST!
Last edited by groenteboer on Fri Jan 08, 2010 13:36, edited 2 times in total.

Piet Bouma

Post by Piet Bouma » Fri Jan 08, 2010 13:19

Piet Paulusma op zijn weblog 11.42 uur: http://www.pietsweer.nl/2010/weekend-gr ... or-sneeuw/

Weekend: Grote overlast door sneeuw
Ik verwacht dit weekend grote overlast door gladheid en sneeuw, in combinatie met een harde wind uit noordoost. In de kustgebieden een storm of stormachtige wind. De eerste sneeuw valt vannacht al in het zuidoosten en het zuiden. Morgen later op de dag ook in het noorden. Zondag valt overal sneeuw en ook dan stormachtig weer.

Tip: tijdig boodschappen doen, het weekend (als het kan) thuisblijven.

Zoals het nu staat, zal het noorden minder grote hoeveelheden sneeuw krijgen, maar Drenthe, het zuiden van Groningen en het zuiden van Friesland kunnen dit weekend nog altijd 6 tot 8 cm verwachten. Het noorden van Friesland en Groningen ongeveer 2 of 3 cm. Door het stormachtige weer zal de sneeuw gaan stuiven (ook wat er nu vers ligt) en ontstaan sneeuwduinen. Verder is het wat betreft de hoeveelheden sneeuw nu nog niet zeker hoeveel er valt. Dit neem ik mee in de volgende bijstelling van vanavond.
https:toernooibase.kndb.nl More than 415.000 games on applet, more than 1.300.000 results, more than 21.000 games broadcasted (semi-)live, more than 12.900 inserted tournaments!

Alex

Post by Alex » Fri Jan 08, 2010 13:39

groenteboer wrote:Zaanstreek 1 - TDV 1 en Zaanstreek 2 - HDV Ons Doel Bereikt 3 AFGELAST!
Dan ws. Zaanstreek 2 - ODB 3 ook?
Last edited by Alex on Fri Jan 08, 2010 14:13, edited 1 time in total.

Ganesha

Post by Ganesha » Fri Jan 08, 2010 13:40

Beide wedstrijden van Zaanstreek zijn uitgesteld. Dit na overleg tussen de verenigingen.

Weerbericht van KNMI geeft aan dat door stuifsneeuw het uitkijken is van bocht tot bocht.
Ik verwacht geen enkele wedstrijd dit weekend. Zelfs niet tussen 2 Friese verenigingen!!

Alex

Post by Alex » Fri Jan 08, 2010 13:57

Ganesha wrote:Beide wedstrijden van Zaanstreek zijn uitgesteld. Dit na overleg tussen de verenigingen.

Weerbericht van KNMI geeft aan dat door stuifsneeuw het uitkijken is van bocht tot bocht.
Ik verwacht geen enkele wedstrijd dit weekend. Zelfs niet tussen 2 Friese verenigingen!!
De streekderby Westland DC - Den Haag 2 gaat gewoon door en Damlust - Den Haag ook. En volgens mij meer wedstrijden in de zuidelijke helft van het land.

groenteboer

Post by groenteboer » Fri Jan 08, 2010 14:12

Alex wrote:
groenteboer wrote:Zaanstreek 1 - TDV 1 en Zaanstreek 2 - HDV Ons Doel Bereikt 3 AFGELAST!
Dan ws. TDV 2 - ODB 3 ook?
Zaanstreek 2 speelt tegen ODB 3. (nu niet meer dus na de afgelasting)

Nescio

Post by Nescio » Fri Jan 08, 2010 14:15

Ik denk dat veel clubs (indien mogelijk) gebruik kunnen/"moeten" maken van het openbaar vervoer. Het lokaal van Van Stigt Thans bijvoorbeeld is op die manier perfect te bereiken. En zo vast meer in den lande. Op tijd weggaan en je tijdsverlies incalculeren. En dan desnoods iets later beginnen.
Behalve den man die de Sarphatistraat de mooiste plek van Europa vond, heb ik nooit een wonderlijker kerel gekend dan den uitvreter.

Alex

Post by Alex » Fri Jan 08, 2010 14:15

groenteboer wrote:
Alex wrote:
Dan ws. TDV 2 - ODB 3 ook?
Zaanstreek 2 speelt tegen ODB 3. (nu niet meer dus na de afgelasting)
Bedoelde ik ook (en dat terwijl ik een kwart Zaankanter ben..)
De wijzigingen van Groenteboer waren eerder dan mijn opmerking, ik had niet eens gezien wat ik gequoted had...
Snelle gozer die Michel!

GuidoB

Post by GuidoB » Fri Jan 08, 2010 14:21

Bondsbureau wrote: Beste Schelte Betten,

De KNDB ziet vooralsnog geen reden om op voorhand wedstrijden af te lasten, dezelfde gedragslijn als andere sportbonden als de schaakbond. De gangbare weerberichten voorspellen geen extreem weer, men denkt dat het over het algemeen zal meevallen.
Over de gang van zaken morgen is gisteren een tekst op de KNDB-site geplaatst, die tekst staat onder dit bericht. Mochten teams zonder duidelijke noodzaak toch niet spelen, dan wordt dit team als niet opgekomen beschouwd met de gevolgen vandien.

Vriendelijke groet van Paul Visser
Bondsmedewerker KNDB

Tekst KNDB-site:
Aanstaande zaterdag wordt de achtste ronde van de nationale competitie gespeeld. De weersverwachtingen zijn niet voor alle regio's gunstig. De KNDB heeft besloten niet over te gaan tot een algehele afgelasting van deze speelronde. De betrokken verenigingen en arbiters worden verzocht te handelen naar bevinden. Mochten de weersomstandigheden zodanig zijn dat men reizen onverantwoord acht of dat officiële instanties dat onverantwoord achten, dan is het verstandig de wedstrijd niet door te laten gaan. Natuurlijk dient wel de tegenstander en de arbiter op de hoogte gebracht te worden, de gegevens zijn te vinden in het programmaboekje.
De KNDB doet een dringend beroep op de verenigingen niet te snel te besluiten een wedstrijd niet door te laten gaan.

Ook wanneer een arbiter het onverantwoord acht zelf te reizen, verzoekt de KNDB hem de thuisvereniging op de hoogte te brengen. Wanneer de betrokken teams dan wel aanwezig zijn, gaat de wedstrijd gewoon door.

Bij het doorgaan van de wedstrijd kan er soepel omgegaan worden met het aanvangstijdstip. Mochten de weersomstandigheden de (directe of indirecte) oorzaak zijn van het te laat arriveren, dan wordt de gehele wedstrijd later begonnen en wordt de verstreken tijd niet ten laste gebracht van het te laat gearriveerde team.

De KNDB vertrouwt erop dat alle teams met gezond en sportief verstand de eventuele problemen in goed overleg met elkaar oplossen.

Voor vragen aan of overleg met de KNDB kan men zaterdagochtend bellen met Paul Visser in 't Koelhuis in Huissen, 026-3252628, tussen 9.30 uur en 13.00 uur.

Ben Smeenk
Coördinator teamwedstrijden KNDB
Ik krijg net dit mailtje binnen. Het lijkt me relevante informatie voor elke club die er over denkt om een wedstrijd af te gelasten. Het KNDB-standpunt is dat er "vooralsnog geen reden om op voorhand wedstrijden af te lasten". Er wordt gedreigd met het uitdelen van straffen wegens niet opkomen.

Ik ben benieuwd wat men bij Zaanstreek nu gaat doen.

Ganesha

Post by Ganesha » Fri Jan 08, 2010 14:37

Hallo Guido,

Ik zelf hou nooit zo van dreigende taal. Vind KNMI weerberichten redelijk solide
en met de chaos op de A9 van woensdag in het achterhoofd zeer reëel om nu al tot aflasting over te gaan. Zoals je zegt we wachten wel af wat Zaanstreek( voorzitter Dik Vermeulen) en TDV( voorzitter Theo van de Hoek) gaan doen. Beide zijn inmiddels lid van het KNDB bestuur, lijke mij wijze mensen!!

guerra

Post by guerra » Fri Jan 08, 2010 14:39

Kom op mannen:

spelen natuurlijk!
Het heden steunt op het verleden

groenteboer

Post by groenteboer » Fri Jan 08, 2010 14:47

Wat een belachelijke mail van Paul Visser namens de KNDB!!! De verantwoordelijkheid ligt bij de clubs en toch nog bemoeien als ze de verantwoordelijkheid dan nemen?? Ik neem aan dat dit een overhaaste reactie is van Paul en anders vind ik het een ernstig wanbeleid!! Eerst draag je de clubs iets op en vervolgens -als de clubs dit correct opvolgen- lever je er kritiek op!!

MenO

Post by MenO » Fri Jan 08, 2010 15:07

Niet zo agressief Groentjeboertje.
Er staat duidelijk in de tekst "De KNDB doet een dringend beroep op de verenigingen niet te snel te besluiten een wedstrijd niet door te laten gaan."

Hier kun je het mee eens of oneens zijn, maar te gaan schreeuwen dat er sprake is van wanbeleid en inconsequentie in het standpunt van Paul Visser gaat veel te ver.

Post Reply