Nationale Competitie 2009/2010
Re: Nationale Competitie 2009/2010
Wordt bij vetraging rekening gehouden waar men vandaan komt (woonplaats) of waar men vandaan zou moeten komen (plaats waar de club zetelt)? Om maar een voorbeeld te geven: Er komen er 8 daadwerkelijk uit de plaats van de uit-club komen, die gewoon kunnen reizen en 2 uit een (flink) stuk verder, die door de weersomstandigheden niet kunnen reizen. Krijgen deze 2 spelers dan ook compensatie oid?
Re: Nationale Competitie 2009/2010
NEE!Alex wrote:Wordt bij vetraging rekening gehouden waar men vandaan komt (woonplaats) of waar men vandaan zou moeten komen (plaats waar de club zetelt)? Om maar een voorbeeld te geven: Er komen er 8 daadwerkelijk uit de plaats van de uit-club komen, die gewoon kunnen reizen en 2 uit een (flink) stuk verder, die door de weersomstandigheden niet kunnen reizen. Krijgen deze 2 spelers dan ook compensatie oid?
- wellnesswrotter
- Posts: 323
- Joined: Mon May 21, 2007 15:10
- Location: www.snukenkuzco.nl
- Contact:
Re: Nationale Competitie 2009/2010
Gewoon ergens anders verzamelen totdat je er allemaal bent. En dan met zijn allen binnenstappen.
Re: Nationale Competitie 2009/2010
Dat werkt dus niet, de KNDB weet waar welke club zetelt... Het beste is om nog ff snel te verhuizen (het zij de club, het zij de speler(s) die niet in de plaats van de club woont/wonen).wellnesswrotter wrote:Gewoon ergens anders verzamelen totdat je er allemaal bent. En dan met zijn allen binnenstappen.
Re: Nationale Competitie 2009/2010
De mededeling van de KNDB is natuurlijk heel goed bedoeld maar zoals op de site geplaatst ook wel heel erg fraude gevoelig. Tot wanneer kan een team laten weten niet te komen omdat ze het te gevaalijk vinden, of hoeveel mogen ze te laat komen en de thuisclub maar laten wachten? wie maakt uit of het geldende redenen van vertraging of uitstellen zijn? en inderdaad wie komt waar vandaan en wat is dan de regel? In mijn beleving zou alleen een officieel negatief reisadvies reden mogen zijn of af te gelasten. Het enige alternatief is verder een algehele afgelasting. Misschien denk ik te zwart maar nu vrees ik voor vervelende situaties en kosten voor thuisclubs als tegenstanders niet opkomen.
Als ik als thuisclub spelers laat opdraven voor niets (en die komen ook uit alle windrichtingen) dan ben ik wel van mening dat de kosten niet aan ons moeten blijven hangen als de tegenstander op het laatste moment besluit thuis te blijven.
Hoop op een ordelijk verloop a.s. zaterdag of anders uiterlijk vrijdagmorgen een algehele afgelasting.
Als ik als thuisclub spelers laat opdraven voor niets (en die komen ook uit alle windrichtingen) dan ben ik wel van mening dat de kosten niet aan ons moeten blijven hangen als de tegenstander op het laatste moment besluit thuis te blijven.
Hoop op een ordelijk verloop a.s. zaterdag of anders uiterlijk vrijdagmorgen een algehele afgelasting.
Re: Nationale Competitie 2009/2010
Helaas durft de bond geen verantwoording te nemen en legt het balletje bij de clubs. Wacht af tot vrijdagavond en laat via de KNDB site weten of er wel of niet gespeelt kan worden. Dit wil zeggen of alles door of alles er uit.
Re: Nationale Competitie 2009/2010
helemaal mee eens.wibor wrote:Helaas durft de bond geen verantwoording te nemen en legt het balletje bij de clubs. Wacht af tot vrijdagavond en laat via de KNDB site weten of er wel of niet gespeelt kan worden. Dit wil zeggen of alles door of alles er uit.
Re: Nationale Competitie 2009/2010
Bovendien als openbaar vervoer vorst problemen heeft (en dat is toch wel haast zeker te noemen) dan hebben veel dammers een probleem.
-
- Posts: 967
- Joined: Sun Jul 01, 2007 19:57
- Real name: Michel Stempher
- Location: Kampen
- Contact:
Re: Nationale Competitie 2009/2010
Het OV zal nog betrouwbaarder zijn dan de snelwegen komende zaterdag..... Door ernstige tekorten aan strooizout wordt er selectief gestrooid en dit houdt dus in dat er bij sneeuwval ernstige problemen ontstaan. De kans op (matige) sneeuw is volgens de website van Piet Paulusma zeer groot en hij noemt de kans op ernstige hinder van het verkeer in het weekend dan ook zeer groot.Dieter wrote:Bovendien als openbaar vervoer vorst problemen heeft (en dat is toch wel haast zeker te noemen) dan hebben veel dammers een probleem.
Uiteraard hebben ook de treinen behoorlijke problemen en deze problemen zullen er door het winterweer van zaterdag niet minder erg op worden.
Als morgen de berichten nog steeds van dezelfde aard zijn als nu lijkt het me toch wijs dat de KNDB alsnog overgaat op algehele afgelasting!! Het zal toch niet gebeuren dat de KNDB zich weer net zo blameert als tijdens het NK Rapid toen er werd besloten om maar gewoon te spelen??
Even een samenvatting: (zeer) slechte en onbetrouwbare dienstregeling NS, ernstig tekort aan strooizout om de wegen te onderhouden en een zeer grote kans op (matige) sneeuw. Staat dit morgen nog steeds, dan is een algehele afgelasting zeker de enige juiste beslissing!!!
Re: Nationale Competitie 2009/2010
Hallo Michel, Als er morgen een algemeen reisverbod komt? vanuit de ANWB/KNMI dan weten de clubs wat ze te doen staat. Ik vind dit geen taak van de KNDB, vind het juist dit aan de clubs over te laten. Dat vraagt inderdaad sportiviteit en op tijd vertrekken. 1 uur eerder dan normaal zou ik zo denken zodat je om 11.30 bij een club bent.
Ik zelf ben nog steeds blij dat het NK rapid, in Utrecht is door gegaan.
Ik zelf ben nog steeds blij dat het NK rapid, in Utrecht is door gegaan.
Re: Nationale Competitie 2009/2010
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=UU5mIEtrICM[/youtube]
Nog even een instructiefilmpje voor de mensen die zaterdag op pad gaan en moeten rijden. De man/vrouw in het eerste busje geeft het goede voorbeeld (al rijdt ie wel door rood ), de vrouw in de auto die vanzelf weg rijdt als zij er niet meer in zit, die doet het minder goed. Het lijkt me dat je dit soort taferelen wilt voorkomen.....
Nog even een instructiefilmpje voor de mensen die zaterdag op pad gaan en moeten rijden. De man/vrouw in het eerste busje geeft het goede voorbeeld (al rijdt ie wel door rood ), de vrouw in de auto die vanzelf weg rijdt als zij er niet meer in zit, die doet het minder goed. Het lijkt me dat je dit soort taferelen wilt voorkomen.....
Last edited by Ajax-fan on Thu Jan 07, 2010 22:54, edited 1 time in total.
Re: Nationale Competitie 2009/2010
Ik vrees dat als er op zaterdag het in de morgen al begint te sneeuwen het onmogelijk is om met het opbenbaar vervoer te reizen. Er zijn clubs die als ze uit spelen al vroeg moeten vertrekken. Moeten deze dan om 7.00 uur van huis?
Ik heb zelf aan de NK-rapid mee gedaan. Naar Utrecht duurt normaal een 20 minuten. Nu was ik een uur onderweg! En dat was de heenweg! Ben thuis voor gek versleten! Terug duurde nog langer!
De bond is de organisator van de competitie! Daar ligt de verantwoording! Al zou je het op zaterdagmorgen nog moeten aflasten!
Wat doen als er op zaterdagmorgen voor zeg maar van af 13.00 uur een weeralarm wordt afgegeven? We willen ook nog naar huis. Of zijn we dan ook zoals gisteren zeven uur bezig om thuis te komen.
Ik heb zelf aan de NK-rapid mee gedaan. Naar Utrecht duurt normaal een 20 minuten. Nu was ik een uur onderweg! En dat was de heenweg! Ben thuis voor gek versleten! Terug duurde nog langer!
De bond is de organisator van de competitie! Daar ligt de verantwoording! Al zou je het op zaterdagmorgen nog moeten aflasten!
Wat doen als er op zaterdagmorgen voor zeg maar van af 13.00 uur een weeralarm wordt afgegeven? We willen ook nog naar huis. Of zijn we dan ook zoals gisteren zeven uur bezig om thuis te komen.
-
- Posts: 3574
- Joined: Sun Nov 02, 2003 13:05
- Location: Harlingen
Re: Nationale Competitie 2009/2010
Ik kan me nog van een aantal jaren geleden de wedstrijd WvM2 - Huizum herinneren.
Vrijdagavond nog met Bart Stegeman gebeld, hoe de situatie was.
Wegen waren goed berijdbaar en het ging door (al konden profspelers van WvM1 het clublokaal niet bereiken).
's Ochtends in een idyllisch sneeuwlandschap zijn we via een toeristische route in Westerhaar beland. Niks aan het handje. Lekker dammen.
's Avonds zo rond half zes, vertrokken we weer. Sneeuwbuien en harde wind. Het fietspad (gescheiden door een sloot) met de gewone weg was niet van elkaar te onderscheiden.
Ik heb peentjes gezweet op de route Westerhaar naar Zwolle. Daarna waren de wegen weer goed. Als er maar enige twijfel is rondom de weersomstandigheden a.s. zaterdag, dan vind ik dat de KNDB, morgen zo rond 16.00 uur de hele zaak moet aflassen (dan is er nog tijd om zaaleigenaren, spelers etc. af te bellen).
Als er maar ook één ongeluk met dammers gebeurd a.s. zaterdag, zullen we het allemaal berouwen. Dan maar in maart een extra ronde.
Vrijdagavond nog met Bart Stegeman gebeld, hoe de situatie was.
Wegen waren goed berijdbaar en het ging door (al konden profspelers van WvM1 het clublokaal niet bereiken).
's Ochtends in een idyllisch sneeuwlandschap zijn we via een toeristische route in Westerhaar beland. Niks aan het handje. Lekker dammen.
's Avonds zo rond half zes, vertrokken we weer. Sneeuwbuien en harde wind. Het fietspad (gescheiden door een sloot) met de gewone weg was niet van elkaar te onderscheiden.
Ik heb peentjes gezweet op de route Westerhaar naar Zwolle. Daarna waren de wegen weer goed. Als er maar enige twijfel is rondom de weersomstandigheden a.s. zaterdag, dan vind ik dat de KNDB, morgen zo rond 16.00 uur de hele zaak moet aflassen (dan is er nog tijd om zaaleigenaren, spelers etc. af te bellen).
Als er maar ook één ongeluk met dammers gebeurd a.s. zaterdag, zullen we het allemaal berouwen. Dan maar in maart een extra ronde.
https:toernooibase.kndb.nl More than 415.000 games on applet, more than 1.300.000 results, more than 21.000 games broadcasted (semi-)live, more than 12.900 inserted tournaments!
Re: Nationale Competitie 2009/2010
Hier is weinig aan toe te voegen!
-
- Posts: 967
- Joined: Sun Jul 01, 2007 19:57
- Real name: Michel Stempher
- Location: Kampen
- Contact:
Re: Nationale Competitie 2009/2010
Toevallig moet ik naar Zaanstad, hahaAjax-fan wrote:[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=UU5mIEtrICM[/youtube]
Nog even een instructiefilmpje voor de mensen die zaterdag op pad gaan en moeten rijden. De man/vrouw in het eerste busje geeft het goede voorbeeld (al rijdt ie wel door rood ), de vrouw in de auto die vanzelf weg rijdt als zij er niet meer in zit, die doet het minder goed. Het lijkt me dat je dit soort taferelen wilt voorkomen.....