Course in draughts

Post Reply
Piet Bouma

Re: Course in draughts

Post by Piet Bouma » Thu Nov 19, 2009 16:32

Als ik het goed gelezen heb is een Franse vertaling van Course in Draughts Part I down te loaden in .pdf bestanden
via de link: http://club.sportsregions.fr/glisy-dami ... hargement/

Misschien ook wel iets voor jouw Kameroenese enthousiasteling, Tjalling!
https:toernooibase.kndb.nl More than 415.000 games on applet, more than 1.300.000 results, more than 21.000 games broadcasted (semi-)live, more than 12.900 inserted tournaments!

martijn vissers

Post by martijn vissers » Sat Nov 21, 2009 00:35

Zojuist deel 2 bekeken. Ik vind het indrukwekkend dat iemand deze enorme klus op zijn schouders heeft genomen. Zonder eigen gewin nog wel. Prachtig.

Op Kurnik krijg ik van overzeese tegenstanders wel eens de vraag naar goed en begrijpelijk lesmateriaal. Vanaf nu zal ik zeker de link naar deze cursus doorgeven.

Complimenten aan Tjalling voor de uitvoering en aan Frits voor het beschikbaar stellen van de gratis downloads.

composite

Post by composite » Sat Nov 21, 2009 01:03

martijn vissers wrote:Zojuist deel 2 bekeken. Ik vind het indrukwekkend dat iemand deze enorme klus op zijn schouders heeft genomen. Zonder eigen gewin nog wel. Prachtig.

Op Kurnik krijg ik van overzeese tegenstanders wel eens de vraag naar goed en begrijpelijk lesmateriaal. Vanaf nu zal ik zeker de link naar deze cursus doorgeven.

Complimenten aan Tjalling voor de uitvoering en aan Frits voor het beschikbaar stellen van de gratis downloads.
Ja, chapeau voor Tjalling! Zelf loop ik al jaren met het idee (ben er zelfs al aan begonnen) om zoiets als een handboek damproblematiek samen te stellen. Maar dat vreet tijd en moet gebeuren in uren die ik eigenlijk liever aan andere dingen besteed. Het is verdomd moeilijk om de discipline voor dit soort ondernemingen op te brengen. Dus nogmaals: petje af.
Last edited by composite on Sat Nov 21, 2009 01:04, edited 1 time in total.
... And I'll bury my soul in a scrapbook...
Leonard Cohen

Jochem Zweerink

Post by Jochem Zweerink » Sat Nov 21, 2009 01:03

martijn vissers wrote:Zojuist deel 2 bekeken. Ik vind het indrukwekkend dat iemand deze enorme klus op zijn schouders heeft genomen. Zonder eigen gewin nog wel. Prachtig.

Daar sluit ik me helemaal bij aan! Prachtig materiaal bovendien! Bedankt!

Gerrit Wassink

Post by Gerrit Wassink » Sun Nov 22, 2009 17:21

Erg mooi werk van Tjalling! Mijn niet-dammende collega is al bezig met deel 1 en ook bij mijn tweede cluppie DEZ Laren wordt al reclame gemaakt voor dit werk bij zowel de jeugd als de senioren. Nogmaals grote complimenten.

Kosmos
Real name: Tj. Goedemoed

Post by Kosmos » Sun Nov 22, 2009 20:20

Dank jullie wel voor de complimenten!
Ik zie dat deel 1 door Fransen al integraal vertaald is in het Frans. Ik ben er trots op!

Image
Heaven is no location, but a state of mind

Jacques PERMAL

Post by Jacques PERMAL » Tue Nov 24, 2009 19:02

[quote="Kosmos"]Dank jullie wel voor de complimenten!
Ik zie dat deel 1 door Fransen al integraal vertaald is in het Frans. Ik ben er trots op!

Traduction en langue française proposée par Dominique THINEY et Jean-Paul PLANTIN

http://club.sportsregions.fr/glisy-dami ... hargement/
Information : my first priority !!

L'info en première ligne !!

aldert

Post by aldert » Wed Nov 25, 2009 14:41

de columnist van DES Lunteren (AA) heeft weer een nieuwe column geschreven, waarin Tjalling een groot compliment krijgt voor zijn werk

http://www.des-lunteren.nl/column/aa-3-kader/

Luteijn
Real name: Frits Luteijn

Post by Luteijn » Sun Nov 29, 2009 18:51

Image
Image
Image

De hoeveelheid dataverkeer op mijn site was deze maand enorm. Ik heb wat ruimte en bandbreedte bij moeten kopen om het allemaal in de lucht te houden. Zoals jullie in de bovenstaande overzichten kunnen vaststellen is 1102 keer iets van de omvang van 10 Mb gedownload. Ook is er nog eens 261 keer een download gedaan van de eerste cursus. De getallen op de andere overzichten zijn wat raadselachtig. Ik heb namelijk maar een maandelijkse bandbreedte van nu 20 Gigabyte. Hoe het dan mogelijk is, dat China voor 20 GigaByte heeft gedownload is mij onduidelijk.

Eric van Dusseldorp

Post by Eric van Dusseldorp » Sun Nov 29, 2009 19:52

Luteijn wrote:Image
Image
Image

De hoeveelheid dataverkeer op mijn site was deze maand enorm. Ik heb wat ruimte en bandbreedte bij moeten kopen om het allemaal in de lucht te houden. Zoals jullie in de bovenstaande overzichten kunnen vaststellen is 1102 keer iets van de omvang van 10 Mb gedownload. Ook is er nog eens 261 keer een download gedaan van de eerste cursus. De getallen op de andere overzichten zijn wat raadselachtig. Ik heb namelijk maar een maandelijkse bandbreedte van nu 20 Gigabyte. Hoe het dan mogelijk is, dat China voor 20 GigaByte heeft gedownload is mij onduidelijk.
Statistisch zit het wat vreemd in elkaar. Ik neem aan dat men het verschil wel weet tussen een pageview en een hit (?).
Welnu, Nederland heeft ongeveer zeven keer zoveel hits als pageviews, België zelfs tien keer. Roemenië daarentegen levert slechts nauwelijks meer hits dan pageviews. Bij Taiwan en Trinidad & Tobago is iedere pageview tevens een hit.
Iedereen die wat weet van statistiek zal beamen dat - bij grote aantallen - dit soort verhoudingen ongeveer gelijk zouden moeten zijn.
Grappig is de internetter uit Marokko die één hit heeft geflikt zonder een pagina te hebben geopend. Maar ja, die Marokkanen ook altijd...
http://www.ericsdamsite.com
http://www.thailandopen.nl
http://dammen.startpagina.nl

Jan Pieter
Real name: Jan Pieter Drost

Post by Jan Pieter » Mon Nov 30, 2009 00:31

Eric van Dusseldorp wrote:Welnu, Nederland heeft ongeveer zeven keer zoveel hits als pageviews, België zelfs tien keer. Roemenië daarentegen levert slechts nauwelijks meer hits dan pageviews. Bij Taiwan en Trinidad & Tobago is iedere pageview tevens een hit.
Iedereen die wat weet van statistiek zal beamen dat - bij grote aantallen - dit soort verhoudingen ongeveer gelijk zouden moeten zijn.
Grappig is de internetter uit Marokko die één hit heeft geflikt zonder een pagina te hebben geopend. Maar ja, die Marokkanen ook altijd...
Het benaderen van de Course in Draughts via een link op dit forum, levert volgens mij wel een hit op, maar geen pageview. Landen met veel belangstelling voor de cursus kunnen daardoor relatief veel hits hebben. Ook de Marokkaanse hit zonder view is daarmee verklaard. Toevallig zat ik oktober/november in Marokko, maar dat heeft er vast niets mee te maken

Overigens dacht ik in mijn onwetendheid dat Tjalling een 'boekje' over dammen had geschreven. Na het downloaden zag ik pas wat voor indrukwekkend werk het is. Ik ben te lui om het allemaal door te nemen, maar de cursus staat nu wel op mijn netbook. Altijd handig voor het geval ik op reis een aanval van studiewoede krijg.

Kosmos

Post by Kosmos » Thu Jan 28, 2010 18:03

Ik had nog een bestelling van The Course II in boekvorm van Gerrit Wassink (als ik me goed herinner) binnengekregen. Ik ben het mailtje kwijt.
Kun je het nogmaals sturen (met adresgegevens), Gerrit?

Kosmos

Post by Kosmos » Wed Jun 09, 2010 00:19

Image

Dammen in de VS onder leiding van Michael Ciamarra, sterk schaker en leraar internationaal dammen gebruikmakend van the Course in Draughts !

Klaas van der Laan
Real name: Klaas van der Laan

Post by Klaas van der Laan » Wed Jun 09, 2010 16:38

Kosmos wrote:Image

Dammen in de VS onder leiding van Michael Ciamarra, sterk schaker en leraar internationaal dammen gebruikmakend van the Course in Draughts !
... en Go borden + boeken ...
Flow with the Go

Kosmos

Post by Kosmos » Wed Jun 09, 2010 16:56

Klaas van der Laan wrote:
Kosmos wrote:Image

... en Go borden + boeken ...
Michael Ciamarra laat leerlingen go, schaken of dammen spelen. Hij vindt deze denkspelen educatief heel goed.
Ze leren snel dat deze spelen veel meer te bieden hebben dan de computerspelletjes die na een maand doorgrond zijn.
Als men kiest voor dammen is The Course in draughts verplichte stof!

Post Reply