In Memoriam

Post Reply
User avatar
Kosmos
Posts: 7564
Joined: Mon Sep 29, 2003 15:21
Real name: Tj. Goedemoed
Location: Ktar
Contact:

Post by Kosmos » Sat Oct 03, 2009 01:17

Alex wrote:
Tijn wrote:Hedenochtend is op 16-jarige leeftijd Michelle Roumans overleden.

Michelle was een fanatiek damster uit het tweede team van CEMA/De Vaste Zet. Dit jaar speelde zij nog het zomertoernooi in Salou, en deed mee aan het EK Meisjes.
Vanochtend kwam, na een lange en slopende ziekte, een eind aan de strijd die Michelle nooit had kunnen winnen.

Mijn medeleven gaat uit naar 'oma', de immer enthousiaste begeleidster van Michelle. Verder naturlijk ook naar familie en naaste kennissen.

Bij de wedstrijden van CEMA/De Vaste Zet zal er morgen aan de gastverenigingen uit Huissen en Dordrecht om een moment van stilte verzocht worden.

Michelle, meid.. r.i.p.
Sluit ik me helemaal bij aan.
Ondanks dat ik haar nauwelijks kende, heb ik met een brok in mijn keel http://www.devastezet.nl/index.php?opti ... &Itemid=69 gelezen (ontroerend stuk, Dieter!).

Familie en vrienden van deze fantastische meid veel sterkte gewenst!!
Goedzo, Alex, mooie, gevoelige reactie.
Inderdaad een bewonderenswaardig stuk van Dieter!
In de hemel is het altijd feest, vergeet dat niet.
Heaven is no location, but a state of mind

User avatar
Maikel
Posts: 122
Joined: Sun Sep 21, 2003 23:40
Location: Groningen
Contact:

Post by Maikel » Wed Oct 28, 2009 15:38

Gisteravond kreeg ik de trieste mededeling dat Bert Kain op 82 jarige leeftijd is overleden.

Jacques PERMAL
Posts: 3384
Joined: Sat Apr 12, 2003 09:15
Location: ROUEN - NORMANDY

Re: In Memoriam

Post by Jacques PERMAL » Mon Nov 23, 2009 10:13

LOUIS GILLES died

http://www.fqjr.qc.ca/dames.html

LOUIS GILLES died mid of November in MONTREAL hospital. He was a very-known player who played a lot of panamerican and canadian competitions.

http://toernooibase.kndb.nl/opvraag/lid ... Id=1&se=10
Information : my first priority !!

L'info en première ligne !!

User avatar
Hanco Elenbaas
Posts: 18872
Joined: Tue Apr 22, 2003 14:49

Re: In Memoriam

Post by Hanco Elenbaas » Mon Dec 21, 2009 15:49

De vriendelijke Tjitte van der Meer, met Evert Davelaar het gezicht van DVSB, is overleden.
Zojuist krijg ik van mevrouw van der Meer het bericht dat ons aller Tjitte van der Meer vanochtend om 10:10 uur in haar bijzijn is overleden.

Ze waren op dat tijdstip gelukkig samen en Tjitte is vredig en in alle rust heengegaan.

Het zag er de laatste dagen al een beetje naar uit dat Tjitte het niet lang meer zou maken. Hij at en dronk niet meer en was er zei hij zelf aan toe om afscheid te nemen van dit aardse leven.

Geboren op 30 maart 1926, dus 83 jaar geworden. Een groot man, die veel voor de damsport en vooral ook voor DVSB heeft betekend.

We zullen net als voor Jan Nuijten uiteraard ook aan Tjitte nog een in memoriam wijden.

Een zwaar weekend voor DVSB, gisteren het overlijden van onze jeugdleider Jan Nuijten en vandaag dus Tjitte van der Meer.

Uiteraard zal onze voorzitter morgenavond op de clubavond beide leden herdenken.

Mevrouw van der Meer liet weten dat Tjitte na de kerst op 28 december a.s. naar zijn laatste rustplaats in Amersfoort zal worden gebracht.

Er komt tevoren geen andere condoléance-gelegenheid.



Herman Peters,

secretaris van DVSB


Bert Zwart
Posts: 2199
Joined: Tue Sep 30, 2003 01:52

Re: In Memoriam

Post by Bert Zwart » Mon Dec 21, 2009 19:22

Ook DVSB jeugdleider Jan Nuijten is enkele dagen geleden overleden.

Nagelslag
Posts: 198
Joined: Fri May 28, 2004 23:45
Location: Huizum

Re: In Memoriam

Post by Nagelslag » Tue Dec 22, 2009 00:08

Tijdelijk zijn een viertal foto's met Tjitte van der Meer te zien op http://www.damclubhuizum.nl

Alex
Posts: 1775
Joined: Thu Nov 20, 2003 12:52
Location: Den Haag

Re: In Memoriam

Post by Alex » Tue Jan 19, 2010 15:16

Image

User avatar
composite
Posts: 730
Joined: Sat Oct 25, 2003 01:21

Re: In Memoriam

Post by composite » Tue Jan 19, 2010 19:59

Alex wrote:Image
Wat is het verhaal achter Willem?
... And I'll bury my soul in a scrapbook...
Leonard Cohen

Gerard de Groot
Posts: 351
Joined: Mon Jul 07, 2003 22:09
Location: the Netherlands

Jan de Koning overleden

Post by Gerard de Groot » Fri Jan 29, 2010 18:47

De bekende dammer Jan de Koning is vanochtend op 73-jarige leeftijd overleden. Hij was al enige tijd ernstig ziek. De Koning was leraar groenteteelt en decaan aan de Rijks Middelbare Tuinbouwscbool in De Lier. Hij was afkomstig uit Voorburg waar hij met vier broers in Den Burcht damde. Later verhuisde hij naar Wateringen waar hij als een van de drijvende krachten van VELO fungeerde en ook steunpilaar was van de Westlandse Dam Combinatie, koploper in de tweede klasse D. De markante De Koning was oud-kampioen van het Westland en voorzitter van het Westlands Dam Comité. In 2008 legde hij nog beslag op het Nederlands kampioenschap 70+. De uitvaartdienst heeft woensdag, 10.30 uur, plaats in de St. Jan de Doperkerk in zijn woonplaats.

Dieter
Posts: 1379
Joined: Thu Sep 18, 2003 20:30
Location: Sittard
Contact:

Re: In Memoriam

Post by Dieter » Fri Jan 29, 2010 19:09

Mijn medeleven aan de familie van Jan de Koning.
Ik heb veel contact gehad met Jan door de jaren heen en hem leren kennen als een prachtig mens.

Frans de Jonge
Posts: 674
Joined: Tue Apr 03, 2007 22:13
Real name: Frans de Jonge
Location: 's-Hertogenbosch

Re: In Memoriam

Post by Frans de Jonge » Fri Jan 29, 2010 20:20

Dieter wrote:Mijn medeleven aan de familie van Jan de Koning.
Ik heb veel contact gehad met Jan door de jaren heen en hem leren kennen als een prachtig mens.
Een icoon uit het Westland. Bescheiden, eenvoudig en degelijk dammend. Ik heb daar altijd bewondering voor gehad. Heb hem in jaren 70 bij de Vriendendamkring in de Schilderswijk in Den Haag meegemaakt. Daar keek ik toen huizenhoog tegenop.
Het zijn niet allen koks die lange messen dragen.....

WSDVRules
Posts: 203
Joined: Tue Aug 01, 2006 15:02

Re: In Memoriam

Post by WSDVRules » Fri Jan 29, 2010 20:37

Dieter wrote:Mijn medeleven aan de familie van Jan de Koning.
Ik heb veel contact gehad met Jan door de jaren heen en hem leren kennen als een prachtig mens.
Image
De prijswinnaars van het Open NK Veteranen 2007
Opeens gaat de tijd veel te snel!

User avatar
draakje13
Posts: 26
Joined: Sun May 16, 2004 13:54
Location: netherlands

Re: In Memoriam

Post by draakje13 » Fri Jan 29, 2010 21:07

Mijn oprechte deelneming voor de familie, ik heb Jan leren kennen als een hele aardige man die altijd tijd had voor een praatje. Veel sterkte de komende tijd.
ik denk altijd heel goed na voordat ik iets doms zeg

User avatar
Theo Dijkstra
Posts: 880
Joined: Thu May 29, 2003 23:37
Location: Tavira Portugal
Contact:

Re: In Memoriam

Post by Theo Dijkstra » Sat Jan 30, 2010 03:42

Jan de Koning is niet meer. Ik zit te huilen hier in Portugal. Een fijne vent en formidabele bestuurder en jeugdleider is heen gegaan. Samen met Jan heb ik heel wat geweldige, grootse en inspirerende dingen meegemaakt in het Westland. Altijd was hij erbij en hadden we baat van zijn enorme kennis, vaardigheid en liefde voor de sport. Zijn gedegen en actieve bestuurlijke inbreng, altijd met bescheidenheid gegeven, was fijn en onontbeerlijk. Als mens en damvriend, heeft hij een onuitwisbaar belangrijke plaats in mijn damleven. De damwereld is hem veel verschuldigd. Ik weet zeker dat enorm veel mensen hem zullen missen en dankbaar aan Jan terug zullen denken. Dat geeft me dan weer een goed gevoel. Als je zo de stoffelijke wereld verlaat, is HET volbracht.
Ik wens Petra zijn vrouw, die hem altijd zo goed bijstond en de kinderen veel sterkte bij dit grote verlies.
Last edited by Theo Dijkstra on Sat Jan 30, 2010 03:46, edited 1 time in total.

User avatar
Andrew Tjon A Ong
Posts: 2798
Joined: Tue Nov 04, 2003 14:04
Location: Maarssen

Re: Jan de Koning overleden

Post by Andrew Tjon A Ong » Sat Jan 30, 2010 03:43

Gerard de Groot wrote:De bekende dammer Jan de Koning is vanochtend op 73-jarige leeftijd overleden. Hij was al enige tijd ernstig ziek. De Koning was leraar groenteteelt en decaan aan de Rijks Middelbare Tuinbouwscbool in De Lier. Hij was afkomstig uit Voorburg waar hij met vier broers in Den Burcht damde. Later verhuisde hij naar Wateringen waar hij als een van de drijvende krachten van VELO fungeerde en ook steunpilaar was van de Westlandse Dam Combinatie, koploper in de tweede klasse D. De markante De Koning was oud-kampioen van het Westland en voorzitter van het Westlands Dam Comité. In 2008 legde hij nog beslag op het Nederlands kampioenschap 70+. De uitvaartdienst heeft woensdag, 10.30 uur, plaats in de St. Jan de Doperkerk in zijn woonplaats.
Allereerst wil ik de familie De Koning condoleren met dit grote verlies. Heel veel sterkte Fred!
Hoewel ik, voor zover ik me kan herinneren, nooit een "echte" partij tegen Jan de Koning hem heb mogen spelen, heb ik altijd een goede band met hem en z’n vrouw gehad. Ik kwam hun beiden vaak op de toernooien van Den Haag en Nijmegen tegen. De laatste keer dat ik Jan zag was op de laatste dag van Den Haag Open, zaterdag 25 juli jl. Ik was verdwaald en kon de nieuwe speellocatie van Den Haag Open niet vinden totdat ik Jan de Koning samen met z’n vrouw tegenkwam. Jan heeft me toen keurig naar de juiste locatie geloodst en ook meteen nog de tip gegeven dat ik beter niet door naar de parking bij de speelzaal kon rijden, omdat die toch vol zat en dat ik anders weer terug moest rijden. Hij heeft me toen keurig een plekje laten zien waar ik al dan niet legaal mijn auto kwijt kon en daarna nog de juiste weg naar de speezaal gewezen.
Een ander voorval dat ik mij nog kan herinneren was ook tijdens het Den Haag Open. Ditmaal was het in het Carltonhotel in Scheveningen 20 juli 2002. Tijdens de laatste ronde waren mijn schoonzus en zwager samen met mijn vriendin naar het toernooi gekomen om voor mij te supporteren. Ze kwamen toen één bepaalde meneer wel vier keer tegen en elke keer als deze meneer hun weer tegenkwam groette hij hun opnieuw. Later in de auto, op weg naar huis, vertelde mijn schoonzus dat aan mij en vroeg toen aan mijn vriendin: Hoe heette die vriendelijke meneer ook alweer die ons elke keer als wij hem tegenkwamen zo hartelijk begroette? Die meneer was dus: Jan de Koning!
https://marktplaza.nl/winkels/damboekshop

Post Reply