Wat vinden jullie van de tussenstanden bij de HF in Papendal

Discussies over damsport (in het Nederlands)
Eric van Dusseldorp

Post by Eric van Dusseldorp » Wed Mar 10, 2004 10:05

Ik wil de match Hanco - Guest graag redden, maar niet door voor 500 euro te sponsoren.
Mijn idee is:
Eric: € 166,67
Bert: € 166,67 (er hing toch nog een geldpotje in de lucht, Bert?)
Hanco: € 166,66

Bij winst van Hanco krijgen alle geldschieters het bedrag verdubbeld terug. Ik vind de eigen bijdrage van Hanco belangrijk, omdat hij dan de match serieus neemt. En het bedrag is te overzien.
Het woord is aan Hanco.

Guest

Post by Guest » Wed Mar 10, 2004 10:10

Eric van Dusseldorp wrote:Ik wil de match Hanco - Guest graag redden, maar niet door voor 500 euro te sponsoren.
Mijn idee is:

Bij winst van Hanco krijgen alle geldschieters het bedrag verdubbeld terug. Ik vind de eigen bijdrage van Hanco belangrijk, omdat hij dan de match serieus neemt. En het bedrag is te overzien.
Het woord is aan Hanco.
Dank je, Eric. Dit is een heel genereus en serieus voorstel. Ik kan me nauwelijks voorstellen dat Hanco dit laat schieten!

Dominique

Post by Dominique » Wed Mar 10, 2004 10:26

Guest wrote: Hoe makkelijk is dit, Dominique? Is het misschien net zo makkelijk als voortdurend onzin op dit forum neerzetten of persoonlijke details van mensen rondslingeren? In een match laten we tenminste de schijven spreken.
Het ene (dammen) heeft niets met het andere te maken (persoonlijke details noteren).

Je geeft drie doelstellingen aan van een match met Hanco. Doelstelling 1 kan je met een match, m.i., nooit verwezenlijken.

Begrijp me goed, ik stoor me ook wel eens aan het noteren van persoonlijke details, zeker als dit vertrouwelijke informatie betreft.

Maar ik stoor me ook aan anonieme aanvallen. Je kan toch in alle redelijkheid niet verwachten dat Hanco een smak geld op het spel zet voor een match tegen een anonieme tegenstander die bovendien redelijk overtuigd is van zijn succes?

Ik meng me overigens verder niet meer in deze oeverloze thread hoor; ik heb, denk ik, nog wel iets beters te doen.

Bert Zwart

Post by Bert Zwart » Wed Mar 10, 2004 11:57

Eric van Dusseldorp wrote:Ik wil de match Hanco - Guest graag redden, maar niet door voor 500 euro te sponsoren.
Mijn idee is:

Het woord is aan Hanco.
Hier werk ik graag aan mee.

Overigens neem ik het Hanco niet kwalijk als hij er niet op in gaat.

Feit is en blijft dat Guest deze actie begonnen is nadat Hanco een terechte speldenprik uitdeelde na de mantra van Guest over het remisepercentage. Wat mij betreft is dat de rechtstreekse aanleiding.
Vervolgens kruipt iedereen uit zijn (dam)hol om Hanco van alles in te peperen. Dat Hanco dan gaat schelden tegen Damkoningin en blondegod etc. is niet netjes maar geeft alleen maar aan dat hij geen olifantenhuid heeft.

Nogmaals: rechtstreekse aanleiding was een speldenprikje naar aanleiding van je mantra. Wel erg snel op je pik getrapt zeg.
En zoveel versatand van dammen heb je niet gelet op je commentaar over de zwarte stelling in Mitsjanksi - Jansen (overigens een schitterende partij maar dit doet niet ter zake).

Zo zo wat een grote bek heeft die Zwart hier. Zou je daar niet eens wat aan doen? Uitdagen voor een match ? [img]images/smilies/icon_lol.gif[/img] [img]images/smilies/icon_lol.gif[/img] [img]images/smilies/icon_lol.gif[/img]

Groeneveld

Post by Groeneveld » Wed Mar 10, 2004 12:21

Wij hebben nog een partijtje lopen op de Mindsports-Arena.
Jij bent aan zet [img]images/smilies/icon_lol.gif[/img]

F.Groeneveld

Eric van Dusseldorp

Post by Eric van Dusseldorp » Wed Mar 10, 2004 12:42

Bert Zwart wrote:
Mijn idee is:

Het woord is aan Hanco.
Hier werk ik graag aan mee.

Overigens neem ik het Hanco niet kwalijk als hij er niet op in gaat.
In principe heeft Hanco natuurlijk gelijk als hij stelt dat hij niet om geld wil spelen tegen iemand van wie de identiteit niet van tevoren bekend is.

Maar in dit bijzondere geval is er toch wat meer aan de hand:
1. Het is zolangzamerhand wel duidelijk in welke hoek we het moeten zoeken als het gaat om de identiteit van Guest.
2. Als hij in een vermomming komt, dan is het natuurlijk lachen gieren brullen.
3. Als hij, i.p.v. zelf te komen, iemand anders stuurt, dan prikken we daar gauw genoeg doorheen. Laat dat maar aan mij over (zie ook wat ik schreef over Prosman). Ik vermoed dat Guest gewoon zelf komt.
4. Inmiddels is er zoveel voorpublicatie en voorpret geweest, dat ik vind dat het maar eens moet doorgaan. Ik stel mijn site beschikbaar voor de partijen, analyses, foto's en commentaren.
5. Dat Guest, net als Hanco, slechts een 1200-speler is blijkt uit zijn opmerking over de partij N. Mitsjanski - G. Jansen maar ook uit het feit dat hij een tweekamp met mij uit de weg gaat. Het lijkt dus een open match te worden.
6. Lief en leed (en het geld) worden gedrieën gedeeld.

blondegod

Post by blondegod » Wed Mar 10, 2004 13:00

nu alleen nog : plaats, datum en tijdstip!! [img]images/smilies/icon_biggrin.gif[/img]

Eric van Dusseldorp

Post by Eric van Dusseldorp » Wed Mar 10, 2004 13:12

blondegod wrote:nu alleen nog : plaats, datum en tijdstip!! [img]images/smilies/icon_biggrin.gif[/img]
Tijdens het NK. Met deze nevenactiviteit hopen we het NK te redden. Misschien kunnen we Frank Groeneveld strikken als commentator bij het demonstratiebord.

blondegod

Post by blondegod » Wed Mar 10, 2004 13:28

Eric van Dusseldorp wrote:
blondegod wrote:nu alleen nog : plaats, datum en tijdstip!! [img]images/smilies/icon_biggrin.gif[/img]
Tijdens het NK.

welke dag?

Eric van Dusseldorp

Post by Eric van Dusseldorp » Wed Mar 10, 2004 14:07

blondegod wrote:
Tijdens het NK.

welke dag?
Vijf partijen, dus 3-5 dagen, lijkt me.

Eric Sanders

Post by Eric Sanders » Wed Mar 10, 2004 14:13

blondegod wrote:
Eric van Dusseldorp wrote: Tijdens het NK.

welke dag?
Vijf partijen, dus 3-5 dagen, lijkt me.
Als het tijdens het NK niet kan, kan het tijdens Nijmegen open.
Overigens heb ik nog geen toezegging van Hanco gezien (en die komt er vrees ik ook niet).
Why does it happen? Because it happens. - Neil Peart

Guest

Post by Guest » Wed Mar 10, 2004 14:39

Bert Zwart wrote:Hier werk ik graag aan mee.
Fantastisch! Uitstekend. Je overige opmerkingen heb ik met plezier gelezen! Als de match rond is dan zal ik er op in gaan. Hanco, graag jouw reactie!

Groeneveld

Post by Groeneveld » Wed Mar 10, 2004 15:13

Tijdens het NK. Met deze nevenactiviteit hopen we het NK te redden. Misschien kunnen we Frank Groeneveld strikken als commentator bij het demonstratiebord.

Daar zal ik over denken,wil ik wel de datum,het tijdstip en de precieze plek weten

F.Groeneveld

Hanco Elenbaas

Post by Hanco Elenbaas » Wed Mar 10, 2004 15:16

Eric van Dusseldorp wrote: Mijn idee is:
Al die 666-jes in het bericht verraden de intentie Eric.
Ik blijf dus bij mijn eerdere voorwaarden.
Bovendien wil ik eerst even een nieuwe poging wagen eindelijk eens het Paastoernooi te winnen, zoals je weet van 8 t/m 12 april. Als jullie snel zijn kun je nog net proberen te verhinderen dat dat me gaat lukken. Ook Guest is natuurlijk welkom in het oudste open toernooi van Nederland.

Eric van Dusseldorp

Post by Eric van Dusseldorp » Wed Mar 10, 2004 15:23

Hanco Elenbaas wrote:
Eric van Dusseldorp wrote: Mijn idee is:
Al die 666-jes in het bericht verraden de intentie Eric.
Ik blijf dus bij mijn eerdere voorwaarden.
Bovendien wil ik eerst even een nieuwe poging wagen eindelijk eens het Paastoernooi te winnen, zoals je weet van 8 t/m 12 april. Als jullie snel zijn kun je nog net proberen te verhinderen dat dat me gaat lukken. Ook Guest is natuurlijk welkom in het oudste open toernooi van Nederland.
Maar... maar...
Als ik € 500 sponsor dan speel jij die match, staat inmiddels zwart op wit.
Als de verdeling is: Eric/Bert/Hanco ieder een derde, dan haak je af.
Het is dus geen principekwestie, maar een flauwe centenkwestie.
Welke verdeling vind jij nog acceptabel? Over geld valt altijd te onderhandelen.

Post Reply