Allesbehalve dammen

Post Reply
Kosmos
Real name: Tj. Goedemoed

Ardi - Meer dan 4 miljoen jaar oud

Post by Kosmos » Thu Oct 08, 2009 13:41

De (in het vorige artikel) missing link naar Ardi:

http://historiek.net/index.php/20091004 ... -lucy.html
Heaven is no location, but a state of mind

MenO

Post by MenO » Thu Oct 08, 2009 15:25

Hanco Elenbaas wrote:
Anarchiel.com, 29 september 2009

Huidige financiële crisis slechts opwarmertje voor totale ineenstorting

Volgens auteur Marc Faber - voornamelijk bekend door zijn voorspellende blik wat betreft de beurscrash in 1987 - is de crisis die de wereld op het moment doorstaat slechts een opwarmertje voor een toekomstige crisis aangezien de zwakke plekken die de oorzaak voor deze crisis waren niet aangepakt zijn. Dit vertelde de auteur en uitgever van het "Gloom, Doom and Boom report" afgelopen vrijdag aan CNBC.

"Het is een totale en volledige ramp en de crisis die wij gehad hebben is slechts een opwarmertje voor de totale ineenstorting van de financiële markten en overheden over ongeveer vijf a tien jaar, wanneer het hele systeem uit mekaar klapt," zo liet Faber aan Worldwide Exchange weten.

Hij stelde dat het niet waarschijnlijk is dat men tijdens de G20 bijeenkomst een oplossing zal vinden die een toekomstige "meltdown" kan voorkomen aangezien dezelfde mensen die geacht worden de nieuwe maatregelen te implementeren dezelfde mensen zijn die niet in staat waren deze crisis te voorzien.

"Mijn mening is dat deze G20 bijeenkomst een complete en totale verspilling van tijd is," sprak Faber. "Er zal niets worden bereikt behalve dat er reguleringen worden geïmplementeerd die nog slechter zullen zijn dan de reguleringen die ons al deze problemen in eerste instantie brachten."

"Vanaf 2002 slaagden voormalig Federal Reserve voorzitter Alan Greenspan en huidige voorzitter Ben Bernanke erin een "bubble" in alles te creëren. Maar inflatiedruk is aan het opbouwen en de berekeningen van de Fed - waarbij voedsel- en energieprijzen niet worden meegerekend - omtrent deze inflatie zijn niet relevant," aldus Faber.

"Wanneer je rentestanden op nul hebt staan, ontmoedig je daarmee in essentie mensen om te sparen en moedig je ze aan om te gaan speculeren. Ik kijk naar de Amerikaanse dollar. Zodra een valuta zwak is, is dat omdat er bepaalde inflatiedruk in het spel is."

Opkomende economieën zijn volgens Faber "the place to be" op lange termijn aangezien deze economieën steeds belangrijker worden op wereldschaal, wat zal leiden tot geo-politieke spanningen.

Faber besloot met: "Ik denk dat mensen hun mening moeten herzien over hoe de wereld er vandaag de dag uitziet en dat ze weinig geld moeten steken in de VS en 50% van hun fondsen in opkomende economieën."

Vrije vertaling van "This Crisis Just Appetizer for Total Breakdown: Marc Faber"
Ja, na de Great Depression zijn we immers ook volledig ingestort en nooit meer opgestaan.

Wat een onzin.

En nog totaal inconsequent ook, door te beweren dat over vijf jaar de mondiale economie instort, maar wel mensen aan te bevelen hun fondsen voor 50% in opkomende economieën te zetten
Zeg dan óf die landen hebben geen last van de ineenstorting in het westen (wat grotendeels waarheid blijkt te zijn in de nasleep van de huidige crisis) en dus moet je daar 100% van je fondsen in investeren, óf de hele boel gaat naar de haaien en dus investeer je 100% in goud ofzo.

Dit is echt zo'n "ik doe heel stoer maar ondertussen houd ik wel een slag om de arm voor het geval ik het mis heb" verhaal.
Als je zulke ferme taal uitslaat, heb dan ook het lef er vergaande conclusies aan te verbinden.

Prutser

Hanco Elenbaas

Post by Hanco Elenbaas » Thu Oct 08, 2009 19:11

MenO wrote:
Ja, na de Great Depression zijn we immers ook volledig ingestort en nooit meer opgestaan.

Wat een onzin.
"We"? [img]images/smilies/icon_smile.gif[/img]

Volgens een berichtje op Grenswetenschap stort die prachtige financiële wereld al veel eerder in. [img]images/smilies/icon_biggrin.gif[/img]
Op UrbanSurvival - één van de sites van het webbot-project - zijn ze nu wel heel erg concreet: 25 oktober stort de financiële wereld voor de tweede keer in elkaar! En de aanloop naar de crash zet al de 10e oktober in volgens UrbanSurvival.

http://urbansurvival.com/week.htm

Hanco Elenbaas

Re: God en goden

Post by Hanco Elenbaas » Thu Oct 08, 2009 19:25

Kosmos wrote:http://nieuws.nl.msn.com/algemeen/artic ... =150103055

Eindelijk komen ze erachter dat de bijbel uitgaat van meerdere goden. Waarom anders ook zou JHWH verklaren dat hij een jaloerse god is, en dat men geen andere goden mag aanbidden?
Die afgunstige, toornige, wraakzuchtige, immorele god, zoals door de joden geschetst in de Tanach, het OT zeg maar, is zeker niet de Vader waar Jezus naar verwijst in het NT! Dat is de hoogste vader, de God van de Liefde, een veel hogere God dan de demiurg uit het OT.
Andreas Kuijken heeft mij 7 jaar geleden uitgelegd dat elohiem inderdaad meervoud is van god en verwijst naar diverse goden.
Precies zoals de Veda's eeuwen daarvoor al hadden geopenbaard. Een Oppergod met vele dienende ondergoden (deva's).
De Aarde kan natuurlijk ook nooit slechts 6.000 jaar oud zijn gezien het feit dat het licht van sterren die miljoenen lichtjaren ver weg staan ons allang heeft bereikt en dat duurt toch echt miljoenen jaren. In de Veda's staat dat dat de Kosmos cycli van vele miljarden jaren doormaakt, conform de wetenschappelijke metingen die zeggen dat de Kosmos in onze cyclus een krappe 14 miljard jaar onderweg is. Volgens dezelfde oudste religieuze bronnen (veel ouder dan de bijbel) bestond de mens een miljoen jaar geleden al, conform de ontdekkingen van moderne paleontologen (zie Lucy en missing link Ardi).
Ken je de documentaire The Mysterious Origins of Man uit 1996 van Michael Cremo, 'The Forbidden Archaeologist' ? Laat onder meer (in deeltje 2) 100 miljoen jaar oude mensenvoetstappen in Texas zien naast de afdrukken van een dinosaurus. Presentatie: Charlton Heston.

Het laatste deeltje gaat over Atlantis.

<object width="425" height="344"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/-wox3SfzBA8&hl ... ram><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/-wox3SfzBA8&hl=nl&fs=1&" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>

<object width="425" height="344"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/q3FhVn_0WEE&hl ... ram><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/q3FhVn_0WEE&hl=nl&fs=1&" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>

<object width="425" height="344"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/7Q6iftG-ESE&hl ... ram><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/7Q6iftG-ESE&hl=nl&fs=1&" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>

<object width="425" height="344"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/sy59Dk6hxPU&hl ... ram><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/sy59Dk6hxPU&hl=nl&fs=1&" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>

<object width="425" height="344"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/QxnyFTR4JOE&hl ... ram><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/QxnyFTR4JOE&hl=nl&fs=1&" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>

<object width="425" height="344"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/XzyDH3uRjck&hl ... ram><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/XzyDH3uRjck&hl=nl&fs=1&" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>

MenO

Post by MenO » Thu Oct 08, 2009 20:59

Image

MenO

Post by MenO » Thu Oct 08, 2009 21:30

Hanco Elenbaas wrote:
MenO wrote:

Wat een onzin.
"We" ja.
Wanneer je het hebt over "de totale ineenstorting van de financiële markten en overheden over ongeveer vijf a tien jaar, wanneer het hele systeem uit mekaar klapt," kun je denk ik met recht over "we" spreken.

Of dacht je soms dat jij en ik en al onze collega-dammers en alle andere Nederlanders en Europeanen en Westerlingen in het algemeen daar niks van zouden merken?

"We" dus [img]images/smilies/icon_exclaim.gif[/img]

Hanco Elenbaas

Post by Hanco Elenbaas » Fri Oct 09, 2009 13:47

MenO wrote:
Hanco Elenbaas wrote:
MenO wrote:

Wat een onzin.
"We" ja.
Wanneer je het hebt over "de totale ineenstorting van de financiële markten en overheden over ongeveer vijf a tien jaar, wanneer het hele systeem uit mekaar klapt," kun je denk ik met recht over "we" spreken.

Of dacht je soms dat jij en ik en al onze collega-dammers en alle andere Nederlanders en Europeanen en Westerlingen in het algemeen daar niks van zouden merken?

Ik voel me er niet zo mee verbonden als jij, Menno. Laat die financiële wereld maar in elkaar storten, hoe eerder hoe beter. Uiteraard zal dat een tijdje heel lastig zijn en zal dat voor menigeen enorm onplezierig worden, maar je ontkomt er waarschijnlijk niet aan als we ons van de parasieten willen bevrijden die momenteel aan de touwtjes trekken en de mensen in illusies en leugens gevangen houden.

Een vreedzamer en daardoor gelukkiger alternatief om mee te beginnen zou kunnen zijn dat het Congres in de Verenigde Staten The Federal Reserve zou nationaliseren en de mensen zou voorlichten over wat er sinds 1913, of beter sinds 1776 werkelijk gaande is in de wereld en hoe jullie ("we" [img]images/smilies/icon_wink.gif[/img] ) voor de gek zijn gehouden. Maar dat zal helaas niet gebeuren, de liefde voor geld van de corrupte congresleden kennende.

Kosmos

Over het kastensysteem volgens Vedanta (hindoe-leer)

Post by Kosmos » Fri Oct 09, 2009 14:28

Vivekananda schreef:
The caste system is opposed to Vedanta. Caste is a social custom, and all our great preachers have tried to break it down. From Buddhism downwards, every sect has preached against caste, and every time it has only riveted the chains. Caste is simply the outgrowth of the political institutions of India; it is a hereditary trade guild. Trade competition with Europe has broken caste more than any teaching.

MenO

Post by MenO » Fri Oct 09, 2009 15:23

Hanco Elenbaas wrote:
MenO wrote:
Hanco Elenbaas wrote: "We"? [img]images/smilies/icon_smile.gif[/img]
"We" ja.

Ik voel me er niet zo mee verbonden als jij, Menno. Laat die financiële wereld maar in elkaar storten, hoe eerder hoe beter. Uiteraard zal dat een tijdje heel lastig zijn en zal dat voor menigeen enorm onplezierig worden, maar je ontkomt er waarschijnlijk niet aan als we ons van de parasieten willen bevrijden die momenteel aan de touwtjes trekken en de mensen in illusies en leugens gevangen houden.

Een vreedzamer en daardoor gelukkiger alternatief om mee te beginnen zou kunnen zijn dat het Congres in de Verenigde Staten The Federal Reserve zou nationaliseren en de mensen zou voorlichten over wat er sinds 1913, of beter sinds 1776 werkelijk gaande is in de wereld en hoe jullie ("we" [img]images/smilies/icon_wink.gif[/img] ) voor de gek zijn gehouden. Maar dat zal helaas niet gebeuren, de liefde voor geld van de corrupte congresleden kennende.
Even een heel impertinente vraag, maar waar betaal jij je boterham van Hanco?

Die zou namelijk wel eens heel erg droog kunnen worden in dit scenario

Kosmos

Re: God en goden

Post by Kosmos » Fri Oct 09, 2009 16:23

Kosmos wrote:http://nieuws.nl.msn.com/algemeen/artic ... =150103055

Eindelijk komen ze erachter dat de bijbel uitgaat van meerdere goden. Waarom anders ook zou JHWH verklaren dat hij een jaloerse god is, en dat men geen andere goden mag aanbidden?
Die afgunstige, toornige, wraakzuchtige, immorele god, zoals door de joden geschetst in de Tanach, het OT zeg maar, is zeker niet de Vader waar Jezus naar verwijst in het NT! Dat is de hoogste vader, de God van de Liefde, een veel hogere God dan de demiurg uit het OT.
Andreas Kuijken heeft mij 7 jaar geleden uitgelegd dat elohiem inderdaad meervoud is van god en verwijst naar diverse goden.
Precies zoals de Veda's eeuwen daarvoor al hadden geopenbaard. Een Oppergod met vele dienende ondergoden (deva's).
De Aarde kan natuurlijk ook nooit slechts 6.000 jaar oud zijn gezien het feit dat het licht van sterren die miljoenen lichtjaren ver weg staan ons allang heeft bereikt en dat duurt toch echt miljoenen jaren. In de Veda's staat dat dat de Kosmos cycli van vele miljarden jaren doormaakt, conform de wetenschappelijke metingen die zeggen dat de Kosmos in onze cyclus een krappe 14 miljard jaar onderweg is. Volgens dezelfde oudste religieuze bronnen (veel ouder dan de bijbel) bestond de mens een miljoen jaar geleden al, conform de ontdekkingen van moderne paleontologen (zie Lucy en missing link Ardi).
Toch is het waar dat er maar een God is waaruit de Kosmos voortvloeit (emaneert): Alle andere goden - deva's of elohiem zoals in de Tanach (bijbel) staat - komen voort uit de ene God. De hindoes kennen God als Krishna en de christenen spreken van de Christus (symbool voor Liefde) als reden voor de schepping. Beiden hebben ze gelijk!

Image
Last edited by Kosmos on Fri Oct 09, 2009 17:17, edited 1 time in total.

Hanco Elenbaas

Post by Hanco Elenbaas » Fri Oct 09, 2009 16:45

MenO wrote:
Hanco Elenbaas wrote:
MenO wrote: "We" ja.

Even een heel impertinente vraag, maar waar betaal jij je boterham van Hanco?

Die zou namelijk wel eens heel erg droog kunnen worden in dit scenario
Maak je over mij maar geen zorgen, Menno. Bereid je liever voor op een periode zonder electriciteit, gas en water, terwijl je op jacht moet om aan je eten en drinken te komen. [img]images/smilies/icon_cool.gif[/img]

MenO

Post by MenO » Fri Oct 09, 2009 17:19

Hanco Elenbaas wrote:Bereid je liever voor op een periode zonder electriciteit, gas en water, terwijl je op jacht moet om aan je eten en drinken te komen. [img]images/smilies/icon_cool.gif[/img]
Waar jij uiteraard geen last van zou hebben [img]images/smilies/icon_rolleyes.gif[/img]
En electriciteit zal er ALTIJD zijn.
Water wordt problematischer inderdaad, maar dat heeft vrij weinig te maken met Wall Street tbh.

Peter van Heun

Post by Peter van Heun » Fri Oct 09, 2009 21:38

Ik denk, och, laat ik eens in de "zijdelingse draadjes" kijken. Pfffff....

Hanco Elenbaas

Post by Hanco Elenbaas » Sat Oct 10, 2009 05:19

MenO wrote:En electriciteit zal er ALTIJD zijn.
[img]images/smilies/icon_rolleyes.gif[/img] [img]images/smilies/icon_lol.gif[/img]

MenO

Post by MenO » Sat Oct 10, 2009 14:35

Hanco Elenbaas wrote:
MenO wrote:En electriciteit zal er ALTIJD zijn.
Image Image
Ja, wat?
Je gaat toch niet vertellen dat je zit vastgeroest in het denkpatroon dat als er straks geen olie en gas en kolen meer zijn, dat we dan ook geen electriciteit meer hebben??

Gelukkig zijn we tegenwoordig iets verder dan dat...

Image

Image

Image

Post Reply