Ad 1: je voorbereiding is niet adequaat geweest.Douwe Edelenbos wrote:Bert, jammer dat je niet verder kunt komen dan een aantal aannames.
1. Wij hebben de reis niet voorbereid. Dat hebben we dus wel en daarbij is ook rekening met enige vertraging, maar uiteraard niet met deze bizarre vertraging.
2. Dat teamgenoten een veerpont hebben genomen heeft te maken met een gebrekkige voorbereiding.. Je komt blijkbaar niet op de gedachte 'waarom?'. In één van de omleidingen kwamen ze nl. in een file terecht. Iets verder doordenkend dan jij, is aan de voor hen staande vrachtwagenchauffeur een vlottere route naar Rosmalen gevraagd. Deze gaf het advies de weg zo snel als mogelijk te verlaten de binnendoor te gaan en daarbij de veerpont te nemen. Het heeft dus niets met een veronderstelde gebrekkige voorbereiding te maken, maar met inventiviteit. Dit bleek helaas niet een afdoende oplossing. In het verkeersrecht zouden we dat een 'error in extremis' noemen.
3. Ik doe er alles onder de straf uit te komen.. Bert, neem van mij aan dat het wel of niet toekennen c.q. intrekken van de punten in mindering niet gaat door postings op dit forum. Wat ik wel heb willen doen is inhoudelijk reageren op het ongenuanceerde gewauwel van andere deelnemers.
Ik heb iig wel aangegeven waarom ik van mening dat er van een 'overmacht'-situatie sprake is. En iedereen mag daarop schieten (of het er mee eens zijn), maar dan wel graag met scherp en niet met losse flodders.
Ad 2: ik denk op dit terrein veel verder door dan jij, want ik was nooit zo oliedom geweest om over de A2 te rijden op zaterdag.
Ad 3: Ik probeerde nog ergens wat positiefs uit te halen, maar het lijkt erop dat je je fout (niet kijken op 732) niet wil inzien. Hopelijk kijk je een volgende keer wel. Succes verder!