Nationale Competitie 2009/2010
Belangrijk detail bij de wedstrijd van Damcombinatie Fryslân is dat het team wel degelijk is op komen dagen. In het reglement wordt gesproken over een straf voor een team dat niet op komt dagen. Daar was zaterdag geen sprake van. Het hele team is in Rosmalen verschenen. Wel veel te laat, maar we waren er. Ik ben 's ochtends om kwart over 9 uit Leeuwarden vertrokken en kwam om kwart over 2 in Rosmalen aan. Er was dus wel degelijk een marge ingebouwd mochten we vertraging oplopen. Ik heb met het damreizen wel het een en ander meegemaakt, maar zaterdag was echt belachelijk.
Gerlof Kolk
Gerlof Kolk
DJBAMI wrote:Belangrijk detail bij de wedstrijd van Damcombinatie Fryslân is dat het team wel degelijk is op komen dagen. In het reglement wordt gesproken over een straf voor een team dat niet op komt dagen. Daar was zaterdag geen sprake van. Het hele team is in Rosmalen verschenen. Wel veel te laat, maar we waren er. Ik ben 's ochtends om kwart over 9 uit Leeuwarden vertrokken en kwam om kwart over 2 in Rosmalen aan. Er was dus wel degelijk een marge ingebouwd mochten we vertraging oplopen. Ik heb met het damreizen wel het een en ander meegemaakt, maar zaterdag was echt belachelijk.
Gerlof Kolk
Spel- en wedstrijdreglement wrote: 23.5 Indien voor een team tenminste de helft van het aantal partijen op grond van art 12.2 verloren
wordt verklaard, wordt dat team geacht niet te zijn opgekomen.
-
- Posts: 349
- Joined: Tue Nov 09, 2004 22:07
Ik heb inmiddels contact gehad met een manege op Ameland die net als bij DC Apeldoorn de bedrijfskantine beschikbaar stelt. Kunnen de tegenstanders direct hun paardenminnende partner meenemen.
Lijkt me voor volgend seizoen een interessante optie. Hier alvast het afvaartschema vanuit Holwerd: eerste boot 09:30; volgende 12:30. Iedereen wordt dus geadviseerd uiterlijk 09:00 in Holwerd te zijn. Een ieder wordt geacht de partij niet te lang te laten duren. Om 18:30 vertrekt nl. de laatste boot naar Holwerd.
Nu nog DC Fryslân statutair in Nes laten zetelen en de zaak is 100% dichtgetimmerd.
Lijkt me voor volgend seizoen een interessante optie. Hier alvast het afvaartschema vanuit Holwerd: eerste boot 09:30; volgende 12:30. Iedereen wordt dus geadviseerd uiterlijk 09:00 in Holwerd te zijn. Een ieder wordt geacht de partij niet te lang te laten duren. Om 18:30 vertrekt nl. de laatste boot naar Holwerd.
Nu nog DC Fryslân statutair in Nes laten zetelen en de zaak is 100% dichtgetimmerd.
Rosmalen ligt ook erg afgelegen, dus daar hadden jullie inderdaad nooit op tijd kunnen zijn.Douwe Edelenbos wrote:Ik heb inmiddels contact gehad met een manege op Ameland die net als bij DC Apeldoorn de bedrijfskantine beschikbaar stelt. Kunnen de tegenstanders direct hun paardenminnende partner meenemen.
Lijkt me voor volgend seizoen een interessante optie. Hier alvast het afvaartschema vanuit Holwerd: eerste boot 09:30; volgende 12:30. Iedereen wordt dus geadviseerd uiterlijk 09:00 in Holwerd te zijn. Een ieder wordt geacht de partij niet te lang te laten duren. Om 18:30 vertrekt nl. de laatste boot naar Holwerd.
Nu nog DC Fryslân statutair in Nes laten zetelen en de zaak is 100% dichtgetimmerd.
Last edited by GuidoB on Sun Oct 04, 2009 18:10, edited 1 time in total.
-
- Posts: 713
- Joined: Wed Dec 17, 2003 10:51
Fantastisch, worden er eindelijk weer eens ouderwetse damweekenden georganiseerd. Mijn vrouw en kinderen houden van paarden, dus dat komt goed uit. Vrijdagmiddag vrijnemen, zondag weer terug, klinkt goed!Douwe Edelenbos wrote:Ik heb inmiddels contact gehad met een manege op Ameland die net als bij DC Apeldoorn de bedrijfskantine beschikbaar stelt. Kunnen de tegenstanders direct hun paardenminnende partner meenemen.
Lijkt me voor volgend seizoen een interessante optie. Hier alvast het afvaartschema vanuit Holwerd: eerste boot 09:30; volgende 12:30. Iedereen wordt dus geadviseerd uiterlijk 09:00 in Holwerd te zijn. Een ieder wordt geacht de partij niet te lang te laten duren. Om 18:30 vertrekt nl. de laatste boot naar Holwerd.
Nu nog DC Fryslân statutair in Nes laten zetelen en de zaak is 100% dichtgetimmerd.
Ik hoop dat niemand op het idee komt om de regels te veranderen.
-
- Posts: 1780
- Joined: Sun Nov 02, 2003 17:13
Je bent een geweldige gastheer.Douwe Edelenbos wrote:Ik heb inmiddels contact gehad met een manege op Ameland die net als bij DC Apeldoorn de bedrijfskantine beschikbaar stelt. Kunnen de tegenstanders direct hun paardenminnende partner meenemen.
Lijkt me voor volgend seizoen een interessante optie. Hier alvast het afvaartschema vanuit Holwerd: eerste boot 09:30; volgende 12:30. Iedereen wordt dus geadviseerd uiterlijk 09:00 in Holwerd te zijn. Een ieder wordt geacht de partij niet te lang te laten duren. Om 18:30 vertrekt nl. de laatste boot naar Holwerd.
Nu nog DC Fryslân statutair in Nes laten zetelen en de zaak is 100% dichtgetimmerd.
Heaven is no location, but a state of mind
9:15 weg (meen je dit serieus???) naar het zuiden des lands en dan nog te laat, wow!DJBAMI wrote:Belangrijk detail bij de wedstrijd van Damcombinatie Fryslân is dat het team wel degelijk is op komen dagen. In het reglement wordt gesproken over een straf voor een team dat niet op komt dagen. Daar was zaterdag geen sprake van. Het hele team is in Rosmalen verschenen. Wel veel te laat, maar we waren er. Ik ben 's ochtends om kwart over 9 uit Leeuwarden vertrokken en kwam om kwart over 2 in Rosmalen aan. Er was dus wel degelijk een marge ingebouwd mochten we vertraging oplopen. Ik heb met het damreizen wel het een en ander meegemaakt, maar zaterdag was echt belachelijk.
Gerlof Kolk
Welke marge praten we hier over?
Heaven is no location, but a state of mind
Ik speelde gisteren een naar mijn smaak mooie partij tegen Bert Aalberts. Ik was ouderwets geïnspireerd, vandaar dat ik een uitgebreide analyse heb gemaakt.
Vooral deze stand leverde boeiende varianten op na 30-25.
Vooral deze stand leverde boeiende varianten op na 30-25.
- Attachments
-
- Goedemoed-Aalberts.pdf
- Analyse Goedemoed - B. Aalberts
- (52.64 KiB) Downloaded 304 times
Heaven is no location, but a state of mind
Re: Damcombinatie Fryslân te laat door verkeerschaos
Ik vind dat wedstrijden alleen gespeeld mogen worden op plekken die met het openbaar vervoer bereikbaar zijn en wel zodanig dat het mogelijk is voor het uitspelende team er vanuit hun (woon)plaats dezelfde dag te komen op de dag van de wedstrijd. Hoeveel vereinigingen in de nationale competitie zijn er die hier niet aan voldoen?Douwe Edelenbos wrote:Ik ben benieuwd hoe gereageerd wordt als wij deze winter een thuiswedstrijd hebben, het OV functioneert, maar de wegen regionaal (zeer) slecht begaanbaar zijn door sneeuw. Zoals bekend is onze verenigingsplaats met het OV nl. niet bereikbaar en zijn onze opponenten op in ieder geval deels autovervoer aangewezen. Wordt onze tegenstander dan gestrafd door twee punten in mindering te brengen?
Als er 3,5 uur vertraging was, dan is er heel wat gebeurd. Dat is in Nederland zo bijzonder, dat het in het journaal moet zijn geweest en in alle kranten staat. Zulke files zijn er namelijk bijna nooit. Toch heb ik gisteren niet bijzonders gehoord of gelezen. Er stond 60 km file door diverse werkzaamheden. Opvallend, maar niet uitzonderlijk voor een zaterdag. En bovendien van tevoren bekend. Er waren wat snelwegen afgesloten en de files stonden vooral op de wegen waar naartoe werd omgeleid. Je kan vanuit Leeuwarden op drie manieren naar Den Bosch: over de A6, A7 of de A50. Welke route hebben jullie genomen?Douwe Edelenbos wrote: De KNDB heeft al een soort hardheidsclausule gemaakt door te stellen dat een ongeval met persoonlijk letsel overmacht oplevert. Natuurlijk is het lastig een bepaalde vertraging als je niet met het OV reist als overmacht aan te merken. Moet dat een half uur, een uur of twee uren zijn. Iedere grens is aribtrair.... Maar drie tot drie-en-half-uur vertraging ........
Voor de ploegen die op 14 november een uitwedstrijd hebben tegen Van Stigt Thans (De Vaste Zet, LDG en PSV): op die dag vind de landelijke intocht van Sinterklaas plaats in Schiedam en dat geeft ongetwijfeld meer drukte dan een reguliere Sinterklaasintocht. Het speellokaal ligt niet in de buurt van de aanmeerplek, maar het kan uiteraard drukker zijn op de wegen in en rondom de stand. Ook iets om rekening mee te houden, zeker na alle reeds genoemde verhalen.
Behalve den man die de Sarphatistraat de mooiste plek van Europa vond, heb ik nooit een wonderlijker kerel gekend dan den uitvreter.
Re: Damcombinatie Fryslân te laat door verkeerschaos
Het volgende stond in de Telegraaf als nieuws (zie ook vorige pagina van dit topic):GuidoB wrote:Ik vind dat wedstrijden alleen gespeeld mogen worden op plekken die met het openbaar vervoer bereikbaar zijn en wel zodanig dat het mogelijk is voor het uitspelende team er vanuit hun (woon)plaats dezelfde dag te komen op de dag van de wedstrijd. Hoeveel vereinigingen in de nationale competitie zijn er die hier niet aan voldoen?Douwe Edelenbos wrote:Ik ben benieuwd hoe gereageerd wordt als wij deze winter een thuiswedstrijd hebben, het OV functioneert, maar de wegen regionaal (zeer) slecht begaanbaar zijn door sneeuw. Zoals bekend is onze verenigingsplaats met het OV nl. niet bereikbaar en zijn onze opponenten op in ieder geval deels autovervoer aangewezen. Wordt onze tegenstander dan gestrafd door twee punten in mindering te brengen?
Als er 3,5 uur vertraging was, dan is er heel wat gebeurd. Dat is in Nederland zo bijzonder, dat het in het journaal moet zijn geweest en in alle kranten staat. Zulke files zijn er namelijk bijna nooit. Toch heb ik gisteren niet bijzonders gehoord of gelezen. Er stond 60 km file door diverse werkzaamheden. Opvallend, maar niet uitzonderlijk voor een zaterdag. En bovendien van tevoren bekend. Er waren wat snelwegen afgesloten en de files stonden vooral op de wegen waar naartoe werd omgeleid. Je kan vanuit Leeuwarden op drie manieren naar Den Bosch: over de A6, A7 of de A50. Welke route hebben jullie genomen?Douwe Edelenbos wrote: De KNDB heeft al een soort hardheidsclausule gemaakt door te stellen dat een ongeval met persoonlijk letsel overmacht oplevert. Natuurlijk is het lastig een bepaalde vertraging als je niet met het OV reist als overmacht aan te merken. Moet dat een half uur, een uur of twee uren zijn. Iedere grens is aribtrair.... Maar drie tot drie-en-half-uur vertraging ........
„best bijzonder is voor een zaterdag” = "niet uitzonderlijk voor een zaterdag." ??Volgens een woordvoerder van de ANWB stond er op het hoogtepunt zeker 60 kilometer file, hetgeen „best bijzonder is voor een zaterdag”.
-
- Posts: 349
- Joined: Tue Nov 09, 2004 22:07
Dank voor deze positieve woorden [img]images/smilies/icon_biggrin.gif[/img]Kosmos wrote:Je bent een geweldige gastheer.