Videomaker

Post Reply
User avatar
Candamir
Posts: 234
Joined: Sun May 21, 2006 15:50

Post by Candamir » Thu Jun 11, 2009 17:13

Deel 1 van een serie over Alexander 'Scriabin' Dibman.
In deze video een partij tussen A. Baljakin en A. Dibman.

http://www.youtube.com/watch?v=PLwND_NG7y4&fmt=18
Ik golf, dus ik leef

User avatar
Kosmos
Posts: 7564
Joined: Mon Sep 29, 2003 15:21
Real name: Tj. Goedemoed
Location: Ktar
Contact:

Video-beoordeling

Post by Kosmos » Mon Jun 29, 2009 23:14

Hanco, wil jij ons eens uitleggen hoe je een videobeoordeling kan geven op Youtube. Een reactie plaatsen lukt wel, maar een beoordeling hoe gaat dat?
Leuk filmpje van GPTV dat je geplaatst hebt op het Nederlandse forum trouwens! [img]images/smilies/icon_cool.gif[/img]
Heaven is no location, but a state of mind

User avatar
Candamir
Posts: 234
Joined: Sun May 21, 2006 15:50

Post by Candamir » Mon Jun 29, 2009 23:27

Een nieuwe bijdrage van Cees de Leeuw in de reeks 'Eindspelletjes van Pieter Bergsma'. Het vierde deel. Tevens het eerste deel met experimenteren met de microfoon.

http://www.youtube.com/watch?v=i3Ai3AbZZqw&fmt=18
Ik golf, dus ik leef

User avatar
Candamir
Posts: 234
Joined: Sun May 21, 2006 15:50

Post by Candamir » Mon Jul 06, 2009 20:19

Het eerste damsprookje 'Offside'.

http://www.youtube.com/watch?v=CgU9_4BA8uY&fmt=18
Attachments
fairytale01.PNG
fairytale01.PNG (40.82 KiB) Viewed 6725 times
Ik golf, dus ik leef


User avatar
Candamir
Posts: 234
Joined: Sun May 21, 2006 15:50

Post by Candamir » Wed Jul 08, 2009 12:46

Nieuwe uitgave van het 1e damsprookje van Offside Draughts, 'Offside!':
http://www.youtube.com/watch?v=-LVp5jeHCek&fmt=18
Ik golf, dus ik leef

User avatar
Kosmos
Posts: 7564
Joined: Mon Sep 29, 2003 15:21
Real name: Tj. Goedemoed
Location: Ktar
Contact:

Oer Alles

Post by Kosmos » Sun Jul 12, 2009 00:29

Aangezien er toch geen hond zit te wachten op mijn damfilmpjes, hier twee filmpjes over Fries dammen. Niet dat Fries dammers zu nu massaal gaan bekijken, wees gerust, maar ach, zelf vermaak ik me wel leuk tenminste.

http://www.youtube.com/watch?v=Wa2RJSXL ... annel_page

http://www.youtube.com/watch?v=L40OTq-k ... re=channel
Heaven is no location, but a state of mind

User avatar
Candamir
Posts: 234
Joined: Sun May 21, 2006 15:50

Post by Candamir » Sun Aug 09, 2009 17:24

Een aantal vermakelijke damvarianten staan nu op de website ('www.damvids.comoj.com'). Onder 'Varianten' zijn de volgende fraaie variaties te vinden:

1. Lineo
2. Buitenspel dammen
3. Anti-Gravity
4. Dobbeldammen

Lineo is de enige echt serieuze in dit rijtje.
Buitenspel dammen de meest onderschatte en complexe.
Anti-Gravity en Dobbeldammen zijn buitengewoon vermakelijk.

Eens een uurtje vrij op de clubavond of gewoon zin in een alternatief toernooitje? Probeer eens 1 van deze variaties.
Ik golf, dus ik leef

User avatar
Kosmos
Posts: 7564
Joined: Mon Sep 29, 2003 15:21
Real name: Tj. Goedemoed
Location: Ktar
Contact:

Post by Kosmos » Sun Aug 09, 2009 19:40

Candamir wrote:Een aantal vermakelijke damvarianten staan nu op de website ('www.damvids.comoj.com'). Onder 'Varianten' zijn de volgende fraaie variaties te vinden:

1. Lineo
2. Buitenspel dammen
3. Anti-Gravity
4. Dobbeldammen

Lineo is de enige echt serieuze in dit rijtje.
Buitenspel dammen de meest onderschatte en complexe.
Anti-Gravity en Dobbeldammen zijn buitengewoon vermakelijk.

Eens een uurtje vrij op de clubavond of gewoon zin in een alternatief toernooitje? Probeer eens 1 van deze variaties.
Maar geen killer, want Peter geeft ALLES een kans, mits het serieus is...
Heaven is no location, but a state of mind

User avatar
Candamir
Posts: 234
Joined: Sun May 21, 2006 15:50

Post by Candamir » Sun Aug 09, 2009 22:10

Kosmos wrote:
Candamir wrote:Een aantal vermakelijke damvarianten staan nu op de website ('www.damvids.comoj.com'). Onder 'Varianten' zijn de volgende fraaie variaties te vinden:

1. Lineo
2. Buitenspel dammen
3. Anti-Gravity
4. Dobbeldammen

Lineo is de enige echt serieuze in dit rijtje.
Buitenspel dammen de meest onderschatte en complexe.
Anti-Gravity en Dobbeldammen zijn buitengewoon vermakelijk.

Eens een uurtje vrij op de clubavond of gewoon zin in een alternatief toernooitje? Probeer eens 1 van deze variaties.
Maar geen killer, want Peter geeft ALLES een kans, mits het serieus is...
Niet zo flauw T. Mijn standpunt is toch heel duidelijk?

Ik ben tegen elke variant waar, bij een voordeel van 2 dammen tegen 1 dam, de winst behaald zou kunnen worden. Door welke truc dan ook.
Bij Lineo heb je dus 3 dammen tegen 1 nodig voor een overwinning. Tuurlijk, ook een truc met dat horizontaal schuiven van een dam. Zonder een spelregelwijziging, truc, kom je er gewoon niet.

Een 2-om-1 vind ik (helaas) teveel afhankelijk van toevalsfactoren.
Een 3-om-1 neem ik wel serieus. Je komt niet zomaar in zulk groot voordeel. (Nb. niet voor niets zijn dit net die 6-4 en 7-3 punten overwinningen in mijn Schuitema-telling. Ik heb mij dus al veel langer en intensiever met o.a. die standen met 2 schijven of 1 dam voorsprong bezig gehouden. Voordeel, zeker! Maar ik kom niet tot andere conclusies.)

Kom jij met een andere variant die logisch lijkt (je weet net als ik, dammers zijn niet veel gewend) zet ik jouw systeem direct op mijn website. Graag zelfs!

Over het rijtje van 4 boven. De 1e variant is de enige bedoeld als serieuze vervanger voor het klassieke dammen. De overige 3 hebben een hoog amusementsgehalte.
Ik golf, dus ik leef

User avatar
Kosmos
Posts: 7564
Joined: Mon Sep 29, 2003 15:21
Real name: Tj. Goedemoed
Location: Ktar
Contact:

Post by Kosmos » Mon Sep 07, 2009 19:16

Candamir wrote:
Kosmos wrote:
Candamir wrote:Een aantal vermakelijke damvarianten staan nu op de website ('www.damvids.comoj.com'). Onder 'Varianten' zijn de volgende fraaie variaties te vinden:

1. Lineo
2. Buitenspel dammen
3. Anti-Gravity
4. Dobbeldammen

Lineo is de enige echt serieuze in dit rijtje.
Buitenspel dammen de meest onderschatte en complexe.
Anti-Gravity en Dobbeldammen zijn buitengewoon vermakelijk.

Eens een uurtje vrij op de clubavond of gewoon zin in een alternatief toernooitje? Probeer eens 1 van deze variaties.
Maar geen killer, want Peter geeft ALLES een kans, mits het serieus is...
Niet zo flauw T. Mijn standpunt is toch heel duidelijk?

Ik ben tegen elke variant waar, bij een voordeel van 2 dammen tegen 1 dam, de winst behaald zou kunnen worden. Door welke truc dan ook.
Bij Lineo heb je dus 3 dammen tegen 1 nodig voor een overwinning. Tuurlijk, ook een truc met dat horizontaal schuiven van een dam. Zonder een spelregelwijziging, truc, kom je er gewoon niet.

Een 2-om-1 vind ik (helaas) teveel afhankelijk van toevalsfactoren.
Een 3-om-1 neem ik wel serieus. Je komt niet zomaar in zulk groot voordeel. (Nb. niet voor niets zijn dit net die 6-4 en 7-3 punten overwinningen in mijn Schuitema-telling. Ik heb mij dus al veel langer en intensiever met o.a. die standen met 2 schijven of 1 dam voorsprong bezig gehouden. Voordeel, zeker! Maar ik kom niet tot andere conclusies.)

Kom jij met een andere variant die logisch lijkt (je weet net als ik, dammers zijn niet veel gewend) zet ik jouw systeem direct op mijn website. Graag zelfs!

Over het rijtje van 4 boven. De 1e variant is de enige bedoeld als serieuze vervanger voor het klassieke dammen. De overige 3 hebben een hoog amusementsgehalte.
Meer dan twee weken gelden heb ik Peter uitgelegd per e-mail dat ik het onacceptabel vindt dat hij mijn killer-filmpjes en filmpjes over Fries dammen boycot op DAMVIDS.
Peter gunt de bezoekers dus niet om zelf te kiezen wat ze willen bekijken.
Ze mogen wel naar lineo kijken, maar niet naar killer en Fries dammen.
Waarom mag men niet naar killer kijken? Omdat Peter dat vindt...
Uiteraard is deze intolerante houding onacceptabel. Als ik dit Peter aan zou doen, zou hij het ook niet pikken, dat is wel zeker.
Ik heb geen respons mogen ontvangen op mijn argumenten en vragen...
Daarom eis ik dat al mijn filmpjes binnen een week van de site gehaald worden. Ik ga niet samenwerken met iemsand die mij tegenwerkt.
Ik begin dan liever zelf een website, waar ik vrij ben om op te zetten wat ik zelf wil.
Heaven is no location, but a state of mind

User avatar
DeletedProfile
Posts: 179
Joined: Sat Sep 20, 2003 11:04

Post by DeletedProfile » Mon Sep 07, 2009 21:02

Ik stel een topic vete's voor...

Piet Bouma
Posts: 3574
Joined: Sun Nov 02, 2003 13:05
Location: Harlingen

Post by Piet Bouma » Mon Sep 07, 2009 22:09

Inderdaad jammer dat Candamir, Killer en Fries dammen (potverdikkie als bijzondere bond erkend door de KNDB) buitensluit.
Vind ik niet correct. Als je de damvids-site als dè site voor de damvideo’s wilt promoten, moet je geen enkele variant willen uitsluiten, ondanks dat je zelf niet gecharmeerd bent van bepaalde varianten.
Censuur kan nu de doodssteek voor dit prille initiatief worden.

User avatar
Kosmos
Posts: 7564
Joined: Mon Sep 29, 2003 15:21
Real name: Tj. Goedemoed
Location: Ktar
Contact:

Post by Kosmos » Mon Sep 07, 2009 22:34

rijmer wrote:Ik stel een topic vete's voor...
Welke vete heb je het over, man? Het is trouwens vetes.
Is het nu werkelijk nodig, zo'n vijandige reactie? Nooit iets positiefs zeggen, maar als je kan etteren dan ben je er snel bij, he Rijmertje?

Ik zie ook geen doodsteek.
Ik zie alleen reden het beheer van mijn video's in eigen hand te nemen.
Denk je nu echt dat ik het Peter niet kan vergeven?
Zeker wel, maar ik wil graag al mijn video's kunnen plaatsten op een website, dat lijkt mij een duidelijk argument, maar kennelijk heeft een Rijmer onvoldoende empathie om zich dit voor te kunnen stellen?
Ik heb toch niks aan een partner die mijn plannen verstoort? Mijn oplossing is gewoon constructief. Ik zoek elders ruimte om mijn video's aan te kondigen en Peter gaat fijn verder met Damvids.
Nooit iets leuks zeggen over de video's maar als er iets gebeurt wat niet leuk is dan steken de aasgieren als Rijmer hun nek uit, minnetjes...
Wanneer kom je eens met een constructieve bijdrage, in plaats van dit haatzaaien?

Image
Heaven is no location, but a state of mind

User avatar
Candamir
Posts: 234
Joined: Sun May 21, 2006 15:50

Post by Candamir » Wed Sep 09, 2009 00:20

De Damvids site is in principe enkel en alleen bedoeld voor films over het gewone dammen gemaakt met Damvids. Met af en toe een geinig kort uitstapje naar een andere variant. Punt.

Ik censureer daarbij niet, ik heb alleen een keuze gemaakt. Ik zie ook geen 64-velden partijen in Toernooibase. Harm Wiersma schrijft er wel over in zijn rubriek. Ik lees niets over Lineo op Damwereld. Censuur heren?

Er zijn zoveel alleraardigste films over dammen gemaakt. Kijk maar eens op YouTube. Helaas pindakaas. Ook films over mijn eigen favorieten Lineo en buitenspel dammen komen niet op de site. Zal wel zelfcensuur zijn.

Waarom damfilms ineens van een site over dammen halen? Dit ontgaat me.

Ik werk alleen aan een site om het gewone dammen te propageren. Ik werk niemand tegen, ik werk juist voor, voor een goed doel.
Ik golf, dus ik leef

Post Reply