VIKING CUP Stockholm (EC-2010)

Piet Bouma

Post by Piet Bouma » Mon Aug 31, 2009 19:23

Kosmos wrote:
Piet Bouma wrote:Alexander Baljakin Europees Kampioen Sneldammen.
Natalia Shestakova werd het bij de vrouwen.

http://europedraughts.org/index.php?men ... newsID=183
Moeten we nu als Nederlanders blij zijn? (Dit is een open vraag...)
Jammer, dat zo'n open vraag weer heel andere reacties oplevert.

We moeten als Nederlanders inderdaad blij en trots zijn.
Alexander gefeliciteerd met je Europese titel (ook Ron trouwens met de Viking-Cup)!!

In de Nederlandse schaakwereld wordt de jongste grootmeester Anish Giri met warme belangstelling onthaald. Met hem wordt ook flink wat publiciteit gegenereerd. En volgens mij is hij nog niet eens genaturaliseerd.

Alexander Baljakin...ja, is eigenlijk een Rus.
Ik hoop dat je volgende rubriek toch over Alexander gaat Eric.
Voor het eerst sinds 1999 (Wiersma, Hoogezand) weer een Europees kampioen bij de senioren. Blitz, natuurlijk, maar wel voor flink wat wereldtoppers. En werd die laatste WK-match ook niet gewoon met Blitz beslist?

Enfin, één lichtpuntje. Op de KNDB-site stond vandaag al een tweeregelig bericht over onze Europese kampioen.
Dat heeft wel eens wat langer geduurd. Nu de lengte van zo'n bericht nog wat aanpassen

Kosmos
Real name: Tj. Goedemoed

Post by Kosmos » Mon Aug 31, 2009 19:45

Piet Bouma wrote:
Kosmos wrote:
Piet Bouma wrote:Alexander Baljakin Europees Kampioen Sneldammen.
Natalia Shestakova werd het bij de vrouwen.

http://europedraughts.org/index.php?men ... newsID=183
Moeten we nu als Nederlanders blij zijn? (Dit is een open vraag...)

Alexander gefeliciteerd met je Europese titel (ook Ron trouwens met de Viking-Cup)!!

In de Nederlandse schaakwereld wordt de jongste grootmeester Anish Giri met warme belangstelling onthaald. Met hem wordt ook flink wat publiciteit gegenereerd. En volgens mij is hij nog niet eens genaturaliseerd.

Voor het eerst sinds 1999 (Wiersma, Hoogezand) weer een Europees kampioen bij de senioren. Blitz, natuurlijk, maar wel voor flink wat wereldtoppers. En werd die laatste WK-match ook niet gewoon met Blitz beslist?

Enfin, één lichtpuntje. Op de KNDB-site stond vandaag al een tweeregelig bericht over onze Europese kampioen.
Dat heeft wel eens wat langer geduurd. Nu de lengte van zo'n bericht nog wat aanpassen
We moeten helemaal niks, Piet. Blijdschap is een kwestie van het hart en harten laten zich nooit dwingen.
De KNDB hoort natuurlijk elk lid te bejubelen dat kampioen wordt, dat wel. Maar zelf kan ik er niet blij van worden en dat komt voornamelijk omdat ik het zo enorm koud krijg van de Bal en zijn boek Schwarzmania (zoals veel meer van zijn geschriften) was ronduit deprimerend, zo angstaanjagend kil.
Maar er zijn vast wel dammers die wel van de Bal kunnen houden neem ik aan.
Heaven is no location, but a state of mind

Piet Bouma

Post by Piet Bouma » Mon Aug 31, 2009 20:00

Kosmos wrote:
Piet Bouma wrote:
Kosmos wrote: Moeten we nu als Nederlanders blij zijn? (Dit is een open vraag...)

We moeten helemaal niks, Piet. Blijdschap is een kwestie van het hart en harten laten zich nooit dwingen.
De KNDB hoort natuurlijk elk lid te bejubelen dat kampioen wordt, dat wel. Maar zelf kan ik er niet blij van worden en dat komt voornamelijk omdat ik het zo enorm koud krijg van de Bal en zijn boek Schwarzmania (zoals veel meer van zijn geschriften) was ronduit deprimerend, zo angstaanjagend kil.
Maar er zijn vast wel dammers die wel van de Bal kunnen houden neem ik aan.
Natuurlijk moet je niks Kosmos.
Zelf vind ik Baljakin best wel aardig.
Vond het opvallend dat hij een keer voor aanvang van een bekerwedstrijd in het Koelhuis zich heel intensief en leuk bemoeide met jeugdspelers van Huissen, die ergens anders in Gelderland een wedstrijd moesten spelen.
En een beetje humor heeft hij ook nog wel. In de laatste bekerwedstrijd tegen Huizum speelde hij wat lang in remisestelling door tegen Schotanus. Toen ik Anton vroeg of hij 's avonds nog een verjaardag had (Anton had natuurlijk niks door) kon de Bal een glimlach niet onderdrukken.

Maikel

Post by Maikel » Mon Aug 31, 2009 22:45

groenteboer wrote:
MenO wrote:
groenteboer wrote: Dat denk ik niet. De meesten van de nieuwe generatie Nederlanders leven voor een 3-om-1 eindspel. De ogen van deze Nederlanders beginnen helemaal te glinsteren bij het bereiken van een 3-om-1 eindspel in hun ''voordeel''. Afschuwelijke zaak dus, maar ja, er is niks aan te doen.
Zeg jij nog wel eens wat anders, of ben je net zo'n Wilders die in elke discussie maar één ding kan roepen?
Wat moet ik dan gaan zeggen? Dat ik opeens voorstander ben van het doorspelen in een 3-om-1 eindspel? Nooit. Er is echter één groot verschil tussen mij en Wilders. Door een 3-om-1 eindspel NIET door te spelen zet je niemand aan tot haat. Je wordt zelfs sportief gevonden door je tegenstander. Geert Wilders zet echter aan tot haat met zijn uitspraken over bepaalde bevolkingsgroepen. Hij scheert ze allemaal onder één kam en dan vindt ie het gek dat ie kritiek krijgt.
Zou wat zijn als zuurkoolboer 3 zuurkolen voor de prijs van 1 verkoopt..

J.Pawlicki

Enjoy the games of round 1-5

Post by J.Pawlicki » Mon Aug 31, 2009 22:47

http://www.europedraughts.org/index.php

folow the link to the results

Kosmos

Re: Enjoy the games of round 1-5

Post by Kosmos » Mon Aug 31, 2009 23:16

J.Pawlicki wrote:http://www.europedraughts.org/index.php

I'm waiting for more games to show the audience!

Piet Bouma

Re: Enjoy the games of round 1-5

Post by Piet Bouma » Mon Aug 31, 2009 23:23

Kosmos wrote:
J.Pawlicki wrote:http://www.europedraughts.org/index.php

I'm waiting for more games to show the audience!
http://daminator.eu/viking/

"Games 6-7 on September 2nd/3rd"

Kosmos

Post by Kosmos » Mon Aug 31, 2009 23:27

http://www.warcaby.com.pl/viking/zapisy/viki84.htm

Als er straks killer gespeeld wordt, zullen we nooit meer zulke prachtige toppartijen zien als deze!

Kosmos

Post by Kosmos » Mon Aug 31, 2009 23:33

Vraagje

Post by Vraagje » Wed Sep 02, 2009 13:47

Maikel wrote:
groenteboer wrote:
MenO wrote: Zeg jij nog wel eens wat anders, of ben je net zo'n Wilders die in elke discussie maar één ding kan roepen?
Wat moet ik dan gaan zeggen? Dat ik opeens voorstander ben van het doorspelen in een 3-om-1 eindspel? Nooit. Er is echter één groot verschil tussen mij en Wilders. Door een 3-om-1 eindspel NIET door te spelen zet je niemand aan tot haat. Je wordt zelfs sportief gevonden door je tegenstander. Geert Wilders zet echter aan tot haat met zijn uitspraken over bepaalde bevolkingsgroepen. Hij scheert ze allemaal onder één kam en dan vindt ie het gek dat ie kritiek krijgt.
Zou wat zijn als zuurkoolboer 3 zuurkolen voor de prijs van 1 verkoopt..
Tegen de Let (inderdaad geen Rus) Butulis kreeg ik ook een voordelige 3-om-1 op het bord met het sneldammen in Stockholm. Hij vond het niet zo leuk dat ik deze doorspeelde, telde tot vijf zetten en claimde remise. Discussie volgde, waarbij hij (en ook zijn landgenoot Misans, die het eindspel tegen mij overigens wel eens had doorgespeeld op VOG, maar daar nu nogal luchtig over deed) beweerden dat het er maar vijf waren. Ik riep Pawlicki, en die bevestigde dat het om zestien zetten ging. En toen was de tijd van meneer Butulis al op...

(Voor degenen die dit bericht verbaasd, ik hanteer inmiddels al jaren de volgende lijn:
http://orig.vogclub.com/players/profile.phtml?uid=75343 .)
De meest gehate dammer allertijden.

groenteboer
Real name: Michel Stempher

Post by groenteboer » Wed Sep 02, 2009 14:22

Vraagje wrote:Tegen de Let (inderdaad geen Rus) Butulis kreeg ik ook een voordelige 3-om-1 op het bord met het sneldammen in Stockholm. Hij vond het niet zo leuk dat ik deze doorspeelde, telde tot vijf zetten en claimde remise. Discussie volgde, waarbij hij (en ook zijn landgenoot Misans, die het eindspel tegen mij overigens wel eens had doorgespeeld op VOG, maar daar nu nogal luchtig over deed) beweerden dat het er maar vijf waren. Ik riep Pawlicki, en die bevestigde dat het om zestien zetten ging. En toen was de tijd van meneer Butulis al op...

(Voor degenen die dit bericht verbaasd, ik hanteer inmiddels al jaren de volgende lijn:
Jouw lijn ziet er natuurlijk erg helder uit en lijkt ook wel sociaal. Besef je echter wel dat je jezelf door een 3-om-1 eindspel door te schuiven ook in het rijtje 'klootzakken' zet? (het is niet mijn woord..) Je kan beter het goede voorbeeld geven, ook aan al die 'klootzakken', zoals jij ze noemt. Ik hanteer de volgende lijn: 3-om-1 eindspellen dienen direct remise te worden gegeven, tenzij één der partijen de winst kan aantonen

Nogmaals: ik ben van mening dat die waardeloze 16-zettenregeling moet worden afgeschaft en dat er in een 3-om-1 eindspel gewoon meteen remise moet kunnen worden geclaimd, tenzij één der partijen de winst kan aantonen.

Rein Halbersma

Post by Rein Halbersma » Wed Sep 02, 2009 14:40

groenteboer wrote:
Vraagje wrote:Tegen de Let (inderdaad geen Rus) Butulis kreeg ik ook een voordelige 3-om-1 op het bord met het sneldammen in Stockholm. Hij vond het niet zo leuk dat ik deze doorspeelde, telde tot vijf zetten en claimde remise. Discussie volgde, waarbij hij (en ook zijn landgenoot Misans, die het eindspel tegen mij overigens wel eens had doorgespeeld op VOG, maar daar nu nogal luchtig over deed) beweerden dat het er maar vijf waren. Ik riep Pawlicki, en die bevestigde dat het om zestien zetten ging. En toen was de tijd van meneer Butulis al op...

Jouw lijn ziet er natuurlijk erg helder uit en lijkt ook wel sociaal. Besef je echter wel dat je jezelf door een 3-om-1 eindspel door te schuiven ook in het rijtje 'klootzakken' zet? (het is niet mijn woord..) Je kan beter het goede voorbeeld geven, ook aan al die 'klootzakken', zoals jij ze noemt. Ik hanteer de volgende lijn: 3-om-1 eindspellen dienen direct remise te worden gegeven, tenzij één der partijen de winst kan aantonen

Nogmaals: ik ben van mening dat die waardeloze 16-zettenregeling moet worden afgeschaft en dat er in een 3-om-1 eindspel gewoon meteen remise moet kunnen worden geclaimd, tenzij één der partijen de winst kan aantonen.
En 20 om 20 eindspelen dan? Ook maar gelijk de schijven in het doosje doen?

Kosmos

Post by Kosmos » Wed Sep 02, 2009 14:57

Vraagje wrote:
Tegen de Let (inderdaad geen Rus) Butulis kreeg ik ook een voordelige 3-om-1 op het bord met het sneldammen in Stockholm. Hij vond het niet zo leuk dat ik deze doorspeelde, telde tot vijf zetten en claimde remise. Discussie volgde, waarbij hij (en ook zijn landgenoot Misans, die het eindspel tegen mij overigens wel eens had doorgespeeld op VOG, maar daar nu nogal luchtig over deed) beweerden dat het er maar vijf waren. Ik riep Pawlicki, en die bevestigde dat het om zestien zetten ging. En toen was de tijd van meneer Butulis al op... [img]images/smilies/icon_biggrin.gif[/img]

Volkomen onchristelijk gedrag en hiermee deel je jezelf in bij de categorie klootzakken...
Het oordeel waarmee je oordeelt, daarmee zul je geoordeeld worden, mannetje.
Last edited by Kosmos on Wed Sep 02, 2009 14:59, edited 1 time in total.

Arjen

Post by Arjen » Wed Sep 02, 2009 14:59

groenteboer wrote:

Wat een non-discussie zeg. Waar we allemaal wel niet moeilijk over kunnen doen. Een ieder heeft het recht om door te spelen in welke stand dan ook. Er zijn zoveel eindspelen die remise zijn, maar waar toch nog even doorgespeeld wordt. Laat het de tegenstander maar bewijzen!! En als een 3-om-1 dan zo simpel remise is, dan zijn 16 extra zetten toch geen enkel probleem?

groenteboer
Real name: Michel Stempher

Post by groenteboer » Wed Sep 02, 2009 16:18

Arjen wrote:
groenteboer wrote:

Wat een non-discussie zeg. Waar we allemaal wel niet moeilijk over kunnen doen. Een ieder heeft het recht om door te spelen in welke stand dan ook. Er zijn zoveel eindspelen die remise zijn, maar waar toch nog even doorgespeeld wordt. Laat het de tegenstander maar bewijzen!! En als een 3-om-1 dan zo simpel remise is, dan zijn 16 extra zetten toch geen enkel probleem?
Dat recht moet ze dan maar eens worden ontnomen in een 3-om-1 eindspel Even een antwoord op jouw vraag: dat doorschuiven verpest het plezier. Dus 16 zetten doorschuiven is wel een probleem.

Post Reply