Ik heb nog iets heel smakelijks voor jullie, waarde damvrinden:
Pim - Kneus
De Kneus schittert ouderwets!
Neem alleen deze stand al. Als damtrainer leerde ik pupilletjes altoos: Laat de schijfjes praten!
Wat zien we bij de Kneus? Los zand, totaal geen nekel contact tussen de schijven, een volslagen autiostische bedoening!
'
But you ain't seen nothing yet!
18-23! 29x18 17-22
Geniaal, Kneus!
18-12 22x31 12-7 2x11 32-27 31x22 24-20 15x24 34-29 24x33 39x6
Da's nou jammer....
6de Hiltex Zeeland Open, 3-8 augustus 2009
De Kneus in topvorm
Heaven is no location, but a state of mind
- Hanco Elenbaas
Re: De Kneus in topvorm
Kosmos wrote:Ik heb nog iets heel smakelijks voor jullie, waarde damvrinden:
Pim - Kneus
Neem alleen deze stand al. Als damtrainer leerde ik pupilletjes altoos: Laat de schijfjes praten!
Wat zien we bij de Kneus? Los zand, totaal geen nekel contact tussen de schijven, een volslagen autiostische bedoening!
'
18-23! 29x18 17-22
Geniaal, Kneus!
Da's nou jammer....
Hoe is die jongen ooit grootmeester geworden?
- wellnesswrotter
Dammentor!
[img]images/smilies/icon_wink.gif[/img]
[img]images/smilies/icon_wink.gif[/img]
Re: De Kneus in topvorm
Een beetje sparren met Pierre en onze Kneus kan tactisch nog heel wat opsteken!Hanco Elenbaas wrote:Kosmos wrote:Ik heb nog iets heel smakelijks voor jullie, waarde damvrinden:
Pim - Kneus
'
18-23! 29x18 17-22
Geniaal, Kneus!
Da's nou jammer....
Hoe is die jongen ooit grootmeester geworden?
Als je trouwens eens goed kijkt naar die stand van wit is het net een stok (soort boemerang, die Kneus tegen zijn kop kreeg) en een slang.
Je ziet ook hoe makkelijk je de vorm van een stok omvormt tot een slang. Gewoon de hoek van de stok naar binnen duwen en je hebt een slang. Nu snap ik hoe Mozes hem dat flikte destijds!
Dambordslang
Over slangen op het dambord gesproken, een vriendin mailde me het volgende bericht: http://www.gulppot.nl/archief/blog/agen ... _vakantie/
Agent neemt slang mee van vakantie
Politievoorlichter Twentse Sandra Tiethoff en haar man René schrokken zich de pleures doen ze plotseling oog in oog stonden met een slang van één meter dertig. Het stel reed samen met de kinderen op de snelweg terug van vakantie toen het koppie van het reptiel onder de moterkap vandaan kwam. Het beest had zich bij het Italiaanse vakantiepark onder de moterkap genesteld. Op een parkeerplaats bij Innsbrück schakelde de agent de Oostenrijkse politie in. Zij haalden er een slangenexpert bij die wist te vertellen dat het om een dambordslang ging (familie van de ringslang). Hij kreeg de slang niet uit de auto en adviseerde de Tiethoffjes het beest te laten zitten. Na een ritje van 700 kilometer vond de slang het welletjes en nam hij de benen.
Overigens wordt de dambordslang ook wel dobbelsteenslang genoemd, gezien de vorkeur van deze slang voor Peter Schuitema's dobbeldammen...
Agent neemt slang mee van vakantie
Politievoorlichter Twentse Sandra Tiethoff en haar man René schrokken zich de pleures doen ze plotseling oog in oog stonden met een slang van één meter dertig. Het stel reed samen met de kinderen op de snelweg terug van vakantie toen het koppie van het reptiel onder de moterkap vandaan kwam. Het beest had zich bij het Italiaanse vakantiepark onder de moterkap genesteld. Op een parkeerplaats bij Innsbrück schakelde de agent de Oostenrijkse politie in. Zij haalden er een slangenexpert bij die wist te vertellen dat het om een dambordslang ging (familie van de ringslang). Hij kreeg de slang niet uit de auto en adviseerde de Tiethoffjes het beest te laten zitten. Na een ritje van 700 kilometer vond de slang het welletjes en nam hij de benen.
Overigens wordt de dambordslang ook wel dobbelsteenslang genoemd, gezien de vorkeur van deze slang voor Peter Schuitema's dobbeldammen...
Dambordslang
Re: 6de Hiltex Zeeland Open, 3-8 augustus 2009
Het 7e Hiltex Zeeland Open wordt gehouden van 16 t/m 21 augustus 2010.
Als uitvloeisel van het Hiltex Open 2009 geeft Alexander Schwarzman een simultaan in Zierikzee.
Op zondag 29 november in café De Gekroonde Suikerbiet, Nieuwe Haven 141, aanvang 17.00 uur.
Er is nog ruimte voor enkele deelnemers.
Opgave/informatie bij Aart Walraven famwalraven@zeelandnet.nl of bij Cor Boot clboot@hetnet.nl
Als uitvloeisel van het Hiltex Open 2009 geeft Alexander Schwarzman een simultaan in Zierikzee.
Op zondag 29 november in café De Gekroonde Suikerbiet, Nieuwe Haven 141, aanvang 17.00 uur.
Er is nog ruimte voor enkele deelnemers.
Opgave/informatie bij Aart Walraven famwalraven@zeelandnet.nl of bij Cor Boot clboot@hetnet.nl