WK 2009 in Rio de Janeiro, Brazilië, mei-juni 2010

Post Reply
Jan Pieter
Real name: Jan Pieter Drost

Post by Jan Pieter » Mon Aug 24, 2009 14:36

groenteboer wrote:Wellicht hebben ze een goede airconditioning??
Dat was mijn eerste van de zes vragen. Waar het me bij de tweede vraag vooral om gaat, is of de zon niet op het bord en in de gezichten zal schijnen. Vinden topdammers behoorlijk irritant, is mijn ervaring.

GuidoB

Post by GuidoB » Mon Aug 24, 2009 14:59

Jan Pieter wrote:
Dat was mijn eerste van de zes vragen. Waar het me bij de tweede vraag vooral om gaat, is of de zon niet op het bord en in de gezichten zal schijnen. Vinden topdammers behoorlijk irritant, is mijn ervaring.
Wat ik bedoelde, is dat je aan de kant van het strand geen zonwering nodig hebt, omdat daar de zon niet naar binnen schijnt. Aan de andere kant heb je uiteraard wel zonwering nodig.

groenteboer
Real name: Michel Stempher

Post by groenteboer » Mon Aug 24, 2009 15:11

GuidoB wrote:
Jan Pieter wrote:
Wat ik bedoelde, is dat je aan de kant van het strand geen zonwering nodig hebt, omdat daar de zon niet naar binnen schijnt. Aan de andere kant heb je uiteraard wel zonwering nodig.
Daar is vast wel aan gedacht [img]images/smilies/icon_biggrin.gif[/img] Van de zon krijg je tenslotte een soort van spiegelend oppervlak op het dambord en de KNDB heeft in haar reglementen vermeld dat, dat verboden is. De FMJD heeft denk ik ook wel zoiets, of loopt de FMJD daar achter in?

Fred van Amersfoort

Post by Fred van Amersfoort » Mon Aug 24, 2009 18:15

Misschien kan Guido op kosten van de bond naar Brazilie afreizen om zonnebrillen te testen.

Kosmos
Real name: Tj. Goedemoed

Post by Kosmos » Mon Aug 24, 2009 19:34

groenteboer wrote:
Jan Pieter wrote:
GuidoB wrote:De zon gaat op 18 oktober onder om 18:59u. Ik zou deze link pakken: http://www.timeanddate.com/worldclock/a ... =-11&day=1. In Sao Paulo heb je weinig strand
Daar zeg je wat. Geen idee wat ik in Sao Paulo doe.
Overigens gaat de zon onder in het westen (net als hier) en dat is in Rio niet aan de zeekant. De stad zit er tussen, dus misschien valt het mee met die laagstaande zon.
Momenteel zie ik de zon 's middags in het noorden staan, maar dat hij altijd en overal onder gaat in het westen is mij bekend. De baai van Rio is maanvormig, en in welke richting heet aquarium komt te staan, kan ik niet precies inschatten, maar met zoveel glas en (volgens het plaatje) geen hoge gebouwen direct in de buurt, kan ik me niet voorstellen dat de zon niet naar binnen zal schijnen.
Wellicht hebben ze een goede airconditioning??

Zo makkelijk kom je er niet vanaf, groenteboer. Geen vreugdevolle gedachten, dat is zeer ongepast. Luister naar JP Betweter Drost, dit WK kent louter bezwaren! Misschien kun jij nog wat aanvullende, betweterige, feestremmende, nerdy zeikerigheidjes opsporen om ons met beide benen op de Hollandse moerasgrond te zetten?
Wat is eigenlijk nerd in het Portugees?
Heaven is no location, but a state of mind

Piet Bouma

Post by Piet Bouma » Mon Aug 24, 2009 19:43

Ik vermoed dat Lélio de bezwaren van JP al ondervangen heeft.
Uit alle verhoorkamers van Rio de Janeiro is het speciale glas gehaald, waarmee men zichzelf in een spiegel ziet en waardoor van buiten naar binnen gekeken wordt.

Geen zoninval, geen spiekbriefjes of laptops. Nee, totale afzondering van de spelers.
Alle toejuichingen en beelden van half ontklede supporters, die uit hun dak gaan als Kees Thijssen de wereldtitel pakt, zullen op Internet te horen en fraai te bewonderen zijn.
De hoofdrolspeler(s) zelf zal/zullen er niks van meekrijgen...... [img]images/smilies/icon_lol.gif[/img]

Kosmos

Post by Kosmos » Mon Aug 24, 2009 19:47

Piet Bouma wrote:Ik vermoed dat Lélio de bezwaren van JP al ondervangen heeft.
Uit alle verhoorkamers van Rio de Janeiro is het speciale glas gehaald, waarmee men zichzelf in een spiegel ziet en waardoor van buiten naar binnen gekeken wordt.

Geen zoninval, geen spiekbriefjes of laptops. Nee, totale afzondering van de spelers.
Alle toejuichingen en beelden van half ontklede supporters, die uit hun dak gaan als Kees Thijssen de wereldtitel pakt, zullen op Internet te horen en fraai te bewonderen zijn.
De hoofdrolspeler(s) zelf zal/zullen er niks van meekrijgen...... [img]images/smilies/icon_lol.gif[/img]
Precies, er komt een mooi WK aan, laten we eens proberen te genieten!
Genieten ja.
Als ik het calvinistische nerdenpraat van sommigen hoor dan zou ik graag naar Brazilie emigreren, daar leeft men op temparament ipv op Calvijn.

Fred van Amersfoort

Post by Fred van Amersfoort » Mon Aug 24, 2009 23:31

Als Marcos de organisatie niet rond krijgt zie ik het strand van Hoek van Holland als een leuke alternatieve lokatie. Eindelijk weer eens wat media aandacht al vrees ik dat we weer te laat zijn. Tienduizend woeste damtoeschouwers die woest de glazen kooi bestormen na een dag met louter remises. Killerhooligans

groenteboer
Real name: Michel Stempher

Post by groenteboer » Mon Aug 24, 2009 23:37

Fred van Amersfoort wrote:Als Marcos de organisatie niet rond krijgt zie ik het strand van Hoek van Holland als een leuke alternatieve lokatie. Eindelijk weer eens wat media aandacht al vrees ik dat we weer te laat zijn. Tienduizend woeste damtoeschouwers die woest de glazen kooi bestormen na een dag met louter remises. Killerhooligans
Ik ben één van hen dan [img]images/smilies/icon_wink.gif[/img]

GuidoB

Post by GuidoB » Tue Aug 25, 2009 00:06

Ik denk toch echt dat het WK in Brazilië wordt gehouden. De killerhooligans zullen zich moeten inhouden tot de risicowedstrijd 020-CCR op 9 januari, niet geheel toevallig in de winterstop van het voetbal. Ik zie het wel zitten: Jan van Zanen die 60 man beveiliging inhuurt, die met man en macht probeert het plaatselijke GO-centrum te beschermen tegen een woedende menigte die ROT-TER-DAM HOO-LI-GANS !!! scandeert bij elke remise.

We zouden natuurlijk ook direct killer kunnen invoeren; dat voorkomt een hoop problemen.

Kosmos

Post by Kosmos » Tue Aug 25, 2009 00:44

Fred van Amersfoort wrote:Als Marcos de organisatie niet rond krijgt zie ik het strand van Hoek van Holland als een leuke alternatieve lokatie. Eindelijk weer eens wat media aandacht al vrees ik dat we weer te laat zijn. Tienduizend woeste damtoeschouwers die woest de glazen kooi bestormen na een dag met louter remises. Killerhooligans
Was het maar waar. Wat een aandacht zouden wij killerdammers krijgen. De killerbond zou meteen op de kaart staan.
Last edited by Kosmos on Tue Aug 25, 2009 00:47, edited 1 time in total.

Kosmos

Post by Kosmos » Tue Aug 25, 2009 00:46

GuidoB wrote:Ik denk toch echt dat het WK in Brazilië wordt gehouden. De killerhooligans zullen zich moeten inhouden tot de risicowedstrijd 020-CCR op 9 januari, niet geheel toevallig in de winterstop van het voetbal. Ik zie het wel zitten: Jan van Zanen die 60 man beveiliging inhuurt, die met man en macht probeert het plaatselijke GO-centrum te beschermen tegen een woedende menigte die ROT-TER-DAM HOO-LI-GANS !!! scandeert bij elke remise.

We zouden natuurlijk ook direct killer kunnen invoeren; dat voorkomt een hoop problemen.
Die strijd tussen Ajax- en Feyenoord-fans, wie het meest primitief, intolerant en agressief kan doen, trekt mij niet zo.

Jan Pieter
Real name: Jan Pieter Drost

Post by Jan Pieter » Tue Aug 25, 2009 00:56

Kosmos wrote:

Zo makkelijk kom je er niet vanaf, groenteboer. Geen vreugdevolle gedachten, dat is zeer ongepast. Luister naar JP Betweter Drost, dit WK kent louter bezwaren! Misschien kun jij nog wat aanvullende, betweterige, feestremmende, nerdy zeikerigheidjes opsporen om ons met beide benen op de Hollandse moerasgrond te zetten?
Voor wie het niet weet, deze discussie heeft al een lange geschiedenis. In een vorig leven voeren Kosmos en ik samen op de Titanic.
"Kapitein Kosmos," sprak ik toen, "we varen recht op een ijsberg af."
"Betweter!" kreeg ik toen als antwoord. "Waarom moet je het feestje met dit soort zeikerigheidjes bederven? Nerd!"

Natuurlijk wil ook ik genieten van een mooi wk, mijn waarde Kosmos. Maar genieten kan pas als er een goede organisatie staat.

Kosmos

Post by Kosmos » Tue Aug 25, 2009 15:53

Jan Pieter wrote:
Kosmos wrote:

Voor wie het niet weet, deze discussie heeft al een lange geschiedenis. In een vorig leven voeren Kosmos en ik samen op de Titanic.
"Kapitein Kosmos," sprak ik toen, "we varen recht op een ijsberg af."
"Betweter!" kreeg ik toen als antwoord. "Waarom moet je het feestje met dit soort zeikerigheidjes bederven? Nerd!"

Natuurlijk wil ook ik genieten van een mooi wk, mijn waarde Kosmos. Maar genieten kan pas als er een goede organisatie staat.
Hahaha. [img]images/smilies/icon_biggrin.gif[/img]
Dankzij mijn enthousiate stuurmanskunsten van destijds komen er tegenwoordig wel fijne, romantische films uit.
Waarschijnlijk heeft JP wel gelijk, uiteindelijk zal het WK in een louche tent even verderop aan het strand gehouden worden, maar publiek zal er komen! Ondertussen prikkelt Marcos onze fantasie wel met zijn temperamentvolle plannen.
Overigens denk ik dat Marcos je aanbevelingen op het forum niet in het Portugees gaat vertalen.

A.Presman
Real name: Alexander Presman

Post by A.Presman » Tue Aug 25, 2009 19:57

Jan Pieter wrote:
Hanco Elenbaas wrote:Voor het eerst in de geschiedenis zal het WK Dammen worden gespeeld op een strand, op Copacabana!! De wedstrijden worden gespeeld in een in opdracht van Lélio Marcos ontwikkeld Dam-aquarium!
Het ziet er prachtig uit, maar het roept wel enkele vragen op:

1) kunnen de 'conditional air' en de 'acoustic walls' echt een aangename temperatuur en voldoende stilte waarborgen?
2) zullen de spelers met al dat glas geen last ondervinden van de (laagstaande) zon? De partijen beginnen om 16 uur, terwijl op 18 oktober, als de zomertijd begint, de zon om 19.13 uur ondergaat ( http://www.timeanddate.com/worldclock/a ... =-11&day=1 )
3) zo te zien en begrijpelijk is er geen toilet in het aquarium. Maar waar bevindt zich dat dan wel?
4) Moeten niet alleen de badgasten, maar ook geinteresseerde dammers en zelfs coaches de partijen in de open lucht volgen?
5) Wat doe je als een toeschouwer een laptop meeneemt, hierop een analyse maakt en die door het glas aan de spelers toont? Of als mensen, bevangen door het dierentuingevoel, proberen de aandacht van de spelers te trekken? Je kunt ze moeilijk de toegang tot de Copacabana ontzeggen. Misschien kun je toeschouwers op tien meter afstand houden, maar dan zijn de partijen niet meer te volgen. Bovendien kun je dan nog steeds via een stuk papier aanwijzingen geven. De gordijnen sluiten is geen optie.
6) Last but not least: is de financiering van dit fraais al rond?

Hopelijk heeft de organisatie zichzelf deze vragen al gesteld en er bevredigende antwoorden op gevonden. In dat geval mag het beroemde Jezusbeeld boven Rio de Janeiro vervangen worden door een beeld van Lelio Marcos. Maar ras-scepticus als ik ben, houd ik rekening met de mogelijkheid dat de plannen mooier zijn dan de werkelijkheid.

Hier zijn de antwoorden van Lélio Marcos op de vragen van Jan Pieter:
Lélio Marcos wrote: 1) It´s first time we are using this system. Some architects worked on the project and they confirmed that temperature will be good and also it will be silence inside.

2) We will start the games 16 h because on this moment there is a shadow in the place we will install the acquarium. We will not play under the sun. The games will finish already under moon light. And inside there are a lot of lights.

3) Outside, 1 meter far from the main entrance there is a chemistry toillet only for the players.

4) Yes. Only players and referees inside. Coachs and everyone outside. The show is for the players. Coachs and evereybody else are spectators.

5) Spectators will be 1 meter far from the aquarium. Spectators will not disturbe the players.

6) Yes. It´s.
Met dank aan J.P. voor goede vragen en Lélio Marcos voor de antwoorden.
Thank to Jan Pieter for the good questions and to Lélio Marcos for the answers.

Post Reply