WK 2009 in Rio de Janeiro, Brazilië, mei-juni 2010

Post Reply
GuidoB

Post by GuidoB » Thu Aug 13, 2009 10:34

Alex wrote:De foto's staan gewoon in ToernooiBase...
Dat geeft de WK-organisatie toch niet het recht ze daar zomaar vanaf te jatten? Waarom vragen ze de deelnemers zelf niet om een foto op te sturen? Dan krijgen ze vast veel fatsoenlijkere foto's. Of stuur de deelnemers naar een professionele fotograaf. Kijk, Ron staat erop met een heel fatsoenlijke foto. Ik bedoel dan ook de andere foto's. Het is nu echt een rommeltje.

Alex

Post by Alex » Thu Aug 13, 2009 10:42

GuidoB wrote:
Dat geeft de WK-organisatie toch niet het recht ze daar zomaar vanaf te jatten? Waarom vragen ze de deelnemers zelf niet om een foto op te sturen? Dan krijgen ze vast veel fatsoenlijkere foto's. Of stuur de deelnemers naar een professionele fotograaf. Kijk, Ron staat erop met een heel fatsoenlijke foto. Ik bedoel dan ook de andere foto's. Het is nu echt een rommeltje.
Nu krijg je meteen de resultaten uit het verleden te zien. Zoals ook bij DNC Open gebeurt.

Kosmos
Real name: Tj. Goedemoed

Post by Kosmos » Thu Aug 13, 2009 14:35

Alex wrote:
GuidoB wrote:
Nu krijg je meteen de resultaten uit het verleden te zien. Zoals ook bij DNC Open gebeurt.
Waarom zou je niet een foto uit Toernooibae mogen gebruiken voor je website?
Heaven is no location, but a state of mind

ildjarn
Real name: Joost de Heer

Post by ildjarn » Thu Aug 13, 2009 15:09

Alex wrote:Nu krijg je meteen de resultaten uit het verleden te zien. Zoals ook bij DNC Open gebeurt.
Wat heeft een link naar Toernooibase te maken met welke foto gebruikt wordt?
Lasst die Maschinen verhungern, Ihr Narren...
Lasst sie verrecken!
Schlagt sie tot -- die Maschinen!

Alex

Post by Alex » Thu Aug 13, 2009 16:10

ildjarn wrote:
Alex wrote:Nu krijg je meteen de resultaten uit het verleden te zien. Zoals ook bij DNC Open gebeurt.
In ToernooiBase staan van alle WK-deelnemers al foto's, dus waarom een andere gebruiken?

Er doen overigens nog steeds geen Nederlanders mee aan het WK

Kosmos

Hollander

Post by Kosmos » Thu Aug 13, 2009 16:38

Alex wrote:
ildjarn wrote:
In ToernooiBase staan van alle WK-deelnemers al foto's, dus waarom een andere gebruiken?

Denk daar eens over na, Alex, over het woord Hollander. Iemand die op een (of andermans) hol landt?

Alex

Re: Hollander

Post by Alex » Thu Aug 13, 2009 16:42

Kosmos wrote:
Alex wrote:
ildjarn wrote: Wat heeft een link naar Toernooibase te maken met welke foto gebruikt wordt?

Denk daar eens over na, Alex, over het woord Hollander. Iemand die op een (of andermans) hol landt?
Nee Tjalling.... Een Hollander is een inwoner van Noord- of Zuid-Holland. Een Nederlander is een inwoner van Nederland en een Fries is een inwoner van Friesland.

Al doet nu Ron mee, da's tenminste 1 Hollander (en Kees is import, want geboren Brabo).

Ganesha

WK 2009 in Rio de Janeiro, Brazilië* 15 opktober-7 november

Post by Ganesha » Thu Aug 13, 2009 17:08

Alex wrote:
Kosmos wrote:
Alex wrote: In ToernooiBase staan van alle WK-deelnemers al foto's, dus waarom een andere gebruiken?

Nee Tjalling.... Een Hollander is een inwoner van Noord- of Zuid-Holland. Een Nederlander is een inwoner van Nederland en een Fries is een inwoner van Friesland.

Al doet nu Ron mee, da's tenminste 1 Hollander (en Kees is import, want geboren Brabo).
Hallo Alex, dat de Brazilianen niet weten dat Holland Nederland dient te zijn vind ik niet echt interessant.
Wel dat Pim Meurs op de deelnemers lijst staat!! Heeft Nederland een 4e plek erbij gekregen/is het een sponsorplaats? Weet iemand dit?

Kosmos

Post by Kosmos » Thu Aug 13, 2009 17:14

Zoek de grove blunder in deze zin!

Alex

Post by Alex » Thu Aug 13, 2009 17:18

Kosmos wrote:
Nergens een blunder te zien, hooguit een kwinkslag.

Maar, Daan heeft gelijk, weet jij misschien waarom Pim op de lijst staat? Lobby van pa wellicht?

Kosmos

Post by Kosmos » Thu Aug 13, 2009 18:57

Alex wrote:
Kosmos wrote:
Nergens een blunder te zien, hooguit een kwinkslag.

Maar, Daan heeft gelijk, weet jij misschien waarom Pim op de lijst staat? Lobby van pa wellicht?
De enig juiste schrijfwijze van Fryslân is: Fryslân

En van dat gekonkel weet ik niks af.

Piet Bouma

Foto's

Post by Piet Bouma » Thu Aug 13, 2009 22:26

Om nog even op het gebruik van foto's uit Toernooibase terug te komen.
Alles in Toernooibase is wat mij betreft freeware. De programma's, die gebruikt worden, foto's, ingevoerde partijen etc. etc.
Lelio Marcos heeft een aantal keren mailcontact met mij gehad, betreffende het gebruik van Toernooibase.
Onder meer linken om spelersinformatie vanuit Toernooibase te laten zien.
Lelio pimpt de foto's vanuit Toernooibase wat op, zodat ze wazig over komen.
Het moet in Brasil natuurlijk ook wat meer samba, ook de website is een stuk drukker dan wat wij nuchtere westerlingen gewend zijn.
Zelf heb ik hem dit verborgen linkje in Toernooibase gestuurd:
http://toernooibase.kndb.nl/opvraag/dee ... =1433&jr=0
(net nog even de deelnemerslijst aangepast)
Dit zal Lelio vast wat te statisch hebben gevonden.

Enfin, duidelijk is ook dat we straks Viva Ollanda (of iets dergelijks) moeten roepen als we de Nederlanders willen aanmoedigen bij het WK.
Fryslân boppe zit er wrs. niet in. Tenzij Lelio ús Harm een opengevallen plekje gaat gunnen? Buiten Europa gaat het organisatorisch toch altijd net even anders.

Leo Aliar

Post by Leo Aliar » Thu Aug 13, 2009 23:22

Ik mis Aziatische spelers op het WK.
Maar inmiddels weet al ik 2 namen van spelers van Azie.
Het was niet mogelijk om een zone toernooi te houden in Azie, vandaar dat er spelers , of persoonlijk zijn uitgenodigd of aangewezen.

Bert Zwart

Post by Bert Zwart » Thu Aug 13, 2009 23:42

GuidoB wrote:
Dat geeft de WK-organisatie toch niet het recht ze daar zomaar vanaf te jatten?
Piet Bouma wrote:Om nog even op het gebruik van foto's uit Toernooibase terug te komen.
Alles in Toernooibase is wat mij betreft freeware. De programma's, die gebruikt worden, foto's, ingevoerde partijen etc. etc.
Lelio Marcos heeft een aantal keren mailcontact met mij gehad, betreffende het gebruik van Toernooibase.
Onder meer linken om spelersinformatie vanuit Toernooibase te laten zien.
Lelio pimpt de foto's vanuit Toernooibase wat op, zodat ze wazig over komen.
Het moet in Brasil natuurlijk ook wat meer samba, ook de website is een stuk drukker dan wat wij nuchtere westerlingen gewend zijn.
Zelf heb ik hem dit verborgen linkje in Toernooibase gestuurd:
http://toernooibase.kndb.nl/opvraag/dee ... =1433&jr=0
(net nog even de deelnemerslijst aangepast)
Dit zal Lelio vast wat te statisch hebben gevonden.
Dus, Guido, Marcos heeft Bouma netjes aangeschreven. Even excuses aanbieden.

GuidoB

Post by GuidoB » Fri Aug 14, 2009 00:03

Bert Zwart wrote:Dus, Guido, Marcos heeft Bouma netjes aangeschreven. Even excuses aanbieden.
De url van de foto van Ron Heusdens is http://wc2009brazil.com/players/ron_heusdens.jpg. Het plaatje staat direct op de WK-site. Dus niks gebruik van de freeware ToernooiBase, gewoon gejat en aangepast voor eigen gebruik. Mijn foto staat op http://lh5.ggpht.com/_izrO5S6taMQ/SXsg6 ... 020555.JPG. Het origineel is vele malen beter dan de verkleinde uitsnede voor ToernooiBase. Zie je het kleurverschil?Als je de foto van iemand anders wilt gebruiken, dan vraag je het netjes en dan jat je het niet.

Je loopt met je vrouw langs een terras en vraagt aan de ober: "kunnen we hier wat eten?" De ober antwoordt vriendelijk: "jazeker, gaat u zitten." En dan neem je de twee stoelen mee naar huis. Vervolgens ben je verbaasd dat de restauranteigenaar boos wordt. Sterker nog, je wilt dat hij zijn excuses aanbiedt, omdat je toch hebt gevraagd om de stoelen te mogen gebruiken.
Last edited by GuidoB on Fri Aug 14, 2009 00:12, edited 1 time in total.

Post Reply