Ook niet onbelangrijk: Zijn de drie dames al weer boven water?Jameson wrote:De laatste ronde gebeurde er toch iets vervelends. Anna Chuprova (en nog 2 dames) verschenen niet aan de start. (De reden is mij niet bekend) Maar door dit feit kreeg Jesse van Beek de laatste ronde zijn partij gewonnen zonder te spelen.
Als deze partij wel gespeeld werd en de uitslag 1-1 zou zijn geweest had Jacob van de Groep Open Nederlands kampioen bij de jeugd geweest. Hij was dan ook zeer zeer teleurgesteld over deze gang van zaken.
Heel erg sneu om zo na een goed toernooi naast de titel te grijpen!!
Nijmegen Open 2009 (Open NK)
Heaven is no location, but a state of mind
-
INTERVIEW OF MARTIN DOLFING
http://damlog.over-blog.com/article-34491819.html
Oscar Lognon ask few questions to winner Martin Dolfing.
http://damlog.over-blog.com/article-34491819.html
Oscar Lognon ask few questions to winner Martin Dolfing.
Information : my first priority !!
L'info en première ligne !!
Ze waren in ieder geval zo'n anderhalf uur na de start van de laatste ronde in de speelzaal. En hebben daar vervolgens de rest van de dag rondgehangenKosmos wrote:Ook niet onbelangrijk: Zijn de drie dames al weer boven water?Jameson wrote:De laatste ronde gebeurde er toch iets vervelends. Anna Chuprova (en nog 2 dames) verschenen niet aan de start. (De reden is mij niet bekend) Maar door dit feit kreeg Jesse van Beek de laatste ronde zijn partij gewonnen zonder te spelen.
Als deze partij wel gespeeld werd en de uitslag 1-1 zou zijn geweest had Jacob van de Groep Open Nederlands kampioen bij de jeugd geweest. Hij was dan ook zeer zeer teleurgesteld over deze gang van zaken.
Heel erg sneu om zo na een goed toernooi naast de titel te grijpen!!
Was dus wel een beetje vreemd
- Theo Dijkstra
Of "Portugees". [img]images/smilies/icon_lol.gif[/img]ildjarn wrote:Nou, hij moet gewoon Antilliaan worden, Zuid-Amerikaans zonetoernooi winnen en hoppa.Hanco Elenbaas wrote:Ongelooflijk! Hoeveel toptoernooien zal Martin nog moeten winnen voordat hij krijgt waar hij allang recht op heeft? [img]images/smilies/icon_biggrin.gif[/img]
En dan het Zuid-Amerikaanse zonetoernooi winnen? [img]images/smilies/icon_confused.gif[/img]Theo Dijkstra wrote:Of "Portugees". [img]images/smilies/icon_lol.gif[/img]ildjarn wrote:Nou, hij moet gewoon Antilliaan worden, Zuid-Amerikaans zonetoernooi winnen en hoppa.Hanco Elenbaas wrote:Ongelooflijk! Hoeveel toptoernooien zal Martin nog moeten winnen voordat hij krijgt waar hij allang recht op heeft? [img]images/smilies/icon_biggrin.gif[/img]
Zo ging dat in de 16e eeuw, Theo. Maar Brazilië is toch al weer een tijdje een zelfstandig land, hoor.
-
http://damlog.over-blog.com/
See comments and photos posted by Oscar Lognon. He was happy to spend a week with TDV's players.
See comments and photos posted by Oscar Lognon. He was happy to spend a week with TDV's players.
Information : my first priority !!
- Theo Dijkstra
De pointe is; "elke kaaskop is voor jou een buitenlander", voor het nodige aantal buitenlandse tegenstanders. [img]images/smilies/icon_wink.gif[/img]GuidoB wrote:En dan het Zuid-Amerikaanse zonetoernooi winnen? [img]images/smilies/icon_confused.gif[/img]Theo Dijkstra wrote:Of "Portugees". [img]images/smilies/icon_lol.gif[/img]ildjarn wrote: Nou, hij moet gewoon Antilliaan worden, Zuid-Amerikaans zonetoernooi winnen en hoppa.
Zo ging dat in de 16e eeuw, Theo. Maar Brazilië is toch al weer een tijdje een zelfstandig land, hoor.
Het probleem en de oplossing is namelijk niet het zonetoernooi, maar het aantal buitenlandse tegenstanders.
Werk aan de winkel voor de KNDB, om die regel te wijzigen, lijkt me.
Een Nederlands belang! De oplossing lijkt me niet zo moeilijk. [img]images/smilies/icon_biggrin.gif[/img]
Waar het om gaat is dat die Nederlanders moeten spelen tegen buitenlanders om een internationale titel te kunnen krijgen. Het is niet voor niets een internationale titel. Dat lijkt me niet meer dan normaal. Een Rus kan ook niet door een score in het Russisch kampioenschap GMI worden. Hetzelfde geldt voor een Portugees die in een open toernooi in Portugal tegen allemaal Portugezen speelt. Waarom denk je dat mensen als Heusdens en Winkel toernooien aflopen in Minsk en Sint Petersburg? Heus niet omdat ze die plaatsen na vijf toernooien nog steeds mooie vakantiebestemmingen vinden. Hetzelfde geldt voor alle buitenlanders die aan zomertoernooien in Nederland meedoen. Die komen echt niet voor die 500 euro prijzengeld, alleen te winnen als je boven Dolfing eindigt.Theo Dijkstra wrote:De pointe is; "elke kaaskop is voor jou een buitenlander", voor het nodige aantal buitenlandse tegenstanders. [img]images/smilies/icon_wink.gif[/img]GuidoB wrote:En dan het Zuid-Amerikaanse zonetoernooi winnen? [img]images/smilies/icon_confused.gif[/img]Theo Dijkstra wrote: Of "Portugees". [img]images/smilies/icon_lol.gif[/img]
Het probleem en de oplossing is namelijk niet het zonetoernooi, maar het aantal buitenlandse tegenstanders.
Een Nederlands belang! De oplossing lijkt me niet zo moeilijk. [img]images/smilies/icon_biggrin.gif[/img]
Kortom, het is terecht dat Dolfing nog geen GMI is. Hij moet naar het buitenland voor zijn GMI normen. Of hij moet de toernooiorganisatie van Nijmegen om een geleide loting vragen. Kennelijk vindt hij de toernooiwinst belangrijker.
Dat reken ik goed! [img]images/smilies/icon_idea.gif[/img]Nagelslag wrote:De Wet van de V . . . . . . . . . .
Heaven is no location, but a state of mind
- Theo Dijkstra
Jou verhaaltje is mij natuurlijk bekend, beste Guido. Blijkbaar ontgaat het je dat wij juist die regels "die jij blijkbaar klakkeloos wilt volgen", willen aanpassen aan veranderende inzichten. Hoe. dat is een zaak van studie en diskussie. Jou bijdrage is dan o,o. Regels zijn regels? [img]images/smilies/icon_cry.gif[/img]GuidoB wrote:Waar het om gaat is dat die Nederlanders moeten spelen tegen buitenlanders om een internationale titel te kunnen krijgen. Het is niet voor niets een internationale titel. Dat lijkt me niet meer dan normaal. Een Rus kan ook niet door een score in het Russisch kampioenschap GMI worden. Hetzelfde geldt voor een Portugees die in een open toernooi in Portugal tegen allemaal Portugezen speelt. Waarom denk je dat mensen als Heusdens en Winkel toernooien aflopen in Minsk en Sint Petersburg? Heus niet omdat ze die plaatsen na vijf toernooien nog steeds mooie vakantiebestemmingen vinden. Hetzelfde geldt voor alle buitenlanders die aan zomertoernooien in Nederland meedoen. Die komen echt niet voor die 500 euro prijzengeld, alleen te winnen als je boven Dolfing eindigt.Theo Dijkstra wrote:De pointe is; "elke kaaskop is voor jou een buitenlander", voor het nodige aantal buitenlandse tegenstanders. [img]images/smilies/icon_wink.gif[/img]GuidoB wrote: En dan het Zuid-Amerikaanse zonetoernooi winnen? [img]images/smilies/icon_confused.gif[/img]
Kortom, het is terecht dat Dolfing nog geen GMI is. Hij moet naar het buitenland voor zijn GMI normen. Of hij moet de toernooiorganisatie van Nijmegen om een geleide loting vragen. Kennelijk vindt hij de toernooiwinst belangrijker.
We moeten de regels veranderen om Dolfing GMI te maken en niet omdat het slechte regels zijn?Theo Dijkstra wrote:Jou verhaaltje is mij natuurlijk bekend, beste Guido. Blijkbaar ontgaat het je dat wij juist die regels "die jij blijkbaar klakkeloos wilt volgen", willen aanpassen aan veranderende inzichten. Hoe. dat is een zaak van studie en diskussie. Jou bijdrage is dan o,o. Regels zijn regels?
Ging het zo toen jij in het KNDB-bestuur zat? Alleen maar eigen voordeeltjes proberen te halen en totaal geen oog hebben voor de grote lijn? Wat denk je dat er zou gebeuren met het internationale aanzien van de damsport, bijvoorbeeld bij GAISF, als driekwart van de GMI's Nederlanders zouden zijn? Het is juist heel goed dat de FMJD het niet gemakkelijker maakt voor Nederlanders om GMI te worden!
- Theo Dijkstra
Beste Guido, je insinuerende, denigrerende toontje, is voor mij reden om met jou deze draad niet voort te zetten. Contraproductief. [img]images/smilies/icon_wink.gif[/img]GuidoB wrote:Ging het zo toen jij in het KNDB-bestuur zat? Alleen maar eigen voordeeltjes proberen te halen en totaal geen oog hebben voor de grote lijn?Theo Dijkstra wrote:Jou verhaaltje is mij natuurlijk bekend, beste Guido. Blijkbaar ontgaat het je dat wij juist die regels "die jij blijkbaar klakkeloos wilt volgen", willen aanpassen aan veranderende inzichten. Hoe. dat is een zaak van studie en diskussie. Jou bijdrage is dan o,o. Regels zijn regels? [img]images/smilies/icon_cry.gif[/img]