Tsjizjov was niet boos zoals Schwarzman en sommige Afrikanen dat kunnen zijn. Hij was meer fatsoenlijk-ingetogen boos. Maar dat mag toch best, het zou vreemd zijn als iemand die vorm van emotie compleet mist...Hanco Elenbaas wrote:Hoe weet je dat Tsjizjov boos was? Ik heb Tsjizjov nog nooit boos gezien... Alfons heeft een heel druk bestaan en hij slaapt regelmatig te weinig. Urenlang tegen Hans Jansen moeten dammen kan zeer vermoeiend zijn, vooral omdat Hans zelf nooit moe lijkt te worden, ook niet in hele dunne standjes die hij daarom vaak tegen de verwachting in wint.Eric van Dusseldorp wrote:Is het mysterie rond het absurde 63. 8-2??, 29-34? ooit ontraadseld? Een notatiefout kan het moeilijk geweest zijn en van tijdnood was er evenmin sprake. Tsjizjow was boos en ik kon me dat goed voorstellen.Gerard de Groot wrote: Alweer...
In de laatste ronde van ORAP Open 2000 wist Alfons Ottink een 3-om-3 remise-eindspel te verliezen van Hans Jansen (partij), waarna Hans Jansen net voor Alexei Tsjizjov eindigde en de titel opeiste.
Dat Hans zo wint is inderdaad niet uniek. Ik herinner me een partij van hem tegen Cock van Leeuwen. Die laatste wilde in een potremisestand geen schijfje weggeven met op slag remise (net als Ottink dus). Hij verloor nog door een prachtig opsluitmotiefje.
Ottink is zeker geen type die expres punten weggeeft en/of afspraakjes maakt. Maar je verwacht van zo iemand, in zo'n finalewedstrijd met grote belangen voor anderen, eh, hoe zal ik het zeggen... normaal spel.