Nijmegen Open 2009 (Open NK)

MenO

Post by MenO » Mon Jul 27, 2009 22:23

Bonja wrote:
The Lionking wrote:Pim Arts - Jos Stokkel 1-1
En Henk Grotenhuis ten Harkel - Pim Arts ook 1-1 wat voor wonderdrank gebruikt die nu weer
Ben bang dat hij morgen ook niet gaat kunnen winnen hoor, tegen de grootste remise-koning onder de GMI's, zal ook wel weer een 1tje worden
Misschien dat de vijfde ronde kansen biedt

Kosmos
Real name: Tj. Goedemoed

Post by Kosmos » Mon Jul 27, 2009 23:25

Nagelslag wrote:Er gaan 32 man aan de leiding op het Open NK te Nijmegen.

(bron Teletekst 622)
Wowie, de spanning is niet te dragen meer, toppie!
Vooral als straks de koplopers tegen elkaar mogen, dat wordt ouderwets smullen! [img]images/smilies/icon_rolleyes.gif[/img]
Heaven is no location, but a state of mind

Piet Bouma

Post by Piet Bouma » Mon Jul 27, 2009 23:28

Aha, Ricardo Pierre wint weer! Plek 6 inmiddels.
[img]http://www.nijmegenopen.nl/cms/images/s ... 072709.jpg[/img]
Wie maakt een poll aan. Ik stem op de bestgeklede man van het Open NK!

Kosmos

Post by Kosmos » Mon Jul 27, 2009 23:38

Piet Bouma wrote:Aha, Ricardo Pierre wint weer! Plek 6 inmiddels.
Wie maakt een poll aan. Ik stem op de bestgeklede man van het Open NK!
Topper die Pierre!

GuidoB

Post by GuidoB » Tue Jul 28, 2009 00:23

En nog oog voor de camera ook. Wat een topper, die Pierre! Alleen wel jammer van die remise...

Piet Bouma

Post by Piet Bouma » Tue Jul 28, 2009 00:34

GuidoB wrote:[img]http://www.nijmegenopen.nl/cms/images/s ... 072709.jpg[/img]

En nog oog voor de camera ook. Wat een topper, die Pierre! Alleen wel jammer van die remise...
http://toernooibase.kndb.nl/opvraag/a1. ... 9808&jr=10

De Utrechtse crack Cock van Wijk is vanuit een hekstelling volledig positioneel overspeeld en weet na de 50e zet nog net een remise te bereiken.
In Killer was het natuurlijk over en uit geweest.
Ja, vrijdag wordt Ricardo the Killer-king!

Bert Zwart

Post by Bert Zwart » Tue Jul 28, 2009 00:40

Wat een onzin Piet. Pierre bereikt helemaal niets tegen Cock. Ik weet zeker dat Cock dat heeft aangetoond bij de analyse s'avonds.

Piet Bouma

Post by Piet Bouma » Tue Jul 28, 2009 00:49

Bert Zwart wrote:Wat een onzin Piet. Pierre bereikt helemaal niets tegen Cock. Ik weet zeker dat Cock dat heeft aangetoond bij de analyse s'avonds.
Tuurlijk Bert. Cock zal dit uitermate uitgeplozen hebben.
Maar als Ricardo in de slotstand 1 tempo meer heeft (schijf 42 al dam op 47) dan is ie de bietenbrug op. A narrow escape.

Bert Zwart

Post by Bert Zwart » Tue Jul 28, 2009 01:13

Kosmos wrote:

(bron Teletekst 622)
Vooral als straks de koplopers tegen elkaar mogen, dat wordt ouderwets smullen! [img]images/smilies/icon_rolleyes.gif[/img]
Kosmos, de partijen in de top 10 zijn totaal niet relevant. Het betreft hier een zomertoernooi en 100+ recreanten hebben een leuke damweek. Het is zeker een misvatting dat die 100+ recreanten mee mogen doen ter meerdere eer en glorie cq. kannonenvlees van/voor de grootmeesters.

Het is meer andersom: wij recreanten betalen een bescheiden bedrag aan inschrijfgeld en enkele gelukkigen onder ons mogen het na pakweg 4 rondes tegen een van deze brood(kruimel)dammers proberen. Steeds meer recreanten realiseren de uitgebreide remisemogelijkheden die het spel biedt en hakken rustig naar een puntje. Het lijkt me als grootmeester vervelend om tegen strategisch steeds beter geschoolde dammers een inspanning te moeten verrichten met een beloning die ver onder het minimum uurloon ligt.

Om toch positief af te sluiten is het mooi te zien dat onze actieve grootmeesters hun A status kunnen verlengen in dit soort toernooien. Kees was dolblij met zijn cruciale overwinningen op Kos en Kloosterziel in Den Haag...

Dieter

Post by Dieter » Tue Jul 28, 2009 08:40

Kosmos wrote:

(bron Teletekst 622)
Krijg jij geen hekel aan jezelf? [img]images/smilies/icon_confused.gif[/img]

Eric van Dusseldorp

Post by Eric van Dusseldorp » Tue Jul 28, 2009 10:20

Kosmos wrote: (bron Teletekst 622) Wowie, de spanning is niet te dragen meer, toppie!

Waar zet je je nu tegen af, Tjalling?

Tegen het feit dat toppers elkaar in zomertoernooien steevast uit de weg gaan, of tegen de puntentelling?

Als het een niet verandert, verandert het andere ook niet. Wees daar maar gerust op.

GuidoB

Post by GuidoB » Tue Jul 28, 2009 11:52

Eric van Dusseldorp wrote:
Kosmos wrote: (bron Teletekst 622) Wowie, de spanning is niet te dragen meer, toppie!

Tegen het feit dat toppers elkaar in zomertoernooien steevast uit de weg gaan, of tegen de puntentelling?

Als het een niet verandert, verandert het andere ook niet. Wees daar maar gerust op.
Een interessante, geheel nieuwe observatie van Eric van Dusseldorp. Zo lang de toppers elkaar in zomertoernooien steevast uit de weg gaan, zal de puntentelling niet veranderen. [img]images/smilies/icon_confused.gif[/img]
Je kan het ook omdraaien: zo lang de puntentelling niet verandert, zullen de toppers elkaar in zomertoernooien steevast uit de weg gaan. Dit laatste lijkt er al meer op. Bedoelde je dat, Eric?

Overigens gaan de toppers elkaar in Nijmegen wel wat letterlijk uit de weg. Vrijwel alle toppers hebben 5 of zelfs 4 punten uit 3 partijen, waardoor het erg lang zal duren voordat ze tegen elkaar moeten. Dit is geheel anders dan in Den Haag, waar iedereen van de kleintjes won en de toppers tegen elkaar remise speelden. Volgens mij is dit verschil tussen de twee toernooien een jaarlijks terugkerend fenomeen. Of heb ik dit verkeerd in mijn hoofd zitten?

Eric van Dusseldorp

Post by Eric van Dusseldorp » Tue Jul 28, 2009 12:05

GuidoB wrote: Je kan het ook omdraaien: zo lang de puntentelling niet verandert, zullen de toppers elkaar in zomertoernooien steevast uit de weg gaan. Dit laatste lijkt er al meer op. Bedoelde je dat, Eric?
Neen, dat bedoelde ik niet. Maar dat wist je natuurlijk allang, Guido.

Kosmos

Post by Kosmos » Tue Jul 28, 2009 13:23

Eric van Dusseldorp wrote:

Ik zal het je vertellen: Ik betreur het dat niet gebeurt wat hoort te gebeuren in de sport.
Dat het beste uit de topspelers gehaald wordt. Haalt dit toernooi soms het beste uit onze topspelers? Neen, het is poublicitair totaal oninteressant.
Recreatief gezien zal het best interessant zijn, anders zit de zaal niet vol.
Maar topsport behelst ontmoetingen tussen toppers waar bloed vloeit.
Jullie kunnen het allemaal wel weer gaan ontkennen, maar ik zie dat allemaal scherp genoeg.
En Dieter, om je bekrompen vraag te beantwoorden: Ik houd van mezelf.

Ajax-fan

Post by Ajax-fan » Tue Jul 28, 2009 22:38

Image
Anton van Berkel speelde hier 37-31 en Amrillaew sloeg 26x46? en verloor simpel. Hebben ze beide de volgende spelgang gemist of wilde Anton alleen maar wat hout van het bord halen? Gewoon 26x28 33x13 24x33 39x19 3-9 34-30 30-25 11-17 25x14 8-13 19x8 12x3 is wel zo logisch.....

Post Reply