De belangrijkste reden voor 020 is dat zowel de Amsterdamse als de Amstelveense achtergrond er in tot uiting komt. Dat 020 ook een damuitslag is en dat sommigen (o.a. voetbalsupporters) dit zeggen omdat ze weigeren de naam Amsterdam in hun mond te nemen, zijn prettige bijkomstigheden.GuidoB wrote:Je mag dan oliedom zijn, zo dom als je je hierboven voordoet, ben je nu ook weer niet. Lees de post van Hanco eens:Jan Pieter wrote:Google eens op 020 en je zult zien dat 99% van de hits niets met voetbal te maken heeft, maar met Amsterdam.
De naam heeft alles met voetbal te maken. Wil je beweren dat het niet je bedoeling is geweest om dat verband te leggen?Hanco Elenbaas wrote:Ik weet waar 020 vandaan komt, Guido; ik ben al bijna 50 jaar supporter van Feyenoord. De bedenker van de naam 020 is Wiebo Drost, ook een Feyenoorder. Je moet 020 dan ook als een geuzennaam zien, met de fanatieke Ajacieden Hans van den Heuvel en Bert Bakhuis schaterend op de achtergrond. Zelf had ik liever 20-0 gezien, maar dat heeft het vooralsnog niet gered. Kan altijd nog als Pieter straks weer gaat sponsoren, nadat hij Gantwarg definitief op de knieën heeft. [img]images/smilies/icon_wink.gif[/img]
Nationale Competitie 2009/2010
- Jan Pieter
- Real name: Jan Pieter Drost
- Hanco Elenbaas
Guido en Alex Glimmerveen kunnen voor 20 euro plus verzendkosten het fraaie 020-fanshirt bestellen bij de penningmeester van 020: gtigchelaar@hotmail.com
-
020
Wat een heerlijke polemiek hebben we nu alweer te pakken over damclub 020.
- Hanco Elenbaas
Heb je nog een broer ook, Glimmerveen?! [img]images/smilies/icon_smile.gif[/img]Alex wrote:Wat moeten de gebroeders Glimmerveen met een 020shirt?
Hanco, kap nah met (alweer) vervuilen van een serieuze draad.
Dat doet me denken aan een verhaal van Rijk de Gooijer wiens vader kort voor het uitbreken van de oorlog aan Rijk zei, wijzend op een lid van de partij van Mussert: "Zie je die dikke daar? Als het straks oorlog wordt, is hij voor mij!" [img]images/smilies/icon_biggrin.gif[/img]
KAPPEN HANCO!!! [img]images/smilies/icon_evil.gif[/img]
-
Alex wrote:Noem 't dan Damclub Hooligan...
ADAU foah evah
http://www.telegraaf.nl/telesport/voetb ... html?p=1,2
Wie neemt roddelblad telegraaf serieus? Ik denk dat VVCS sterker is dan menig eredivisieclub.Bert Zwart wrote:Alex wrote:Noem 't dan Damclub Hooligan...
ADAU foah evah
http://www.telegraaf.nl/telesport/voetb ... html?p=1,2
EN NAH KAPPEN HANCO (EN BERT): laten we on-topic blijven en het over de NC 2009/2010 hebben.
Last edited by Alex on Wed Jul 01, 2009 08:52, edited 1 time in total.
Niet zo zielig doen, Alex. Je bent zelf ook redelijk goed het het promoten van de het Haagse open in topics die over hele andere zaken en toernooien gaan.
Hanco, Jan Pieter of wie dan ook: is dit voorlopig een samenwerking voor een jaar dat na dit jaar geevalueerd gaat worden of is het in principe een meerjarig plan?
Overig vind ik de gekozen naam prima, het hoeft toch niet altijd serieus te zijn. En nee Hanco, ik laat me door zo iets niet opnaaien. Alleen heb ik wel door dan negen andere spelers nu al de bloeddruk van Guido dienen te compenseren! [img]images/smilies/icon_wink.gif[/img]
Hanco, Jan Pieter of wie dan ook: is dit voorlopig een samenwerking voor een jaar dat na dit jaar geevalueerd gaat worden of is het in principe een meerjarig plan?
Overig vind ik de gekozen naam prima, het hoeft toch niet altijd serieus te zijn. En nee Hanco, ik laat me door zo iets niet opnaaien. Alleen heb ik wel door dan negen andere spelers nu al de bloeddruk van Guido dienen te compenseren! [img]images/smilies/icon_wink.gif[/img]
Behalve den man die de Sarphatistraat de mooiste plek van Europa vond, heb ik nooit een wonderlijker kerel gekend dan den uitvreter.
Tja. Bij niet-Amsterdammers uit Noord-Holland roept de combinatie van een 0, een 2 en nog een 0 nu eenmaal vaak een heftige reactie op. Zie bijvoorbeeld hier voor wat berichten van zomaar wat Noord-Hollanders, die representatief zijn voor hoe de rest van Noord-Holland tegen Amsterdam aankijkt.Nescio wrote:Overig vind ik de gekozen naam prima, het hoeft toch niet altijd serieus te zijn. En nee Hanco, ik laat me door zo iets niet opnaaien. Alleen heb ik wel door dan negen andere spelers nu al de bloeddruk van Guido dienen te compenseren! [img]images/smilies/icon_wink.gif[/img]
- Hanco Elenbaas
Op dat 020 zullen ze hier denk ik snel uitgekeken zijn, Hans. Als je op Feyenoord fora kijkt, zie je dat het altijd alleen de onderlaag is die het heeft over '020', 'a***' en 'poel des verderfs'. Het valt me van Guido daarom erg tegen dat hij zich kennelijk ook in die kringen begeeft. Maar van Alex Glimmerveen had ik dat natuurlijk wel verwacht!Nescio wrote:Niet zo zielig doen, Alex. Je bent zelf ook redelijk goed het het promoten van de het Haagse open in topics die over hele andere zaken en toernooien gaan.
Overig vind ik de gekozen naam prima, het hoeft toch niet altijd serieus te zijn. En nee Hanco, ik laat me door zo iets niet opnaaien. Alleen heb ik wel door dan negen andere spelers nu al de bloeddruk van Guido dienen te compenseren!
Ajax is een tamelijk onsympathieke club, vraag maar aan Cruijff, maar de supporters vallen vaak erg mee, zolang het niet over voetbal gaat.
Ken je deze beelden?
<object width="425" height="344"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/U__qZ3zosYM&hl ... ram><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/U__qZ3zosYM&hl=en&fs=1&" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>
<object width="425" height="344"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/NHQCkyrBXq0&hl ... ram><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/NHQCkyrBXq0&hl=en&fs=1&" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>
- Jan Pieter
- Real name: Jan Pieter Drost
We houden alle opties open, maar als het komend jaar bevalt, dan ligt een verdere en ook verdergaande samenwerking natuurlijk wel voor de hand.Nescio wrote:Hanco, Jan Pieter of wie dan ook: is dit voorlopig een samenwerking voor een jaar dat na dit jaar geevalueerd gaat worden of is het in principe een meerjarig plan?