Nationale Competitie 2009/2010

Post Reply
Piet Bouma

Post by Piet Bouma » Mon May 25, 2009 23:37

groenteboer wrote:Wat is Ons Doel Bereikt nou weer dan??
Een mooie Oud-Hollandse naam...
(In de Leeuwarder Courant is een aantal weken geleden een hele serie geweest over mooie clubnamen).

ODB/Haeghe Z zal je wel wat zeggen...
Het schijnt dat de sponsor opgehouden is.

wellnesswrotter

Post by wellnesswrotter » Tue May 26, 2009 00:30

Klein Foutje: Heerenveen 1 wordt niet genoemd, Heerenveen 2 twee keer.

groenteboer
Real name: Michel Stempher

Post by groenteboer » Tue May 26, 2009 11:13

Piet Bouma wrote:Inmiddels is de teamsamenstelling van Bart Smit Volendam vrijgegeven....
Die van CTD Arnhem (Hoofdklasse B) ook al.

Alex

Post by Alex » Tue May 26, 2009 17:48

Piet Bouma wrote:
groenteboer wrote:Wat is Ons Doel Bereikt nou weer dan??
Een mooie Oud-Hollandse naam...
(In de Leeuwarder Courant is een aantal weken geleden een hele serie geweest over mooie clubnamen).

ODB/Haeghe Z zal je wel wat zeggen...
Het schijnt dat de sponsor opgehouden is.
Idd. Tevens een andere speellocatie, op een steenworp afstand van de vorige. het zou overigens nog kunnen dat de clubnaam nog gewijzigd wordt, er gaat nog over gestemd worden.

Jeepee

Ons doel bereikt

Post by Jeepee » Wed Jun 10, 2009 15:35

Klopt inderdaad dat de Haeghe groep gestopt is met sponsoren van ODB HaegheZ

Er zijn diverse namen waar op gestemd wordt waaronder dus Ons Doel Bereikt. Maar ook ODB staat op het lijstje.

en we zitten niet een steenworp afstand van de oude speelzaal Alex. Jij zou die steen maar moeten gooien.

Odb zit nu op de hoek van de zelfde straat in het prachtige denksportgebouw. Waar voornamelijk gebridged werd.

Hanco Elenbaas

Post by Hanco Elenbaas » Mon Jun 29, 2009 23:57

Amstelland en Amsterdam '80 zijn een samenwerkingsverband aangegaan. De naam van de nieuwe club is 020. Men heeft ook nog aan 20-0 gedacht maar het is toch 020 geworden.

Op de foto het logo van de nieuwe vereniging.

Image

GuidoB

Post by GuidoB » Tue Jun 30, 2009 00:22

Hanco Elenbaas wrote:Amstelland en Amsterdam '80 zijn een samenwerkingsverband aangegaan. De naam van de nieuwe club is 020.
Zo noemen ze in Rotterdam en omstreken die ene voetbalclub uit dat dorpje in de buurt van Amsterdam ook altijd. 020 is een scheldnaam in de voetbalwereld. Mensen met een enorme hekel aan alles wat uit Amsterdam komt en die het woord 'Amsterdam' niet uit hun strot kunnen krijgen, noemen het in plaats daarvan 020.

Een slechtere naam voor deze damclub, waartegen in persoonlijk niets heb - laat dat duidelijk zijn -, hadden ze niet kunnen verzinnen. Met de naam 020 maken de dammers uit Amsterdam zichzelf onsterfelijk belachelijk.

Hanco Elenbaas

Post by Hanco Elenbaas » Tue Jun 30, 2009 00:48

GuidoB wrote:
Hanco Elenbaas wrote:Amstelland en Amsterdam '80 zijn een samenwerkingsverband aangegaan. De naam van de nieuwe club is 020.
Zo noemen ze in Rotterdam en omstreken die ene voetbalclub uit dat dorpje in de buurt van Amsterdam ook altijd. 020 is een scheldnaam in de voetbalwereld. Mensen met een enorme hekel aan alles wat uit Amsterdam komt en die het woord 'Amsterdam' niet uit hun strot kunnen krijgen, noemen het in plaats daarvan 020.

Een slechtere naam voor deze damclub, waartegen in persoonlijk niets heb - laat dat duidelijk zijn -, hadden ze niet kunnen verzinnen. Met de naam 020 maken de dammers uit Amsterdam zichzelf onsterfelijk belachelijk.
Ik weet waar 020 vandaan komt, Guido; ik ben al bijna 50 jaar supporter van Feyenoord. De bedenker van de naam 020 is Wiebo Drost, ook een Feyenoorder. Je moet 020 dan ook als een geuzennaam zien, met de fanatieke Ajacieden Hans van den Heuvel en Bert Bakhuis schaterend op de achtergrond. Zelf had ik liever 20-0 gezien, maar dat heeft het vooralsnog niet gered. Kan altijd nog als Pieter straks weer gaat sponsoren, nadat hij Gantwarg definitief op de knieën heeft.

Jan Pieter
Real name: Jan Pieter Drost

Post by Jan Pieter » Tue Jun 30, 2009 01:16

Hanco Elenbaas wrote:Ik weet waar 020 vandaan komt, Guido; ik ben al bijna 50 jaar supporter van Feyenoord. De bedenker van de naam 020 is Wiebo Drost, ook een Feyenoorder. Je moet 020 dan ook als een geuzennaam zien, met de fanatieke Ajacieden Hans van den Heuvel en Bert Bakhuis schaterend op de achtergrond. Zelf had ik liever 20-0 gezien, maar dat heeft het vooralsnog niet gered. Kan altijd nog als Pieter straks weer gaat sponsoren, nadat hij Gantwarg definitief op de knieën heeft.
Het is, zoals Hanco terecht opmerkt, een geuzennaam, maar daarnaast heeft 020 nog enkele voordelen:
- zowel Amsterdam als Amstelveen, de thuishavens van Amsterdam'80 en Amstelland, hebben netnummer 020
- het is het enige Nederlandse netnummer dat de uitslag van een damwedstrijd kan zijn (hoewel we bij deze uitslag een voorkeur hebben voor uitwedstrijden)
- de naam past in de tijdgeest
Dat tegenstanders zich vrolijk maken over deze naam, is iets waarop we ons nu reeds verheugen.
Trouwens, ook het hele bestuur van Amstelland bestaat uit Ajax-supporters.

GuidoB

Post by GuidoB » Tue Jun 30, 2009 09:37

Jan Pieter wrote:Dat tegenstanders zich vrolijk maken over deze naam, is iets waarop we ons nu reeds verheugen.
Er is niemand die zich vrolijk maakt over de cijfercombinatie 020, binnen en buiten Amsterdam niet. Ik word er persoonlijk behoorlijk agressief van. [img]images/smilies/icon_evil.gif[/img]

Alex

Post by Alex » Tue Jun 30, 2009 09:41

Noem 't dan Damclub Hooligan...

ADAU foah evah

GuidoB

Post by GuidoB » Tue Jun 30, 2009 09:42

Hanco Elenbaas wrote:Je moet 020 dan ook als een geuzennaam zien, met de fanatieke Ajacieden Hans van den Heuvel en Bert Bakhuis schaterend op de achtergrond.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Geuzennaam wrote:Een geuzennaam is een erenaam die men zichzelf geeft, terwijl deze oorspronkelijk door anderen als scheld- of spotnaam werd gebruikt.
Hier komt de oliedomheid van deze naam naar voren. 020 is een scheldnaam in de voetbalwereld en nu geeft een damclub zich deze naam. Wat hebben dammen en voetballen met elkaar te maken? Ik ken geen enkele dammer buiten Amsterdam die 020 ooit met dammen associeerde.

Jan Pieter
Real name: Jan Pieter Drost

Post by Jan Pieter » Tue Jun 30, 2009 11:48

GuidoB wrote:Hier komt de oliedomheid van deze naam naar voren. 020 is een scheldnaam in de voetbalwereld en nu geeft een damclub zich deze naam. Wat hebben dammen en voetballen met elkaar te maken? Ik ken geen enkele dammer buiten Amsterdam die 020 ooit met dammen associeerde.
Google eens op 020 en je zult zien dat 99% van de hits niets met voetbal te maken heeft, maar met Amsterdam.

Alex

Post by Alex » Tue Jun 30, 2009 11:51

Jan Pieter wrote:
GuidoB wrote:Hier komt de oliedomheid van deze naam naar voren. 020 is een scheldnaam in de voetbalwereld en nu geeft een damclub zich deze naam. Wat hebben dammen en voetballen met elkaar te maken? Ik ken geen enkele dammer buiten Amsterdam die 020 ooit met dammen associeerde.
Google eens op 020 en je zult zien dat 99% van de hits niets met voetbal te maken heeft, maar met Amsterdam.
Maar als je zegt, we spelen volgende week tegen 020, dan zal iedereen denken dat je tegen a*** moet. En dat willen we nou juist niet hebben...
Overigens kan je a*** niet echt een voetbalclub noemen, maar dat terzijde...

GuidoB

Post by GuidoB » Tue Jun 30, 2009 11:59

Jan Pieter wrote:Google eens op 020 en je zult zien dat 99% van de hits niets met voetbal te maken heeft, maar met Amsterdam.
Je mag dan oliedom zijn, zo dom als je je hierboven voordoet, ben je nu ook weer niet. Lees de post van Hanco eens:
Hanco Elenbaas wrote:Ik weet waar 020 vandaan komt, Guido; ik ben al bijna 50 jaar supporter van Feyenoord. De bedenker van de naam 020 is Wiebo Drost, ook een Feyenoorder. Je moet 020 dan ook als een geuzennaam zien, met de fanatieke Ajacieden Hans van den Heuvel en Bert Bakhuis schaterend op de achtergrond. Zelf had ik liever 20-0 gezien, maar dat heeft het vooralsnog niet gered. Kan altijd nog als Pieter straks weer gaat sponsoren, nadat hij Gantwarg definitief op de knieën heeft. [img]images/smilies/icon_wink.gif[/img]
De naam heeft alles met voetbal te maken. Wil je beweren dat het niet je bedoeling is geweest om dat verband te leggen?

Post Reply