Schitterend! Het lijkt wel een schaakeindspel.ildjarn wrote:http://www.xs4all.nl/~mdgsoft/draughts/ ... -3030.html
Ziet iemand hier waar het in hemelsnaam om draait?
Duurt wel vrij lang allemaal....
Schitterend! Het lijkt wel een schaakeindspel.ildjarn wrote:http://www.xs4all.nl/~mdgsoft/draughts/ ... -3030.html
Ziet iemand hier waar het in hemelsnaam om draait?
Dit eindspel lijkt me niet zo praktisch. Elk 3 dammen in killer, laat me niet lachen.ildjarn wrote:Dit vind ik een bizarre uitspraak. Ook het killerdammen kent onbegrijpelijke eindspelen.Kosmos wrote:Zijn we ook af van die asschuwlijke 4 om 2 eindspelen, waar geen mens iets van snapt.
Of wil jij zeggen dat je het eerder aangehaalde 3-om-3 eindspel begrijpelijk vindt? Of het volgende: http://www.xs4all.nl/~mdgsoft/draughts/ ... -0303.html . Een 3-om-3 dammeneindspel dat gewonnen is. Ik begrijp er niks van.
Oke, kom eens spelen dan op de Arena. Dan kunnen we ons eens op een lekker ondoorgrondelijk eindspel storten.ildjarn wrote:Ik ben geen bezwaren aan het ophoesten. Killer lijkt best interessant te zijn, maar de conclusie dat er dan geen ondoorgrondelijke eindspelen zouden zijn is uiteraard nonsens. Dat is het enige dat ik er mee wilde aantonen.
Dan is er iets om over te schrijven.ildjarn wrote:Domme vraag: Waarom zouden meer overwinningen meer publiciteit opleveren?
Doe een statistisch verantwoord onderzoek over het aantal regels in kranten over WK-matches in de afgelopen vijftig jaar. Neem voor de zekerheid als referentiegroep ook de WK-matches van schaken in je onderzoek mee. Kijk naar de relatie tussen het aantal regels geschreven in kranten en het aantal beslissingen. Beoordeel ook de toon van de artikelen, en probeer in te schatten met onafhankelijke proefpersonen welke invloed dat heeft op mogelijke beoefenaars van de denksport.ildjarn wrote:Domme vraag: Waarom zouden meer overwinningen meer publiciteit opleveren?
Bert is een uitstekende schrijver.FeikeBoomstra wrote:Laat Bert Dollekamp de persberichten maken, en je hebt helemaal geen remise probleem meer.
Eigenlijk elke contactloze, enigszins symmetrische 3-om-3 voldoet, met als ultiem voorbeeld:pietervdvorm wrote:Ik ben best bereid om een keer zo'n 3 om 3 te bekijken. Kun je me een voorbeeld geven? Dan kom ik met een analyse. Ik geloof niet dat er een drie om drie te vinden is die zo gruwelijk complex is, dat er nog eindeloos (laten we zeggen: 20 zetten) moet worden doorgespeeld voordat de uitslag duidelijk is. Ik heb zojuist geprobeerd zo'n 'spannende' 3 om 3 op te zetten, maar het lukt me niet. Heb jij er eentje?
Sneaky! Maar niet aselect geplukt! Meer cherrypicking!Jan Pieter wrote:Eigenlijk elke contactloze, enigszins symmetrische 3-om-3 voldoet, met als ultiem voorbeeld:pietervdvorm wrote:Ik ben best bereid om een keer zo'n 3 om 3 te bekijken. Kun je me een voorbeeld geven? Dan kom ik met een analyse. Ik geloof niet dat er een drie om drie te vinden is die zo gruwelijk complex is, dat er nog eindeloos (laten we zeggen: 20 zetten) moet worden doorgespeeld voordat de uitslag duidelijk is. Ik heb zojuist geprobeerd zo'n 'spannende' 3 om 3 op te zetten, maar het lukt me niet. Heb jij er eentje?
Bij gewoon dammen potremise, maar wat is het waard in killerdam? Ik zou het niet kunnen zeggen en zou ook geen zin hebben om het uit te rekenen, zo dat al mogelijk is. Strategie en combinaties zijn eigenlijk niet aan de orde, het is alleen maar eindeloos uittellen van variantjes.
En toegegeven, het is een theoretische positie, dus voor de volledigheid ook nog even het volgende, uit de database geplukte standje:
Raichenbach-Fabre, 6-5-1932, z.a.z:
Wederom de vraag: wat is dit waard in killerdam?