Wat vinden jullie van de tussenstanden bij de HF in Papendal

Discussies over damsport (in het Nederlands)
Guest

Post by Guest » Thu Feb 26, 2004 22:04

Vraagje wrote: Maar guest, als je het geen eer vindt om van Hanco te winnen geef je daarmee toch al impliciet aan dat je veel sterker denkt te zijn dan hij. Dan is het toch niet irreëel dat hij niet wil spelen om geld, en zeker niet om zo'n toch vrij fors bedrag.
Nee, hoor, Hanco heeft een dergelijk uitgesproken mening over het aantal punten dat ik in de HF zou halen dat hij toch ook het zelfvertrouwen zou moeten hebben om tegen me te spelen.

In het begin had hij dat ook! Hij stelde een arbiter voor en vroeg of we zouden spelen met de gebruikelijke 2uur voor 50 zetten.

Waarom zou hij van mening zijn veranderd toen het concreet werd? Omdat zijn eerdere bravoure misschien weer eens op niets is gebaseerd? Dat zouden we met zijn allen nou toch eens leuk kunnen uitvinden voor 500 Euro en een gegarandeerd leuk middagje schuiven!

Bert Zwart

Post by Bert Zwart » Thu Feb 26, 2004 22:08

Guest wrote:
Vraagje wrote: Maar guest, als je het geen eer vindt om van Hanco te winnen geef je daarmee toch al impliciet aan dat je veel sterker denkt te zijn dan hij. Dan is het toch niet irreëel dat hij niet wil spelen om geld, en zeker niet om zo'n toch vrij fors bedrag.
Nee, hoor, Hanco heeft een dergelijk uitgesproken mening over het aantal punten dat ik in de HF zou halen dat hij toch ook het zelfvertrouwen zou moeten hebben om tegen me te spelen.

In het begin had hij dat ook! Hij stelde een arbiter voor en vroeg of we zouden spelen met de gebruikelijke 2uur voor 50 zetten.

Waarom zou hij van mening zijn veranderd toen het concreet werd? Omdat zijn eerdere bravoure misschien weer eens op niets is gebaseerd? Dat zouden we met zijn allen nou toch eens leuk kunnen uitvinden voor 500 Euro en een gegarandeerd leuk middagje schuiven!

En daar is het allemaal om begonnen. Jij wilde Hanco graag terugpakken wegens de hierboven geciteerde opmerking die voortkwam uit jou (wellicht terechte) mantra over het remisepercentage.

Guest

Post by Guest » Thu Feb 26, 2004 22:09

Bert Zwart wrote:waarom ga jij dan niet om 500 euro tegen guest spelen? spannend!!!
Tegen damkoningin speel ik gratis. Damkoningin is ook vast niet te beroerd om een keertje op VOG te spelen (dat wilde Hanco ook al niet! - had ik nota bene gratis gedaan). Ik zal me daar binnenkort inschrijven onder een Guest-like naam. Dan spelen we een potje, damkoningin. gezellig.

Guest

Post by Guest » Thu Feb 26, 2004 22:11

Bert Zwart wrote:Jij wilde Hanco graag terugpakken wegens de hierboven geciteerde opmerking die voortkwam uit jou (wellicht terechte) mantra over het remisepercentage.
Ugh. Wat bedoel je, Bert? wat voor verbanden zie je plotseling opdoemen...? Volgens mij is er geen correlatie tussen de discussie over het remisepercentage en de discussie over de match.

Hoofdzaken. Bijzaken. Lezen. Nadenken. Het hoort er allemaal bij, Bert.

Bert Zwart

Post by Bert Zwart » Thu Feb 26, 2004 22:12

Guest wrote:
Bert Zwart wrote:Jij wilde Hanco graag terugpakken wegens de hierboven geciteerde opmerking die voortkwam uit jou (wellicht terechte) mantra over het remisepercentage.
Ugh. Wat bedoel je, Bert? wat voor verbanden zie je plotseling opdoemen...? Volgens mij is er geen correlatie tussen de discussie over het remisepercentage en de discussie over de match.

Hoofdzaken. Bijzaken. Lezen. Nadenken. Het hoort er allemaal bij, Bert.
inderdaad.

jij schrijft iets over het remisepercentage

hanco maakt de grap dat jou deelname goed voor het winstpercentage zou zijn

jij daagt hanco uit

Bert Zwart

Post by Bert Zwart » Thu Feb 26, 2004 22:28

Guest wrote: Hoofdzaken. Bijzaken. Lezen. Nadenken. Het hoort er allemaal bij, Bert.
Anonimiteit en arrogantie is walgelijk, tenzij het misplaatst is. Dan is het lachwekkend.

Kosmos
Real name: Tj. Goedemoed

Paladijn

Post by Kosmos » Thu Feb 26, 2004 22:31

Hanco misbruikte op grove wijze vertrouwlijke informatie die ik hem gaf.
Dan is de vriendschap voorbij.
Hij mailt ook naar mij teksten als "Lafaard".
Niet dat ik zit met dat jampottenbrilverhaal van Hanco, tuurlijk niet.
Hanco zet alleen zichzelf daarmee voor schut, hij laat immers zijn duistere karakter zien. Niet te beroerd om welke informatie hoe dan ook verkregen (al is het van de persoon zelf in vertrouwen gegeven) te gebruiken om iemand te VERNEDEREN.
Wat betreft Vraagje vind ik het jammer dat je niet meeneemt in je observaties dat ik op het fmjd-bord bewust niet op Vraagje reageer. Dat doe ik om mensen die zich aan de ruzies ergeren (waar het toch op uitloopt dat weet ik nu ook wel) tegemoet te komen.

Als je meegaat in Hanco's zwaktebod om het miniscule pesterijtje aan Fred (die hem zelf ook wel raken kan) te veroordeleen... dat vind ik zwak. Dit is duidelijk een afleidingsmanoeuvre.
Ik had de match tegen jou net zo goed dik kunnen verliezen. Maar ik was niet te laf om te spelen.
Maar uiteraard hoop ik dat Hanco SPEELT! Dat heb ik 100.000 keer liever dan dat hij zich ontpopt tot Lasterlijke Lafaard.

Spelen of niet spelen, dat is de kwestie!
Last edited by Kosmos on Thu Feb 26, 2004 22:33, edited 1 time in total.
Heaven is no location, but a state of mind

kleine trap

Post by kleine trap » Thu Feb 26, 2004 22:32

Leuke on-topic discussies hier. Ik zou Hanco nooit van lafheid durven beschuldigen twee weken terug durfde hij toch bij iemand in de auto te stappen die aardig wat borrels gehad had.

Maar even on-topic. Niek hartelijk gefeliciteerd met je plaatsing. Zelf vind ik het jammer dat Wim Kalis niet weer eens de finale heeft gehaald. Hij heeft redelijk wat punten laten liggen.

Ook heel goed dat er ruimte is om niet op zondag te spelen. Het is beter voor de sport om echt de beste boven te krijgen. Niek zit nu in de finale, Kalis en vdKooij hebben al eens de finale gespeeld. Bennie Provoost kan het misschien in de toekomst bereiken. Als deze spelers niet mee kunnen doen, wordt het misschien de vraag wie werkelijk de beste van Nederland is. (Waarom zouden Niek en Bennie niet in die richting kunnen groeien?) Met sponsors zou je niet veel meer problemen hebben. Het WK in Zwartsluis had ook op zondag de rustdagen (en dat hing ook samen met principiele keuzes).

Guest

Post by Guest » Thu Feb 26, 2004 22:36

Bert - Hanco en ik zijn het wel vaker oneens. Soms komen we er uit, soms niet. Ik vind het de hoogste tijd dat we eens vaststellen wie er van ons tweeen verstand heeft van het spelletje en wie niet. We hebben beiden immers een grote mond. That is all. Gewoon een potje dammen om een zakje geld. Zoals volwassen dammers dat behoren te doen.

Verder niet al te moeilijk te doen en er van alles bijhalen. We hebben het niet over remisemarges, Delftse tellingen of andere moeilijke dingen.

Gewoon een keer boter bij de vis! Laten we de schijven maar eens praten - wat is er nou mooier. En 500E is niet het einde van de wereld. Hanco kan toch ook winnen?

Vraagje

Post by Vraagje » Thu Feb 26, 2004 22:50

kleine trap wrote:Leuke on-topic discussies hier. Ik zou Hanco nooit van lafheid durven beschuldigen twee weken terug durfde hij toch bij iemand in de auto te stappen die aardig wat borrels gehad had.

Maar even on-topic. Niek hartelijk gefeliciteerd met je plaatsing. Zelf vind ik het jammer dat Wim Kalis niet weer eens de finale heeft gehaald. Hij heeft redelijk wat punten laten liggen.

Ook heel goed dat er ruimte is om niet op zondag te spelen. Het is beter voor de sport om echt de beste boven te krijgen. Niek zit nu in de finale, Kalis en vdKooij hebben al eens de finale gespeeld. Bennie Provoost kan het misschien in de toekomst bereiken. Als deze spelers niet mee kunnen doen, wordt het misschien de vraag wie werkelijk de beste van Nederland is. (Waarom zouden Niek en Bennie niet in die richting kunnen groeien?) Met sponsors zou je niet veel meer problemen hebben. Het WK in Zwartsluis had ook op zondag de rustdagen (en dat hing ook samen met principiele keuzes).

Zonder lullig te willen doen t.o.v. de geplaatsten en hoewel ik het goed vind dat er op zondag vrij is, maar de besten van Nederland heten volgens mij T. Sijbrands en H. Wiersma...

Bert Zwart

Re: Paladijn

Post by Bert Zwart » Thu Feb 26, 2004 23:04

Kosmos wrote:Hanco misbruikte op grove wijze vertrouwlijke informatie die ik hem gaf.
Dan is de vriendschap voorbij.
Hij mailt ook naar mij teksten als "Lafaard".
Niet dat ik zit met dat jampottenbrilverhaal van Hanco, tuurlijk niet.
Hanco zet alleen zichzelf daarmee voor schut, hij laat immers zijn duistere karakter zien. Niet te beroerd om welke informatie hoe dan ook verkregen (al is het van de persoon zelf in vertrouwen gegeven) te gebruiken om iemand te VERNEDEREN.
Wat betreft Vraagje vind ik het jammer dat je niet meeneemt in je observaties dat ik op het fmjd-bord bewust niet op Vraagje reageer. Dat doe ik om mensen die zich aan de ruzies ergeren (waar het toch op uitloopt dat weet ik nu ook wel) tegemoet te komen.

Als je meegaat in Hanco's zwaktebod om het miniscule pesterijtje aan Fred (die hem zelf ook wel raken kan) te veroordeleen... dat vind ik zwak. Dit is duidelijk een afleidingsmanoeuvre.
Ik had de match tegen jou net zo goed dik kunnen verliezen. Maar ik was niet te laf om te spelen.
Maar uiteraard hoop ik dat Hanco SPEELT! Dat heb ik 100.000 keer liever dan dat hij zich ontpopt tot Lasterlijke Lafaard.

Spelen of niet spelen, dat is de kwestie!

Ok Kosmos, er zit wel wat in, no hard feelings. Wie is Fred?

Over je laatste opmerking:
Krijg ik nog een keer revanche?

Guest

Post by Guest » Fri Feb 27, 2004 08:21

Bert Zwart wrote: Ok Kosmos, er zit wel wat in, no hard feelings. Wie is Fred?
Sorry, Bert, je geeft met bovenstaande vraag aan dat je toch echt niet goed leest. Kijk maar een paar paginaatjes terug. Lezen.

Bert Zwart

Post by Bert Zwart » Fri Feb 27, 2004 09:34

Guest wrote:
Bert Zwart wrote: Ok Kosmos, er zit wel wat in, no hard feelings. Wie is Fred?
Sorry, Bert, je geeft met bovenstaande vraag aan dat je toch echt niet goed leest. Kijk maar een paar paginaatjes terug. Lezen.
Sorry Guest, ik heb wel een fotografisch geheugen, maar geen olifantengeheugen.

Dominique

Post by Dominique » Fri Feb 27, 2004 09:36

Guest wrote:En 500E is niet het einde van de wereld.
Voor de een wel, voor de ander niet...... [img]images/smilies/icon_idea.gif[/img]

Overigens een werkelijk goede discussie gisteravond zie ik wel. Waar jullie de tijd vandaan halen is me een raadsel.

Mijn felicitaties aan met name Niek K. maar natuurlijk ook aan alle andere finalisten.
Toby, jammer!

Eric Sanders

Post by Eric Sanders » Fri Feb 27, 2004 09:56

Bert Zwart wrote:
Guest wrote: Hoofdzaken. Bijzaken. Lezen. Nadenken. Het hoort er allemaal bij, Bert.
Anonimiteit en arrogantie is walgelijk, tenzij het misplaatst is. Dan is het lachwekkend.
Het is inderdaad bijna grappig dat iemand die vaak zo stupide uit de hoek komt de misschien wel op een na weldenkendste forumdeelnemer de les wil lezen.

Moej hore wie ut zegd.
Guest rulezzz NOT! Guest sux.

Sorry, ik liet me even gaan.
Why does it happen? Because it happens. - Neil Peart

Post Reply