Allesbehalve dammen
-
Beste Tjalling Hier de beschrijving van bol.com, overigens denk ik dat dit boek al op je nachtkastje ligt???
De titel Eindstrijd is ontleend aan islamitische beschouwingen over de strategie die in de strijd tegen het liberale Westen gebruikt moet worden. Islamitische denkers als Sayyid Qutb, Hasan al-Banna en hun navolgers zijn van oordeel dat de eerste ronde (al-ğawla al-ūlā) in dit conflict in 1683 is geëindigd bij het ontzet van Wenen. De islam heeft daarmee de eerste slag verloren.
In de tweede ronde wordt de strijd van de kant van de islam niet langer door een staat geleverd, maar door particulieren en hun organisaties, zoals de NGO Al-Qaida. In deze fase staat de islam er goed voor. Europa is ideologisch verzwakt, het is nu of nooit. Immers, steeds meer moslims zetten vraagtekens bij de religieuze en maatschappelijke dwingelandij van ayatollahs en moefti's. Godsdienstvrijheid en vrijheid van meningsuiting ondermijnen de grip van het traditionele islamitische establishment op de gelovigen. Wanneer het proces van collectieve uittredingen eenmaal op gang komt, is er voor hen geen houden meer aan. Daarom proberen zij de bron van vrije gedachten, het Westen, onder controle te krijgen.
De traditionele islam deelt de wereld in tweeën: het Huis van Oorlog en het Huis van de Islam. Dit is geenszins een excentrieke leerstelling die alleen door fundamentalisten wordt aangehangen. In Europa rust er inmiddels een taboe op het spreken over dergelijke onaangename feiten. Mede dankzij het intimideren en vermoorden van prominente islamcritici is het de fanatici al gelukt de westerse vrijheden te beperken.
Eindstrijd is een collectie van kritische beschouwingen over de in de islamitische wereld gangbare oppositie tegen het vrije Westen, geschreven door enkele van de meest vooraanstaande Amerikaanse en Europese deelnemers aan het islamdebat, van godfather Bernard Lewis tot columnist Paul Cliteur en van arabist Hans Jansen tot afvallige Ibn Warraq
zie ook http://hoeiboei.web-log.nl
De titel Eindstrijd is ontleend aan islamitische beschouwingen over de strategie die in de strijd tegen het liberale Westen gebruikt moet worden. Islamitische denkers als Sayyid Qutb, Hasan al-Banna en hun navolgers zijn van oordeel dat de eerste ronde (al-ğawla al-ūlā) in dit conflict in 1683 is geëindigd bij het ontzet van Wenen. De islam heeft daarmee de eerste slag verloren.
In de tweede ronde wordt de strijd van de kant van de islam niet langer door een staat geleverd, maar door particulieren en hun organisaties, zoals de NGO Al-Qaida. In deze fase staat de islam er goed voor. Europa is ideologisch verzwakt, het is nu of nooit. Immers, steeds meer moslims zetten vraagtekens bij de religieuze en maatschappelijke dwingelandij van ayatollahs en moefti's. Godsdienstvrijheid en vrijheid van meningsuiting ondermijnen de grip van het traditionele islamitische establishment op de gelovigen. Wanneer het proces van collectieve uittredingen eenmaal op gang komt, is er voor hen geen houden meer aan. Daarom proberen zij de bron van vrije gedachten, het Westen, onder controle te krijgen.
De traditionele islam deelt de wereld in tweeën: het Huis van Oorlog en het Huis van de Islam. Dit is geenszins een excentrieke leerstelling die alleen door fundamentalisten wordt aangehangen. In Europa rust er inmiddels een taboe op het spreken over dergelijke onaangename feiten. Mede dankzij het intimideren en vermoorden van prominente islamcritici is het de fanatici al gelukt de westerse vrijheden te beperken.
Eindstrijd is een collectie van kritische beschouwingen over de in de islamitische wereld gangbare oppositie tegen het vrije Westen, geschreven door enkele van de meest vooraanstaande Amerikaanse en Europese deelnemers aan het islamdebat, van godfather Bernard Lewis tot columnist Paul Cliteur en van arabist Hans Jansen tot afvallige Ibn Warraq
Dankje voor de beschrijving van de inhoud van het boek, Peter. Ik kende alleen de inhoud van het artikel van Hans Jansen en heb een recensie van het boek gelezen, maar zelf heb ik het boek (nog) niet.PeterDeDammer wrote:Beste Tjalling Hier de beschrijving van bol.com, overigens denk ik dat dit boek al op je nachtkastje ligt???
De islam verdeelt de wereld inderdaad in moslimgebied en niet-moslimgebied. Niet-moslimgebied behoort standaard bij het Huis van Oorlog, hetgeen maar weer eens bewijst hoe agressief en intolerant de politieke islam is.
Overigens hoort elke politicus dit te weten, een standaardfilm als What the West needs to know about islam vermeldt het oorlogszuchtige concept al.
Overigens is de islam niet aan haar tweede ronde bezig, maar aan zijn derde ronde. Een eeuw na de dood van Mohammed -vrede zij met hem!- waren de moren al tot Frankrijk doorgedrongen. De heldhaftige Charles Martel moest hem eruit knikkeren. Het duurde nog acht eeuwen voordat de moslims uit Spanje waren verdreven, de Reconquista, de langste oorlog ooit!
Hte CDA zal weigeren dit boek te lezen, want kennis nemen van de inhoud kan wel eens moslims ontrieven en dat is het ergste wat er kan gebeuren uiteraard! Zoiets kan heel ongunstig uitpakken voor de handel!
Wordt de Stealthjihad ook besproken met infiltratie van westerse organisaties door aanhangers van de MB, intimidatie, aparte status voor moslims eisen gecombineerd met de Geografische Bom (hoge voortplantingsgraad) als belangrijkste wapens om de westerse cultuur van binneuit te vernietigen? Maar het allerbelangrijkste wapen is de steun van het linkse multiculticircus, net zo intolerant als hun islamistische bondgenoten.
Heaven is no location, but a state of mind
- Hanco Elenbaas
Belangrijkste steunpilaren voor de islam zijn het Vaticaan en "The City", "The Crown Temple", die via Knights of Malta, Vrijmetselaarsloges en Bilderbergconferenties aan de touwtjes trekken bij de top van de beroepspolitici:Kosmos wrote:Dankje voor de beschrijving van de inhoud van het boek, Peter. Ik kende alleen de inhoud van het artikel van Hans Jansen en heb een recensie van het boek gelezen, maar zelf heb ik het boek (nog) niet.PeterDeDammer wrote:Beste Tjalling Hier de beschrijving van bol.com, overigens denk ik dat dit boek al op je nachtkastje ligt???
De islam verdeelt de wereld inderdaad in moslimgebied en niet-moslimgebied. Niet-moslimgebied behoort standaard bij het Huis van Oorlog, hetgeen maar weer eens bewijst hoe agressief en intolerant de politieke islam is.
Overigens hoort elke politicus dit te weten, een standaardfilm als What the West needs to know about islam vermeldt het oorlogszuchtige concept al.
Overigens is de islam niet aan haar tweede ronde bezig, maar aan zijn derde ronde. Een eeuw na de dood van Mohammed -vrede zij met hem!- waren de moren al tot Frankrijk doorgedrongen. De heldhaftige Charles Martel moest hem eruit knikkeren. Het duurde nog acht eeuwen voordat de moslims uit Spanje waren verdreven, de Reconquista, de langste oorlog ooit!
Hte CDA zal weigeren dit boek te lezen, want kennis nemen van de inhoud kan wel eens moslims ontrieven en dat is het ergste wat er kan gebeuren uiteraard! Zoiets kan heel ongunstig uitpakken voor de handel!
Wordt de Stealthjihad ook besproken met infiltratie van westerse organisaties door aanhangers van de MB, intimidatie, aparte status voor moslims eisen gecombineerd met de Geografische Bom (hoge voortplantingsgraad) als belangrijkste wapens om de westerse cultuur van binneuit te vernietigen? Maar het allerbelangrijkste wapen is de steun van het linkse multiculticircus, net zo intolerant als hun islamistische bondgenoten.
Alberto Rivera & Jack Chick - The Prophet
http://www.scribd.com/doc/6017945/The-Prophet
The Hidden Empire of "The City"; The Ring of Power
<object width="425" height="344"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/ubaNpLb861c&hl ... ram><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/ubaNpLb861c&hl=en&fs=1" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>
-
- Hanco Elenbaas
-
Misschien kun je een brief sturen aan arabist Hans Jansen.Jaap van Galen wrote:Mijn excuses.Hanco Elenbaas wrote:Dat is een quote van Tjalling, Jaap. [img]images/smilies/icon_biggrin.gif[/img]
Ik heb de quote verwijderd.
Geachte meneer Jansen,
Ondanks dat u gestudeerd heeft op de islam geloof ik niks van de bewering dat de politieke islam de wereld verdeelt in een Huis van Vrede en een Huis van Oorlog. Ook alle andere geleerden die dit beweren kletsen uit hun nek.
Waarom is uw wereldbeeld toch zo negatief? Wij van de PVDA ontkennen gewoon alle negatieve zaken en doen net alsof het een klein groepje dwazen is die wel eens wat naar doet. Dat is veel beter. Rust in de tent. Kool en geit sparen. Als mensen niet meedoen aan onze kinderlijke spelletjes noemen we dat discriminatie. Lekker makkelijk, niet belast met enige kennis van zaken, drijven we die nare dissidenten lekker in een hoek.
Proost!
Groetjes Jaap
Heaven is no location, but a state of mind
-
- Hanco Elenbaas
PeterDeDammer wrote:Hanco
Ik begrijp nu nog meer, nu ik de kieslijsten zie, waarom je zo afgeeft op de PVV. Je staat zelf bij dat groepje van de Wiersma's. Nou veel succes donderdag met de verkiezingen maar mijn stem gaat toch echt naar de PVV.
Groetjes
De PVV is nooit mijn partij geweest, Peter, en zal het ook nooit worden. De EKP heeft niks met de PVV te maken en hoeft zich ook niet speciaal op de PVV te richten om zich te profileren.
De verwachting is dat hooguit 40% donderdag gaat stemmen, wat de kans misschien vergroot dat ook de EKP een zetel haalt. Dat zou erg leuk zijn voor Harm en Joeri Wiersma, maar vooral voor degenen die hopen dat er meer aandacht komt voor allerlei wanbeleid waar de Wiersma's zich terecht boos over maken.
- Hanco Elenbaas
<object width="425" height="344"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/-SnfsQVOOU8&hl ... ram><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/-SnfsQVOOU8&hl=nl&fs=1" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>
-
En wat is jouw reactie op dit EKP=plagiaat-verhaal?Hanco Elenbaas wrote:PeterDeDammer wrote:Hanco
Ik begrijp nu nog meer, nu ik de kieslijsten zie... je staat zelf bij dat groepje van de Wiersma's. Nou veel succes donderdag met de verkiezingen.
De verwachting is dat hooguit 40% donderdag gaat stemmen, wat de kans misschien vergroot dat ook de EKP een zetel haalt. Dat zou erg leuk zijn voor Harm en Joeri Wiersma, maar vooral voor degenen die hopen dat er meer aandacht komt voor allerlei wanbeleid waar de Wiersma's zich terecht boos over maken.
Inleiding van het verhaal:
"De nieuwe Europese Klokkenluiders Partij, nummer 12 bij de Europese verkiezingen, heeft haar verkiezingsprogramma vrijwel letterlijk gekopiëerd van de partij Nederland Transparant."
...
"De tien hoofdpijlers van de EKP zijn inderdaad op enkele alternatieve formuleringen na hetzelfde als het verkiezingsprogramma van NT.
Punt vijf ...... wordt door die vrijwel integrale overname een kromme zin"
...
"Alexander Brom,in 2006 lijsttrekker voor Nederland Transparant, verwijt zijn concurrent politiek opportunisme. Niet voor het eerst, zegt hij: 'Bij de vorige EU-verkiezingen haalde Europa Transparant 7,3 procent van de stemmen, veel meer dan de LPF. Bij de gemeenteraadsverkiezingen in 2006 wilde Wiersma dan ook onder de namen Leeuwarden Transparant én LPF Leeuwarden meedoen."
http://www.elsevier.nl/web/10235272/Nie ... gramma.htm
- Hanco Elenbaas
Dus het was de afgrijselijke schrijfstijl van Alexander Brom, waarover Eric van D. en Jan Pieter D. zich zo boos maakten?! [img]images/smilies/icon_biggrin.gif[/img]
“The modern banking system manufactures money out of nothing... If you want to be slaves of the bankers, and pay the costs of your own slavery, then let the banks create money.”
- Lord Josiah Stamp, former Director of the Bank of England
- Lord Josiah Stamp, former Director of the Bank of England
-
Wie weet. Maar dat was mijn vraag niet. [img]images/smilies/icon_biggrin.gif[/img]Hanco Elenbaas wrote:Dus het was de afgrijselijke schrijfstijl van Alexander Brom, waarover Eric van D. en Jan Pieter D. zich zo boos maakten?! [img]images/smilies/icon_biggrin.gif[/img]
Last edited by Jaap van Galen on Wed Jun 03, 2009 02:45, edited 2 times in total.
-
Dat verbaast me ook heel erg. Temeer daar ik de vorige keer op Europa Transparant heb gestemd.Hanco Elenbaas wrote:Dus het was de afgrijselijke schrijfstijl van Alexander Brom, waarover Eric van D. en Jan Pieter D. zich zo boos maakten?! [img]images/smilies/icon_biggrin.gif[/img]
Kennelijk heb ik me alleen laten leiden door de persoon Paul van Buitenen en heb ik niet naar de programmapunten gekeken. Zo gaat dat tegenwoordig.
- Hanco Elenbaas
Ik kan er weinig zinnigs over zeggen, Jaap. Of het waar is wat die Alexander Brom allemaal beweert, zou je aan Joeri Wiersma moeten vragen. Morgen zijn de Wiersma's vanaf 13:15 op Het Plein in Den Haag, waar Harm simultaan geeft tegen de geïnteresseerde lijsttrekkers van de andere partijen. Waarschijnlijk kun je daar horen hoe het zit.Jaap van Galen wrote:Wie weet. Maar dat was mijn vraag niet.Hanco Elenbaas wrote:Dus het was de afgrijselijke schrijfstijl van Alexander Brom, waarover Eric van D. en Jan Pieter D. zich zo boos maakten?!