Videomaker

Post Reply
User avatar
Hanco Elenbaas
Posts: 18872
Joined: Tue Apr 22, 2003 14:49

Post by Hanco Elenbaas » Fri May 22, 2009 15:34

Kosmos wrote:
Hanco Elenbaas wrote:
Kosmos wrote:Ik gebruik naast een Recorder om het filmpje op te nemen, ook een programmaatje dat standaard op je pc zit, waarmee je video's kan maken en muziek en foto's kunt toevoegen.
Hoe heet dat programmaatje? Sietse Nagel heeft gelijk, ook het damspel krijgt iets extra's dankzij muziek.
Het programma heet Windows Movie Maker en het zit standaard in je Windows-pakket.
Dank je! Je moet wél oppassen welke muziek je erbij kiest. Bij YouTube zijn ze heel bang voor procedures rond auteursrechten. Als je 5 of 6 waarschuwingen hebt gekregen wegens schending van de auteursrechten wordt je kanaal gesloten en moet je al je filmpjes opnieuw uploaden. Bijvoorbeeld de maatschappij van Neil Young is zeer op de penning, net als die van wijlen Elvis Presley en die van David Icke (!). Vooral de laatste is erg in mijn achting gedaald, want je zou toch zeggen dat het heel krom is dat je in zijn geval je verhaal alleen wilt laten verspreiden als je er zelf aan verdient.

User avatar
Kosmos
Posts: 7564
Joined: Mon Sep 29, 2003 15:21
Real name: Tj. Goedemoed
Location: Ktar
Contact:

Post by Kosmos » Fri May 22, 2009 16:51

Hanco Elenbaas wrote:
Kosmos wrote:
Hanco Elenbaas wrote: Hoe heet dat programmaatje? Sietse Nagel heeft gelijk, ook het damspel krijgt iets extra's dankzij muziek.
Het programma heet Windows Movie Maker en het zit standaard in je Windows-pakket.
Dank je! Je moet wél oppassen welke muziek je erbij kiest. Bij YouTube zijn ze heel bang voor procedures rond auteursrechten. Als je 5 of 6 waarschuwingen hebt gekregen wegens schending van de auteursrechten wordt je kanaal gesloten en moet je al je filmpjes opnieuw uploaden. Bijvoorbeeld de maatschappij van Neil Young is zeer op de penning, net als die van wijlen Elvis Presley en die van David Icke (!). Vooral de laatste is erg in mijn achting gedaald, want je zou toch zeggen dat het heel krom is dat je in zijn geval je verhaal alleen wilt laten verspreiden als je er zelf aan verdient.
Als het om mannetjes als David Icke gaat geldt het gezegde van het gezonde boerenverstand: Zoals de waard is, vetrouwt hij zijn gasten.
Ik zag een van de makers van The Secret heel boos worden omdat een of ander materialistisch wijf uit Nederland (rondrijden in je chevrolet cabriolet en dan verzuchten dat de mensen zo materialistisch zijn...) het concept had 'gestolen' en het geheim in Nederland had verspreid, haha. Volgens zijn eigen theorie heeft-ie dit zelf gewild! En dan boos worden haha. En dat zogenaamde geheim, waar ze zich aan verrijken, is gewoon een natuurwet en is dus van iedereen.
De muziek van Within Temptation is weggehaald bij de clip van Ton Sijbrands, heel frustrerend, want er staan tientallen filmpjes van Within Temptation op youtube. Op zo'n manier gaat de lol er wel af. Ik heb de claim van Youtube dat het om beschermd materiaal gaat aangevochten. Ben benieuwd...
Als je me een muziekje van Bach ofzo stuurt wil ik wel eens kijken of ik dat eronder kan zetten. Het is wel de Meester tenslotte.
Op deze link kunnen jullie toch stiekem even naar het clipje MET muziek luisteren gnegne.

http://www.youtube.com/watch?v=dSl26vMsP9w
Heaven is no location, but a state of mind

User avatar
Hanco Elenbaas
Posts: 18872
Joined: Tue Apr 22, 2003 14:49

Post by Hanco Elenbaas » Fri May 22, 2009 17:31

Kosmos wrote:
Hanco Elenbaas wrote:
Kosmos wrote: Het programma heet Windows Movie Maker en het zit standaard in je Windows-pakket.
Dank je! Je moet wél oppassen welke muziek je erbij kiest. Bij YouTube zijn ze heel bang voor procedures rond auteursrechten. Als je 5 of 6 waarschuwingen hebt gekregen wegens schending van de auteursrechten wordt je kanaal gesloten en moet je al je filmpjes opnieuw uploaden. Bijvoorbeeld de maatschappij van Neil Young is zeer op de penning, net als die van wijlen Elvis Presley en die van David Icke (!). Vooral de laatste is erg in mijn achting gedaald, want je zou toch zeggen dat het heel krom is dat je in zijn geval je verhaal alleen wilt laten verspreiden als je er zelf aan verdient.
Als het om mannetjes als David Icke gaat geldt het gezegde van het gezonde boerenverstand: Zoals de waard is, vetrouwt hij zijn gasten.
Ik zag een van de makers van The Secret heel boos worden omdat een of ander materialistisch wijf uit Nederland (rondrijden in je chevrolet cabriolet en dan verzuchten dat de mensen zo materialistisch zijn...) het concept had 'gestolen' en het geheim in Nederland had verspreid, haha. Volgens zijn eigen theorie heeft-ie dit zelf gewild! En dan boos worden haha. En dat zogenaamde geheim, waar ze zich aan verrijken, is gewoon een natuurwet en is dus van iedereen.
De muziek van Within Temptation is weggehaald bij de clip van Ton Sijbrands, heel frustrerend, want er staan tientallen filmpjes van Within Temptation op youtube. Op zo'n manier gaat de lol er wel af. Ik heb de claim van Youtube dat het om beschermd materiaal gaat aangevochten. Ben benieuwd...
Als je me een muziekje van Bach ofzo stuurt wil ik wel eens kijken of ik dat eronder kan zetten. Het is wel de Meester tenslotte.
Op deze link kunnen jullie toch stiekem even naar het clipje MET muziek luisteren gnegne.

http://www.youtube.com/watch?v=dSl26vMsP9w
Als dat 'Zoals de waard is, vertrouwt hij zijn gasten' regel zou zijn, zouden dammende mohamedanen straks ook wat te lachen hebben.

Eustace Mullins, Antony Sutton, Stewart Swerdlow en Webster Tarpley, van wie Icke veel gepikt heeft, zijn gelukkig niet zo hebberig als Icke.
Dat The Secret volksverlakkerij was kon je al zien aan de veel te hoge prijzen die ervoor neergelegd moesten worden.

Ik heb hier wel wat J.S. Bach, maar wat zoek je precies? Is het niet veel makkelijker om de muziek die jij het liefst plaatst bij een Sijbrands-clip van YouTube te plukken?

User avatar
Kosmos
Posts: 7564
Joined: Mon Sep 29, 2003 15:21
Real name: Tj. Goedemoed
Location: Ktar
Contact:

Post by Kosmos » Fri May 22, 2009 17:39

Hanco Elenbaas wrote:
Kosmos wrote:
Hanco Elenbaas wrote: Dank je! Je moet wél oppassen welke muziek je erbij kiest. Bij YouTube zijn ze heel bang voor procedures rond auteursrechten. Als je 5 of 6 waarschuwingen hebt gekregen wegens schending van de auteursrechten wordt je kanaal gesloten en moet je al je filmpjes opnieuw uploaden. Bijvoorbeeld de maatschappij van Neil Young is zeer op de penning, net als die van wijlen Elvis Presley en die van David Icke (!). Vooral de laatste is erg in mijn achting gedaald, want je zou toch zeggen dat het heel krom is dat je in zijn geval je verhaal alleen wilt laten verspreiden als je er zelf aan verdient.
Als het om mannetjes als David Icke gaat geldt het gezegde van het gezonde boerenverstand: Zoals de waard is, vetrouwt hij zijn gasten.
Ik zag een van de makers van The Secret heel boos worden omdat een of ander materialistisch wijf uit Nederland (rondrijden in je chevrolet cabriolet en dan verzuchten dat de mensen zo materialistisch zijn...) het concept had 'gestolen' en het geheim in Nederland had verspreid, haha. Volgens zijn eigen theorie heeft-ie dit zelf gewild! En dan boos worden haha. En dat zogenaamde geheim, waar ze zich aan verrijken, is gewoon een natuurwet en is dus van iedereen.
De muziek van Within Temptation is weggehaald bij de clip van Ton Sijbrands, heel frustrerend, want er staan tientallen filmpjes van Within Temptation op youtube. Op zo'n manier gaat de lol er wel af. Ik heb de claim van Youtube dat het om beschermd materiaal gaat aangevochten. Ben benieuwd...
Als je me een muziekje van Bach ofzo stuurt wil ik wel eens kijken of ik dat eronder kan zetten. Het is wel de Meester tenslotte.
Op deze link kunnen jullie toch stiekem even naar het clipje MET muziek luisteren gnegne.

http://www.youtube.com/watch?v=dSl26vMsP9w
Als dat 'Zoals de waard is, vertrouwt hij zijn gasten' regel zou zijn, zouden dammende mohamedanen straks ook wat te lachen hebben.

Eustace Mullins, Antony Sutton, Stewart Swerdlow en Webster Tarpley, van wie Icke veel gepikt heeft, zijn gelukkig niet zo hebberig als Icke.
Dat The Secret volksverlakkerij was kon je al zien aan de veel te hoge prijzen die ervoor neergelegd moesten worden.

Ik heb hier wel wat J.S. Bach, maar wat zoek je precies? Is het niet veel makkelijker om de muziek die jij het liefst plaatst bij een Sijbrands-clip van YouTube te plukken?
Haha, in dat geval zou het niet zozeer lachen zijn, maar een pijnlijke confrontatie... Ik verdien echter niks aan de zaak en dat is nogal een verschil.
Mohhermedanen is trouwens een term die moslims noit voor zichzelf zullen gebruiken, omdat zij zogenaamd niet Mohammed, maar de koran volgen, al weet iedereen die het op een rijtje heeft, dat dit hetzelfde is! Waarom denk je dat de verzen niet op volgorde van 'openbaring', maar op volgorde van lengte staan? Moslims noemen zichzelf daarom moslims en geen mohammedanen, een westerse term.
Hoge prijzen vragen is meestal een teken van onbetrouwbaarheid.
Icke lijkt me iemand die veel ideeen van anderen klakkeloos overneemt.
Ik wacht even af of het muziekje toch mag blijven staan. Het probleem met Youtube-muziek is dat het soms begint te haperen door overbelasting van mijn geheugenruimte. Daarom ben ik overgestapt naar mp-3tjes op mijn pc. Met Movie Maker kun je de mp3 bij de clip voegen, een fraaie optie van het program.
Welke Bach ik moet hebben weet ik niet. Ik heb weinig verstand van klassieke muziek. Misschien kan jij een keus maken die Ton zal bevallen.
Heaven is no location, but a state of mind

User avatar
Hanco Elenbaas
Posts: 18872
Joined: Tue Apr 22, 2003 14:49

Post by Hanco Elenbaas » Fri May 22, 2009 18:26

Kosmos wrote:
Hanco Elenbaas wrote:
Kosmos wrote: Als het om mannetjes als David Icke gaat geldt het gezegde van het gezonde boerenverstand: Zoals de waard is, vetrouwt hij zijn gasten.
Ik zag een van de makers van The Secret heel boos worden omdat een of ander materialistisch wijf uit Nederland (rondrijden in je chevrolet cabriolet en dan verzuchten dat de mensen zo materialistisch zijn...) het concept had 'gestolen' en het geheim in Nederland had verspreid, haha. Volgens zijn eigen theorie heeft-ie dit zelf gewild! En dan boos worden haha. En dat zogenaamde geheim, waar ze zich aan verrijken, is gewoon een natuurwet en is dus van iedereen.
De muziek van Within Temptation is weggehaald bij de clip van Ton Sijbrands, heel frustrerend, want er staan tientallen filmpjes van Within Temptation op youtube. Op zo'n manier gaat de lol er wel af. Ik heb de claim van Youtube dat het om beschermd materiaal gaat aangevochten. Ben benieuwd...
Als je me een muziekje van Bach ofzo stuurt wil ik wel eens kijken of ik dat eronder kan zetten. Het is wel de Meester tenslotte.
Op deze link kunnen jullie toch stiekem even naar het clipje MET muziek luisteren gnegne.

http://www.youtube.com/watch?v=dSl26vMsP9w
Als dat 'Zoals de waard is, vertrouwt hij zijn gasten' regel zou zijn, zouden dammende mohamedanen straks ook wat te lachen hebben.

Eustace Mullins, Antony Sutton, Stewart Swerdlow en Webster Tarpley, van wie Icke veel gepikt heeft, zijn gelukkig niet zo hebberig als Icke.
Dat The Secret volksverlakkerij was kon je al zien aan de veel te hoge prijzen die ervoor neergelegd moesten worden.

Ik heb hier wel wat J.S. Bach, maar wat zoek je precies? Is het niet veel makkelijker om de muziek die jij het liefst plaatst bij een Sijbrands-clip van YouTube te plukken?
Haha, in dat geval zou het niet zozeer lachen zijn, maar een pijnlijke confrontatie... Ik verdien echter niks aan de zaak en dat is nogal een verschil.
Mohhermedanen is trouwens een term die moslims noit voor zichzelf zullen gebruiken, omdat zij zogenaamd niet Mohammed, maar de koran volgen, al weet iedereen die het op een rijtje heeft, dat dit hetzelfde is! Waarom denk je dat de verzen niet op volgorde van 'openbaring', maar op volgorde van lengte staan? Moslims noemen zichzelf daarom moslims en geen mohammedanen, een westerse term.
Hoge prijzen vragen is meestal een teken van onbetrouwbaarheid.
Icke lijkt me iemand die veel ideeen van anderen klakkeloos overneemt.
Ik wacht even af of het muziekje toch mag blijven staan. Het probleem met Youtube-muziek is dat het soms begint te haperen door overbelasting van mijn geheugenruimte. Daarom ben ik overgestapt naar mp-3tjes op mijn pc. Met Movie Maker kun je de mp3 bij de clip voegen, een fraaie optie van het program.
Welke Bach ik moet hebben weet ik niet. Ik heb weinig verstand van klassieke muziek. Misschien kan jij een keus maken die Ton zal bevallen.
Wat zong Ton ook alweer in de trein naar Zwartsluis tijdens het WK 2003? Hij heeft het wel eens verteld in een interview, maar ik kan het niet meer terugvinden. Iets uit de Mattheus Passion. Misschien weet Jeroen Kos het nog of Egbert van Hattem?

Frans Groot uit Amsterdam-West heeft een LP uit 1973 van The Jaap Dekker Boogie Set met Ton Sijbrands op gitaar.

User avatar
Candamir
Posts: 234
Joined: Sun May 21, 2006 15:50

Post by Candamir » Fri May 22, 2009 19:42

Als klassiek kenner (ben ik eigenlijk de enige dammer met een conservatorium achtergrond?) zou ik uit de Mattheus Passion 'Erbarme Dich' kiezen. Perfecte muziek bij een perfecte speler.
Een hele mooie versie op YouTube is deze:
http://www.youtube.com/watch?v=g1z8tqOw ... re=related
Ik golf, dus ik leef

User avatar
Kosmos
Posts: 7564
Joined: Mon Sep 29, 2003 15:21
Real name: Tj. Goedemoed
Location: Ktar
Contact:

Post by Kosmos » Fri May 22, 2009 20:53

http://www.youtube.com/watch?v=pXJTXFXbLqQ

Weer een filmpje gemaakt (niks beters te doen soms?) en weer is de muziek uitgeschakeld door Youtube.

Grmbl!
Heaven is no location, but a state of mind

User avatar
Hanco Elenbaas
Posts: 18872
Joined: Tue Apr 22, 2003 14:49

Post by Hanco Elenbaas » Fri May 22, 2009 21:04

Candamir wrote:Als klassiek kenner (ben ik eigenlijk de enige dammer met een conservatorium achtergrond?) zou ik uit de Mattheus Passion 'Erbarme Dich' kiezen. Perfecte muziek bij een perfecte speler.
Een hele mooie versie op YouTube is deze:
http://www.youtube.com/watch?v=g1z8tqOw ... re=related
Jos Cornelisse, eind jaren '70, begin '80 lid van VAD, speelde viool in het Concertgebouworkest.

Degene die jouw versie van Bach's 'Erbarme Dich' plaatste, zocht eigenlijk naar de mooiere uitvoering die Andrej Tarkovsky gebruikt heeft voor de openingsscène van zijn laatste film Offret/The Sacrifice uit 1986. Ik zal Tarkovsky's 'Erbarme Dich' in de loop van de avond wel op YouTube plaatsen. Ton Sijbrands zong, als ik het goed heb, inderdaad uit volle borst 'Erbarme Dich', onderweg van Amersfoort naar Zwartsluis, in de eerste klas NS.

User avatar
Hanco Elenbaas
Posts: 18872
Joined: Tue Apr 22, 2003 14:49

Post by Hanco Elenbaas » Fri May 22, 2009 21:10

Kosmos wrote:http://www.youtube.com/watch?v=pXJTXFXbLqQ

Weer een filmpje gemaakt (niks beters te doen soms?) en weer is de muziek uitgeschakeld door Youtube.

Grmbl!


Weet je zeker dat YouTube dat opzettelijk gedaan heeft? Soms gaat bij het uploaden iets mis. Als ze de muziek expres uitschakelen, laten ze het je altijd weten. Als ze je niks geschreven hebben, kun je het beste het filmpje deleten en opnieuw uploaden.

User avatar
Kosmos
Posts: 7564
Joined: Mon Sep 29, 2003 15:21
Real name: Tj. Goedemoed
Location: Ktar
Contact:

Post by Kosmos » Fri May 22, 2009 21:16

Kennelijk heb ik de aanklacht gewonnen tegen Youtube, want de muziek van Within Temptation zit er weer fijn bij.
Wel mooi trouwens dat Ton en public zo'n lied durft te zingen.
Heaven is no location, but a state of mind

User avatar
Kosmos
Posts: 7564
Joined: Mon Sep 29, 2003 15:21
Real name: Tj. Goedemoed
Location: Ktar
Contact:

Post by Kosmos » Fri May 22, 2009 21:18

Hanco Elenbaas wrote:
Kosmos wrote:http://www.youtube.com/watch?v=pXJTXFXbLqQ

Weer een filmpje gemaakt (niks beters te doen soms?) en weer is de muziek uitgeschakeld door Youtube.

Grmbl!


Weet je zeker dat YouTube dat opzettelijk gedaan heeft? Soms gaat bij het uploaden iets mis. Als ze de muziek expres uitschakelen, laten ze het je altijd weten. Als ze je niks geschreven hebben, kun je het beste het filmpje deleten en opnieuw uploaden.
Ja, ik kreeg bericht en heb meteen het klachtenformulier ingevuld!
Misschien win ik de zaak wel weer.
Heaven is no location, but a state of mind

User avatar
Hanco Elenbaas
Posts: 18872
Joined: Tue Apr 22, 2003 14:49

Post by Hanco Elenbaas » Fri May 22, 2009 21:52

Kosmos wrote:
Hanco Elenbaas wrote:
Kosmos wrote:http://www.youtube.com/watch?v=pXJTXFXbLqQ

Weer een filmpje gemaakt (niks beters te doen soms?) en weer is de muziek uitgeschakeld door Youtube.

Grmbl!


Weet je zeker dat YouTube dat opzettelijk gedaan heeft? Soms gaat bij het uploaden iets mis. Als ze de muziek expres uitschakelen, laten ze het je altijd weten. Als ze je niks geschreven hebben, kun je het beste het filmpje deleten en opnieuw uploaden.
Ja, ik kreeg bericht en heb meteen het klachtenformulier ingevuld!
Misschien win ik de zaak wel weer.
YouTube doet zoiets toch alleen als er een auteursrechtenclaim bij hen is binnengekomen? Alleen als je zelf eigenaar bent van (een deel van) de rechten, maak je kans een bezwaar te winnen. Of niet?

Hier is de Tarkovsky-versie van Erbarme dich:

<center> Erbarme dich, mein Gott, um meiner Zähren willen!
Wolfgang Gönnenwein & Julia Hamari

<object width="425" height="344"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/voYEmzpj68U&hl ... ram><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/voYEmzpj68U&hl=nl&fs=1" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>

Nagelslag
Posts: 198
Joined: Fri May 28, 2004 23:45
Location: Huizum

Post by Nagelslag » Fri May 22, 2009 22:12

VK 21 juni 2003:
..... Uitsluitend gespeeld om de openingsvoorbereiding van mijn tegenstander te saboteren: ik had mij in jaren niet meer van 1...18-22 bediend! Overwegingen van speltechnische aard speelden in deze fase van het toernooi nauwelijks nog een rol, gezien het feit dat ik mij in de trein tussen Weesp en Zwolle minder in Heusdens' partijen had verdiept dan in het 'Klavierauszug mit Text' van de Matthäus-Passion dat ik al sinds mijn lidmaatschap van het jongenskoor in mijn bezit heb en dat ik mijn leven lang ben blijven koesteren ......'

User avatar
Kosmos
Posts: 7564
Joined: Mon Sep 29, 2003 15:21
Real name: Tj. Goedemoed
Location: Ktar
Contact:

Youtube

Post by Kosmos » Fri May 22, 2009 22:59

Hanco Elenbaas wrote:
Kosmos wrote:
Hanco Elenbaas wrote:

Weet je zeker dat YouTube dat opzettelijk gedaan heeft? Soms gaat bij het uploaden iets mis. Als ze de muziek expres uitschakelen, laten ze het je altijd weten. Als ze je niks geschreven hebben, kun je het beste het filmpje deleten en opnieuw uploaden.
Ja, ik kreeg bericht en heb meteen het klachtenformulier ingevuld!
Misschien win ik de zaak wel weer.
YouTube doet zoiets toch alleen als er een auteursrechtenclaim bij hen is binnengekomen? Alleen als je zelf eigenaar bent van (een deel van) de rechten, maak je kans een bezwaar te winnen. Of niet?

Hier is de Tarkovsky-versie van Erbarme dich:

<center> Erbarme dich, mein Gott, um meiner Zähren willen!
Wolfgang Gönnenwein & Julia Hamari

<object width="425" height="344"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/voYEmzpj68U&hl ... ram><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/voYEmzpj68U&hl=nl&fs=1" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>
Dankje.
Mijn ervaring is dat Youtube bij het minste of geringste begin van een vermoeden dat een of andere geldwolf de rechten zou kunnen hebben van de gewraakte song, ze meteen de audio erafhalen en afwachten of je kunt aantonen dat er geen misbruik van andermans rechten in het geding is.
En: Hoeraa! Dire Straits mag toch na mijn protest! Ik had rechten moeten gaan studeren man, paar grote criminelen verdedigen, wordt je erop aangesproken dan noem je dat abject en infaam en je loopt lekker binnen! Wel weer jammer dat je rechtstreeks naar de hel gaat als je advocatenbestaan eindigt...

http://www.youtube.com/watch?v=pXJTXFXbLqQ

Tsjizjow - Domtsjev
Heaven is no location, but a state of mind

Rein Halbersma
Posts: 1721
Joined: Wed Apr 14, 2004 16:04
Contact:

Re: Youtube

Post by Rein Halbersma » Fri May 22, 2009 23:38

Kosmos wrote:
http://www.youtube.com/watch?v=pXJTXFXbLqQ

Tsjizjow - Domtsjev
Het zijn mooie filmpjes, maar kan de breedte-hoogte verhouding iets beter worden gezet zodat een veld precies vierkant is? Nu komt het net niet helemaal perfect over.

Post Reply