Videomaker

Post Reply
User avatar
Candamir
Posts: 234
Joined: Sun May 21, 2006 15:50

Post by Candamir » Sat May 16, 2009 16:17

Candamir schreef:

Als demo een eenvoudige (verre van compleet) live video demonstratie met damvids.

http://www.youtube.com/watch?v=CSJ-GB5wpCw&fmt=18
Kosmos schreef:

Zou die kat het nou wel allemaal snappen?
Die kat Tiger snapt er geen lor van. Onze papegaai Lorre des te meer.

http://www.youtube.com/watch?v=y8CYnmPWn3w&fmt=18
Attachments
demodamvideo2.PNG
demodamvideo2.PNG (42.44 KiB) Viewed 5524 times
Ik golf, dus ik leef

User avatar
Kosmos
Posts: 7564
Joined: Mon Sep 29, 2003 15:21
Real name: Tj. Goedemoed
Location: Ktar
Contact:

Post by Kosmos » Sat May 16, 2009 17:31

We zijn net op tijd met de filmbusiness begonnen, Peter. De checkerswereld heeft al diverse kekke filmpjes op youtube staan, neem deze over de Crocodile position:

http://www.youtube.com/watch?v=Q79X8ANm ... re=related

Kun jij niet met een krokodil in beeld?
Heaven is no location, but a state of mind

User avatar
Kosmos
Posts: 7564
Joined: Mon Sep 29, 2003 15:21
Real name: Tj. Goedemoed
Location: Ktar
Contact:

Post by Kosmos » Sat May 16, 2009 17:35

Candamir wrote:
Candamir schreef:

Als demo een eenvoudige (verre van compleet) live video demonstratie met damvids.

http://www.youtube.com/watch?v=CSJ-GB5wpCw&fmt=18
Kosmos schreef:

Zou die kat het nou wel allemaal snappen?
Die kat Tiger snapt er geen lor van. Onze papegaai Lorre des te meer.

http://www.youtube.com/watch?v=y8CYnmPWn3w&fmt=18
Leuk met die papegaai!
Wat een reusachtig groot bord ineens trouwens, ik ben gewend aan 6 bij 6.
Heaven is no location, but a state of mind

User avatar
Kosmos
Posts: 7564
Joined: Mon Sep 29, 2003 15:21
Real name: Tj. Goedemoed
Location: Ktar
Contact:

Extreme checkers

Post by Kosmos » Sat May 16, 2009 17:41

Moet je zien wat een stoere sport wij eigenlijk beoefenen.

http://www.youtube.com/watch?v=0hNIKMia ... re=related
Heaven is no location, but a state of mind

Zusje
Posts: 65
Joined: Sat Nov 01, 2003 23:50
Location: Hulten

Post by Zusje » Sat May 16, 2009 22:35

hahaha hoe kom je aan zo'n debiel filmpje hahahahah

User avatar
Kosmos
Posts: 7564
Joined: Mon Sep 29, 2003 15:21
Real name: Tj. Goedemoed
Location: Ktar
Contact:

Seaports

Post by Kosmos » Thu May 21, 2009 16:00

http://www.youtube.com/watch?v=FMpR1-9dE_0

Leuke uitzending over Seaports Masters.
Heaven is no location, but a state of mind

User avatar
Kosmos
Posts: 7564
Joined: Mon Sep 29, 2003 15:21
Real name: Tj. Goedemoed
Location: Ktar
Contact:

Tsjizjow

Post by Kosmos » Thu May 21, 2009 16:58

http://www.youtube.com/watch?v=p6_rI1Z_f9Y

Gisteren heb ik een filmpje gemaakt van Ermakov - Tsjizjow, een partij die poweraura Tsjizjow zelf als een van zijn besten heeft gekenschetst in een interview. Omdat Tsjizjow een vegetariër is, koos ik voor de fantastische pro-animal-rights-song Meat is murder van the Smiths.
Het nummer begint met het gillen van speenvarkens die geslacht zullen worden
Heiver whines could be human cries
Closer comes the screaming knife....

(heiver = jong vaken)

Helaas is het muziekje door Youtube uitgeschakeld, al is het gewoon te beluisteren op diverse andere youtube-clips, maar het is iets met rechten ofzo.
Daarom heb ik nu een andere muzikale begeleiding gekozen: Strange machines van The Gathering, waarin Anneke onder begeleiding van stoere gitaargeluiden zingt over een teletijdmachine zoals die van professor Barabas. Ze wil graag terugvliegen naar vroeger tijden, zodat ze kan zien of Jezus nou echt is opgestegen naar de hemel.....
Last edited by Kosmos on Thu May 21, 2009 22:28, edited 1 time in total.
Heaven is no location, but a state of mind

Nagelslag
Posts: 198
Joined: Fri May 28, 2004 23:45
Location: Huizum

Post by Nagelslag » Thu May 21, 2009 22:08

Muziek geeft zo'n spelfragment iets extra's, net als een actie van Johan Cruijff waar muziek achter is gezet. Ineens wordt het een soort ballet.
Die nieuwe kleuren spreken mij wel aan, Tjalling en/of Peter.
Rood/bruin was inderdaad een beetje zakdambordachtig.

User avatar
Kosmos
Posts: 7564
Joined: Mon Sep 29, 2003 15:21
Real name: Tj. Goedemoed
Location: Ktar
Contact:

Etheriscoop

Post by Kosmos » Thu May 21, 2009 22:18

Nagelslag wrote:Muziek geeft zo'n spelfragment iets extra's, net als een actie van Johan Cruijff waar muziek achter is gezet. Ineens wordt het een soort ballet.
Die nieuwe kleuren spreken mij wel aan, Tjalling en/of Peter.
Rood/bruin was inderdaad een beetje zakdambordachtig.
Peter Schuitema verdient alle credits voor de nieuwe, stemmige vormgeving. Ik vind het ook vooruitgang!
Wel jammer natuurlijk dat Meat is murder niet meer mag op Youtube vindt natuurlijk ook Nagel als vegetarier.
Ik vroeg vanmiddag iemand waarom de winkels nou weer dicht zijn en het bleek hemelvaartsdag... Toen snapte ik waarom de Kosmos me had laten kiezen voor de song van The Gathering. Anneke moet wel een etheriscoop meenemen trouwens in haar tijdmachine als je Jezus wil zien opstijgen naar de hemel...
Heaven is no location, but a state of mind

Piet Bouma
Posts: 3574
Joined: Sun Nov 02, 2003 13:05
Location: Harlingen

Re: Etheriscoop

Post by Piet Bouma » Thu May 21, 2009 22:50

Kosmos wrote:
Nagelslag wrote:Muziek geeft zo'n spelfragment iets extra's, net als een actie van Johan Cruijff waar muziek achter is gezet. Ineens wordt het een soort ballet.
Die nieuwe kleuren spreken mij wel aan, Tjalling en/of Peter.
Rood/bruin was inderdaad een beetje zakdambordachtig.
Peter Schuitema verdient alle credits voor de nieuwe, stemmige vormgeving. Ik vind het ook vooruitgang!
Wel jammer natuurlijk dat Meat is murder niet meer mag op Youtube vindt natuurlijk ook Nagel als vegetarier.
Ik vroeg vanmiddag iemand waarom de winkels nou weer dicht zijn en het bleek hemelvaartsdag... Toen snapte ik waarom de Kosmos me had laten kiezen voor de song van The Gathering. Anneke moet wel een etheriscoop meenemen trouwens in haar tijdmachine als je Jezus wil zien opstijgen naar de hemel...
Het ziet er inderdaad nu nog mooier uit.
Ik ben eigenlijk benieuwd of Peter ook aan een import van .pdn bestanden denkt. Nu heb je misschien de hele zettenreeks opnieuw moeten invoeren?
Op het topic Draughts, Computer, Internet wordt over een nieuwe standaard .pdn gesproken.
Een ideetje voor Wieger Wesselink is misschien een tag mee te nemen voor YouTube filmpjes?
Uitwisselbaarheid en comptabiliteit van allerlei programma's/features zou alles nog veel krachtiger maken!

Keep up the good work Tjalling.
Welke muziek ga je bij Piet Roozenburg kiezen?
Iets van Jim Reeves? "I hear the sound of Distant Drums, far away....."

En bij Pierre Ghestem: Edith Piaff?
Baba Sy verdient natuurlijk mooie Afrikaanse muziek....

Het zou een leuke serie zijn....
Last edited by Piet Bouma on Thu May 21, 2009 23:14, edited 1 time in total.

User avatar
Hanco Elenbaas
Posts: 18872
Joined: Tue Apr 22, 2003 14:49

Re: Etheriscoop

Post by Hanco Elenbaas » Thu May 21, 2009 22:53

Kosmos wrote:
Nagelslag wrote:Muziek geeft zo'n spelfragment iets extra's, net als een actie van Johan Cruijff waar muziek achter is gezet. Ineens wordt het een soort ballet.
Die nieuwe kleuren spreken mij wel aan, Tjalling en/of Peter.
Rood/bruin was inderdaad een beetje zakdambordachtig.
Peter Schuitema verdient alle credits voor de nieuwe, stemmige vormgeving. Ik vind het ook vooruitgang!
Wel jammer natuurlijk dat Meat is murder niet meer mag op Youtube vindt natuurlijk ook Nagel als vegetarier.
Ik vroeg vanmiddag iemand waarom de winkels nou weer dicht zijn en het bleek hemelvaartsdag... Toen snapte ik waarom de Kosmos me had laten kiezen voor de song van The Gathering. Anneke moet wel een etheriscoop meenemen trouwens in haar tijdmachine als je Jezus wil zien opstijgen naar de hemel...
Mooie muziek! Gebruik je eigenlijk alleen Peter's programma of ook nog iets anders om foto's en muziek in te passen?

Tsjizjov is al enkele jaren geen vegetariër meer. De agressieve Gantwarg is de vegetariër. Sjtsjogoljev vertelt met smaak hoe hij ooit nog wel iets had aan Gantwarg door tijdens toernooien zijn groenten te ruilen voor Gantwarg's vlees.

User avatar
Kosmos
Posts: 7564
Joined: Mon Sep 29, 2003 15:21
Real name: Tj. Goedemoed
Location: Ktar
Contact:

Re: Etheriscoop

Post by Kosmos » Fri May 22, 2009 00:50

Hanco Elenbaas wrote:
Kosmos wrote:
Nagelslag wrote:Muziek geeft zo'n spelfragment iets extra's, net als een actie van Johan Cruijff waar muziek achter is gezet. Ineens wordt het een soort ballet.
Die nieuwe kleuren spreken mij wel aan, Tjalling en/of Peter.
Rood/bruin was inderdaad een beetje zakdambordachtig.
Peter Schuitema verdient alle credits voor de nieuwe, stemmige vormgeving. Ik vind het ook vooruitgang!
Wel jammer natuurlijk dat Meat is murder niet meer mag op Youtube vindt natuurlijk ook Nagel als vegetarier.
Ik vroeg vanmiddag iemand waarom de winkels nou weer dicht zijn en het bleek hemelvaartsdag... Toen snapte ik waarom de Kosmos me had laten kiezen voor de song van The Gathering. Anneke moet wel een etheriscoop meenemen trouwens in haar tijdmachine als je Jezus wil zien opstijgen naar de hemel...
Mooie muziek! Gebruik je eigenlijk alleen Peter's programma of ook nog iets anders om foto's en muziek in te passen?

Tsjizjov is al enkele jaren geen vegetariër meer. De agressieve Gantwarg is de vegetariër. Sjtsjogoljev vertelt met smaak hoe hij ooit nog wel iets had aan Gantwarg door tijdens toernooien zijn groenten te ruilen voor Gantwarg's vlees.
Nu is het helemaal duidelijk waarom de Kosmos mij deze hemelvaartssong liet kiezen! (Hij deugt niet, die Goedemoed, hoor ik humorloze zuurpruimen denken )

Ik gebruik naast een Recorder om het filmpje op te nemen, ook een programmaatje dat standaard op je pc zit, waarmee je video's kan maken
en muziek en foto's kunt toevoegen.
Heaven is no location, but a state of mind

User avatar
Kosmos
Posts: 7564
Joined: Mon Sep 29, 2003 15:21
Real name: Tj. Goedemoed
Location: Ktar
Contact:

Kees Thijssen

Post by Kosmos » Fri May 22, 2009 00:53

http://www.youtube.com/watch?v=917kYOSf8Ag

Deze heb ik vanmiddag gemaakt voor de damminaars. Waarom ik de oude versie van DamVID's heb gebruikt vraag ik mijzelf nu ook af...
Heaven is no location, but a state of mind

User avatar
Hanco Elenbaas
Posts: 18872
Joined: Tue Apr 22, 2003 14:49

Post by Hanco Elenbaas » Fri May 22, 2009 14:09

Kosmos wrote:Ik gebruik naast een Recorder om het filmpje op te nemen, ook een programmaatje dat standaard op je pc zit, waarmee je video's kan maken en muziek en foto's kunt toevoegen.
Hoe heet dat programmaatje? Sietse Nagel heeft gelijk, ook het damspel krijgt iets extra's dankzij muziek.

User avatar
Kosmos
Posts: 7564
Joined: Mon Sep 29, 2003 15:21
Real name: Tj. Goedemoed
Location: Ktar
Contact:

Post by Kosmos » Fri May 22, 2009 14:53

Hanco Elenbaas wrote:
Kosmos wrote:Ik gebruik naast een Recorder om het filmpje op te nemen, ook een programmaatje dat standaard op je pc zit, waarmee je video's kan maken en muziek en foto's kunt toevoegen.
Hoe heet dat programmaatje? Sietse Nagel heeft gelijk, ook het damspel krijgt iets extra's dankzij muziek.
Het programma heet Windows Movie Maker en het zit standaard in je Windows-pakket.
Heaven is no location, but a state of mind

Post Reply