Nationale Competitie 2009/2010

Post Reply
GuidoB

Post by GuidoB » Thu May 21, 2009 17:17

groenteboer wrote:Wat dacht je hiervan?

Hoofdklasse A: Het Noorden 1, MTB Hoogeveen 1, Huizum 1, De Oldehove 1, IJmuiden 1, WVM 2, Amsterdam ’80 1, Nijverdal 1, Apeldoorn 1, CTD Arnhem 1, Zaanstreek 1, SNA 1

Hoofdklasse B: TDV 1, Angarde Informatica 1, DEZ Culemborg 1, DVSB 1, Lent 1, RDC Rijnsburg 1, Constant Charlois 1, Den Haag 1, Samen Sterk 1, Damlust Gouda 1, VBI Huissen 2

1e klasse A: DIOS 1, Roden/Leek 1, EDC Enschede 1, Tamek Damkring 1, DUO 2, Oerterp 1, Hijken DTC 2, DCH Heerenveen 1, Almelo 1, DEZ/NGKZ 1, Harderwijk 2, Huizum 2

1e klasse B: Ons Genoegen Utrecht, ADG 1, Amstelland 1, DVSB 2, Barnsteen Bunschoten 1, Leids Damgenootschap 1, Gandhi 1, RDC Rijnsburg 2, ODB/Haeghe Z 1, Middelburg 1, Harderwijk 1, Dordrecht 1

1e klasse C: DEZ H/G 1, PSV Dammen 1, Angarde Informatica 2, TDV 2, EAD Asten 1, GDC Gorinchem 1, WDSV 1, RAES DC Maastricht 1, Van Stigt Thans 2, Van Stigt Thans 3, VBI Huissen 3, DES Lunteren 2

Ik kies ervoor om Harderwijk 1 en Harderwijk 2 afzonderlijk te verdelen. Allebei in 1A kan sowieso niet, want dan zal een club als DEZ/NGKZ als enige in aanmerking komen voor 1B, maar dat oogt m.i. een beetje vreemd qua afstanden. Allebei in 1B zou eventueel nog wel kunnen en dan moet ADG 1 naar 1A. Als Harderwijk geen voorkeur heeft zou ik toch gaan voor een afzonderlijke indeling. Er is altijd een soort van combine mogelijk als je twee teams van dezelfde club tegen elkaar laat spelen. Tevens lijkt het mij niet zo leuk om tegen m'n eigen club te spelen aangezien dat in de onderlinge competitie ook al gebeurt.
Ik denk dat je VAD vergeten bent in de hoofdklasse. In B is nog een plaatsje. Het is vrij onlogisch om de twee teams uit Amsterdam niet bij elkaar in te delen. Bovendien is A een stuk sterker qua rating dan B.

De indeling van de 1e klasse is 1881km duurder dan de geografisch ideaalste indeling. De ratings zijn vrij onevenwichtig: 1A 1081, 1B 1110 en 1C 1103. Van de 9 sterkste ploegen zit er maar één in 1A.

Even voor de duidelijkheid: ik bedoel dit positief en niet om iemand af te kraken.

Grote dank aan Jaap voor het spreadsheet. De indeling komt zeer binnenkort.
Last edited by GuidoB on Thu May 21, 2009 18:05, edited 2 times in total.

GuidoB

Post by GuidoB » Thu May 21, 2009 17:18

mikkeltje wrote:Wat blaas je dit enorm op
Wat quote jij een enorme lap tekst voor één enkel zinnetje.

Ajax-fan

Post by Ajax-fan » Thu May 21, 2009 17:27

...
Last edited by Ajax-fan on Sat Jun 06, 2009 20:07, edited 1 time in total.

GuidoB

Post by GuidoB » Thu May 21, 2009 17:41

Ajax-fan wrote:Hoe wil je het dan verwoorden? "Tja, ze hebben toevallig even niet zitten opletten, maar ze bedoelen het goed natuurlijk". Kritiek is toch al snel negatief verwoord, ook als je het opbouwend bedoeld? Als ze hebben liggen snurken is dat gewoon zo, maar vervolgens mag je er niks van zeggen? Door het aan de kaak te stellen hoop je te voorkomen dat zoiets weer gebeurd.
Dat laatste zinnetje zette ik er speciaal voor jou bij om te voorkomen dat je me verkeerd zou begrijpen. Kritiek is niet altijd bedoeld om iemand af te kraken hoor, maar kan er ook aan bijdragen om vooruit te komen (dus positief bedoeld).
Als er nergens iets over gezegd mag worden, dan blijf je hangen in waar je mee bezig bent en kom je nooit vooruit en blijf je hangen in "oude fouten".
Ik wil niks verwoorden. Het zijn jouw woorden, niet de mijne. Jij wilde weten wat er negatief overkwam, nou dit dus. Al geloof je me niet, het kan echt anders. Jij sleept hier van alles met de haren bij, kwesties die niets met de competitie-indeling te maken hebben. Er zit niets opbouwends in jouw kritiek en ja, dan blijft het negatieve over. Ik hoop dat ik het zo voldoende duidelijk heb uitgelegd.

groenteboer
Real name: Michel Stempher

Post by groenteboer » Thu May 21, 2009 18:05

GuidoB wrote:Ik denk dat je VAD vergeten bent in de hoofdklasse. In B is nog een plaatsje. Het is vrij onlogisch om de twee teams uit Amsterdam niet bij elkaar in te delen. Bovendien is A een stuk sterker qua rating dan B.

De indeling van de 1e klasse is 814 km duurder dan de geografisch ideaalste indeling. De ratings zijn vrij onevenwichtig: 1A 1081, 1B 1110 en 1C 1103. Van de 9 sterkste ploegen zit er maar één in 1A.

Even voor de duidelijkheid: ik bedoel dit positief en niet om iemand af te kraken.

Grote dank aan Jaap voor het spreadsheet. De indeling komt zeer binnenkort.
Je hebt gelijk. Ik maakte mijn indeling van de hoofdklasse iets te snel.

Ook is de indeling noord-zuid wellicht niet meer wenselijk gezien de speelsterkte van de teams. Ik heb op gevoel alleen maar gekeken naar noord-zuid en niet naar welke teams in werkelijkheid dan zouden spelen.

Het lijkt mij ook niet erg leuk om elke wedstrijd op 'neutraal' terrein te spelen.. En een keertje 3 uur onderweg zijn is toch ook niet erg? Gewoon een dag van tevoren erheen en je maakt er een gezellig weekend van met je tiental. Ook al zullen mensen wel een vrije dag moeten opnemen, maar dit moet je maar voor je hobby over hebben vind ik.

Ik ben iedere 'thuiswedstrijd' al drie uur onderweg, dus mij zul je niet horen klagen over de lange reistijd
Last edited by groenteboer on Thu May 21, 2009 18:07, edited 1 time in total.

Piet Bouma

Post by Piet Bouma » Thu May 21, 2009 18:06

Al die discussie hier ligt misschien wel een beetje aan informatievoorziening.

De schaakbond doet het anders. Die publiceert een draaiboek op haar website:
http://www.schaakbond.nl/
en
http://www.schaakbond.nl/wedstrijdschaa ... titie-0910

GuidoB

Post by GuidoB » Thu May 21, 2009 18:10

Piet Bouma wrote:Al die discussie hier ligt misschien wel een beetje aan informatievoorziening.

De schaakbond doet het anders. Die publiceert een draaiboek op haar website:
http://www.schaakbond.nl/
en
http://www.schaakbond.nl/wedstrijdschaa ... titie-0910
Kijk, dat zou een goed idee zijn voor de dambond.

Ajax-fan

Post by Ajax-fan » Fri May 22, 2009 11:01

...
Last edited by Ajax-fan on Sat Jun 06, 2009 20:08, edited 1 time in total.

GuidoB

Post by GuidoB » Fri May 22, 2009 12:10

Ajax-fan wrote:Een hoop gescheld en getier.
Op de een of andere manier is je "treitermodus" reactie van gisteren verwijderd. Ik vond de andere toch leuker. Je schreef gisteren dat je graag wilde weten hoe je stukjes overkomen. Vandaag is er weinig van die constructieve houding over. Dat is jammer. Zonder constructieve houding heb je niets aan mijn uitleg.

Toch nog een paar suggesties, omdat ik zo aardig ben:

- Lees de laatste post van Piet Bouma nog eens. Bedenk dat Ben Smeenk precies hetzelfde doet als in vorige jaren en lees dan nog eens jouw bijdragen.
- Leg het punt over dat snurken neer waar het hoort en val mij er niet mee lastig. Ik heb geen idee waar je het over hebt. Doe hetzelfde met je andere kritiek op mensen die iets doen in de damwereld.

Ajax-fan

Post by Ajax-fan » Fri May 22, 2009 12:40

...
Last edited by Ajax-fan on Sat Jun 06, 2009 20:08, edited 4 times in total.

Leo Mous

Post by Leo Mous » Fri May 22, 2009 12:50

Heerlijk te zien dat er intelligente jonge mensen met een kritische en vernieuwende blik zijn die geinteresseerd zijn in de werkzaamheden van de functie competitieleider. Wat een geruststelling moet dat zijn voor Ben Smeenk en de rest van het KNDB-bestuur: geschikte kandidaten genoeg om Ben t.z.t. op te volgen.

blondegod

Post by blondegod » Fri May 22, 2009 13:25

Leo Mous wrote: geschikte kandidaten
Dat is natuurlijk nog maar afwachten [img]images/smilies/icon_wink.gif[/img]
en verder..... wat een stelletje oude wijven zeg [img]images/smilies/icon_cool.gif[/img]

Fred van Amersfoort

Post by Fred van Amersfoort » Fri May 22, 2009 13:29

Er is weer niemand die het begrepen heeft. Hoe vaak moet ik nog uitleggen dat die teams uit Limburg bij Belgie horen. Verder vraag ik me af of enkele jongeren hier al dispensatie hebben om officiele wedstrijden alleen thuis te spelen. Of mag je het terrein van de kliniek af op zaterdag Guido?

Kosmos
Real name: Tj. Goedemoed

Post by Kosmos » Fri May 22, 2009 17:32

Last edited by Kosmos on Sat May 23, 2009 01:57, edited 1 time in total.
Heaven is no location, but a state of mind

Leo Aliar

Post by Leo Aliar » Fri May 22, 2009 18:23

Jongens, wat heeft dit allemaal met bondscompetitie te maken.
Jullie vervuilen de hele fmjd forum.
Niks beters te doen?

Post Reply