Allesbehalve dammen

Post Reply
Peter van Heun

Verhuizen?

Post by Peter van Heun » Tue May 12, 2009 23:22

Laos is ook heel aangenaam...

Hanco Elenbaas

Post by Hanco Elenbaas » Tue May 12, 2009 23:52

Eric van Dusseldorp wrote:
Jaap van Galen wrote:
Piet Bouma wrote: Thailand is misschien ook een optie?
Een collega van me die daar vijfentwintig jaar geleden op fietstocht(!) door Azie ergens in een klein dorpje zijn vrouw en ook zijn gedroomde omgevings-toekomst ontmoette geeft je helemaal gelijk.
Ik kan het woord Bhoeddhisme nog niet eens goed spellen.....
Maar wie weet, met een inburgeringscursus...
Jaaaaa, als we het toch over Thailand hebben.
Ik hou niet van opscheppen, maar dit huis kochten we (mijn Thaise vrouw en ik) onlangs in de Isaan, een provincie in het Noordoosten van Thailand, volgens kenners het echte Thailand.
Image

Vrijstaand huis met tuin, sierhek, open bijgebouwtje. Binnen grote woonkamer, drie slaapkamers, twee badkamers.
Wat kost zoiets in Nederland? 600.000?
Nou, dat kost het in Thailand ook. Alleen geen euro's, maar baht. En in een euro gaan 46-47 baht. Per saldo heb ik dit optrekje voor minder dan 13.000 euro gekocht. Mensen aan wie ik dit vertel, geloven het niet, maar het is zo. En alles is navenant goedkoop, vooral in de Isaan. Na mijn werkzame leven ben ik weg uit Nederland en leef als een vorst in... Thailand.
Rook jij daar wel eens een joint, Eric?

In de coffeeshops van twee bestuursleden van de damclub Ansu '85, waarvan ik in de jaren tachtig secretaris was, kon je uitstekende Thaise wiet krijgen, 'Thai sticks'.

Johan Capelle, die totaal niet van cannabis houdt, overweegt ook te emigreren naar Thailand, het land van zijn boezemvriend Herman Spanjer, die samenleeft met een Thaise schone. Wat Johan het meeste aantrekt zijn de Thaise massages, maar voor de duidelijkheid: Johan heeft een grote hekel aan prostitutie en vooral de prostitutie-regio's in dat land. Johan houdt van échte massage, zonder gekochte seks.

Politiek is het daar in Thailand natuurlijk bijna net zo corrupt als in Nederland én veel onveiliger omdat veel te veel mensen daar ver onder de armoedegrens leven en dus aangewezen zijn op (kleine) criminaliteit.

Ik beluister nu een lange PR-spot bij de Vara op Nederland 3 vóór de schurk Nout Wellink (stil blijven staan in de puberteit bij Dagobert Duck en dromen over tot paus gekroond worden) over wie Europese Klokkenluiders Partij-collega Micha Kat uit Rotterdam (bekend dankzij de website van wijlen Theo van Gogh) een aardig verhaal geschreven heeft: NOUT WELLINK, THE GREAT DESTRUCTOR. Heb je dit Vara-programma gezien Eric?
Micha Kat wrote: Dit alles leidt tot de conclusie dat Nout Wellink niet de belangen dient van het Nederlandse volk, maar van de elite of finance and industry...

Eric van Dusseldorp

Post by Eric van Dusseldorp » Wed May 13, 2009 12:30

Hanco Elenbaas wrote: Rook jij daar wel eens een joint, Eric?
Ik word al high van Thailand zelf, Hanco.
Daar zijn geen drugs voor nodig.
Hanco Elenbaas wrote: Politiek is het daar in Thailand natuurlijk bijna net zo corrupt als in Nederland...
Nog corrupter, maar als toerist heb je er weinig last van.
Hanco Elenbaas wrote: ... én veel onveiliger omdat veel te veel mensen daar ver onder de armoedegrens leven en dus aangewezen zijn op (kleine) criminaliteit.
Dat valt reuze mee. Thai zijn in overgrote meerderheid boeddhistisch en weten dat criminaliteit slecht is voor het karma. Je zal maar gehandicapt ter wereld komen, in een volgend leven, alleen omdat je in het leven ervoor een dief bent geweest. Deze levensleer werkt dus preventief als het gaat om misdaadbestrijding.
Maar soms zijn politie en justitie daar toch wel nodig.

Eric van Dusseldorp

Re: Verhuizen?

Post by Eric van Dusseldorp » Wed May 13, 2009 12:33

Peter van Heun wrote:Laos is ook heel aangenaam...
Klopt. Laos is nog veel relaxter dan Thailand. Ons huis staat vlakbij de Mekhongrivier c.q. de grens met Laos.

Peter van Heun

Post by Peter van Heun » Wed May 13, 2009 22:37

Klopt. Laos is nog veel relaxter dan Thailand...
Ik kan iedereen Luang Prabang (http://nl.wikipedia.org/wiki/Luang_Prabang_(stad)) aanbevelen.[/url]

Hanco Elenbaas

Post by Hanco Elenbaas » Thu May 14, 2009 18:44

<object width="560" height="340"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/4QvomIF0jI4&hl ... ram><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/4QvomIF0jI4&hl=nl&fs=1" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="560" height="340"></embed></object>

Eric van Dusseldorp

Post by Eric van Dusseldorp » Thu May 14, 2009 22:13

Peter van Heun wrote:
Klopt. Laos is nog veel relaxter dan Thailand...
Ik kan iedereen Luang Prabang (http://nl.wikipedia.org/wiki/Luang_Prabang_(stad)) aanbevelen.[/url]
Ik ook.
Ik neem aan dat jij ook naar die fameuze waterval bent gegaan? Ik had spijt dat ik geen zwembroek en badhanddoek bij me had. In verschillende bassins onderaan de waterval kun je gewoon zwemmen.

Ook heel relaxed is Vang Vieng met het majestueuze karstgebergte. Liggend op een tractorband kun je een stuk van de rivier afdrijven, een regelrechte wereldattractie. Mijn vrouw is van het Thailand-uber-alles-type en vond alles in Laos wat minder dan in haar land. Maar ik heb me er buitengewoon goed vermaakt.

Eric van Dusseldorp

Post by Eric van Dusseldorp » Sun May 17, 2009 22:29

Bert Zwart wrote:Wellicht kan vertakkingsproces-deskundige Pieter Trapman eens uitleggen of dat filmpje van Marino klopt.
Het is een inmiddels beroemd filmpje op YouTube dat ik ook op een ander forum tegenkwam.
Maar een fertility rate van ruim 8 voor moslims in Europa klopt niet. Meer cijfers die in het filmpje genoemd worden zijn niet (helemaal) correct.
Maar dat wil niet zeggen dat er geen probleem is. Voor wie geïnteresseerd is in de echte cijfers, ga naar http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_co ... ility_rate.

Los van de problematiek rond de oprukkende islam zijn dit onthutsende cijfers. Iedereen die iets van kwadrateren afweet, beseft wat er gaande is in deze wereld anno 2009.

Je kunt je afvragen wat het grootste mondiale probleem gaat worden in de komende decennia. Kindersterfte in Afrika of regelrechte overbevolking op deze planeet. Voor mezelf weet ik het antwoord wel. Hoeveel gammele bootjes zullen er in 2030 richting Canarische eilanden of Lampedusa vertrekken?

Een of andere wereldverbeteraar, Bono of zo, sprak eens een groot publiek toe. "Iedere keer als ik in mijn handen klap (klap...klap...klap), sterft er een kind in Afrika." Waarna iemand uit het publiek riep: "Bono, dan moet je stoppen met in je handen te klappen."

En zo is het natuurlijk maar net.

Kosmos
Real name: Tj. Goedemoed

Handel is de Mammon

Post by Kosmos » Sun May 17, 2009 23:33

Wat vinden jullie trouwens van Balkenende die weigert de Dalai Lama te ontvangen?
Balkenende zwicht voor de druk van een stel Chinese fascisten, die Tibet hebben geannexeerd en die onlangs nog een veto uitspraken in de VN-raad tegen ingrijpen tegen de mensonterende praktijken in islamitische verkrachtingsstaten in Afrika. Dankzij China is er geen bescherming voor miljoenen ontheemden, en honderden duizenden door moslimstrijders verkrachte vrouwen... Is iedereen alweer vergeten natuurlijk... In de moslimwereld maakt men zich ook duizenden malen meer druk om een lollige tekening van de profeet (naar hoor!) dan om honderdduizenden door moslimlegers verkrachte vrouwen... In China zal het zo ook een grote zorg zijn.
Maar farizeeer Balkenende geeft het christendom wel een heel slechte naam door als CDA te zwichten voor deze wreedaards.

Voor het CDA is namelijk niet God heilig.
Voor het CDA is ook niet Jezus Christus heilig.
Zelfs de heilige geest is niet helig voor het CDA.
Het enige wat heilig is voor het CDA, is economische groei.
Het CDA kortom is een stel huichelaars dat de mammon dient!

In de bijbel staat wie de CDA-ers zijn. Als in het evangelie de mensen worden uitgenodigd voor de bruiloft (dit is een gnostische term voor de bekering tot Christus) zijn ze te druk met hun handeltjes. Ze hebben dus geen tijd! Al die belangrijke mensen hebben geen tijd, want druk, druk, druk (de ziekte van de moderne tijd) met allerhande aardse zaken... Uiteindelijk treden alleen de zwervers en bedelaars het bruidsvertrek binnen. Christus, dat is duidelijk, verafschuwt hen die handel belangrijker vinden dan spiritualiteit. Kortom: Christus haat het CDA!
De lafheid van Balkenende is mensonterend. En dan durft-ie ook nog deze hypocriete woorden uit te braken:
Toch kiest de premier er niet voor om de geestelijk leider zelf te ontmoeten. Hij gaf aan dit onverantwoord te vinden, omdat het de 'bredere relatie' met China op het spel zou zetten. "Ik wil mijn contacten die ik heb met China kunnen blijven benutten om bijvoorbeeld de kwestie van de mensenrechten te kunnen bespreken", aldus Balkenende.
Om weer tot rust te komen een fraai lied als tegenwicht:

http://www.youtube.com/watch?v=zSX6Yz6Q ... re=related
Last edited by Kosmos on Mon May 18, 2009 00:05, edited 1 time in total.
Heaven is no location, but a state of mind

Hanco Elenbaas

Post by Hanco Elenbaas » Mon May 18, 2009 00:12

Kosmos wrote:Wat vinden jullie trouwens van Balkenende die weigert de Dalai Lama te ontvangen?
Balkenende zwicht voor de druk van een stel Chinese fascisten, die Tibet hebben geannexeerd en die onlangs nog een veto uitspraken in de VN-raad tegen ingrijpen tegen de mensonterende praktijken in islamitische verkrachtingsstaten in Afrika. Dankzij China is er geen bescherming voor miljoenen ontheemden, en honderden duizenden door moslimstrijders verkrachte vrouwen... Is iedereen alweer vergeten natuurlijk... In de moslimwereld maakt men zich ook duizenden malen meer druk om een lollige tekening van de profeet (naar hoor!) dan om honderdduizenden door moslimlegers verkrachte vrouwen... In China zal het zo ook een grote zorg zijn.
Maar farizeeer Balkenende geeft het christendom wel een heel slechte naam door als CDA te zwichten voor deze wreedaards.

Voor het CDA is namelijk niet God heilig.
Voor het CDA is ook niet Jezus Christus heilig.
Zelfs de heilige geest is niet helig voor het CDA.
Het enige wat heilig is voor het CDA, is economische groei.
Het CDA kortom is een stel huichelaars dat de mammon dient!

In de bijbel staat wie de CDA-ers zijn. Als in het evangelie de mensen worden uitgenodigd voor de bruiloft (dit is een gnostsiche term voor de bekering tot Christus) zijn ze te druk met hun handeltjes. Ze hebben dus geen tijd! Al die belangrijke emnsen hebben geen tijd, want druk, druk, druk (de ziekte van de moderne tijd) met allerhande aardse zaken... Uiteindelijk treden alleen de zwervers en bedelaars het bruidsvertrek binnen. Christus, dat is duidelijk, verafschuwt hen die handel belangrijker vinden dan spiritualiteit. Kortom: Christus haat het CDA!
De lafheid van Balkenende is mensonterend.
Het CDA is een partij vol Vrijmetselaars en Jezuïeten. Deze volgelingen van Lucifer beheersen het CDA, partij van de schijnchristenen. Precies zoals in een van die boeken van Carlos Castaneda (ik geloof 'De Vlucht van de Adelaar', vertaald door Simon Vinkenoog ) beschreven staat over een kwaadaardige tovenaar die in macht is blijven steken, een notabele is in zijn gemeenschap en om aanzien te behouden elke zondag braaf naar de kerk gaat.

Ik denk net als jij dat Christus het CDA verafschuwt en dat CDA-stemmers zwaar gestraft zullen worden in het Hiernamaals.

Herinner je je ook hoe onderdanig Balkenende zich gedroeg in het bijzijn van de satanisten George W. Bush en Dick Cheney, de neef van Obama?

We mogen blij zijn met dit Dalai Lama signaal van Balkenende, omdat hij hiermee nogmaals voor de goede verstaander duidelijk maakt dat Geld en de Mammon voor het CDA belangrijker zijn dan Christelijke waarden. Om die reden wordt het misschien beter te begrijpen dat sommige christenen net als Peter Frans Koops helemaal in de war zijn geraakt en daarom zelfs actie voeren voor Geert Wilders.

Image

Hanco Elenbaas

Post by Hanco Elenbaas » Tue May 19, 2009 23:03

<center>Image</center>

De EKP, de partij van Harm en Joeri Wiersma maakt zich hard voor de vrije energie van Nikola Tesla en Tom Bearden. Paul Harmans, schrijver van onderstaand artikeltje is the radiant energy blijkbaar nog niet op het spoor, dus ook hij heeft nog het een en ander te ontdekken. Toch wel een aardig verhaal van Harmans. Dankzij de beroepspolitici in Europees Parlement en Tweede Kamer, knechten van het grootkapitaal, zitten we nog steeds vastgebakken aan overbodige, milieuverontreinigende en veel te dure energiebronnen: olie, gas en elektriciteit.

WORDEN WE EINDELIJK EENS WAKKER, OF BLIJVEN WE STOMPZINNIG MELKVEE?

Door: Paul Harmans, mei 2009

Afgelopen vrijdagmiddag (15 mei 2009) ben ik weer bij Robert Boerman van Eco Lodge(ic) Technologies in Brummen geweest om naar de ontwikkelingen van de GEET Fuel Processor te kijken. (GEET staat voor Global Environmental Energy Technology.) Er waren meerdere belangstellenden en het was een informatieve middag. Inmiddels staat er een aantal motoren, zowel benzine als diesel, met een GEET erop gemonteerd en Robert en Taco beantwoorden de vragen met kennis van zaken. Een bezoek geeft zoveel inzicht en het overtuigt! Ik kan het echt iedereen aanraden. http://www.geet.nl/nieuwsartikel.php?id=128

Image
Vrijdagmiddagdemonstratie GEET bij Eco Lodge(ic) Technologies in Brummen

Op diezelfde vrijdag daagde er bij mij een vreemde tegenstelling: de gehele mensheid weet bijna unaniem dat we besodemieterd worden door grote oliemaatschappijen, de prijzen aan de pomp zijn te hoog, vandaar die miljarden winsten voor o.a. Shell in drie maanden tijd (een miljard is duizend miljoen voor het geval je dat nog niet wist). Verder beaamt iedereen die je het vertelt dat er sinds de uitvinding van de brandstofmotor beslist al betere uitvindingen zijn gedaan en dat motoren zelfs op water moeten kunnen draaien. Maar ja, al die uitvindingen zijn, of door de grote oliemaatschappijen opgekocht, of de uitvinder is op raadselachtige wijze geruïneerd, of om het leven gekomen waardoor zijn uitvinding nooit het daglicht zag. Zelfs enkele insiders binnen de oliebusiness geven toe dat het bovenstaande waar is.

Maar soms, heel soms, dringt een uitvinder met heel veel moeite en via veel persoonlijk leed door dat machtige vangnet heen en tracht interesse te wekken voor zijn motor die geheel of gedeeltelijk op water loopt en waarvan de uitlaatgassen bijna compleet schoon zijn. En vervolgens, hoe is het in Godsnaam mogelijk!, lacht het grootste deel van de mensheid hem uit, want op de een of andere wijze zijn we schijnbaar toch zo gehersenspoeld dat we dan opeens pal achter dezelfde boevenclub gaan staan waarvan we zeker weten dat ze ons qua prijs voor hun oliewaren bedonderen en waarvan we geloven dat ze in de loop van tientallen jaren de uitvindingen hebben opgekocht die hun enorme winsten in gevaar kunnen brengen. Vreemde paradox, niet?

Waarom geven we als wereldbevolking dergelijke uitvinders als een Paul Pantone (GEET) niet eerst het voordeel van de twijfel? Waarom dringen we niet massaal aan bij de overheid en universiteiten om onderzoek te doen naar dergelijke nieuwe technieken? Hoe komt het dat wetenschappers en technici (waarvan een deel privé beslist belangstelling heeft) krampachtig geen aandacht aan zoiets schenken? Natuurlijk weten we daar ook weer allemaal het antwoord op: de overheid verdient dik aan brandstoffen en energie, dus die kijkt wel uit de kip met de gouden eieren te slachten en de universiteiten hebben ook allemaal zo’n kip en die koesteren ze, want universiteiten worden o.a. gesponsord door en doen onderzoek voor dergelijke grote bedrijven als Shell, Esso, enz. De wetenschapper of technicus die persoonlijk wel interesse heeft, kijkt wel uit zijn naam, carrière en salaris op het spel te zetten, want de voorbeelden van gemeen getackelde collega’s zijn bekend.

Vandaar dat aandringen bij bovenstaande instanties waarschijnlijk weinig zin heeft. Maar laten we dan tenminste Robert Boerman steunen bij zijn pionierswerk. Mocht je over geld beschikken en je wilt er werkelijk iets aparts mee doen, schenk Robert een deel. En zij die geen grote som geld hebben kunnen in ieder geval op vrijdagmiddag tegen betaling van 15 euro bij Eco Lodge(ic) Technologies in Brummen langskomen. Vele kleintjes maken ook één grote.

Doen we dat niet, dan gaan we subiet door op dezelfde weg die we al meer dan een eeuw bewandelen, beter gezegd ‘rijden’, namelijk: we tanken allemaal benzine en diesel aan de pomp voor een prijs die eigenlijk onder flessentrekkerij valt. Dan toeren we naar werk en vermaak, we verzieken natuur en milieu met de uitlaatgassen, en van elke liter (te) duur gekochte brandstof blazen we 60 tot soms wel 80% compleet ongebruikt door de uitlaat weg!

Ook het volgende bekende scenario zal dan niet veranderen: op een dure locatie in een rookglazen, miljoenen kostend kantoorpand met marmeren vloeren en roestvrijstalen liften, zit op de bovenste directieverdieping in een duur Nubuck leer en Afrikaans mahoniehout interieur een vette patser, omgeven door enkele bovenmaatse collega-patsers, te bulderen van het lachen om het stomme gedrag van zijn klanten. Hij heft het glas en stelt voor de prijzen aan de pomp de volgende maand maar weer eens stapsgewijs met vele centen per liter te verhogen, om te kijken hoever men kan gaan eer er een groot onmin onder de (ver)gebruikers uitbreekt. “Mocht dat gebeuren, dan verlagen we de prijzen wel weer met 1½ cent”, is zijn motto. Maar tot op de dag van vandaag is dat onmin nooit uitgebroken en dergelijke olieschoften spelen onverbiddelijk hun macht- en geldspel en genieten en profiteren al meer dan 100 jaar van de domheid der mensheid. Worden we eindelijk eens wakker, of blijven we stompzinnig melkvee?

Links:
http://www.geet.nl/index.php

Bekijk de volgende Nederlandse documentaire van Nova waarin een auto wordt getoond, uitgevonden in een competitie door ingenieurs van Shell (!) en die auto (een Opel) loopt 1 op 159 !! Meteen daarna werd de auto weggezet, hij zou zogenaamd niet consumentvriendelijk genoeg zijn, ja, ja. Ook de automobielindustrie valt wel het een en ander te verwijten, zij kunnen auto’s met veel zuinigere motoren bouwen, maar doen het niet. Wellicht kunnen we de huidige financiële en economische crisis ook als een ferme trap onder de kont van de auto- en motorenbouwers zien.

http://www.vpro.nl/programma/tegenlicht/afleveringen

In de jaren ’70 was er de Fransman Jean Chambrin hij vond een motor uit die op water draaide en onder de motorkap van een auto lag.

Image

Het NOS journaal van 07-06-1975 besteedde er aandacht aan en Willibrord Frequin maakte er in die tijd voor Brandpunt een complete uitzending over en reed o.a. mee in de auto van Chambrin en dronk van de ‘brandstof’. Mochten er wellicht bezoekers zijn die de desbetreffende uitzending van Brandpunt nog op video hebben, dan hoor ik het graag.

Bron: Ufowijzer.nl

PeterDeDammer

Post by PeterDeDammer » Tue May 19, 2009 23:26

Hanco
Ik ben echt niet in de war geraakt, ik denk gewoon na en lees me goed in,
ik adviseer je het boek eindstrijd van arabist Hans Jansen eens goed te lezen. Deze lectuur wordt door de linkse kerk geboycot.
Met dammersgroeten

Hanco Elenbaas

Post by Hanco Elenbaas » Wed May 20, 2009 14:30

PeterDeDammer wrote:Hanco
ik adviseer je het boek eindstrijd van arabist Hans Jansen eens goed te lezen. Deze lectuur wordt door de linkse kerk geboycot.
Met dammersgroeten
Beste Peter,

Mensen die op Geert Wilders stemmen zijn per definitie in de war gebracht, alleen realiseren ze zich dat nu nog niet.

De LPF van Pim Fortuyn ontstond als verzet tegen het politiek establishment. De PVV is juist een verlengstuk van het establishment, met de bedoeling de PVV dezelfde vliegen te laten vangen als de LPF.

De LPF kon zo makkelijk opgeblazen worden omdat de partij onthoofd was en vol politiek onervaren figuren zat, terwijl de partij tegelijk volledig geïnfiltreerd was door verschillende overheidsdiensten, die de LPF-kamerleden tegen elkaar opzetten.

De partij van Wilders is een verlengstuk van de VVD. Binnen de PVV kan lekker platvloers en vulgair worden afgegeven op de islam en andere maatschappelijke ontwikkelingen, iets wat door Oud Geld binnen de VVD niet bepaald gewaardeerd en getolereerd wordt.

Steeds meer worden de mensen opgehitst tegen de islam, wordt iedereen klaargemaakt voor uitbreiding van de oorlog in het Midden-Oosten. Voor het Joint Strike Fighter-project wordt men warm gemaakt omdat zo'n jet onzichtbaar voor radars Iran kan bombarderen. Oorlog tussen Israël en NATO vs Iran betekent Derde Wereldoorlog met véél verstrekkender gevolgen dan Jan met de Pet, de PVV-stemmer, zich nu nog kan indenken.

De PVV van Wilders is hét opvangcentrum voor anti-islamieten geworden, de grootste partij in Nederland (minister-president Wilders...) en dat lijkt zorgvuldig geënsceneerd, helemaal als je ziet hoe bijvoorbeeld zo'n Wouter Bos met domme opmerkingen de kiezers expres richting Wilders drijft. Wiegel die ondertussen van de daken schreeuwt dat de VVD Wilders nooit had mogen laten gaan... Na de verkiezingen in november 2010 krijgen we het kabinet Wilders met PVV, VVD, Rita Verdonk en CDA of PvdA.

Lees 'De Protocollen van de Wijzen van Sion Ontsluierd' van (de christen) Robin de Ruiter, Peter Frans! Of zie je dat wel zitten, een aanstaande Derde Wereldoorlog tussen christenen en mohamedanen, al in 1897 in Basel gepland door de Zionistische Conferentie??

Kosmos
Real name: Tj. Goedemoed

Christenbroeders

Post by Kosmos » Wed May 20, 2009 21:01

PeterDeDammer wrote:Hanco
Met dammersgroeten
Tenminste een christen die opkomt voor zijn broeders in het middenoosten, die door moslims zwaar worden onderdrukt.
Dat boek Eindstrijd bevat epistels van diverse schrijvers, waaronder Hans Jansen meende ik. Kun je er meer over vertellen, Peter?
Er zijn wel meer boeken die de Linkse kerk weigert te lezen. Alles wat de moslims in dit land kan ontrieven, wordt in de doofpot gestopt. Bij het CDA is men nog niet eens bereid Christus lippendienst te verlenen, het is nog erger dan de huichelaars beschreven in de bijbel.
Een politiek van pappen, nathouden en de kool en de geit sparen is geheel niet christelijk.
Jezus zei: Ik ben niet gekomen om vrede te brengen, maar verdeeldheid zal ik zaaien. Zwaard, vuur en oorlog zal ik brengen.
Kortom er wordt een offer gevraagd van de christenen, namelijk onverdeeld opkomen voor je christelijke waarden, hoe hard je ook aangepakt zal worden bestreden door de machten der Wereld. Zo staat in de koran dat christenen gedood moeten worden. Hans Jansen toont aan dat de vertaling doden correcter is dan bestrijden. Wij niet-moslims worden smerige beesten genoemd, de slechtste aller schepselen... We moeten branden in een eeuwig vuur en als onze huid opgebrand is, wat doet de lieverd van een Allah dan? Hij schenkt ons een nieuwe huid, zodat we weer pijn kunnen lijden. Hiervoor hebben de mensen van het CDA respect.
Een offer zullen de lafbekken van het CDA nooit brengen. Voor Christus en zijn leer opkomen, vergeet het maar. Balkenende: Te laf om de Dalai Lama te ontvangen en uitspreken dat je de breuk tussen Yomanthe en Jan Smit betreurt. How low can you go?
Heaven is no location, but a state of mind

Hanco Elenbaas

Post by Hanco Elenbaas » Thu May 21, 2009 14:29

Harm Wiersma moest 12.000 euro betalen aan de Kiesraad om mee te mogen doen aan deze Europese verkiezingen. Dat bedrag (en nog heel veel meer) krijgen gevestigde partijen vergoed uit de Europese subsidiepot. Nieuwe partijen moeten álles zelf betalen. Een soort ontmoedigingsbeleid?

Het is treurig gesteld met de democratie in Europa, waarschijnlijk nog erger dan in de VS. We hebben gezien dat Balkenende en handlangers zich niet neerlegden bij de uitslag van het referendum over de Europese grondwet. Hoe ondemocratisch Europa is geworden verduidelijkt misschien het volgende citaat uit 'De Protocollen van de Wijzen van Sion Ontsluierd' van de Spaanse Enschedeër Robin de Ruiter (p. 122) :
De Europese grondwet organiseert de zaken zodanig dat er een parlement is zonder macht (het heeft enkel raadplegende functies en zeer beperkte mogelijkheden om rechtstreeks in te grijpen) dat het moet opnemen tegen uitvoerende machtsorganen die wél alle macht en bevoegdheden hebben. De wetgevende, uitvoerende en rechterlijke macht zijn alle in dezelfde handen! Deze hebben niet alleen de exclusiviteit met betrekking tot het nemen van initiatieven voor het maken van wetten, maar kunnen tevens zelf beslissen of die wetten naar behoren worden nageleefd, en desgewenst straffen opleggen.

De Europese grondwet bepaalt dat alle macht in handen is van de Raad van Ministers en de Europese Commissie. Daarenboven zijn er diverse organisaties die sleutelmachtsposities hebben, maar waarvoor louter personen werken die niet door de bevolking zijn gekozen, zoals het geval is voor de Europese Centrale Bank en het Europese Hof van Justitie.

Het zal voor de bevolking extreem moeilijk zijn zich te organiseren om genomen beslissingen tegen te gaan.

Post Reply