Nationale Competitie 2009/2010

Post Reply
groenteboer
Real name: Michel Stempher

Post by groenteboer » Tue May 19, 2009 16:26

Bert Zwart wrote:DVSB2 speelt volgend seizoen in de tweede klasse.
Pardon?? Dat kan toch niet? Of heeft DVSB 2 ook een verzoek ingediend om een klasse lager te spelen. Bij het terugtrekken van een team wordt namelijk in ALLE gevallen het laagste team teruggetrokken.

Als het wel klopt: wie gaat de vrijgekomen plaats dan opvullen???

GuidoB

Post by GuidoB » Tue May 19, 2009 16:29

Toe maar, nog een vrijwillige degradatie van DVSB. Het kan niet op met de lobby van Evert Davelaar. Weet je misschien ook wie de plaats van DVSB 2 in de 1e klasse inneemt?

Ik stel voor dat de tegenstanders van DVSB een jaar lang in de Haarlemmer lopen. Dan spelen ze volgend seizoen weer waar ze horen en dan gaan we weer echt dammen.
Last edited by GuidoB on Tue May 19, 2009 16:32, edited 1 time in total.

groenteboer

Re: Nationale Competitie 2009/2010

Post by groenteboer » Tue May 19, 2009 16:30

Damkoningin wrote:Grote Volwassen Wereld???
We hebben ook een tweede team waarin onze jeugd al speelt. Kun je zien bij de uitslagen van vorig jaar. Daarvoor hoeft niet speciaal een derde team opgesteld te worden.
Ik was in de veronderstelling dat er wel meer dan twintig seniorenleden zijn bij WVM die graag een basisplaats in één van de teams willen.

Ajax-fan

Post by Ajax-fan » Tue May 19, 2009 22:44

...
Last edited by Ajax-fan on Sat Jun 06, 2009 20:03, edited 3 times in total.

Fred van Amersfoort

Post by Fred van Amersfoort » Tue May 19, 2009 23:06

Dus Guido B stelt voor om tegen DVSB bewust in zetjes te trappen. Het ultieme bewijs dat je niet in een boom hoeft te hangen om een eikel te zijn.

GuidoB

Post by GuidoB » Wed May 20, 2009 01:51

Ajax-fan wrote:Het minimaliseren van de reisafstanden is volgens mij gewoon een min-sum K-Clustering probleem (http://www.cs.princeton.edu/~moses/papers/minsum.ps).
Het is maar wat je gewoon noemt. Wat studeer je, Operations Research? Ik ben al een ruime 10 jaar van school af en de namen van dit soort problemen zijn erg ver weggezakt. Praktisch ingestelde mensen kijken naar plaatjes. Men neme Google en type de volgende postcodes in voor de hoofdklasse:

Code: Select all

DVSB                    3741AH
Amsterdam 80            1013ZD
SNA                     1730NX
Apeldoorn               7332BE
Het Noorden Groningen   9713VA
MTB Hoogeveen           7902JG
Huizum                  8934BD
De Oldehove             8933GS
IJmuiden                1971KS
VAD                     1052NP
Witte van Moort 2       7676BW
Denk en Zet (Culemborg) 4103XK
Angarde Informatica     5038EG
TDV                     5038EG
Damlust                 2804TE
Den Haag                2547GA
Constant-Charlois       3029CL
Lent                    6663JA
RDC                     2231JJ
Nijverdal               7441CH
CTD Arnhem              6835CD
Zaanstreek              1508AW
Samen Sterk             2391BJ
Damvereniging VBI 2     6851NB
Jaap van Galen heeft een spreadsheetje geschreven dat bij een bepaalde indeling de totale reisafstand en gemiddelde rating berekent. De afstanden tabel haalt hij uit een systeem op zijn werk. Het ding optimaliseert niets, maar het is een prima hulp. Als je bijvoorbeeld twijfelt over twee teams kun je ze verwisselen en het effect bekijken. Zo kun je een afweging maken tussen de 'kosten' in extra reisafstand die een betere ratingverdeling met zich meebrengt.

Mark Hees

Post by Mark Hees » Wed May 20, 2009 08:29

groenteboer wrote:
Bij het terugtrekken van een team wordt namelijk in ALLE gevallen het laagste team teruggetrokken.
Nou.... De laatste paar jaar schijnt het normaal te zijn om de hogere teams terug te trekken, i.p.v. volgens de regels het laagste team.

Ik verwacht dat we binnenkort wel horen wie de opgengevallen plek in de 1e klasse invult.

Edit: typo

Fred van Amersfoort

Post by Fred van Amersfoort » Wed May 20, 2009 10:05

Deventer zal zeker interesse hebben in de ontstane plek in de 1e klasse. Nog een jaar 2e klasse met het risico te verliezen van bijvoorbeeld Wageningen 4 of Boerenkoolstrontkradeel 7 was voor mij in ieder geval net voldoende om voortaan op de zaterdagen de economie te ondersteunen ipv dit soort demotiverende uitstapjes te ondernemen. De gelderse Hoofdklasse is vele malen leuker naar mijn idee.

henk stoop

Post by henk stoop » Wed May 20, 2009 10:11

Mark Hees wrote:
groenteboer wrote:
Bij het terugtrekken van een team wordt namelijk in ALLE gevallen het laagste team teruggetrokken.
Nou.... De laatste paar jaar schijnt het normaal te zijn om de hogere teams terug te trekken, i.p.v. volgens de regels het laagste team.

Ik verwacht dat we binnenkort wel horen wie de opgengevallen plek in de 1e klasse invult.

Edit: typo
Het reglement is vorig jaar aangepast.

51.6 b.
Elke vereniging waarvan één of meer teams gerechtigd zijn in de eerste klasse, hoofdklasse of ereklasse van de landelijke competitie uit te komen, heeft de plicht daadwerkelijk met die teams aan de competitie deel te nemen, tenzij dat aantoonbaar onmogelijk is. In dat geval zal het terug te trekken team nooit het hoogste van de betreffende teams zijn.

Dus het terugtrekken van een 2e team mag nu wel.

Vengaboy

Post by Vengaboy » Wed May 20, 2009 10:30

Fred van Amersfoort wrote:Dus Guido B stelt voor om tegen DVSB bewust in zetjes te trappen. Het ultieme bewijs dat je niet in een boom hoeft te hangen om een eikel te zijn.
Hollenboer Natuur

In Oaveriessel doar is 't nog stil
Gin geraas en getier, gin geschreeuw en gegil
De natuur steet vol bomen, vol stroekn en hei
En in Mei legt de vogels d'r keurig een ei

De eekhoorns die doet 'r nog eek in ien hoorn
En de ruisvoorn ruist van achter naar voorn
De dreihals die dreijt 'tr zien hals in het rond
En de mestkever dreijt 'tr zien ballegie stront

Hier tref ie de mijt en de vlo en de teek
Ie ziet 'tr de rot in kanaal en in beek
Stinkzwammen stinkt en de stekmuggen stekt
De pissebed pist en de tractor die tract

Bloedzuugers, strontvlieg, horzel en mier
Glasaalties, naaktslak, engerling en pier
Boktor, bladluus wa-j al niet ziet
Brandnettel en bramen en knolamaniet

't Boort en het graaft en het parasiteert
't Drit en het mig en het vret en verteert
't Schimmelt, het rot en het fokt 'tr vol vuur
Wat is het toch heerlijk in onze natuur

Kom toch eens kijken in ons prachtige bos
Dan ziet u misschien wel een hondsdolle vos
Of zo'n schitterend myxomatose konijn en
U hoeft bij ons niet in de boom te hangen om een eikel te zijn
......door politie en dominee geweerd.....

groenteboer

Post by groenteboer » Wed May 20, 2009 11:14

Fred van Amersfoort wrote:Deventer zal zeker interesse hebben in de ontstane plek in de 1e klasse. Nog een jaar 2e klasse met het risico te verliezen van bijvoorbeeld Wageningen 4 of Boerenkoolstrontkradeel 7 was voor mij in ieder geval net voldoende om voortaan op de zaterdagen de economie te ondersteunen ipv dit soort demotiverende uitstapjes te ondernemen. De gelderse Hoofdklasse is vele malen leuker naar mijn idee.
Hoe weet jij nou dat Wageningen 4 met een prutteam komt?? Misschien hebben ze wel tien GMI's gestrikt voor het 4e team. Ik verwacht zelf dat ze met jeugdspelers komen in het 4e team en deze spelers kunnen best wel wat. Misschien zelfs een modelpartij opzetten. Probeer maar eens te winnen van zo'n jeugdspeler. Dat gaat voor iemand met een instelling zoals jij die hebt al lastig zat worden!

Boerenkoolstrontkradeel 7 heeft misschien ook wel goede spelers trouwens. Wellicht hebben dhr. Boer, mevr. Kool, dhr. Stront en dhr. Kradeel wel een kndb-rating van 1500+.

ildjarn
Real name: Joost de Heer

Post by ildjarn » Wed May 20, 2009 11:57

Fred van Amersfoort wrote:Deventer zal zeker interesse hebben in de ontstane plek in de 1e klasse. Nog een jaar 2e klasse met het risico te verliezen van bijvoorbeeld Wageningen 4 of Boerenkoolstrontkradeel 7 was voor mij in ieder geval net voldoende om voortaan op de zaterdagen de economie te ondersteunen ipv dit soort demotiverende uitstapjes te ondernemen. De gelderse Hoofdklasse is vele malen leuker naar mijn idee.
Wat heb je in de eerste klasse te zoeken als je al niet van Boerenkoolstrontkradeel 7 kunt winnen?
Lasst die Maschinen verhungern, Ihr Narren...
Lasst sie verrecken!
Schlagt sie tot -- die Maschinen!

Mark Hees

Post by Mark Hees » Wed May 20, 2009 12:19

ildjarn wrote:
Wat heb je in de eerste klasse te zoeken als je al niet van Boerenkoolstrontkradeel 7 kunt winnen?
En in de eerste promotie wedstrijd door Lelystad verslagen wordt? [img]images/smilies/icon_smile.gif[/img]

Fred van Amersfoort

Post by Fred van Amersfoort » Wed May 20, 2009 14:33

Rustig maar heren, rustig!!!!! Sterker, het is eerder een kompliment voor Wageningen, een geweldige club waar het jeugdbeleid prima gevoerd is, o. a. door Gerard Zijlema!
Op zich niets dan lof dus en de term prutteam is een suggestie van groenteboer, niet van mij.
De volgende situatie wil ik echter voorkomen: Ooit was ik de weg kwijt nabij Westerhaar en scheurde daarom met 140 door karrensporen en verlaten negorijen waar voor mij zelfs de Duitse bezetter geen voet had gezet. Even na twaalven arriveerde ik en Westerhaar had nog net wat kinderen en meisjes van een platte wagen afgetrokken om achter een dambord te gaan zitten. Er kwam er zelfs eentje rechtstreeks onder een koe vandaan. 12.15 uur was mijn partij weer afgelopen. Tja, daar heb ik dus gewoon geen zin in. Bovendien, ik versta daar ook helemaal niemand.

Damkoningin
Real name: Irene Stegeman

Post by Damkoningin » Wed May 20, 2009 14:50

Fred van Amersfoort wrote:Rustig maar heren, rustig!!!!! Sterker, het is eerder een kompliment voor Wageningen, een geweldige club waar het jeugdbeleid prima gevoerd is, o. a. door Gerard Zijlema!
Op zich niets dan lof dus en de term prutteam is een suggestie van groenteboer, niet van mij.
De volgende situatie wil ik echter voorkomen: Ooit was ik de weg kwijt nabij Westerhaar en scheurde daarom met 140 door karrensporen en verlaten negorijen waar voor mij zelfs de Duitse bezetter geen voet had gezet. Even na twaalven arriveerde ik en Westerhaar had nog net wat kinderen en meisjes van een platte wagen afgetrokken om achter een dambord te gaan zitten. Er kwam er zelfs eentje rechtstreeks onder een koe vandaan. 12.15 uur was mijn partij weer afgelopen. Tja, daar heb ik dus gewoon geen zin in. Bovendien, ik versta daar ook helemaal niemand.
En toch "Vriend" van Damclub Witte van Moort zijn... [img]images/smilies/icon_wink.gif[/img]
*Want achter het masker van "toch wel gelukkig" ligt wanhoop en twijfel zo drijvend en nukkig*

~Geen medelijden voor hem die zonder kennis is~

Post Reply