NK 2009 in Huissen, 8-18 april 2009
- Hanco Elenbaas
Hij mag best kampioen worden. Hij verdient het ook, want hij heeft volgens Kees gelijk als hij zegt dat ze tegen hem tijdens een NK vrijwel allemaal op niks dan remise spelen. Maar nu wordt hij het (mede) dankzij onsportief gedrag, in potremise stand, niks meer te halen, zelfs geen plusje, door blijven spelen en een plusje accepteren van de gefrustreerde tegenstander.composite wrote:Ik zal de laatste jaren wel onder een steen hebben gezeten... Kan iemand mij vertellen waarom de Bal geen kampioen mag worden?
Ik hoop dat hij zich alsnog bedenkt en gaat sneldammen met Ron. Ook voor hemzelf het beste, want anders zal dat 'gestolen' plusje de rest van zijn leven aan hem blijven kleven.
Maar op een WK hoort Baljakin meer thuis dan Hein, hoezeer ik het Hein ook gegund had.
- Hanco Elenbaas
Alleen om de eerste plaats zou vandaag worden gesneldamd.GuidoB wrote:Ik neem aan dat Meijer en Boomstra nu aan het barrageren zijn om een plaats in de finale van volgend jaar.
Is dit ergens live te volgen op internet?
http://nk2009.dvvbi.nl/informatie/2/81
Het is ongelooflijk, geen enkele felicitatie voor Baljakin op dit forum. Echt niemand hier mag die man (kennelijk). Ik weet zeker dat Ron Alexander netjes heeft gefeliciteerd met zijn eerste kampioenschap van Nederland.
Gehoord in Huissen: waarom mag die Baljakin eigenlijk meedoen aan het NK? Hij heeft niet eens een Nederlands paspoort.
Gehoord in Huissen: waarom mag die Baljakin eigenlijk meedoen aan het NK? Hij heeft niet eens een Nederlands paspoort.
-
Tuurlijk gunnen we het Baliakin. Gefeliciteerd!!Piet Bouma wrote:Mijn voorspelling:Jaap van Galen wrote:Maar beter dan zeuren over kenners, is het hebben over het NK.
Mijn voorspelling einduitslag:
1. Kees Thijssen (kom op Kees!)
2. Ron Heusdens (even dat minnetje wegwerken)
3. Roel Boomstra (hoop doet leven)
Vijf Euro inleg. Drie, twee en een punt voor nr. 1,2,3. Uiterlijk voor het begin van de vrijdag-ronde op het forum posten. Hopelijk is er een winnaar, anders zal er gedeeld moeten worden. Bij gelijke punten gaan wel diegenen die voor morgen, donderdag 12.00 hebben voorspeld, voor.
1. Alexander Baliakin
2. Kees Thijssen
3. Boudewijn Derkx
Volgens mij delen we de prijs Jaap! [img]images/smilies/icon_lol.gif[/img]
- Hanco Elenbaas
Er zit bijna niemand uit Huissen op dit forum, buiten Geert. Daar schijnt hij heel geliefd te zijn en hij heeft ook zeker zijn aardige kanten, het is bijvoorbeeld erg leuk om hem geduldig met allerlei prutsers (vergeleken bij hem) te zien analyseren. Hij moet een voortreffelijk trainer zijn. Maar dat plusje van Heusdens had hij moeten weigeren, dan zou hij door velen gefeliciteerd zijn met het kampioenschap als hij Ron met sneldammen had verslagen. Nu heeft hij een titel gewonnen met een lelijke vlek erop.GuidoB wrote:Het is ongelooflijk, geen enkele felicitatie voor Baljakin op dit forum. Echt niemand hier mag die man (kennelijk). Ik weet zeker dat Ron Alexander netjes heeft gefeliciteerd met zijn eerste kampioenschap van Nederland.
-
Er hoeft niet gebarrageerd te worden. Volgens de NK-site heeft Ron een plusremise tegen Hein geboekt.Hanco Elenbaas wrote:Alleen om de eerste plaats zou vandaag worden gesneldamd.GuidoB wrote:Ik neem aan dat Meijer en Boomstra nu aan het barrageren zijn om een plaats in de finale van volgend jaar.
Is dit ergens live te volgen op internet?
http://nk2009.dvvbi.nl/informatie/2/81
- Hanco Elenbaas
Telegraaf, za 18 apr 2009, 15:43
Baljakin Nederlands damkampioen
HUISSEN - Alexander Baljakin is Nederlands kampioen dammen geworden. Hij versloeg in de laatste ronde met de witte schijven Jochem Zweerink. Titelverdediger Ron Heusdens, die vrijdag nog alleen op kop stond, kwam in Huissen tegen Hein Meijer niet verder dan remise. Hij gaf in het eindspel een gewonnen stelling uit handen.
Baljakin en Heusdens eindigden daardoor in punten gelijk. Baljakin mag zich Nederlands kampioen noemen omdat hij de meeste voordeelremises achter zijn naam heeft staan. De Nederlands kampioen mag aan het wereldkampioenschap in Recife deelnemen. Heusdens en Kees Thijssen plaatsten zich al eerder voor de mondiale eindronde in Brazilië. De zestienjarige Roel Boomstra eindigde op het NK als derde.
-
We moeten hier niet het dikverdiende kampioenschap van Baljakin gaan besmetten door te gaan zeuren over een of ander gestolen plusje.
Dat Ron zomaar een plusje weggeeft is een schande. Ron moet zich realiseren dat hij een A-status heeft bij sport en niet bij de beeldende kunsten.
Een positieve kop bij deze uitkomst is simpel: Baljakin kampioen dankzij fenomenale eindspurt. Want dat is het.
Dat Ron zomaar een plusje weggeeft is een schande. Ron moet zich realiseren dat hij een A-status heeft bij sport en niet bij de beeldende kunsten.
Een positieve kop bij deze uitkomst is simpel: Baljakin kampioen dankzij fenomenale eindspurt. Want dat is het.
Je hebt gelijk.Bert Zwart wrote:We moeten hier niet het dikverdiende kampioenschap van Baljakin gaan besmetten door te gaan zeuren over een of ander gestolen plusje.
Heaven is no location, but a state of mind
-
Dit NK ging vooral om de extra WK-plaats voor Nederland. Als Baljakin zijn plusje weer terug zou geven aan Heusdens, wordt hij tweede maar gaat hij nog steeds naar het WK. Heusdens is immers al geplaatst door zijn kampioenschap vorig jaar.
Ik gun Baljakin zijn kampioenschap van harte. Ten eerste vanwege de reeds genoemde eindspurt. Maar vooral omdat hij met zijn verlies tegen Boomstra het dammen een enorme dienst heeft bewezen. De daaruit voortvloeiende aandacht voor dammen op TV en andere media is veel meer waard dan een miserabel plusje: hij zou moeten worden beloond met twee echte wedstrijdpunten!
Ik gun Baljakin zijn kampioenschap van harte. Ten eerste vanwege de reeds genoemde eindspurt. Maar vooral omdat hij met zijn verlies tegen Boomstra het dammen een enorme dienst heeft bewezen. De daaruit voortvloeiende aandacht voor dammen op TV en andere media is veel meer waard dan een miserabel plusje: hij zou moeten worden beloond met twee echte wedstrijdpunten!
Bal - Kneus
Bal staat in dit voor de uitkomst van het Nk bgeslissende fragment twee eenheden voor, bij drie voor is het een plusremise.
Bal kan besluiten de Kneus dood te dammen hier.
Op de 75e zet heeft hij 34-29 gedaan. Hij kan dus nu 24 zetten met de dam doen dan 29-24, 24 zetten met de dam, vervolgens 24-20, 24 zetten met de dam, 20-15 en tenlotte nog 25 zetten met de dam en remise...
Ik zou zeggen met zwart: Je maakt jezelf maar goed belachelijk, Bal, een plus krijg je niet!
Heaven is no location, but a state of mind