Bestuursbeleid

Post Reply
User avatar
Ajax-fan
Posts: 421
Joined: Thu Jan 22, 2004 09:27

Post by Ajax-fan » Thu Jan 29, 2009 09:58

GuidoB wrote: Heeft iedereen vandaag Patrick Lodiers gezien, uitgebreid op TV met zijn dam-button? Hij vertelde er ook nog even bij dat hij eens Zeeuws damkampioen is geweest. Goeie reclame voor de damsport!

Hoe is het trouwens met het IQ van de dammers? Ik bleef vanavond steken op 135. Het ging best goed, tot het laatste onderdeel. Ik heb altijd het gevoel dat ik wordt genept met geheugenvragen die je nooit kunt weten: ik had 6 van de 12 fout. Toch schijnt dit bij de test te horen.
Volgens mij hebben dammers allemaal wel een hoog IQ, mijne kwam gister op 138 uit (*edit: foute scoringstabel bij BNN: moet 128 zijn*), die vraag met die dambutton had ik fout [img]images/smilies/icon_redface.gif[/img] , had niet eens opgelet dat ie buttons droeg, wist alleen dat biertje. Maar dan vraag ik me altijd af, wat is de relatie tussen dammers en een hoog IQ:
a) voor dammen moet je slim zijn, dus gaan alleen mensen met een hoog IQ dammen
b) door te dammen krijg je o.a. een beter ruimtelijk inzicht en wordt je IQ hoger
c) allebei een beetje
d) Who cares, haalt BNN de 300.000

Zou de beste dammer dus het hoogste IQ hebben, of spelen trainingsuren en ervaring ook een grote rol of heeft de beste dammer een veel hoger IQ gekregen door al die trainingsuren?
Als aangetoond zou zijn dat je van dammen slimmer wordt, dan zou dat een goed argument kunnen zijn om mensen te overtuigen om te gaan dammen.
Last edited by Ajax-fan on Thu Jan 29, 2009 19:08, edited 3 times in total.

Dieter
Posts: 1379
Joined: Thu Sep 18, 2003 20:30
Location: Sittard
Contact:

Post by Dieter » Thu Jan 29, 2009 10:26

Lijkt me dat we dan het volgende jaar maar eens een dammersvak op de nationale IQ test moeten proberen te krijgen.

User avatar
Hanco Elenbaas
Posts: 18872
Joined: Tue Apr 22, 2003 14:49

Post by Hanco Elenbaas » Thu Jan 29, 2009 11:16

Ajax-fan wrote:
GuidoB wrote: Heeft iedereen vandaag Patrick Lodiers gezien, uitgebreid op TV met zijn dam-button? Hij vertelde er ook nog even bij dat hij eens Zeeuws damkampioen is geweest. Goeie reclame voor de damsport!

Hoe is het trouwens met het IQ van de dammers? Ik bleef vanavond steken op 135. Het ging best goed, tot het laatste onderdeel. Ik heb altijd het gevoel dat ik wordt genept met geheugenvragen die je nooit kunt weten: ik had 6 van de 12 fout. Toch schijnt dit bij de test te horen.
Volgens mij hebben dammers allemaal wel een hoog IQ, mijne kwam gister op 138 uit, die vraag met die dambutton had ik fout [img]images/smilies/icon_redface.gif[/img] , had niet eens opgelet dat ie buttons droeg, wist alleen dat biertje. Maar dan vraag ik me altijd af, wat is de relatie tussen dammers en een hoog IQ:
a) voor dammen moet je slim zijn, dus gaan alleen mensen met een hoog IQ dammen
b) door te dammen krijg je o.a. een beter ruimtelijk inzicht en wordt je IQ hoger
c) allebei een beetje
d) Who cares, haalt BNN de 300.000

Zou de beste dammer dus het hoogste IQ hebben, of spelen trainingsuren en ervaring ook een grote rol of heeft de beste dammer een veel hoger IQ gekregen door al die trainingsuren?
Als aangetoond zou zijn dat je van dammen slimmer wordt, dan zou dat een goed argument kunnen zijn om mensen te overtuigen om te gaan dammen.
Rob Clerc in NRC Handelsblad van 28 februari 1997: "De mensen denken dat je als topdammer of schaker heel intelligent moet zijn. Dat slaat nergens op. Oké, je moet een niet al te grote boerenlul zijn. Verder moet je er gewoon aanleg voor hebben."

Jaap van Galen
Posts: 713
Joined: Wed Dec 17, 2003 10:51

Post by Jaap van Galen » Fri Mar 20, 2009 22:45

Jaap van Galen wrote:Volgens het nieuwe KNDB handboek hebben we het afgelopen jaar 347 leden verloren. Het halve jaar daarvoor 161 leden.
Alweer ruim 500 leden weg in anderhalf jaar...

Belangrijkste speerpunt voor ledenwerving is in het bestuursbeleid volgens het nieuwste beleidsplan het jeugdbeleid.
Afgelopen jaar een verlies van 146 jeugdleden, halve jaar daarvoor 96.
Binnen het jeugdbeleid is, volgens het beleidsplan, met name ledenwerving via schooldammen een doelstelling. Het totale ledenverlies in die leeftijdscategorie (welpen en pupillen) in de afgelopen anderhalf jaar is 236 leden.

Bestuursbeleid mislukt?

Gelukkig voor de nachtrust lijken er weinig mensen van wakker te liggen.
Of misschien toch?
Bovenstaande ging over de situatie per 1 juli 2008.

Inmiddels staan de nieuwste ledenaantallen per 1 januari 2009 op de KNDB-site.
We blijven volgens de nieuwe cijfers ons vrij strak aan het schema houden. Het laatste half jaar zijn we 138 leden kwijtgeraakt. En dan is het aantal leden van de bijzondere bonden nota bene gestegen met 57, ofwel van leden van de gewone damclubs zijn er bijna 200 minder.
Er zijn 8 clubs verdwenen (nog 241 over). Het aantal jeugdleden is in een half jaar met 94 ofwel ruim 8% gedaald.

Ook sinds 1 januari houden we de vaart erin:
Met Wurdum verdwijnt stuk Friese damhistorie
VDV Vlaardingen stopt er meer

Tja.

Piet Bouma
Posts: 3574
Joined: Sun Nov 02, 2003 13:05
Location: Harlingen

Post by Piet Bouma » Fri Mar 20, 2009 23:30

Jaap van Galen wrote:
Jaap van Galen wrote:Volgens het nieuwe KNDB handboek hebben we het afgelopen jaar 347 leden verloren. Het halve jaar daarvoor 161 leden.
Alweer ruim 500 leden weg in anderhalf jaar...

Belangrijkste speerpunt voor ledenwerving is in het bestuursbeleid volgens het nieuwste beleidsplan het jeugdbeleid.
Afgelopen jaar een verlies van 146 jeugdleden, halve jaar daarvoor 96.
Binnen het jeugdbeleid is, volgens het beleidsplan, met name ledenwerving via schooldammen een doelstelling. Het totale ledenverlies in die leeftijdscategorie (welpen en pupillen) in de afgelopen anderhalf jaar is 236 leden.

Bestuursbeleid mislukt?

Gelukkig voor de nachtrust lijken er weinig mensen van wakker te liggen.
Of misschien toch?
Bovenstaande ging over de situatie per 1 juli 2008.

Inmiddels staan de nieuwste ledenaantallen per 1 januari 2009 op de KNDB-site.
We blijven volgens de nieuwe cijfers ons vrij strak aan het schema houden. Het laatste half jaar zijn we 138 leden kwijtgeraakt. En dan is het aantal leden van de bijzondere bonden nota bene gestegen met 57, ofwel van leden van de gewone damclubs zijn er bijna 200 minder.
Er zijn 8 clubs verdwenen (nog 241 over). Het aantal jeugdleden is in een half jaar met 94 ofwel ruim 8% gedaald.

Tja.
Van de PFDB-site: www.pfdb.nl

“09-03-2009: FK Voortgezet Onderwijs 2009
>> Liudger-1 Raai Drachten kampioen onderbouw
>> Bornego-2 Heerenveen kampioen bovenbouw

Op vrijdag 6 maart waren een 150 tal (fantastisch!, PB) leerlingen van het voortgezet onderwijs in Friesland naar Ureterp gekomen om te strijden voor het provinciaal kampioenschap.

Van de GDB-site: http://www.geldersedambond.demon.nl/

Dit jaar staan de volgende data gepland voor het schooldammen voortgezet onderwijs:
- Zaterdag 21 maart 2009: Kampioenschap van Gelderland
- Zaterdag 16 mei 2009: Halve Finales van Nederland
- Zaterdag 6 juni 2009: Nederlands Kampioenschap

Alleen bij voldoende interesse in de provincie vindt er een Kampioenschap van Gelderland
plaats. De afgelopen jaren was dit niet het geval, dit betekent dan na aanmelding een directe plaatsing voor de halve finales van Nederland.


De charismatische Wim Meijer heeft bij de PFDB een aantal jaren geleden het kampioenschap van het voortgezet onderwijs op de vrijdag gezet.
In het voortgezet onderwijs kan dit als ‘buitenschoolse activiteit’ opgevoerd worden. Dat doet ‘fertuten’ zoals men dit in Friesland zegt.
Hij heeft Rik Keurentjes (coordinator schooldammen VO KNDB) hierop geattendeerd, zo heeft hij mij dat tijdens een autorit naar de bondsraad eens verteld. Geen succes, zo blijkt tot dusver. (Of zijn er andere provincies, die dit schooldammen voor VO ook op een vrijdag organiseren?)
Dus provincies, ga ook op vrijdag zitten. Kwantiteit gaat tellen!

In Friesland zijn nog 24 aspiranten/junioren lid van de KNDB. In Gelderland 97 aspiranten/junioren.
Geëxtrapoleerd zou dat in Gelderland tot 606 deelnemers aan het Gelders kampioenschap voor voortgezet onderwijs kunnen betekenen….Wat een PR voor die Gelderse kardinalen…. [img]images/smilies/icon_cool.gif[/img]

Dan in plaats van een KNDB-talentvolgsysteem een KNDB-jeugdvolgsysteem (noteer de adressen van die jeugdspelers(!) aan schooldamtoernooien) en organiseer/stuur gerichte uitnodigingen voor jeugddiscotoernooien met electronische borden op Internet, op bijv. een vrijdagavond en geef de cursus van Tjalling Goedemoed/Peter Schuitema op CD-rom cadeau), tja zou die terugloop van (oudere) jeugdleden dan om te keren zijn?? Tja.

Jaap van Galen
Posts: 713
Joined: Wed Dec 17, 2003 10:51

Post by Jaap van Galen » Sat Mar 21, 2009 00:26

Piet Bouma wrote:
Jaap van Galen wrote: Volgens het nieuwe KNDB handboek hebben we het afgelopen jaar 347 leden verloren. Het halve jaar daarvoor 161 leden.
Alweer ruim 500 leden weg in anderhalf jaar...

Belangrijkste speerpunt voor ledenwerving is in het bestuursbeleid volgens het nieuwste beleidsplan het jeugdbeleid.
Afgelopen jaar een verlies van 146 jeugdleden, halve jaar daarvoor 96.
Binnen het jeugdbeleid is, volgens het beleidsplan, met name ledenwerving via schooldammen een doelstelling. Het totale ledenverlies in die leeftijdscategorie (welpen en pupillen) in de afgelopen anderhalf jaar is 236 leden.

Bestuursbeleid mislukt?

Gelukkig voor de nachtrust lijken er weinig mensen van wakker te liggen.
Of misschien toch?
Jaap van Galen wrote: Bovenstaande ging over de situatie per 1 juli 2008.

Inmiddels staan de nieuwste ledenaantallen per 1 januari 2009 op de KNDB-site.
We blijven volgens de nieuwe cijfers ons vrij strak aan het schema houden. Het laatste half jaar zijn we 138 leden kwijtgeraakt. En dan is het aantal leden van de bijzondere bonden nota bene gestegen met 57, ofwel van leden van de gewone damclubs zijn er bijna 200 minder.
Er zijn 8 clubs verdwenen (nog 241 over). Het aantal jeugdleden is in een half jaar met 94 ofwel ruim 8% gedaald.

Tja.
Van de PFDB-site: www.pfdb.nl

“09-03-2009: FK Voortgezet Onderwijs 2009
>> Liudger-1 Raai Drachten kampioen onderbouw
>> Bornego-2 Heerenveen kampioen bovenbouw

Op vrijdag 6 maart waren een 150 tal (fantastisch!, PB) leerlingen van het voortgezet onderwijs in Friesland naar Ureterp gekomen om te strijden voor het provinciaal kampioenschap.

Van de GDB-site: http://www.geldersedambond.demon.nl/
Alleen bij voldoende interesse in de provincie vindt er een Kampioenschap van Gelderland
plaats. De afgelopen jaren was dit niet het geval, dit betekent dan na aanmelding een directe plaatsing voor de halve finales van Nederland.


De charismatische Wim Meijer heeft bij de PFDB een aantal jaren geleden het kampioenschap van het voortgezet onderwijs op de vrijdag gezet.
In het voortgezet onderwijs kan dit als ‘buitenschoolse activiteit’ opgevoerd worden. Dat doet ‘fertuten’ zoals men dit in Friesland zegt.

Dan in plaats van een KNDB-talentvolgsysteem een KNDB-jeugdvolgsysteem (noteer de adressen van die jeugdspelers(!) aan schooldamtoernooien) en organiseer/stuur gerichte uitnodigingen voor jeugddiscotoernooien met electronische borden op Internet, op bijv. een vrijdagavond en geef de cursus van Tjalling Goedemoed/Peter Schuitema op CD-rom cadeau), tja zou die terugloop van (oudere) jeugdleden dan om te keren zijn?? Tja.
Inderdaad ga je denk ik terecht in op het grootste probleem.
Twee jaar geleden hadden we met ruim 1400 jeugdleden er meer dan 30% meer dan nu. Alleen op de beurs kun je meer verliezen.......

Mooi idee van Wim Meijer, ik ga me er sterk voor maken hier in West-Holland. Lijkt me wel leuk zo'n buitenschoolse activiteit op vrijdag. Enorm succes in Friesland vind ik, zelfs in vroegere Gelderse hoogtij-dagen was het VO-schooldammen nooit echt een "trekker".
Ook je andere ideeen, actief proberen aan te sluiten bij de jeugd, en zeker niet alleen focussen op talenten, lijken me het proberen waard. Een Tja-Tjalling-CD kan daar natuurlijk ook bijhoren.

User avatar
Theo Dijkstra
Posts: 880
Joined: Thu May 29, 2003 23:37
Location: Tavira Portugal
Contact:

Post by Theo Dijkstra » Sat Mar 21, 2009 01:44

Maar dus al tijden "visie-beleid-uitvoering " stilte KNDB [img]images/smilies/icon_cry.gif[/img]
Al woont de ouwe al jaren in Portugal, hij blijft bewogen. [img]images/smilies/icon_biggrin.gif[/img]

Jaap van Galen
Posts: 713
Joined: Wed Dec 17, 2003 10:51

Post by Jaap van Galen » Sat Mar 21, 2009 17:57

Theo Dijkstra wrote:Maar dus al tijden "visie-beleid-uitvoering " stilte KNDB [img]images/smilies/icon_cry.gif[/img]
Al woont de ouwe al jaren in Portugal, hij blijft bewogen. [img]images/smilies/icon_biggrin.gif[/img]
We verliezen zeg maar elke anderhalf jaar 500 leden. In dit tempo nog 15 jaar te gaan, voordat je de laatste bent. Jeugdleden gaat momenteel nog veel harder, elk jaar 200 minder betekent dat we er over vijf jaar geen enkele meer over hebben.
Maar zoals ik al zo vaak eerder zei, niemand lijkt er wakker van te liggen. Goede ideeen op dit gebied zijn er denk ik zeker, maar wanneer gaan we die nou ook eens met prioriteit uitvoeren en uitproberen? En dan met de juiste prioriteit, ofwel ledenwinst is overduidelijk prioriteit nummer 1.

Ik zal het allemaal wel niet begrijpen, maar volgens mij zijn dammers nog lang niet uitgestorven, ik begrijp niet dat we wel de damsport laten uitsterven.

Jaap van Galen
Posts: 713
Joined: Wed Dec 17, 2003 10:51

Post by Jaap van Galen » Sat Mar 28, 2009 20:24

Eric van Dusseldorp wrote:Een paar verbeterpuntjes.

- De teksten zijn ingesproken in het Engels, maar de beginpagina is in het Nederlands. Bezoekers zien een taal die ze niet begrijpen, haken af en missen de filmpjes. Beter helemaal Engels dus.
- Onder actuele bijdragen staat een aantal tekstjes die linkjes veronderstellen, maar dat niet zijn. "Het werkt niet" zullen sommige mensen wellicht denken en ze haken af (ofschoon er wel een goede breadscrum (of hoe schrijf je dat) is).
- Inderdaad naast Games en pagina met links, met name naar YouTube-filmpjes met live-dammen (de simultaan van Baba Sy en zo). Daarnaast links naar VOG, Kurnik etc. en naar de FMJD-site en nationale sites. En die van Piet Bouma bijv.
Ook een paar verbeterpuntjes, of liever gezegd vraagpuntjes.
Mooi onderwerp dit Peter-idee.
Maar Hanco had natuurlijk helemaal gelijk, waarom is ledenverlies geen belangrijk onderwerp in onze bondraad (en , hoe kan het zijn dat Hanco's punt volledig verdwenen is, kan iedereen dat doen, en hoe dan?).
Maak jij je ook druk om ledenverlies Eric, of praat je liever over andere verbeterpuntjes? En als je bezorgd bent over ledenverlies, maak je daar ook een punt van op de volgende vergadering van de bondsraad?

Piet Bouma
Posts: 3574
Joined: Sun Nov 02, 2003 13:05
Location: Harlingen

Post by Piet Bouma » Sat Mar 28, 2009 21:30

Jaap van Galen wrote:Maar Hanco had natuurlijk helemaal gelijk, waarom is ledenverlies geen belangrijk onderwerp in onze bondraad (en , hoe kan het zijn dat Hanco's punt volledig verdwenen is, kan iedereen dat doen, en hoe dan?).
Maak jij je ook druk om ledenverlies Eric, of praat je liever over andere verbeterpuntjes? En als je bezorgd bent over ledenverlies, maak je daar ook een punt van op de volgende vergadering van de bondsraad?
Als je de notulen van de bondsraadsvergadering goed leest is het tegengaan van het ledenverlies het belangrijkste speerpunt in het beleidsplan (daar staat zelfs een ambitie van een forse ledenwinst) van de KNDB.
Alleen schijnt/is het verrekte moeilijk te zijn om daar concreet beleid op te maken.
De kaderopleidingen worden nu een nieuw leven ingeblazen. Ik hoop dat dit zoden aan de dijk gaat zetten.
Die bondsraad zou eens een hele vergadering samen met het bestuur moeten gaan brainstormen welke maatregelen/beleid succes kunnen opleveren.
Nu worden die vergaderingen vaak overheerst door incidenten of standaardzaken, die teveel tijd vergen (bijv. clubs die zich uit een klasse terugtrekken, reglementswijzigingen, begrotingen, jaarverslagen etc. etc.).

Ik heb mijn ballonnetje van een jeugdvolgsysteem afgelopen donderdag nog even met Sietse Nagel bij de kop gehad. Nagel wierp tegen: in basisonderwijs is dammen populair, maar bij voortgezet onderwijs is het niet meer stoer.
Zit wat in, maar wat doen we er aan. In het voortgezet onderwijs wil men graag weer bij een “groep” horen en niet een buitenbeentje zijn, want dan lig je eruit.

Als je van die schooldammertjes in groep 8 eens de namen en (email)adressen noteert en nagaat bij welke school men een vervolgopleiding gaat doen. De KNDB (bondsbureau) kan hiervan makkelijk een database maken. (Inventariseer ook eens de dammende leraren in het voortgezet onderwijs.)
Dat moet je provinciale bestuurders en clubbestuurders niet aandoen. Die kunnen met moeite de normale zaken draaiend houden.
Tja, dan zou je als KNDB die school en die spelers met toch wel veel namen kunnen benaderen/confronteren, die aan een schooldamtoernooi mee kunnen doen. Voor je het weet heb je interne schooldamtoernooien georganiseerd en heb je gedaan aan damgroepsvorming in het voortgezet onderwijs.
Ga als KNDB, die toernooien voor het voortgezet onderwijs ook anders opzetten. Initieer aantrekkelijke nevenactiviteiten. Haal bijv. Erno Prosman, Kees Thijssen, Roel Boomstra, Pim Meurs, Mei-Whi Ju en Heike Verheul samen met Maarten Kolsloot van stal en laat ze leuke dingen doen bij die toernooien. Zorg voor optredens van schoolbands tijdens wedstrijden.
Jeugd is gewend aan muziek. En anders maar tijdens de pauze.
De nevenactiviteit heb ik eens gelezen, moet eigenlijk belangrijker zijn dan de hoofdactiviteit. Wat te denken van Lambert-Jan Koops, die als gratis schnabbel een kleine conference afsteekt bij het provinciale toernooi in Gelderland/Overijssel.
Overigens zou hij bij die WK-tweekamp ook best als nevenactiviteit op zijn plaats zijn. Idea?
Enfin, er moet gebrainstormd worden, ook om allochtonen en de medioren – (nieuwe naam voor 55+) aan het dammen te krijgen.
En daarna actief beleid, maatregelen uitzetten en niet afwachten of een provinciaal bestuur of clubbestuur zaken wil/kan oppakken.

User avatar
Kosmos
Posts: 7564
Joined: Mon Sep 29, 2003 15:21
Real name: Tj. Goedemoed
Location: Ktar
Contact:

Post by Kosmos » Sat Mar 28, 2009 23:14

Een Tja-Tjalling-CD kan daar natuurlijk ook bijhoren.
De bond deelt aan schooldammers al een gratis CD-rom uit van DamZ! met een leuk hoesje erom en bijbehorend boekje. Een uitstekend initiatief. Gratis te bestellen door jeugdleiders.
Daarop staan o.a. een digitale Van der Wal- en de Wiersma cursus.
Ook staan er een paar spelletjes en filmpjes op, oa. van Leen de Rooij die een geinig verhaal over Bokito vertelt. Leen is in dit filmpje bijna nog enhtousiaster dan de kinderen...
Je zou ook de vervolgcursussen als Sijbrands, Roozenburg, Springer en Hoogland kunnen gebruiken als promotiemateriaal. Dat is in het Nederlands en je kunt het op de PC doen met Pinky (Popolov) erbij.
Heaven is no location, but a state of mind

Piet Bouma
Posts: 3574
Joined: Sun Nov 02, 2003 13:05
Location: Harlingen

Post by Piet Bouma » Sat Mar 28, 2009 23:24

Kosmos wrote:
Een Tja-Tjalling-CD kan daar natuurlijk ook bijhoren.
De bond deelt aan schooldammers al een gratis CD-rom uit van DamZ! met een leuk hoesje erom en bijbehorend boekje. Een uitstekend initiatief. Gratis te bestellen door jeugdleiders.
Daarop staan o.a. een digitale Van der Wal- en de Wiersma cursus.
Ook staan er een paar spelletjes en filmpjes op, oa. van Leen de Rooij die een geinig verhaal over Bokito vertelt. Leen is in dit filmpje bijna nog enhtousiaster dan de kinderen...
Je zou ook de vervolgcursussen als Sijbrands, Roozenburg, Springer en Hoogland kunnen gebruiken als promotiemateriaal. Dat is in het Nederlands en je kunt het op de PC doen met Pinky (Popolov) erbij.
Maar voor DamXL (Voortgezet Onderwijs?) is er nog niks. Ipv Pinky (Popolov) nog een andere blikvanger. Een damhunk of dambabe?? en je bent koopman!
Piet Bouma wrote: De Youtube films laden bij mij niet zo snel. Mogelijk dat de Course on draughts op CD-rom gezet kan worden en een volgende gratis (DamZ! of) DamXL uitgave kan worden? Uitreiken bij die schooldamtoernooien voor Voortgezet Onderwijs. Gelijk een stukje Engelse les!!!!!
Dus KNDB, omarm dit initiatief eens!

User avatar
Theo Dijkstra
Posts: 880
Joined: Thu May 29, 2003 23:37
Location: Tavira Portugal
Contact:

Post by Theo Dijkstra » Sun Mar 29, 2009 00:50

Ik ben bang dat inmiddels de cd ook "uit" is.

Als ik de KNDB was zou ik alle effort in het internet gooien.
Zelfs een klein deel van de topsport budgetten zou ik daar voor opgeven.
Het gaat om ons voortbestaan
Als er aan de basis niks bij komt kun je het schudden.

Projecten?

1. project! -“basic damlessen” damvideo's. (PR/ledenwerving)
2. project! -damvideo demonstraties/verslagen. (PR/ledenwerving)
3. project! -internetdamtoernooien regelen. (Jeugd)
4. project -internet damcursussen realiseren. (follow up voor project 1 en 2)
5. project! -internet damtraining 1op1 en/of interactief. (inkomstenbron!)

-internetdammen + rating + titels niet aan de zakelijke markt overlaten.

-een goed functionerend KNDB e-dam domein met zware server EISEN. (niet loslaten bondsraad!)

User avatar
Hanco Elenbaas
Posts: 18872
Joined: Tue Apr 22, 2003 14:49

Post by Hanco Elenbaas » Sun Mar 29, 2009 01:15

Jaap van Galen wrote:
Eric van Dusseldorp wrote:Een paar verbeterpuntjes.

- De teksten zijn ingesproken in het Engels, maar de beginpagina is in het Nederlands. Bezoekers zien een taal die ze niet begrijpen, haken af en missen de filmpjes. Beter helemaal Engels dus.
- Onder actuele bijdragen staat een aantal tekstjes die linkjes veronderstellen, maar dat niet zijn. "Het werkt niet" zullen sommige mensen wellicht denken en ze haken af (ofschoon er wel een goede breadscrum (of hoe schrijf je dat) is).
- Inderdaad naast Games en pagina met links, met name naar YouTube-filmpjes met live-dammen (de simultaan van Baba Sy en zo). Daarnaast links naar VOG, Kurnik etc. en naar de FMJD-site en nationale sites. En die van Piet Bouma bijv.
Ook een paar verbeterpuntjes, of liever gezegd vraagpuntjes.
Mooi onderwerp dit Peter-idee.
Maar Hanco had natuurlijk helemaal gelijk, waarom is ledenverlies geen belangrijk onderwerp in onze bondraad (en , hoe kan het zijn dat Hanco's punt volledig verdwenen is, kan iedereen dat doen, en hoe dan?).
Maak jij je ook druk om ledenverlies Eric, of praat je liever over andere verbeterpuntjes? En als je bezorgd bent over ledenverlies, maak je daar ook een punt van op de volgende vergadering van de bondsraad?
Iedereen kan zijn eigen postjes laten verdwijnen, Jaap. Als er na de post nog niet gereageerd is: via het kruisje rechtsboven, naast 'edit'. Als er wél gereageerd is via 'edit'.

Ik heb die vraag ingetrokken omdat ik bij nader inzien dacht dat zij overbodig was, ervan uitgaande dat de bondsraad de laatste tijd uitgebreid bezig is de oorzaken van het ledenverlies uit te zoeken en te bestrijden.

User avatar
Theo Dijkstra
Posts: 880
Joined: Thu May 29, 2003 23:37
Location: Tavira Portugal
Contact:

Post by Theo Dijkstra » Sun Mar 29, 2009 04:03

Hanco Elenbaas wrote:
Jaap van Galen wrote:
Eric van Dusseldorp wrote:Een paar verbeterpuntjes.

- De teksten zijn ingesproken in het Engels, maar de beginpagina is in het Nederlands. Bezoekers zien een taal die ze niet begrijpen, haken af en missen de filmpjes. Beter helemaal Engels dus.
- Onder actuele bijdragen staat een aantal tekstjes die linkjes veronderstellen, maar dat niet zijn. "Het werkt niet" zullen sommige mensen wellicht denken en ze haken af (ofschoon er wel een goede breadscrum (of hoe schrijf je dat) is).
- Inderdaad naast Games en pagina met links, met name naar YouTube-filmpjes met live-dammen (de simultaan van Baba Sy en zo). Daarnaast links naar VOG, Kurnik etc. en naar de FMJD-site en nationale sites. En die van Piet Bouma bijv.
Ook een paar verbeterpuntjes, of liever gezegd vraagpuntjes.
Mooi onderwerp dit Peter-idee.
Maar Hanco had natuurlijk helemaal gelijk, waarom is ledenverlies geen belangrijk onderwerp in onze bondraad (en , hoe kan het zijn dat Hanco's punt volledig verdwenen is, kan iedereen dat doen, en hoe dan?).
Maak jij je ook druk om ledenverlies Eric, of praat je liever over andere verbeterpuntjes? En als je bezorgd bent over ledenverlies, maak je daar ook een punt van op de volgende vergadering van de bondsraad?
Iedereen kan zijn eigen postjes laten verdwijnen, Jaap. Als er na de post nog niet gereageerd is: via het kruisje rechtsboven, naast 'edit'. Als er wél gereageerd is via 'edit'.

Ik heb die vraag ingetrokken omdat ik bij nader inzien dacht dat zij overbodig was, ervan uitgaande dat de bondsraad de laatste tijd uitgebreid bezig is de oorzaken van het ledenverlies uit te zoeken en te bestrijden.
Oh Bezig ?

Post Reply