Halve finales NK 2009
- Theo Dijkstra
Toch niet 28-22? [img]images/smilies/icon_eek.gif[/img] met dam voor zwart? [img]images/smilies/icon_lol.gif[/img]
Dat was de opdracht wit speelt en verliest, een aardig aspect van deze positie!Theo Dijkstra wrote:Toch niet 28-22? [img]images/smilies/icon_eek.gif[/img] met dam voor zwart? [img]images/smilies/icon_lol.gif[/img]
Nu winnen!
Heaven is no location, but a state of mind
-
Ik ben vanmiddag wezen kijken bij de barrages voor de plaatsing bij de dames. Marijke Koers en Rianka Rentmeester hebben zich geplaatst. DEZ Hardinxveld heeft toch twe finalisten zo.
Trouwens met mijn beperkte inzicht in het spel, had ik toch heel sterk het idee dat Laura Timmerman wel heel ongelukkig was in de afwerking. Ze had twee keer een stand op het bord, waarvan ik me in eerste instantie afvroeg hoe lang ze op de winst zou moeten wachten. Maar het liep niet echt lekker en ze verloor allebei haar partijen.
Trouwens met mijn beperkte inzicht in het spel, had ik toch heel sterk het idee dat Laura Timmerman wel heel ongelukkig was in de afwerking. Ze had twee keer een stand op het bord, waarvan ik me in eerste instantie afvroeg hoe lang ze op de winst zou moeten wachten. Maar het liep niet echt lekker en ze verloor allebei haar partijen.
Tsja, als je niet eens van Willem leijenaar kunt winnen, dan kom je nooit in de finale... Wat denk jij ervan, Ouwe Seun?ouwe seun wrote:Ik was er die middag ook en zag hoe de partij van Wouter Ludwig tegen Willem Leijenaar in remise eindigde.
Hierdoor gaat Wim v.d. Kooy naar de finale van het NK.
Re: Klassiek
Inderdaad wint wit door 34-30x30!Kosmos wrote:
Goedemoed - Berends
Zwart speelde 12-17x17.
Na 3-9? 22-17! 9-14 17x8 13x2 38-33 6-11 onstaat een interessante positie:
Voor deze positie geldt: Wit speelt en wint!
Hoofdvariant: 23-29 28-22 29x49 22x13 19x8 30x10 49-44 (of?) 32-28 +.
Wat ik ervan denk Kosmos?
Mm, ik denk dat jij nog wel eens de finale gaat halen, maar.... dan klopt je stelling voorlopgig niet [img]images/smilies/icon_smile.gif[/img]
Mm, ik denk dat jij nog wel eens de finale gaat halen, maar.... dan klopt je stelling voorlopgig niet [img]images/smilies/icon_smile.gif[/img]