Allesbehalve dammen

Post Reply
Jaap van Galen

Post by Jaap van Galen » Sat Feb 14, 2009 20:07

Leo Aliar wrote:Jongens, ga jullie maar bij elkaar op de koffie om over zulks dingen te praten.
FMJD forum moet voornamelijk over het dammen gaan en niet over drammen,wat sommigen hier wel doen.
Ik neem aan Leo, dat je gezien hebt dat deze draad juist niet over dammen gaat.
Maar je hebt zeker gelijk, wat mij betreft wordt het hier, zeker gezien de dubieuze inhoud, verwijderd. Maar vrijheid van meningsuiting kan daar wellicht een ander en/of beter licht op werpen.

Peter van Heun

Post by Peter van Heun » Sat Feb 14, 2009 22:34

Koops wrote:Het recht om je mening te mogen uiten wordt nog al eens verward met de verplichting voor een ander om er naar te luisteren.
Doorgaans kraamt Koops niet veel zinvols uit maar hier heeft hij wel een punt.

Kosmos
Real name: Tj. Goedemoed

Post by Kosmos » Sat Feb 14, 2009 23:09

Peter van Heun wrote:
Koops wrote:Het recht om je mening te mogen uiten wordt nog al eens verward met de verplichting voor een ander om er naar te luisteren.
Doorgaans kraamt Koops niet veel zinvols uit maar hier heeft hij wel een punt.
Zeker heeft Koops een punt. Als je niet wilt dan luister je niet naar oproerkraaier Kosmos. Je bent vrij.
Maar je kunt geen meningen tegenhouden. Dat zal nooit lukken. Hoeveel mensen je ook intimideert of vermoordt.
Reactie op Jaap komt morgenmiddag nadat ik naar de Islamitische omroep (twee zelfs) en de Hindoe-omroep heb bekeken. Nog liever kijk ik naar de meiden van Haram... Heerlijk van die meiden die alles doen wat Allah verboden heeft (Is hij soms in de ban van Iblies? Neen.)
Heaven is no location, but a state of mind

Kosmos

Post by Kosmos » Sun Feb 15, 2009 17:51

Jaap van Galen wrote:
Kosmos wrote:Wilders mag England niet in, vanwege de dreigementen van een moslim.
Engeland kent een historie van verregaande tolerantie tegen moslimextremisten. Voor de aanslagen in Londen mocht iemand als Abu Bakr vrij rondschreeuwen dat hij VOOR de terroristen was en andere haatzaaierij. Na de aanslagen kon ie wel oprotten.
Vorig jaar is in Engeland een wet aangenomen die moslims toestaat onderlinge geschillen aan een shariarechtbank voor te leggen. Huiselijk geweld kan dus rekenen op zeer milde straffen aangezien de koran het slaan van een vrouw beveelt bij alleen al het vermoeden van ongehoorzaamheid. Zo kreeg een man als straf voor de mishandeling van zijn vrouw een verplichte cursus opgelegd. De nieuwste daad van zelfislamisering is de Bill of Rights maar even opheffen om een aantal "moderate muslims" te pleasen. Ach ja, civilisation, throw it away carelessly like a cigaret.
Je vind het maar niets die Moslims.
Ik heb nergens beweerd dat ik moslims maar niks vind. Als je mijn stukje had gelezen over wat voor school ik zou wensen voor een kind van mij, zou je wel beter weten.
Ik ken meer moslims dan jij. Ken je Nasr Hafid Abu Zaid? Uitstekende kerel. Helaas met de dood bedreigd door de MB in Egypte.
Haci Karacaer, voormalig voorman van Milli Gurus, goede leider met progressieve opvattingen. Helaas vervangen door een hardliner.
De Marokkaanse schrijver / columnist Elaoudi doet soms ook uitspraken die ik verstandig vind. Hij vond dat Marokkaanse reljongeren eens aangepakt moesten worden door de Marokkaanse politie, dan zouden ze het wel afleren. Hij schreef erbij dat het wel niet zou mogen van de politiek, omdat dat discriminatie zou zijn... Ik vind dat verstandiger praat dan Wilders gegil over in de knieschijf schieten. Heb ik ook al eerder geschreven op Damwereld.
Als ik naar de islamitische omroep kijk voel ik best sympathie voor sommige moslims. Ik kijk graag naar religieuze zenders, ook de EO en de hindoes van OHM. Een man met een stropdas vertelt dat sommige moslims vinden dat alle westerse uitvindingen, waaronder de stropdas, gemeden dienen te worden door moslims, omdat het het kopieren is van ongelovigen en dat is fout, maar deze man had gelukkig wat tolerantere denkbeelden.
Mijn vorige buren, waren islamitische koerden, ik kon er goed mee opschieten. Heb ze dammen geleerd en al mijn Donald Ducks gegeven als bijdrage aan de integratie. Dat was nog voor de tijd dat Wilders zei dat als je alle haatverzen uit de koran zou scheuren, je een boekje ter dikte van de DD overhoudt...
Er zijn ook moslims die ik totaal niet zie zitten, dat zijn de islamisten. Islamisten zijn moslims die de islam willen opleggen aan het Westen. Aanhangers van de MB dus. Volkomen onacceptabel.
Wat me tegenvalt van linkse politici is dat ze totsaal geen kennis en inzicht heben in de islamitische cultuur en het onderscheid niet maken tussen islamisten en gewone moslims.
Wat volgens mij de normale gang van zaken is, als Wilders wordt uitgenodigd in het Hogerhuis, dat tegenstanders dan het debat aangaan met Wilders. Waarom komt Lord Amhed niet met een vlammend betoog waaruit blijkt dat Wlders er naast zit en waarin hij de islam met verve verdedigt? Dat is namelijk al eeuwen hoe de democaratie werkt, Jaap. Ik weet niet of het je ooit opgevallen is, maar dreigementen uiten om iemand anders vrijheden in te perken, is wat midner gebruikelijk. Wilders kan niet eens rustig over straat vanwege dreigingen van bepaalde moslims.
Een godsdienst is een ideologie.
Ja en een appel is een vrucht een een Opel is een automerk. Ik heb behoorlijke kennis van de islam, wat moet ik met jouw open deur?
Een ideologie kun je bekritiseren nietwaar? Het communisme en de islam zijn echter ideologieen waar kritiek bestraft wordt met de dood. Als je de waarheid verkondigt, is dat natuurlijk niet nodig, maar wel als je ideologie zo stevig als een kaartenhuis is.
Wilders lijkt je held.
Dit zegt veel over jouw observatievermogen. Is de kritiek op Wilders je dan zo ontgaan dat je zo ongenuanceerd schrijft?
Ik zal mijn kritiek op Wilders nog eens herhalen voor je:
- Verbod op koran is in strijd met vrijheid van godsdienst
- Vergelijking mein Kampf en Koran is niet constructief
- Een algemeen gebrek aan piëteit ten opzichte van moslims leidt niet tot een vruchtbaar debat.
- Te extreme aanpak hangjongeren
Gisteren weer een leuke PR-stunt, in de peilingen 6 figuren erbij die zonder ook maar enige ruggespraak, gezien de partij-ideologie, in ons parlement worden gedumpt.
Het spijt me, maar dit vind ik een vrij domme opmerking. In de peilingen krijg je er zetels bij, geen figuren.
Het is het resultaat van de enorme lafheid die sommige politici tonen om de bedreiging van de vrijheid van meningsuiting aan te pakken. De PVDA en het CDA noemen de moordenaarskliek van de MB niet gevaarlijk... Omdat ze anders de islamisten moeten bestrijden en dat willen ze niet omdat ze te laf zijn om te strijden.
Jij wilt ook liefst deze draad laten verwijderen vanwege dubieuze inhoud, veelzeggend...
Ben je inderdaad een fan van Wilders?
Zijn poster hangt niet boven mijn bed en een Wilders-sjaaltje draag ik ook nooit. Mijn kritiek op Wilders klinkt niet alsof ik een fan ben vind ik zelf.
Een ideologie is wat anders dan mensen. Alleen sommige mensen zijn zo extreem dat ze de domheid van hun eigen ideologie vergeten.
Dergelijk uitsrpaken zijn typerend voor PVDA-denkers. Wat je eigenlijk zegt is dat je denkt dat moslims over het algemeen de domheid van hun ideologie wel inzien. Dat is beledigend, respectloos en oliedom. Het is namelijk niet waar. De islam dom noemen is een doodzonde. Maar jij komt er wel mee weg als apologeet, maak je geen zorgen.
Moslims vinden de islam niet dom. Dat Christenen als jij hun eigen ideologie eigenlijk maar zo zo vinden, en weigeren de Christus te verdedigen, wil nog niet zeggen dat moslims datzelfde gebrek aan betrokkenheid voelen. Je slaat de plank hier volkomen mis.
Ik zag in een debat van een PDVDAman en Wilders de PVDA-er roepen: "U neemt die paar idioten die Jahmi willen vermoorden serieus."
Deze opmerking laat precies de naiviteit van de PVDA zien. Ze nemen moslims kennelijk niet serieus. Volgens alle 5 rechtsscholen binnen de islam staat op afvalligheid de doodstraf. Dat betekent dat elke moslims hoort te geloven dat dat Allahs wens is en daar hoor je je domweg aan te onderwerpen.... Er bestaat geen vrijheid van interpretatie zoals bij de bijbel. Maar weet jij veel, enig onderzoek heb je nooit verricht. Kun je betr ook niet doen, misschien raakt je fantasiewereldje maar naar verstoord.
Vanwege dergelijke extreem intolerante onderdelen van de islam is de islam dus een ideologie die ik verwerp.

De ideologie van de islam wil o.a.:
Vrouwen stenigen die overspel plegen of onteerd zijn
Praktiserende homo's de doodstraf geven
Niet-moslims extra belasting laten betalen
Niet-moslims minder rechten geven
Vrouwen halve rechten geven
Afwijkende meningen met de doodstraf bestraffen
Slaan van de vrouw toestaan
Lijfstraffen geven bij ontucht
Seks met minderjarige meisjes toestaan
Besnijdenis van meisjes gedogen en die van jonges verplichten
Verder wordt de oorlog heilig verklaard en is het paradijs een orgie van seks en branden alle niet-moslims eeuwig in een vuur...

Je moet wel mesjokke zijn als westerling als je een dergelijke ideologie NIET bestrijdt. De ideologie bestaat uit wrede, extreem-rechtse wetten, wat vind jij daar nu van, Jaap?
Abu Zaid pleit daarom voor een dynamische interpretatie van de koran. Plat gezegd: De regels dienen zich aan te passen aan modernere tijden, ontwikkeling dus. Zo is het tijd dat vrouwen en homo's gelijke rechten krijgen, afvalligheid niet meer strafbaar is enz.
Maar het hudige islamitische klimaat laat dergelijke revolutiuonaire denkers niet toe.

Jaap van Galen

Post by Jaap van Galen » Mon Feb 16, 2009 23:05

Kosmos wrote: Er zijn ook moslims die ik totaal niet zie zitten, dat zijn de islamisten. Islamisten zijn moslims die de islam willen opleggen aan het Westen. Aanhangers van de MB dus. Volkomen onacceptabel.
Wat me tegenvalt van linkse politici is dat ze totaal geen kennis en inzicht heben in de islamitische cultuur en het onderscheid niet maken tussen islamisten en gewone moslims.
...............
Islamiseren houdt concreet in het invoeren van de sharia, wetgeving gebaseerd op de koran en de hadith (uitspraken van de profeet). Dit houdt in handamputatie, steniging bij overspel en andere lijfstraffen, extra belasting voor niet-moslims (djizija), halve rechten voor vrouwen, toestaan dat vrouwen door man geslagen worden, doodstraf voor afvalligheid en homofilie, afschaffing democratie en vrijheid van meningsuiting (er mogen alleen nog goede dingen over de islam worden gezegd) enz.
Jaap van Galen wrote:Je vind het maar niets die Moslims...
Een ideologie is wat anders dan mensen. Alleen sommige mensen zijn zo extreem dat ze de domheid van hun eigen ideologie vergeten.
Kosmos wrote:Ik heb nergens beweerd dat ik moslims maar niks vind....
Ik ken meer moslims dan jij......
Je moet wel mesjokke zijn als westerling als je een dergelijke ideologie NIET bestrijdt.....
Dank voor je reactie. Ik kom hier op terug.

Fred van Amersfoort

Post by Fred van Amersfoort » Tue Feb 17, 2009 11:30

De manier waarop Wilders bestreden wordt heeft alles weg van een hetze. Terecht zal de domme lezer denken, voert Wilders juist niet zelf een hetze en krijgt hij dus wat hij verdiend?
Meer en meer krijgt Wilders mijn sympatie, niet door zijn inhoud maar omdat hij de enige is die tegen de stroom durft in te gaan. Hoe meer er tegen die man wordt aangetrapt, hoe groter hij wordt. Liever een fout standpunt dan geen standpunt. Maar ja, zo ontstond het fascisme ook dus ik heb nog wat denkwerk te verrichten. Zal dus uiteindelijk niet bij hem uitkomen denk ik. Toch zou iedereen eens moeten nadenken of hij af en toe niet gewoon deels gelijk heeft en niet direkt sociaal gewenst Nederlands meeloopgedraag vertonen. Wilders wordt juist groot door de domme medemens die zijn standpunten niet weerlegt en niet door zijn inhoud. Geert zal hen dankbaar zijn of het met de dood bekopen door als de hetze succesvol blijkt. Ik zal hem missen en zie nu al weer de krodillentranen

Leo Mous

Post by Leo Mous » Tue Feb 17, 2009 14:13

Kosmos verwoordt op uitstekende wijze de verwerpelijkheid en de gevaren van de islamitische leer. De westerse beschaving is zo doorgeslagen dat het in zijn superioriteitsgevoel en bijna naieve tolerantie geen bedreigingen meer herkent. Men heeft niet door voor welke culturele ontwikkelingsval de mensheid staat als niet krachtig stelling wordt genomen tegen de toenemende machtsinvloed van de islam. Voor de goede orde: ik ben een vredelievende atheist, dus tegen elke vorm van religie, maar beschouw in deze tijd de ideologie van de orthodoxe islam als de meest gevaarlijke exponent van waar de bekrompen menselijke geest in het godsdenken toe in staat is.

Jaap van Galen

Post by Jaap van Galen » Thu Feb 19, 2009 23:28

Leo Mous wrote:Kosmos verwoordt op uitstekende wijze de verwerpelijkheid en de gevaren van de islamitische leer.
Ik blijf dit een zielige manier van denken vinden.
Ik vind dat je moet blijven denken aan mensen en niet alleen over duistere kanten van een idelogie.
Als Kosmos ook nog even de verwerpelijkheid en de gevaren van Christelijke (voor ons Nederlanders liefst gesplitst in kathotiek en graag ook nog de verschillende protestante strominingen), Hindoeistische, Bhoedistische, de diverse atheistische denkstromen, het communisme, het kapatalische denken, en de Nederlandse en Friese cultuur op een rij wil zetten, dan kunnen we wellicht het geheel weer iets meer relativeren. En uiteraard hoort bij een dergelijk overzicht ook de positieve gedachten achter al deze ideologieen en gedachten.

Wellicht dat onze islamatische dammers zich dan wat minder gediscrimineerd voelen, of vind je het normaal om je mede-dammers even in de hoek te zetten?

Leo Mous

Post by Leo Mous » Fri Feb 20, 2009 10:45

Jaap, je hebt gelijk als je stelt dat aan alle godsdiensten en andere ideologieen iets mankeert. Dus ook het christendom etc. Ik zal als ongelovige uiteraard de eerste zijn om dat te beamen. Erg vind ik het als je suggereert dat ik mensen zou discrimineren. Ik ben juist iemand die iedereen in zijn waarde laat. Dus ook moslims. Het enige dat ik beweer is, dat de Islamtische leer in deze tijd de godsdienst is die in zijn fundamentalistische uitingen het meest agressief en gewelddadig is. Het meest gevaarlijke van de fundamentalistische Islam is dat die niet te bestrijden is. Fundamentalisten laten zich door niets stoppen, zelfs niet door de dood. Dat vind ik eng.

Kosmos

Andere religies en tolerantie

Post by Kosmos » Fri Feb 20, 2009 22:53

Als Kosmos ook nog even de verwerpelijkheid en de gevaren van Christelijke (voor ons Nederlanders liefst gesplitst in kathotiek en graag ook nog de verschillende protestante strominingen), Hindoeistische, Bhoedistische, de diverse atheistische denkstromen, het communisme, het kapatalische denken, en de Nederlandse en Friese cultuur op een rij wil zetten, dan kunnen we wellicht het geheel weer iets meer relativeren. En uiteraard hoort bij een dergelijk overzicht ook de positieve gedachten achter al deze ideologieen en gedachten.
Welja, gooi alle wereldreligies maar op een hoop.
Met 20 glazen bier achter de kiezen kom je met het grijsgereden stokpaardje van extreem-links: Mensen die kritiek hebben op de extreem-rechtse ideologie van de islam zijn mensen die discrimineren! Volgens mij is het de sharia die discrimineert tegen niet-moslims, vrouwen en homo's! Kritiek daarop is dus niet dubieus, maar gezond als je voor gelijkberechtiging staat!
Nog steeds ontgaat je het onderscheid tussen gewone moslims die islam gebruiken als godsdienst (prima) en islamisten die een islamitische ideologie aan ons op willen dringen (verwerpelijk). Jouw tolerantie betreft beide kampen, terwijl de islamisten in feite een bedreiging voor zowel moslims als niet-moslims vormen. Kijk maar naar de vele aanslagen in moslimlanden door moslims. Je weigert domweg objectief te kijken naar de islam.

Ik zal je mijn overzicht van wereldreligies geven.
Boeddhisme. Je weet zo weinig van boeddhisme dat je het niet eens spellen kan, maar dat kan ook aan die 20 bier liggen, want kapitalisme was ook te moeilijk en wat is een denkstroom? Bedoel je wellicht een stroming, door Abu Zaid discours genoemd?
Wat is er slecht aan de boeddhistische leer? Ik zou het niet weten! Als ik de Lotus-soetra lees word ik getroffen door wijsheid en schoonheid. Dit soetra beschrijft de verbondenheid van alles in de Kosmos! Dit standpunt verdient niks dan lof! In tegenstelling tot de islam is het verboden om welk ander levend schepsel ook maar leed aan te doen. Dat is nogal een verschil: mededogen voor alle levende schepsel versus de verplichting te vechten voor Allahs zaak en de heiligheid van de strijd tegen niet-moslims.
Voor hindoeïsme geldt hetzelfde mededogen en dezelfde tolerantie en geweldloosheid, uit het hindoeïsme is het boeddhisme voortgekomen. De hindoe-leer is zeer tolerant en wijs! Met schitterende symboliek wordt de geestelijke ontwikkeling van de mens beschreven in de Baghavad Gita.
Kijk ook maar eens naar het TV-programma OHM, die hindoes hebben het steeds over geestelijke ontwikkeling! Heerlijk.
In de praktijk wordt er misbruik gemaakt van het hindoe-dogma der reïncarnatie in het kastenstelsel. Dit stelsel is verwerpelijk, want obscurantistisch: het houdt de ontwikkeling van mensen tegen. Je kunt namelijk niet binnen het leven zelf je ontwikkelen naar een hogere kaste. Mensen zijn dus niet gelijk in dit stelsel en worden onderdrukt. Maar in feite is het kastenstelsel een wereldlijk systeem en geen hindoeïstisch beginsel. De hindoe-geschriften echter zijn prima. Ik ken geen politiek actieve hindoes die ons het kastenstelsel op willen dringen. Ik ken wel de Moslim Broederschap die ons de sharia op wil leggen.
Het jodendom zoals neergelegd in de Thora is een discriminerende leer. Neem het gebod Gij zult niet doden. Later zuivert Joshua uit naam van God het ene volk na het andere weg. Plots blijkt dat niet-joden geen mensen zijn… Dat is het probleem van het Oude testament. Geweld wordt verheerlijkt en de joden (altijd ‘de joden’ in de koran of ook soms ‘apen en zwijnen’) superieur geacht aan andere volkeren. Maar gelukkig is de bijbel verhalend en niet bevelend geschreven zoals de koran. In de bijbel wordt beschreven hoe Jozua volkeren verslaat, in de koran wordt niet geschreven dat Mohammed de slag om Badr uitvocht, maar: “Bestrijd de ongelovigen waar je ze ook aantreft, en houw in op hun nekken.”
De beroemde filosoof Schopenhauer beweerde dat hij in de koran geen enkele waardevolle gedachte heeft aangetroffen. “Men neme de Koran: dit inferieure boek volstond om er een wereldreligie op te grondvesten, twaalf eeuwen in de metafysische behoefte van miljoenen mensen te voorzien, de grondslag voor hun moraal te leggen, en een opvallende minachting voor de dood te kweken; bovendien wist het hen te enthousiasmeren voor bloedige oorlogen en omvangrijke veroveringen. In dit boek worden we geconfronteerd met de treurigste en armzaligste vorm van het theïsme. Er mag dan weliswaar veel door de vertaling verloren zijn gegaan, maar ik heb er niet één waardevolle gedachte in kunnen ontdekken.”
Churchill waarschuwde al voor de islam en Flaubert voelde diepe minachting voor de islam. Toch geen domme jongens.
De Tanach (joodse bijbel) mag dan qua mededogen voor andere volkeren fout zijn, toch is het opmerkelijk dat joden geen aanslagen pleegden toen ze werden onderdrukt in de periode leidend tot de Holocaust, die zo graag ontkend of bejubeld wordt door moslimleiders. Zelfs de mentor van Marcouch kan net als de grootmoefti van Jeruzalem destijds, zijn bewondering voor Hitler niet verborgen houden. Er is ook maar een religie wier aanhangers zelfmoordaanslagen plegen.
Het christendom beschouwd als de leer van Christus, wat is daar mis mee? Je noemt jezelf een christen, maar je verdedigt de Christus niet! Dat is volkomen waardeloos, je bent als Petrus die als hij voor hete vuren komt te staan roept: “Ik ken die man niet!”
Maar er is niets mis met de leer van Christus! Helaas heeft de kerk vroeger besloten het NT met het OT te verbinden. Als je de leer van Jezus gnostisch benadert dan is die leer voor 100% oké. Of ben ik nu zo extreem dat ik de domheid van de christelijke leer niet inzie? Opvoedkundig is het zeer juist om liefde voor de medemens centraal te stellen. Christenen horen ook ongelovigen met respect te behandelen en alle mensen zijn gelijk volgens het christendom. Zelf heb ik een voorliefde voor de gnostiek en mijn favoriete leer is het Thomas-evangelie. Ik sta voor 100% achter de wijsheid neergelegd in de 114 logions van het Thomas-evangelie. Als ik afwijk van de leer, en dat doe ik vaak genoeg, dan zit ik fout en niet de leer. Zelf ben ik nog geen koning over mijn geest, maar de leer is ijzersterk.
Over het communisme wil ik opmerken dat de ideologie wel goed bedoeld zal zijn, maar dat het mensbeeld zo fout is in het communisme dat toepassing van de leer altijd weer zal leiden tot ellende en bloedvergieten. Ik noemde het communisme al eerder in vergelijking met de islam omdat er een grote overeenkomst is qua intolerantie. Kritiek wordt niet geduld en zelfs bestraft met de dood! Afvalligheid bestraffen met de dood is eigenlijk uitkomen voor het feit dat je leugens vertelt. Dat is het toppunt van intolerantie.
Opvallend is de grote voorliefde voor het steunen van communisme vroeger en de islam nu door extreem-linkse denkers. Extreem-links is namelijk net zo intolerant. Mensen die het niet met je eens zijn noem je racist en beschuldig je van discriminatie. Verder komt het extreem-linkse discours niet met zijn arrogante superioriteitsgevoel. Ze verdiepen zich ook niet in de paar idioten die extreem zijn, in wezen hebben ze geen enkel respect voor de moslims die ze de hand boven het hoofd houden, moslims zijn inde ogen van het linkse discours gewoon stakkers die een paar eeuwen achterlopen. Anderen denken dat de islam nooit zo slecht kan zijn als beweerd, want ze kennen een vrouw die zo liefdevol uit haar ogen kijkt… We hebben hier kortom te maken met observatie en nadenken op kleuterniveau. De vader is steeds de wens van de gedachte. Men wil niet strijden voor verworven vrijheden, dus prefereert de extreem-linkse denker om het probleem niet te zien net zoals vroeger het probleem van het communisme hardnekkig werd ontkend…
Atheïsme lijkt me ook geen verkeerde stroming, neem bijvoorbeeld het humanisme, een prima te verdedigen ideologie.
Van alle wereldreligies springt islam eruit als de meest intolerante en meest geweldsverheerlijkende. Je kunt dat gewoon objectief vaststellen door bestudering van koran en hadith en eens de lijst met aanslagen te bekijken sinds 9/11. Boekwerken vol.
Helaas voor je ben ik niet zo laf om die mening in te slikken. Dappere mensen nemen stelling.
Niemand die dus het Westen de islam wil opdringen zie ik zitten. Moslims die dat niet willen, maar gewoon hun godsdienst willen belijden, zoals andere gelovigen en zonder niet-moslims te discrimineren, die zijn prima. Ik ga namelijk uit van gelijkberechtiging. Daarom tolereer ik geen discriminatie van niet-moslims, homo’s en vrouwen. Mensen die geloven in een leer die niet-moslims de slechtste aller schepselen noemt, die aanmoedigt ongelovigen te bestrijden en ze eeuwig branden in de hel toewenst, daarvoor hoef ik geen respect te hebben.
Liever dood dan slaaf!

Kosmos

Post by Kosmos » Fri Feb 20, 2009 23:24

Leo Mous wrote:Jaap, je hebt gelijk als je stelt dat aan alle godsdiensten en andere ideologieen iets mankeert. Dus ook het christendom etc. Ik zal als ongelovige uiteraard de eerste zijn om dat te beamen. Erg vind ik het als je suggereert dat ik mensen zou discrimineren. Ik ben juist iemand die iedereen in zijn waarde laat. Dus ook moslims. Het enige dat ik beweer is, dat de Islamtische leer in deze tijd de godsdienst is die in zijn fundamentalistische uitingen het meest agressief en gewelddadig is. Het meest gevaarlijke van de fundamentalistische Islam is dat die niet te bestrijden is. Fundamentalisten laten zich door niets stoppen, zelfs niet door de dood. Dat vind ik eng.
Heel goed, Leo, maar toch kun je wel strijd leveren tegen de fundamentalisten al deel ik de verwarring over mensen die de dood vereren en het leven verachten, zoals bij Al Qaida.
Je kunt ervoor proberen te zorgen dat anderen niet radicaliseren door goede voorlichting en monitoring. Je kunt extreme groeperingen opsporen. Je kunt weigeren om de eisen van door MB geinspireerde moslims in te willigen zoals bijvoorbeeld bij Enait, die niet op wilde staan voor de rechterlijke macht / logisch, meneer gelooft niet in onze rechterlijke macht, maar louter in sharia. Je kunt de MB op de zwarte lijst zetten van terroristische organisaties. Je kunt Marcouch duidelijk maken dat moslims geen voorkeursbehandeling krijgen. Je kunt haatprekende imams aanpakken of uitzetten.

Jaap van Galen

Post by Jaap van Galen » Sun Feb 22, 2009 15:14

Kosmos wrote:......
Ik snap hier niets meer van.
Feit is dat je de islam verschillende malen in zeer algemene termen en naar mijn idee ongenuanceerd bekritiseert.
Ik ken diverse moslims die helemaal niet voldoen aan het negatieve beeld dat je schetst, maar die je door jouw opstelling wel beledigt.
Ik vind dat onfatsoenlijk, het raakt me, en ik zeg daar wat van. Wellicht waren mijn reacties te emotioneel, ongetwijfeld zul je het wel goed bedoelen.
Erg jammer dat je dan uiteindelijk zo suggestief, persoonlijk en met vele feitelijke onjuistheden reageert.
Ik houd op met deze discussie, dit is me te heftig. Laten we de discussie maar een keer "in het echt" voortzetten.

Eric van Dusseldorp

Post by Eric van Dusseldorp » Sun Feb 22, 2009 16:10

Jaap van Galen wrote:
Feit is dat je de islam verschillende malen in zeer algemene termen en naar mijn idee ongenuanceerd bekritiseert.
Ik ken diverse moslims die helemaal niet voldoen aan het negatieve beeld dat je schetst, maar die je door jouw opstelling wel beledigt.
Ik vind dat onfatsoenlijk, het raakt me, en ik zeg daar wat van. Wellicht waren mijn reacties te emotioneel, ongetwijfeld zul je het wel goed bedoelen.
Erg jammer dat je dan uiteindelijk zo suggestief, persoonlijk en met vele feitelijke onjuistheden reageert.
Ik houd op met deze discussie, dit is me te heftig. Laten we de discussie maar een keer "in het echt" voortzetten.
Kosmos zegt het wellicht op een wat te heftige, te stellige manier, maar de grote lijn in zijn betoog kan ik wel volgen.

Je hebt toch ook gelezen dat hij schrijft:
Nog steeds ontgaat je het onderscheid tussen gewone moslims die islam gebruiken als godsdienst (prima) en islamisten die een islamitische ideologie aan ons op willen dringen (verwerpelijk).

In elk geval lijkt me dit een goed uitgangspunt voor een tweegesprek tussen jullie wanneer jullie elkaar een keer ergens tegenkomen.

Ook ik wil me zeker geen ideologie/godsdienst laten opdringen. Niet door de grefo's (niet op zondag zwemmen en verplicht geloven dat de aarde in zes dagen is geschapen) en ook niet door wat Kosmos noemt de islamisten.

In een eerdere topic gooide je alle isme's op een hoop, een bekende foute insteek in dit soort discussies. Uit bijvoorbeeld het boeddhisme is nog nooit geweld voortgekomen, geen oorlog, niets. Dit kun je van de islam niet zeggen. Goed, het katholicisme van 500 jaar geleden was wat dat betreft net zo erg als de islam nu. Het probleem is alleen dat we niet 500 jaar geleden leven, maar in 2009.

Je leest er in Nederland weinig over, maar in het uiterste zuiden van Thailand worden regelmatig boeddhistische monniken onthoofd door radicale islamieten. En als er een groep mensen op deze wereld is die volstrekt geweldloos is, dan zijn dat de Thaise boeddhistische monniken. Waar hebben ze deze onthoofdingen aan verdiend?

De koran is volgeschreven en uitgelegd door meerdere schriftgeleerden. Net als de bijbel trouwens. Onder die schriftgeleerden en uitleggers zitten zowel haviken als duiven. In de huidige islam hebben de haviken kennelijk de overhand gekregen. De woorden "Allah, de barmhartige, de genadevolle" komen uit de 6e/7e eeuw na Christus en klinken helemaal niet slecht. Bizar is het natuurlijk wanneer iemand zoiets roept en tien seconden daarna een New-Yorkse torenflat binnenvliegt. Hoezo barmhartig, hoezo genadevol?

In het katholicisme zijn de scherpe kantjes er in de loop der jaren afgegaan, door discussies en andere interpretaties. In de islam moet dat nog gebeuren; het klopt dat er in de koran onaanvaardbare dingen staan die heden ten dage bij verschillende groepen nog volstrekt actueel zijn.

Een man mag vier vrouwen hebben, staat er in de koran. Onze vriend O. bin L. heeft dan ook prompt vier vrouwen. Maar waar komt dit gebod vandaan? Uit de zesde eeuw, toen er in het gebied waarin de islam ontstond als gevolg van allerlei oorlogen een enorm vrouwenoverschot was. Dus werd er gesteld dat een man er maximaal vier vrouwen op na mocht houden, mits hij ze allen kon onderhouden. Dit om al die vrouwen te vrijwaren van bittere armoede en honger. Een puur praktische overweging dus en lang niet slecht, in die tijd althans. Maar dit is nu typisch een regel die anno 2009 geherinterpreteerd zou moeten worden. Dat gebeurt echter niet.

Ik ben het met je eens, dat we moslims die dit forum lezen, niet dienen te kwetsen. Maar sommige groepen voelen zich wel vrij snel gekwetst. Als ik vrijmoedige discussies wil aangaan, wil ik geen onderscheid maken tussen welke groep dan ook. Wat dat betreft is iedereen voor mij gelijk.

Leo Aliar

Post by Leo Aliar » Sun Feb 22, 2009 16:33

Dat laatste regel heb je heel goed gezegd Erik.
Voor de rest meng ik me niet in deze discussie.
Jullie weten het toch altijd beter!
Jaap, jij bent goed bezig.

Kosmos

Post by Kosmos » Sun Feb 22, 2009 16:55

Jaap van Galen wrote:
Voor de zoveelste keer maak je dezelfde fout. Je maakt geen onderscheid tussen de politieke islam en moslims.
Jij zult ook wel nooit iets negatiefs durven zeggen over het communisme, want ondanks de honderden miljoenen doden is het erg beledigend voor communisten die kritiek......

Het is de islam die begint met beledigen:
De ongelovigen zijn de slechtse aller schepselen staat in de koran.
Ik moet eeuwig branden in de hel.
De joden zijn apen en zwijnen.
Christenen en joden en veelgodendienaars moeten bestreden worden.
Wie uit het geloof stapt moet gedood worden.
Dit is extreem intolerant en gewelddadig! Of vind je het goed soms?
Je gebruikt de termen ongenucanceerd en vele feitelijke onjuistheden ,maar toont dit met geen enkel argument aan, holle woorden dus.

Als de koran zo negatief praat over alles wat niet islamitisch is en het boek barst van de negativiteit, dreigementen en angstzaaierij dan moet je niet beledigd zijn als een bal wordt teruggekaatst. De koran is volkomen respectloos tegen niet-moslims. Of vindt je de shariawaarden soms normaal? Ga je straks extra belasting betalen als dhimmi? Een grote schande eigenlijk dat jij die zaak verdedigen wilt!
Jij verdedigt een extreem-rechtse doctrine... En dan de boel op zijn kop zetten: Degene die strijdt tegen de intolerantie en geweldsverheerlijking aanvallen, dat is van een misselijkmakende lafheid.

Ik heb niet veel met mensen die geen enkele kritiek kunnnen verdragen terwijl soortgenoten, moordend, onthoofdend, plunderend en aanslagen plegend tekeer gaan wereldwijd. Mijn sympathie ligt bij de slachtoffers, niet bij de apologeten.
Jij reageert op de bekende, westerse, over-empatische manier: Je denkt dat als iemand beledigd is dat altijd wel terecht zal zijn. Het is volkomen ontrecht echter. Het is een gebrek aan zelfkritiek waardoor alles en iedereen door moslims beledigd mag worden, maar elke kritiek op de islam wordt beschouwd als onaanvaardbaar. Geert Mak ging eens naar Turkije en vroeg daar aan een Turkse moslim (gematigd weet je wel) wat hij vond van de moord op Theo van Gogh. Die moord was gewoon nodig vond de man, want van Gogh had de islam beledigd...
Moslims waren beledigd door uitspraken van de paus over de islam (niet over de holocaustontkenning uiteraard). Darna deed de islamitische paus, Sheik Yousuf Al-Qaradhawi, je weet wel de mentor van Marcouch, door Marcouch zelfs bruggenbouwer genoemd (eenrichtingsverkeer op die brug dus) de uitspraak dat de toekomst van Europa islam was... geen enkele gefronste wenkbrauw in het westen, laat maar lullen.
Ook stak Q zijn sympathie voor Hitler niet onder stoelen en banken. Durf je wel te luisteren naar zijn misselijkmakende maar luid bejubelde toespraak? Ik zou niet op het linkje klikken, Jaap, dat kun je vast niet aan.
Moslims in Engeland bedreigen de katholieke paus en de Koningin gewoon openlijk met de dood en dat mag daar. Dat is zeker niet beledigend net als de holocaustcartoonwedstrijd in Iran? Allemaal wel oke, vind je ook niet Jaap?

Kijk hoe de islamitische paus alle joden diep en diep beledigt:
"De holocaust, hoewel overdreven, was een goddelijke straf voor de joden!"
Moet kunnen toch? Degene die discrimineert ben jij, Jaap, jij hebt andere normen voor moslims dan voor andere mensen.

http://www.volkskrantblog.nl/bericht/245738

Post Reply