Beste damvrienden,
Wanneer wij er voor voelen om een “wereldbeker�-toernooi in te stellen, dan zullen we ook moeten nadenken over een redelijk puntensysteem.
Helaas kan ik niet aanwezig zijn bij de eerste vergadering over dit onderwerp, maar ik wilde toch via deze weg lucht geven aan de gedachte die ik had over een toe te passen systeem met “wereldbekerpunten�.
Het volgende lijkt mij voorlopig een redelijke variant:
• De laatste plaats van de eindrangschikking krijgt 1punt. Zij die boven hem staan krijgen meer punten, gerelateerd aan de verschillen die bestaan in het aantal behaalde wedstrijdpunten.
• Het minimale verschil van 1 wedstrijdpunt is 10 “wereldbekerpunten� waard.
• Het minimale verschil dat er is wanneer spelers met een gelijk aantal wedstrijdpunten eindigen wordt met 1 “wereldbekerpunt� verschil uitgedrukt.
Het verbaast mij niet als dit bij eerste kennismaking niet al te helder overkomt.
Daarom geef ik maar een voorbeeldje in de vorm van een fictieve einduitslag op een damtoernooi. Stel: je hebt vier deelnemers die samen een Zwitsers toernooi spelen, dan zou je bijv. De volgende rangschikking kunnen krijgen:
1.A met 6 punten
2. B en C met 3punten
4.D met 0 punten
Nu voegen we er wereldbekerpunten aan toe:
D krijgt 1 punt.
B en C 32 en 33 punten
A krijgt 64 punten.
Kijk een paar keer naar dit schema en het is hopelijk helemaal duidelijk..
Het zou fijn zijn wanneer jullie je ook kijken naar eventuele gevaren / onrechtvaardigheden die de bovengeschetste puntentelling met zich mee zou kunnen brengen. Ikzelf heb er lang naar gekeken (misschien wel te lang) en het lijkt mij een redelijk systeem.
Groetend,
Paul Oudshoorn.
Wereldbeker
In English ?
Well, I'd like to say a word about your system... But... Dutch is not a common language. And I don't understand everything.
Please acknowledge that our game is not played only in the Netherlands. There is draughts outside...
Especially here on the FMJD's site...
So, please use English )
Please acknowledge that our game is not played only in the Netherlands. There is draughts outside...
Especially here on the FMJD's site...
So, please use English )
-
- Real name: Alexander Presman
It is not Paul Oudschoorn but myself put this message when trying forum out. Sorry for misunderstanding.
It is still something to think over how to make possible to participate in forum non-English speaking people.
(Paul of course can write in English)
Maybe on-line translator will help [img]images/smilies/icon_biggrin.gif[/img]
It is still something to think over how to make possible to participate in forum non-English speaking people.
(Paul of course can write in English)
Maybe on-line translator will help [img]images/smilies/icon_biggrin.gif[/img]