Jaap van Galen wrote:Kosmos wrote:Wilders mag England niet in, vanwege de dreigementen van een moslim.
Engeland kent een historie van verregaande tolerantie tegen moslimextremisten. Voor de aanslagen in Londen mocht iemand als Abu Bakr vrij rondschreeuwen dat hij VOOR de terroristen was en andere haatzaaierij. Na de aanslagen kon ie wel oprotten.
Vorig jaar is in Engeland een wet aangenomen die moslims toestaat onderlinge geschillen aan een shariarechtbank voor te leggen. Huiselijk geweld kan dus rekenen op zeer milde straffen aangezien de koran het slaan van een vrouw beveelt bij alleen al het vermoeden van ongehoorzaamheid. Zo kreeg een man als straf voor de mishandeling van zijn vrouw een verplichte cursus opgelegd. De nieuwste daad van zelfislamisering is de Bill of Rights maar even opheffen om een aantal "moderate muslims" te pleasen. Ach ja, civilisation, throw it away carelessly like a cigaret.
Je vind het maar niets die Moslims.
Ik heb nergens beweerd dat ik moslims maar niks vind. Als je mijn stukje had gelezen over wat voor school ik zou wensen voor een kind van mij, zou je wel beter weten.
Ik ken meer moslims dan jij. Ken je Nasr Hafid Abu Zaid? Uitstekende kerel. Helaas met de dood bedreigd door de MB in Egypte.
Haci Karacaer, voormalig voorman van Milli Gurus, goede leider met progressieve opvattingen. Helaas vervangen door een hardliner.
De Marokkaanse schrijver / columnist Elaoudi doet soms ook uitspraken die ik verstandig vind. Hij vond dat Marokkaanse reljongeren eens aangepakt moesten worden door de Marokkaanse politie, dan zouden ze het wel afleren. Hij schreef erbij dat het wel niet zou mogen van de politiek, omdat dat discriminatie zou zijn... Ik vind dat verstandiger praat dan Wilders gegil over in de knieschijf schieten. Heb ik ook al eerder geschreven op
Damwereld.
Als ik naar de islamitische omroep kijk voel ik best sympathie voor sommige moslims. Ik kijk graag naar religieuze zenders, ook de EO en de hindoes van OHM. Een man met een stropdas vertelt dat sommige moslims vinden dat alle westerse uitvindingen, waaronder de stropdas, gemeden dienen te worden door moslims, omdat het het kopieren is van ongelovigen en dat is fout, maar deze man had gelukkig wat tolerantere denkbeelden.
Mijn vorige buren, waren islamitische koerden, ik kon er goed mee opschieten. Heb ze dammen geleerd en al mijn Donald Ducks gegeven als bijdrage aan de integratie. Dat was nog voor de tijd dat Wilders zei dat als je alle haatverzen uit de koran zou scheuren, je een boekje ter dikte van de DD overhoudt...
Er zijn ook moslims die ik totaal niet zie zitten, dat zijn de islamisten. Islamisten zijn moslims die de islam willen opleggen aan het Westen. Aanhangers van de MB dus. Volkomen onacceptabel.
Wat me tegenvalt van linkse politici is dat ze totsaal geen kennis en inzicht heben in de islamitische cultuur en het onderscheid niet maken tussen islamisten en gewone moslims.
Wat volgens mij de normale gang van zaken is, als Wilders wordt uitgenodigd in het Hogerhuis, dat tegenstanders dan het debat aangaan met Wilders. Waarom komt Lord Amhed niet met een vlammend betoog waaruit blijkt dat Wlders er naast zit en waarin hij de islam met verve verdedigt? Dat is namelijk al eeuwen hoe de democaratie werkt, Jaap. Ik weet niet of het je ooit opgevallen is, maar dreigementen uiten om iemand anders vrijheden in te perken, is wat midner gebruikelijk. Wilders kan niet eens rustig over straat vanwege dreigingen van bepaalde moslims.
Een godsdienst is een ideologie.
Ja en een appel is een vrucht een een Opel is een automerk. Ik heb behoorlijke kennis van de islam, wat moet ik met jouw open deur?
Een ideologie kun je bekritiseren nietwaar? Het communisme en de islam zijn echter ideologieen waar kritiek bestraft wordt met de dood. Als je de waarheid verkondigt, is dat natuurlijk niet nodig, maar wel als je ideologie zo stevig als een kaartenhuis is.
Wilders lijkt je held.
Dit zegt veel over jouw observatievermogen. Is de kritiek op Wilders je dan zo ontgaan dat je zo ongenuanceerd schrijft?
Ik zal mijn kritiek op Wilders nog eens herhalen voor je:
- Verbod op koran is in strijd met vrijheid van godsdienst
- Vergelijking mein Kampf en Koran is niet constructief
- Een algemeen gebrek aan piëteit ten opzichte van moslims leidt niet tot een vruchtbaar debat.
- Te extreme aanpak hangjongeren
Gisteren weer een leuke PR-stunt, in de peilingen 6 figuren erbij die zonder ook maar enige ruggespraak, gezien de partij-ideologie, in ons parlement worden gedumpt.
Het spijt me, maar dit vind ik een vrij domme opmerking. In de peilingen krijg je er zetels bij, geen figuren.
Het is het resultaat van de enorme lafheid die sommige politici tonen om de bedreiging van de vrijheid van meningsuiting aan te pakken. De PVDA en het CDA noemen de moordenaarskliek van de MB niet gevaarlijk... Omdat ze anders de islamisten moeten bestrijden en dat willen ze niet omdat ze te laf zijn om te strijden.
Jij wilt ook liefst deze draad laten verwijderen vanwege dubieuze inhoud, veelzeggend...
Ben je inderdaad een fan van Wilders?
Zijn poster hangt niet boven mijn bed en een Wilders-sjaaltje draag ik ook nooit. Mijn kritiek op Wilders klinkt niet alsof ik een fan ben vind ik zelf.
Een ideologie is wat anders dan mensen. Alleen sommige mensen zijn zo extreem dat ze de domheid van hun eigen ideologie vergeten.
Dergelijk uitsrpaken zijn typerend voor PVDA-denkers. Wat je eigenlijk zegt is dat je denkt dat moslims over het algemeen de domheid van hun ideologie wel inzien. Dat is beledigend, respectloos en oliedom. Het is namelijk niet waar. De islam dom noemen is een doodzonde. Maar jij komt er wel mee weg als apologeet, maak je geen zorgen.
Moslims vinden de islam niet dom. Dat Christenen als jij hun eigen ideologie eigenlijk maar zo zo vinden, en weigeren de Christus te verdedigen, wil nog niet zeggen dat moslims datzelfde gebrek aan betrokkenheid voelen. Je slaat de plank hier volkomen mis.
Ik zag in een debat van een PDVDAman en Wilders de PVDA-er roepen: "U neemt die paar idioten die Jahmi willen vermoorden serieus."
Deze opmerking laat precies de naiviteit van de PVDA zien. Ze nemen moslims kennelijk niet serieus. Volgens alle 5 rechtsscholen binnen de islam staat op afvalligheid de doodstraf. Dat betekent dat elke moslims hoort te geloven dat dat Allahs wens is en daar hoor je je domweg aan te onderwerpen.... Er bestaat geen vrijheid van interpretatie zoals bij de bijbel. Maar weet jij veel, enig onderzoek heb je nooit verricht. Kun je betr ook niet doen, misschien raakt je fantasiewereldje maar naar verstoord.
Vanwege dergelijke extreem intolerante onderdelen van de islam is de islam dus een ideologie die ik verwerp.
De ideologie van de islam wil o.a.:
Vrouwen stenigen die overspel plegen of onteerd zijn
Praktiserende homo's de doodstraf geven
Niet-moslims extra belasting laten betalen
Niet-moslims minder rechten geven
Vrouwen halve rechten geven
Afwijkende meningen met de doodstraf bestraffen
Slaan van de vrouw toestaan
Lijfstraffen geven bij ontucht
Seks met minderjarige meisjes toestaan
Besnijdenis van meisjes gedogen en die van jonges verplichten
Verder wordt de oorlog heilig verklaard en is het paradijs een orgie van seks en branden alle niet-moslims eeuwig in een vuur...
Je moet wel mesjokke zijn als westerling als je een dergelijke ideologie NIET bestrijdt. De ideologie bestaat uit wrede, extreem-rechtse wetten, wat vind jij daar nu van, Jaap?
Abu Zaid pleit daarom voor een dynamische interpretatie van de koran. Plat gezegd: De regels dienen zich aan te passen aan modernere tijden, ontwikkeling dus. Zo is het tijd dat vrouwen en homo's gelijke rechten krijgen, afvalligheid niet meer strafbaar is enz.
Maar het hudige islamitische klimaat laat dergelijke revolutiuonaire denkers niet toe.