Ja, eeuwig hetzelfde achterlijke gelul over partijnotaties eerst naar Turbo Dambase sturen, krijg je te horen. Dat is nou het hele probleem! Dat is een enorm traag proces. Kopieren die partijen en gelijk invoeren is het motto!Piet Bouma wrote:Ik heb hier vorige week ook over gemaild met bondsbureau en Gert van Willigen. Procedure is, dat Klaas Bor eerst de partijen in Turbodambase invoert. Men heeft toegezegd dat ik daarna een .pdn bestand krijg, zodat ze ook zsm in Toernooibase staan.Kosmos wrote:Na bijna twee weken nog geen partijen van de HF NK beschikbaar...
Op deze manier kunnen damredacteuren weinig laten zien van de partijen.
Het was tijdens het eerste speelweekend ook niet mogelijk partijnotaties te kopieren in Beeksbergen.
Vorig jaar bood ik de organisatie nog aan om de partijen in te voeren, zodat ze kort na de wedstrijden online staan, onder het motto: daden ter ondersteuning van woorden. Maar men zocht naar een 'structurele oplossing'. Met andere woorden: De totale inertie slaat weer eens toe.
Moszkowicz: Hoe noem je dat ook alweer? Inertie, Bram.
Jammer!
Maar ook wat positiefs. Met grote waarschijnlijkheid gaat Jan Pieter Drost op 7, 8 en 21 februari de partijen op zijn tabletpc invoeren en gelijk semi-live in Toernooibase uploaden.
Halve finales NK 2009
Heaven is no location, but a state of mind
-
Overigens zijn er al aardig wat halve finalisten die een account hebben op Toernooibase. Met de eenvoudige GameEntry ontwikkeld door Danny Staal zouden zij alvast hun partijen kunnen invoeren!Kosmos wrote:Ja, eeuwig hetzelfde achterlijke gelul over partijnotaties eerst naar Turbo Dambase sturen, krijg je te horen. Dat is nou het hele probleem! Dat is een enorm traag proces. Kopieren die partijen en gelijk invoeren is het motto!Piet Bouma wrote:Ik heb hier vorige week ook over gemaild met bondsbureau en Gert van Willigen. Procedure is, dat Klaas Bor eerst de partijen in Turbodambase invoert. Men heeft toegezegd dat ik daarna een .pdn bestand krijg, zodat ze ook zsm in Toernooibase staan.Kosmos wrote:Na bijna twee weken nog geen partijen van de HF NK beschikbaar...
Op deze manier kunnen damredacteuren weinig laten zien van de partijen.
Het was tijdens het eerste speelweekend ook niet mogelijk partijnotaties te kopieren in Beeksbergen.
Vorig jaar bood ik de organisatie nog aan om de partijen in te voeren, zodat ze kort na de wedstrijden online staan, onder het motto: daden ter ondersteuning van woorden. Maar men zocht naar een 'structurele oplossing'. Met andere woorden: De totale inertie slaat weer eens toe.
Moszkowicz: Hoe noem je dat ook alweer? Inertie, Bram.
Jammer!
Maar ook wat positiefs. Met grote waarschijnlijkheid gaat Jan Pieter Drost op 7, 8 en 21 februari de partijen op zijn tabletpc invoeren en gelijk semi-live in Toernooibase uploaden.
Degenen die in de krant willen moeten dan inderdaad hun partij maar invoeren in Piets Base.Piet Bouma wrote:Overigens zijn er al aardig wat halve finalisten die een account hebben op Toernooibase. Met de eenvoudige GameEntry ontwikkeld door Danny Staal zouden zij alvast hun partijen kunnen invoeren!Kosmos wrote:Ja, eeuwig hetzelfde achterlijke gelul over partijnotaties eerst naar Turbo Dambase sturen, krijg je te horen. Dat is nou het hele probleem! Dat is een enorm traag proces. Kopieren die partijen en gelijk invoeren is het motto!Piet Bouma wrote: Ik heb hier vorige week ook over gemaild met bondsbureau en Gert van Willigen. Procedure is, dat Klaas Bor eerst de partijen in Turbodambase invoert. Men heeft toegezegd dat ik daarna een .pdn bestand krijg, zodat ze ook zsm in Toernooibase staan.
Een ideetje dat erg makkelijk uit te voeren is lijkt mij. Het dambiljet waarop genoteerd wordt bestaat uit twee vellen, het witte vel en het gele vel. Voeg er 1 aan toe en stel die beschikbaar voor de mensen die de partijen eerder willen invoeren. Moet toch erg makkelijk te realiseren zijn lijkt mij?
- Theo Dijkstra
Ook simpel is, dat de "toernooileider" (of iemand namens hem) foto's maakt met de digitale camera op macro stand (minuutje werk). Downloaden op de pc en verzenden/uploaden naar een site of e-mail naar de toernooibase intikker. Waar een wil is, is een weg.DJBAMI wrote:Een ideetje dat erg makkelijk uit te voeren is lijkt mij. Het dambiljet waarop genoteerd wordt bestaat uit twee vellen, het witte vel en het gele vel. Voeg er 1 aan toe en stel die beschikbaar voor de mensen die de partijen eerder willen invoeren. Moet toch erg makkelijk te realiseren zijn lijkt mij?
Ik constateer géén wil.
-
De pda's waarmee Hendrik Veenstra en Gerben de Wit de partijen semi-live bij de kloksimultaan Emmeloord invoerden in Toernooibase kosten tweedehands - zo heb ik dat ergens gehoord - iets van 50 Euro (hoeft geen telefoonfunctionaliteit bij ).Theo Dijkstra wrote:Ook simpel is, dat de "toernooileider" (of iemand namens hem) foto's maakt met de digitale camera op macro stand (minuutje werk). Downloaden op de pc en verzenden/uploaden naar een site of e-mail naar de toernooibase intikker. Waar een wil is, is een weg.DJBAMI wrote:Een ideetje dat erg makkelijk uit te voeren is lijkt mij. Het dambiljet waarop genoteerd wordt bestaat uit twee vellen, het witte vel en het gele vel. Voeg er 1 aan toe en stel die beschikbaar voor de mensen die de partijen eerder willen invoeren. Moet toch erg makkelijk te realiseren zijn lijkt mij?
Ik constateer géén wil.
Als de KNDB een veertigtal zou aanschaffen en deze dan ipv notatiebiljet zou gaan invoeren bij sommige toernooien!?
Het programma van Hendrik werkt perfect. Met de pen een schijfje aanklikken (en soms ook het aankomstveld) en alles wordt in .pdn geregistreerd.
(Onreglementaire zetten pakt ie evenwel niet, maar op 'hoog' niveau zal dat ook bijna niet voorkomen).
Na afloop effe in een cradle en vervolgens uploaden naar bijv. Toernooibase.
Ongetwijfeld kan Hendrik het programma nog zo maken, dat de laatste
zet in de display blijft staan, zodat de arbiter kan controleren hoeveel zetten er zijn gespeeld.
Voor de prijs van twee electronische borden (hadden die niet een prijskaartje van € 1000,--) - kun je waarschijnlijk met allerlei snoertjes ook 'live' werken en zou je optimaal 40 partijen kunnen afspelen (1 speler noteert ouderwets, 1 speler electronisch).
Idea: weet iemand een groot bedrijf dat z'n pda's gaat vervangen door ultramoderne Blackberry's? De KNDB houdt zich (misschien) aanbevolen.
- wellnesswrotter
tal
Bij ons worden alle PDAs vervangen door SmartPhones.
Iemand een idee wat er in groep 2 aan de hand is? Al twee weekenden met uitgestelde partijen. [img]images/smilies/icon_eek.gif[/img]
Behalve den man die de Sarphatistraat de mooiste plek van Europa vond, heb ik nooit een wonderlijker kerel gekend dan den uitvreter.
- Theo Dijkstra
Èn, hebben ze die notatiebiljetten nou gefotografeerd? [img]images/smilies/icon_confused.gif[/img]
Wat dacht je zelf, mijn waarde?Theo Dijkstra wrote:Èn, hebben ze die notatiebiljetten nou gefotografeerd? [img]images/smilies/icon_confused.gif[/img]
Je intuitie is juist..... [img]images/smilies/icon_confused.gif[/img]
Tjalling, jij had toch gewonnen van Bas? Op tt en toernooibase staat 1-1, dus nu begin ik wel te twijfelen.Kosmos wrote:Wat dacht je zelf, mijn waarde?Theo Dijkstra wrote:Èn, hebben ze die notatiebiljetten nou gefotografeerd? [img]images/smilies/icon_confused.gif[/img]
-
Ik heb de uitslagen gekopieerd van Teletekst (geen andere bron).Ajax-fan wrote:Tjalling, jij had toch gewonnen van Bas? Op tt en toernooibase staat 1-1, dus nu begin ik wel te twijfelen.Kosmos wrote:Wat dacht je zelf, mijn waarde?Theo Dijkstra wrote:Èn, hebben ze die notatiebiljetten nou gefotografeerd? [img]images/smilies/icon_confused.gif[/img]
En teletekst heeft het toch altijd bij het rechte eind? [img]images/smilies/icon_lol.gif[/img] [img]images/smilies/icon_redface.gif[/img]
Bedankt voor het in mij gestelde vertrouwen, Martijn, maar de uitslag was toch echt remise...Ajax-fan wrote:Tjalling, jij had toch gewonnen van Bas? Op tt en toernooibase staat 1-1, dus nu begin ik wel te twijfelen.Kosmos wrote:Wat dacht je zelf, mijn waarde?Theo Dijkstra wrote:Èn, hebben ze die notatiebiljetten nou gefotografeerd? [img]images/smilies/icon_confused.gif[/img]
-
- Real name: Irene Stegeman
Nescio wrote:Iemand een idee wat er in groep 2 aan de hand is? Al twee weekenden met uitgestelde partijen. [img]images/smilies/icon_eek.gif[/img]
Ziektes.
*Want achter het masker van "toch wel gelukkig" ligt wanhoop en twijfel zo drijvend en nukkig*
~Geen medelijden voor hem die zonder kennis is~
~Geen medelijden voor hem die zonder kennis is~