Bestuursbeleid

Post Reply
Wieger Wesselink
Posts: 1149
Joined: Sat Jun 28, 2003 13:22
Location: Eindhoven, The Netherlands
Contact:

Post by Wieger Wesselink » Tue Dec 09, 2008 22:55

Klaas van der Laan wrote:
Kosmos wrote: Alle hoop wordt weer netjes in de kiem gesmoord. Ik krijg het koud van JPs betogen. Dit is niet goed en dat werkt niet, maar zelf weet JP ook niet hoe het moet. Training afschaffen en inzeten op leden die hooguit een tientje contributie overhebben voor de sport. Brrrrrrrrrr.....
Soms denk ik: Misschien komt het door de koude harten dat de damwereld niet trekt. Er heerst gebrek aan hartstocht.
Kosmos, je denkt als een sectarische gelovige. Je toont geen respect voor de warme liefde van anderen die niet meer dan een tientje hoeft te kosten.
Het wordt tijd dat Klaas weer lid wordt van de KNDB. Het prijzengeld van het NK rapid ligt op een niveau waar iedere breedtesporter trots op kan zijn:

Prijzengeld (bij minimaal 16 deelnemers per klasse):
Ratingklasse A boven de 1100 nr 1 € 100, nr 2 € 50
Ratingklasse B tot en met 1100 nr 1 € 50, nr 2 € 30
Ratingklasse C tot en met 900 nr 1 € 30, nr 2 € 20

Jaap van Galen
Posts: 713
Joined: Wed Dec 17, 2003 10:51

Post by Jaap van Galen » Tue Dec 09, 2008 23:05

Kosmos wrote:
Jan Pieter wrote:
groenteboer wrote:Een nieuwe wereldkampioen zal natuurlijk altijd heel erg veel bijdragen
Is dat zo natuurlijk? Van 1972 tot begin jaren '80 leverde Nederland liefst 3 wereldkampioenen, maar dat is precies de periode waarin de neergang van het ledenaantal begon.

Bij 'nieuwe' sporten zoals darts wil een Nederlandse prestatie nog wel eens een (meestal tijdelijke) ledenwinst opleveren, maar bij de bekende sporten, bestaat dat effect niet of nauwelijks. Het wereldtitel-effect wordt zwaar overschat. Een week vorst heeft veel meer invloed op het ledental van de schaatsbond dan 10 Nederlandse wereldtitels.
Alle hoop wordt weer netjes in de kiem gesmoord. Ik krijg het koud van JPs betogen. Dit is niet goed en dat werkt niet, maar zelf weet JP ook niet hoe het moet. Training afschaffen en inzeten op leden die hooguit een tientje contributie overhebben voor de sport. Brrrrrrrrrr.....
Soms denk ik: Misschien komt het door de koude harten dat de damwereld niet trekt. Er heerst gebrek aan hartstocht.
Jan Pieter wrote:Zelf heb ik ook een tijdje gedacht dat het ledenverlies bij de KNDB te wijten was aan het gebrek aan publiciteit en andere, externe ontwikkelingen, zoals de opkomst van televisie, internet, de 24-uursekonomie, toenemende mobiliteit etc. De bridgers bewijzen echter dat er wel degelijk een markt bestaat voor een clubavondje denksport, ook wanneer geen krant of tv aandacht aan die sport besteedt. Als het maar niet zo'n suf gebeuren is waarbij je vier uur lang zwijgend over het bord gebogen zit, en waar potentiele leden ook nog wijsgemaakt wordt dat ze alleen maar goed bezig zijn wanneer ze hard studeren.
Jan Pieter heeft in elk geval geen last van een gemis aan hartstocht.
En zijn opmerking over bridgers geeft toch wel zeker een mogelijk idee over in welke richting het hoe misschien zou moeten.
Opent naar mijn gevoel heel serieuze mogelijkheden voor de damsport. Ook hiervoor zijn daar denk ik experimenten voor nodig, ik denk ook buiten de huidige structuren en verenigingen, om dat uit te testen.

Eric van Dusseldorp
Posts: 4245
Joined: Tue Sep 30, 2003 22:11

Post by Eric van Dusseldorp » Tue Dec 09, 2008 23:10

Bart Terwel wrote:Is Jannes ooit op dit desastreuze tv-optreden aangesproken? Hij moest is weten wat ie op zijn geweten heeft... Ik vond het optreden van Jannes geweldig, net als zijn analyse bij het programma over de match tussen Tsjizhov en Sijbrands
Ik insinueerde inderdaad een beetje dat er een relatie bestaat tussen bepaalde optredens van Jannes en de sedertdien verminderde belangstelling -van alle kanten- voor de damsport.

Misschien is het ook niet netjes om bepaalde dingen te beweren over iemand die helaas niet meer onder ons is en zich niet meer kan verdedigen. Maar sommige dingen zijn nou eenmaal zoals ze zijn en je kunt ze moeilijk tot in de eeuwigheid blijven verzwijgen.

Begrijp me goed: ik vond Jannes' optreden bij Mies -ik zag het destijds live- meer dan voortreffelijk. Het gezapige, kleffe en in haast alle opzichten goed voorbereide avondje-AVRO werd eens heerlijk om zeep geholpen. Ik had de avond van mijn leven.

Maar voor het imago van de damsport was het niet goed wat er gebeurde. Zo denk ik er tenminste achteraf over. In de periode van Jannes' optreden bij Mies studeerde ik en als ik over dammen begon, viel de naam van Jannes van der Wal en begonnen de jongens te grinniken en trokken de meisjes een vies gezicht. Het ging bovendien niet om zomaar een dammer, het ging om de wereldkampioen dammen.

Het kost jaren, misschien wel tientallen jaren, om een imago op te bouwen. Maar in het ergste geval ben je datzelfde met moeite verworven imago binnen tien minuten weer kwijt.

Heineken kwam met een alcoholvrij biermerk. Men bedacht een kekke, nergens opslaande, maar stoere mannennaam: Buckler en men investeerde miljoenen in de presentatie van dit nieuwe product.
Het leek een succes, totdat Youp van 't Hek in een oudejaarsconferentie het merk op de hak nam. Of, beter gezegd, de sukkels en lulletje rozewaters die zich afficheerden als Bucklerdrinkers. Het merk was meteen kapot. Miljoenenverlies. Drama. En dat alleen maar als gevolg van een tien minuten durende sketch van op dat moment ’s lands meest gevierde grappenmaker.

En iets dergelijks gebeurde dus ook tijdens het programma van Mies. Het op dat moment nog heel behoorlijke imago van het dammen, zoals die was opgebouwd door charismatische, welhaast groteske figuren als Sijbrands, Wiersma en Kuijken maar ook door typetjes als Andreiko, Koeperman en Sjtsjocholjew, stortte plotsklaps ineen.

Dus het was een lollige avond bij onze meest gevierde tv-diva van de vorige eeuw, maar de damsport stierf een beetje…

FDA
Posts: 185
Joined: Sun May 09, 2004 17:29
Location: Delft

Post by FDA » Wed Dec 10, 2008 02:02

waar zijn die beruchte fragmenten terug te zien?

henk stoop
Posts: 1131
Joined: Sun Nov 02, 2003 00:02

Post by henk stoop » Wed Dec 10, 2008 10:31

Eric van Dusseldorp wrote:
Bart Terwel wrote:Is Jannes ooit op dit desastreuze tv-optreden aangesproken? Hij moest is weten wat ie op zijn geweten heeft... Ik vond het optreden van Jannes geweldig, net als zijn analyse bij het programma over de match tussen Tsjizhov en Sijbrands
Ik insinueerde inderdaad een beetje dat er een relatie bestaat tussen bepaalde optredens van Jannes en de sedertdien verminderde belangstelling -van alle kanten- voor de damsport.

Misschien is het ook niet netjes om bepaalde dingen te beweren over iemand die helaas niet meer onder ons is en zich niet meer kan verdedigen. Maar sommige dingen zijn nou eenmaal zoals ze zijn en je kunt ze moeilijk tot in de eeuwigheid blijven verzwijgen.

Begrijp me goed: ik vond Jannes' optreden bij Mies -ik zag het destijds live- meer dan voortreffelijk. Het gezapige, kleffe en in haast alle opzichten goed voorbereide avondje-AVRO werd eens heerlijk om zeep geholpen. Ik had de avond van mijn leven.

Maar voor het imago van de damsport was het niet goed wat er gebeurde. Zo denk ik er tenminste achteraf over. In de periode van Jannes' optreden bij Mies studeerde ik en als ik over dammen begon, viel de naam van Jannes van der Wal en begonnen de jongens te grinniken en trokken de meisjes een vies gezicht. Het ging bovendien niet om zomaar een dammer, het ging om de wereldkampioen dammen.

Het kost jaren, misschien wel tientallen jaren, om een imago op te bouwen. Maar in het ergste geval ben je datzelfde met moeite verworven imago binnen tien minuten weer kwijt.

Heineken kwam met een alcoholvrij biermerk. Men bedacht een kekke, nergens opslaande, maar stoere mannennaam: Buckler en men investeerde miljoenen in de presentatie van dit nieuwe product.
Het leek een succes, totdat Youp van 't Hek in een oudejaarsconferentie het merk op de hak nam. Of, beter gezegd, de sukkels en lulletje rozewaters die zich afficheerden als Bucklerdrinkers. Het merk was meteen kapot. Miljoenenverlies. Drama. En dat alleen maar als gevolg van een tien minuten durende sketch van op dat moment ’s lands meest gevierde grappenmaker.

En iets dergelijks gebeurde dus ook tijdens het programma van Mies. Het op dat moment nog heel behoorlijke imago van het dammen, zoals die was opgebouwd door charismatische, welhaast groteske figuren als Sijbrands, Wiersma en Kuijken maar ook door typetjes als Andreiko, Koeperman en Sjtsjocholjew, stortte plotsklaps ineen.

Dus het was een lollige avond bij onze meest gevierde tv-diva van de vorige eeuw, maar de damsport stierf een beetje…
Ik kan mij hier alleen maar bij aansluiten.

Voor een collega op mijn werk waren de opmerkingen van anderen destijds reden om zijn lidmaatschap op te zeggen.

Overigens is Van der Wal minstens zo berucht om het in slaap vallen in de trein. Minder publiciteit, maar minstens zo erg was het incident in een snoepwinkel.

Het meest storende aan Van der Wal is echter dat hij de damsport niet promote. Een wereldkampioen hoort per definitie uit te stralen dat hij een leuke sport beoefent. Van der Wal vond dammen echter maar een suf spelletje, hij ging liever schaken. Ook wat dat betreft zijn Sijbrands en Wiersma veel beter voor de damsport geweest.

Daarom heb ik het ook altijd erg gevonden dat de eerste lesmap voor kinderen genoemd is naar Van der Wal. Tegenwoordig weten ouders gelukkig nauwelijks meer wie dat was, maar dat was tien jaar geleden wel anders. Zo'n diploma was destijds geen propaganda voor de damsport.

User avatar
Hanco Elenbaas
Posts: 18872
Joined: Tue Apr 22, 2003 14:49

Post by Hanco Elenbaas » Wed Dec 10, 2008 12:27

henk stoop wrote:
Eric van Dusseldorp wrote:
Bart Terwel wrote:Is Jannes ooit op dit desastreuze tv-optreden aangesproken? Hij moest is weten wat ie op zijn geweten heeft... Ik vond het optreden van Jannes geweldig, net als zijn analyse bij het programma over de match tussen Tsjizhov en Sijbrands
Ik insinueerde inderdaad een beetje dat er een relatie bestaat tussen bepaalde optredens van Jannes en de sedertdien verminderde belangstelling -van alle kanten- voor de damsport.

Misschien is het ook niet netjes om bepaalde dingen te beweren over iemand die helaas niet meer onder ons is en zich niet meer kan verdedigen. Maar sommige dingen zijn nou eenmaal zoals ze zijn en je kunt ze moeilijk tot in de eeuwigheid blijven verzwijgen.

Begrijp me goed: ik vond Jannes' optreden bij Mies -ik zag het destijds live- meer dan voortreffelijk. Het gezapige, kleffe en in haast alle opzichten goed voorbereide avondje-AVRO werd eens heerlijk om zeep geholpen. Ik had de avond van mijn leven.

Maar voor het imago van de damsport was het niet goed wat er gebeurde. Zo denk ik er tenminste achteraf over. In de periode van Jannes' optreden bij Mies studeerde ik en als ik over dammen begon, viel de naam van Jannes van der Wal en begonnen de jongens te grinniken en trokken de meisjes een vies gezicht. Het ging bovendien niet om zomaar een dammer, het ging om de wereldkampioen dammen.

Het kost jaren, misschien wel tientallen jaren, om een imago op te bouwen. Maar in het ergste geval ben je datzelfde met moeite verworven imago binnen tien minuten weer kwijt.

Heineken kwam met een alcoholvrij biermerk. Men bedacht een kekke, nergens opslaande, maar stoere mannennaam: Buckler en men investeerde miljoenen in de presentatie van dit nieuwe product.
Het leek een succes, totdat Youp van 't Hek in een oudejaarsconferentie het merk op de hak nam. Of, beter gezegd, de sukkels en lulletje rozewaters die zich afficheerden als Bucklerdrinkers. Het merk was meteen kapot. Miljoenenverlies. Drama. En dat alleen maar als gevolg van een tien minuten durende sketch van op dat moment ’s lands meest gevierde grappenmaker.

En iets dergelijks gebeurde dus ook tijdens het programma van Mies. Het op dat moment nog heel behoorlijke imago van het dammen, zoals die was opgebouwd door charismatische, welhaast groteske figuren als Sijbrands, Wiersma en Kuijken maar ook door typetjes als Andreiko, Koeperman en Sjtsjocholjew, stortte plotsklaps ineen.

Dus het was een lollige avond bij onze meest gevierde tv-diva van de vorige eeuw, maar de damsport stierf een beetje…
Ik kan mij hier alleen maar bij aansluiten.

Voor een collega op mijn werk waren de opmerkingen van anderen destijds reden om zijn lidmaatschap op te zeggen.

Overigens is Van der Wal minstens zo berucht om het in slaap vallen in de trein. Minder publiciteit, maar minstens zo erg was het incident in een snoepwinkel.

Het meest storende aan Van der Wal is echter dat hij de damsport niet promote. Een wereldkampioen hoort per definitie uit te stralen dat hij een leuke sport beoefent. Van der Wal vond dammen echter maar een suf spelletje, hij ging liever schaken. Ook wat dat betreft zijn Sijbrands en Wiersma veel beter voor de damsport geweest.

Daarom heb ik het ook altijd erg gevonden dat de eerste lesmap voor kinderen genoemd is naar Van der Wal. Tegenwoordig weten ouders gelukkig nauwelijks meer wie dat was, maar dat was tien jaar geleden wel anders. Zo'n diploma was destijds geen propaganda voor de damsport.
Dat kan allemaal wel waar wezen, maar toch was Jannes van der Wal zijn tijd ver vooruit, Henk en Eric.
Als hij beeldend kunstenaar was geweest, zou Jannes over 100 jaar net zo beroemd zijn als pakweg Vincent van Gogh en zouden de mensen kapitalen hebben neergeteld voor zijn illustere werken.

Gelukkig heeft Bert Dollekamp ervoor gezorgd dat de vermakelijke serie analyses van Jannes rond de match Tsjizjov-Sijbrands voor het nageslacht bewaard is gebleven.

<center>
<object width="425" height="344"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/tbUZsTclW8w&hl ... ram><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/tbUZsTclW8w&hl=en&fs=1" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>

<object width="425" height="344"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/MmXHpTdadsw&hl ... ram><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/MmXHpTdadsw&hl=en&fs=1" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>
</center>

In de komende maanden zal Bert er -als hij tijd weet te vinden- ook voor zorgen dat de televisieopnamen rond de WK-match Wiersma-Van der Wal weer voor het publiek beschikbaar komen.

<center>
<object width="425" height="344"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/KK8Df5qoEX8&hl ... ram><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/KK8Df5qoEX8&hl=en&fs=1" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>

User avatar
Kosmos
Posts: 7564
Joined: Mon Sep 29, 2003 15:21
Real name: Tj. Goedemoed
Location: Ktar
Contact:

Post by Kosmos » Wed Dec 10, 2008 13:55

Klaas van der Laan wrote:
Kosmos wrote: Alle hoop wordt weer netjes in de kiem gesmoord. Ik krijg het koud van JPs betogen. Dit is niet goed en dat werkt niet, maar zelf weet JP ook niet hoe het moet. Training afschaffen en inzeten op leden die hooguit een tientje contributie overhebben voor de sport. Brrrrrrrrrr.....
Soms denk ik: Misschien komt het door de koude harten dat de damwereld niet trekt. Er heerst gebrek aan hartstocht.
Kosmos, je denkt als een sectarische gelovige. Je toont geen respect voor de warme liefde van anderen die niet meer dan een tientje hoeft te kosten.
Ahaa, nu snap ik het: dat voortdurende gekef Image van teckel Klaas is warme liefde.
Image Image Image
Heaven is no location, but a state of mind

groenteboer
Posts: 967
Joined: Sun Jul 01, 2007 19:57
Real name: Michel Stempher
Location: Kampen
Contact:

Post by groenteboer » Wed Dec 10, 2008 15:49

Alexander, je kan dit topic zo langzamerhand wel gaan noemen: ''hoe sterft de damsport het snelst uit''. Ik wil best wel geloven dat het damSPEL zal groeien in aantal leden. Ik wil echter dat de damSPORT groeit.. Helaas een aantal onder ons niet.. Deze mensen moeten dus ook maar geen interview afgeven, want anders kunnen we net zo goed helemaal stoppen met de damsport en gewoon eens in de maand met elkaar af spreken in de kroeg om een potje te schuiven met als prijzenpot een paar biertjes.. Opzich niet eens zo'n slecht idee, als je door dit soort activiteiten de leden aan een club verbindt. Hoe meer inkomsten hoe beter..

Maar om het dammen een sport te laten noemen moeten er wel uitblinkers in zijn en deze uitblinkers kan je enkel behouden door een fatsoenlijk salaris te geven met fatsoenlijke prijzenpotten bij toernooien. Anders kiezen ze gegarandeerd voor het bedrijfsleven en dan stoppen ze met dammen, omdat ze niet op een lager pitje willen spelen dan dat ze zijn gewend in hun jeugdtijd...

Een én én zou dus het beste zijn wat mij betreft.

Wat heeft Jannes nou eigenlijk verkeerd gedaan in dat televisieprogramma?? Hij deed het juist voortreffelijk!! En ik bedoel dan ook écht voortreffelijk. Een ander zou het niet beter hebben gedaan. Waar komen al die beschuldigingen tegen hem dan toch vandaan?? Laat me maar eens wat feiten zien dat het ledenaantal door dat optreden drastisch is gedaald.

FDA
Posts: 185
Joined: Sun May 09, 2004 17:29
Location: Delft

Post by FDA » Wed Dec 10, 2008 17:10

overigens, er word veel gezegd dat dammen slecht in de media komt
wat vinden jullie van aandacht als deze?

http://www.youtube.com/watch?v=5UPr7vcRieU

op 1:19 en 3:16

hebben jullie het idee dat het totaal niks uitmaakt, of toch een positieve ontwikkeling is?

User avatar
Kosmos
Posts: 7564
Joined: Mon Sep 29, 2003 15:21
Real name: Tj. Goedemoed
Location: Ktar
Contact:

Post by Kosmos » Wed Dec 10, 2008 17:31

FDA wrote:overigens, er word veel gezegd dat dammen slecht in de media komt
wat vinden jullie van aandacht als deze?

http://www.youtube.com/watch?v=5UPr7vcRieU

op 1:19 en 3:16

hebben jullie het idee dat het totaal niks uitmaakt, of toch een positieve ontwikkeling is?
Ali B en co zien er wel slim uit met zo'n dambord in beeld.
Vroeger waren ze standaard aan het poolbiljarten in muziekclips.
Dankzij Ali B wordt dammen een enorme trend in coole clips.
Op alle scholen posters van Ali B hangen die damt en in no time is dammen hip.
Heaven is no location, but a state of mind

Bert Zwart
Posts: 2199
Joined: Tue Sep 30, 2003 01:52

Post by Bert Zwart » Wed Dec 10, 2008 18:21

Vermoedelijk hebben we zowel meer aanzien als sport als recreatieve tijdsbesteding nodig. Dus meer fanatieke sporters en ook meer recreatieve leden. De ene groep kan denk ik niet zonder de andere: Uiteindelijk wil Klaas ook kunnen blijven genieten van de fraaie partijen van iemand als Ton Sijbrands. Andersom is het ook simpel. De eredivisie voetbal zal ook niets voorstellen als er verder geen amateurcompetities zijn of voetballiefhebbers, eenzelfde observatie geldt voor de autosport: als alle niet-professionele autocoureurs geen auto meer rijden, dan is het ook gedaan met de formule I.

Overigens is de definitie van sport in Nederland erg ruim geformuleerd, dus misschien is het beter om over amateurs versus profs te praten.

http://www.sportzorg.nl/nieuws/nederlan ... -meer.html

Bert Zwart
Posts: 2199
Joined: Tue Sep 30, 2003 01:52

Post by Bert Zwart » Wed Dec 10, 2008 18:30


groenteboer
Posts: 967
Joined: Sun Jul 01, 2007 19:57
Real name: Michel Stempher
Location: Kampen
Contact:

Post by groenteboer » Wed Dec 10, 2008 20:29

FDA wrote:overigens, er word veel gezegd dat dammen slecht in de media komt
wat vinden jullie van aandacht als deze?

http://www.youtube.com/watch?v=5UPr7vcRieU

op 1:19 en 3:16

hebben jullie het idee dat het totaal niks uitmaakt, of toch een positieve ontwikkeling is?
Dit is toch een stap in de goede richting. Vrijwel alle jongeren vinden rap geweldig. Heel veel zien een -voor hun- held dus dammen. Nu nog maar hopen dat het inderdaad gespreksonderwerp van de dag (of ga ik nu tever) wordt en dat ineens alle jeugd naar de damclub komt [img]images/smilies/icon_biggrin.gif[/img]

Even zonder gekheid: er zullen zeker jongeren zijn die het dammen nu een hoger aanzien geven.

Fred van Amersfoort
Posts: 1780
Joined: Sun Nov 02, 2003 17:13

Post by Fred van Amersfoort » Wed Dec 10, 2008 21:40

Ik krijg het nog moeilijk om te formuleren wat ik erger vind: Ali B of Alex van O. Maar de gehele discussie is inmiddels wat vaag. Volgens mij is het niet de vraag topsport OF breedtesport maar moet het allebei. Verder is het niet de vraag jeugd OF ouderen maar ook hier allebei. Verder het verhaal van de verdeling van de financien.
Zonder breedtesport kan de topsport niet gefinancierd worden. Zonder topsport stink je vroeg of laat naar spruitjes. Voorbeelden hoe het wel kan vind ik Huissen , Westerhaar,Lunteren en Delft.

groenteboer
Posts: 967
Joined: Sun Jul 01, 2007 19:57
Real name: Michel Stempher
Location: Kampen
Contact:

Post by groenteboer » Wed Dec 10, 2008 23:16

Fred van Amersfoort wrote:Ik krijg het nog moeilijk om te formuleren wat ik erger vind: Ali B of Alex van O. Maar de gehele discussie is inmiddels wat vaag. Volgens mij is het niet de vraag topsport OF breedtesport maar moet het allebei. Verder is het niet de vraag jeugd OF ouderen maar ook hier allebei. Verder het verhaal van de verdeling van de financien.
Zonder breedtesport kan de topsport niet gefinancierd worden. Zonder topsport stink je vroeg of laat naar spruitjes. Voorbeelden hoe het wel kan vind ik Huissen , Westerhaar,Lunteren en Delft.
Dit lijkt me een juiste conclusie. Wellicht dat dit plan uitgewerkt kan worden en naar de BR kan?

Over rap, r&b, hiphop en alles: ik vind het, het verschrikkelijkste wat er is, maar er is een vreselijk groot aantal jongeren dat het niet met mij eens is.

Post Reply