Bestuursbeleid

Post Reply
Fred van Amersfoort
Posts: 1780
Joined: Sun Nov 02, 2003 17:13

Post by Fred van Amersfoort » Sun Dec 07, 2008 13:28

Zeg groenteboer, ga jij eens even heel snel ergens anders knollen voor citroenen verkopen. De match Sijbrands-Tsjizjow speelde zich af toen jij min 3 was toch? De hoeveelheid publiciteit was toen ook al vrijwel zero.
Nog erger dan groenteboer is de idioot die hier een afbeelding publiceert van een snikkel uit het koningshuis met de suggestie dat de sponsors dan wel komen. Dat geloof ik op zich wel maar ik wil geen geld van dergelijke types.

User avatar
Ajax-fan
Posts: 421
Joined: Thu Jan 22, 2004 09:27

Post by Ajax-fan » Sun Dec 07, 2008 13:49

groenteboer wrote:
Jan Pieter wrote:
groenteboer wrote:Dat heb ik al heel concreet uitgelegd. Door iemand met zeer goede connecties in het bedrijfsleven ''in dienst te nemen'' die dan voor megasponsorcontracten zorgt..
Als dat concreet is, dan is het ook heel concreet om te zeggen dat de KNDB iemand in dienst moet nemen die de balletjes van de lotto kan voorspellen. Luchtfietserij.
Hoezo is het een loterij om zo'n gast aan te nemen?? Deze persoon kent veel hoge pieten (of is er zelf één) in het bedrijfsleven, dus het onderhandelen zal veel, maar dan ook veel gemakkelijker verlopen.

Dit is tenminste nog een poging om de damsport te redden. (ik geef het ook een goede kans). Als het aan personen als Klaas van der Laan ligt is de damsport liever vandaag dan morgen helemaal uitgestorven... Zonder toppers kan je namelijk geen sport hebben. Lijkt me vrij logisch.
Ik zie hier 2 problemen:
1. Zie maar eens iemand te vinden die hoog in het bedrijfsleven zit, niks met dammen van doen heeft, die dan opeens zijn tijd in dammen wil gaan steken. Voor het geld hoeft hij het niet te doen, want het bedrijfsleven betaalt goed genoeg. Daarnaast gaat hij zijn tijd niet verdoen om sponsors voor dammen te zoeken, hij gaat liever nieuwe partners of klanten voor zijn eigen bedrijf zoeken.
2. Als je al zo iemand gevonden hebt, moet hij ook zijn concurrenten of partners nog overtuigen om ook in dammen te investeren. Het is niet zo dat ze dat zomaar doen omdat die ene persoon dat ook doet denk ik. Welke argumenten moet hij dan gebruiken om ze te overtuigen om ook in dammen te investeren? Ik zou het zo 1-2-3 niet weten.

User avatar
Hanco Elenbaas
Posts: 18872
Joined: Tue Apr 22, 2003 14:49

Post by Hanco Elenbaas » Sun Dec 07, 2008 14:12

Fred van Amersfoort wrote:Zeg groenteboer, ga jij eens even heel snel ergens anders knollen voor citroenen verkopen. De match Sijbrands-Tsjizjow speelde zich af toen jij min 3 was toch? De hoeveelheid publiciteit was toen ook al vrijwel zero.
Nog erger dan groenteboer is de idioot die hier een afbeelding publiceert van een snikkel uit het koningshuis met de suggestie dat de sponsors dan wel komen. Dat geloof ik op zich wel maar ik wil geen geld van dergelijke types.
Voor dat sponsorgeld komt jouw spel toch nimmer in aanmerking, dus misschien moeten we jou maar op de transferlijst plaatsen en zo mogelijk verkopen aan de Sjoelbond? Jouw kwaliteiten komen daar beslist volledig tot hun recht.

Kort geleden heb ik nog een dikke stapel krantenknipsels gekregen over de match Tsjizjov-Sijbrands. Iemand met de capaciteiten van een Fred van Amersfoort heeft er echt drie dagen voor nodig om alles te kunnen lezen, dus groenteboer heeft een goed punt.

Fred van Amersfoort
Posts: 1780
Joined: Sun Nov 02, 2003 17:13

Post by Fred van Amersfoort » Sun Dec 07, 2008 14:35

Sjoelen is ongetwijfeld een mooie sport Hanco maar wat ik mis is media aandacht. Misschien dat iemand uit de top van het bedrijfsleven de sjoelsport kan helpen zodat topspeler Wrakhout ook eens de aandacht krijgt waar hij recht op heeft. Verder moeten de sjoelregels aangepast worden want Mart Smeets heeft ontdekt dat iedere top honderd speler alle ronde houtjes in de juiste vakjes mikt. Verder heb ik nog stapels krantenartikelen hoe onderduikers bij kaarslicht onderling hun kompetitie afwerkten tot de houtjes nodig bleken in de koude hongerwinter. Het schijnt dat een soort van bondsraad de puntentelling wil aanpassen in 5,6,7,8 en de hokjes smaller wil maken. Misschien dat iemand van een koningshuis het boegbeeld kan worden zodat de match Wrakhout-Houtrot een goed gevulde prijzenpot mag hebben. Verder denkt de sjoelbond aan jeugdleden zodat ook de 40 plusser de speelzaal kan vinden.

groenteboer
Posts: 967
Joined: Sun Jul 01, 2007 19:57
Real name: Michel Stempher
Location: Kampen
Contact:

Post by groenteboer » Sun Dec 07, 2008 14:51

Fred van Amersfoort wrote:Zeg groenteboer, ga jij eens even heel snel ergens anders knollen voor citroenen verkopen. De match Sijbrands-Tsjizjow speelde zich af toen jij min 3 was toch? De hoeveelheid publiciteit was toen ook al vrijwel zero.
Nog erger dan groenteboer is de idioot die hier een afbeelding publiceert van een snikkel uit het koningshuis met de suggestie dat de sponsors dan wel komen. Dat geloof ik op zich wel maar ik wil geen geld van dergelijke types.
Uitgemopperd Fred?? [img]images/smilies/icon_lol.gif[/img] [img]images/smilies/icon_lol.gif[/img]

User avatar
Hanco Elenbaas
Posts: 18872
Joined: Tue Apr 22, 2003 14:49

Post by Hanco Elenbaas » Sun Dec 07, 2008 15:33

Fred van Amersfoort wrote:Sjoelen is ongetwijfeld een mooie sport Hanco maar wat ik mis is media aandacht. Misschien dat iemand uit de top van het bedrijfsleven de sjoelsport kan helpen zodat topspeler Wrakhout ook eens de aandacht krijgt waar hij recht op heeft. Verder moeten de sjoelregels aangepast worden want Mart Smeets heeft ontdekt dat iedere top honderd speler alle ronde houtjes in de juiste vakjes mikt. Verder heb ik nog stapels krantenartikelen hoe onderduikers bij kaarslicht onderling hun kompetitie afwerkten tot de houtjes nodig bleken in de koude hongerwinter. Het schijnt dat een soort van bondsraad de puntentelling wil aanpassen in 5,6,7,8 en de hokjes smaller wil maken. Misschien dat iemand van een koningshuis het boegbeeld kan worden zodat de match Wrakhout-Houtrot een goed gevulde prijzenpot mag hebben. Verder denkt de sjoelbond aan jeugdleden zodat ook de 40 plusser de speelzaal kan vinden.
Waar het om gaat is dat mensen als jij geen sponsors trekken en dat mensen als ik ze zelfs afstoten. In het topic Linkdump staat genoeg materiaal om ervoor te zorgen dat het Dammen de eerste jaren geen sponsor van betekenis meer toegewezen zal krijgen, zeker als daar een dezer dagen de laatste details gepubliceerd worden over de zionistische, satanische samenzwering die in alle opzichten de dienst uitmaakt in het zakenleven. [img]images/smilies/new_asthanos.gif[/img]

Sowieso is het nooit makkelijk geweest om sponsors te vinden (in 1978 konden Wim Jurg en ik namens de sponsorcommissie van VAD zelfs Loe Lap niet overhalen), maar als Lord Rothschild morgen bepaalt dat het de gewone mensen weer toegestaan wordt beter na te denken en dat Dammen de mooiste aller sporten is, moet je eens opletten hoeveel sponsors er in de rij komen staan om ons van dienst te zijn. Na verloop van tijd zal zelfs Jaap van Galen al die remises toejuichen, hoewel Jaap natuurlijk altijd een beetje voorstander zal blijven van de Aart Walraventelling. [img]images/smilies/icon_wink.gif[/img]

Kortom: er is veel meer aan de hand en niet alleen de vele remises hebben de aandacht voor het damspel en de damsport doen verslappen. Maar als bijna alle topspelers het plusje willen invoeren, waarom niet? Van mij mag morgen ook nog de Aart Walraventelling regel worden, maar ik ben er bijna zeker van dat dat geen drastische veranderingen zal veroorzaken in de media- en sponsoraandacht. Daarvoor zal er nog veel meer moeten veranderen. Het aanzien dat we in de jaren zestig en zeventig hadden dankzij de opkomst van de charismatische wereldkampioenen Sijbrands en Wiersma zie ik ons voorlopig niet meer heroveren.
“The modern banking system manufactures money out of nothing... If you want to be slaves of the bankers, and pay the costs of your own slavery, then let the banks create money.”
- Lord Josiah Stamp, former Director of the Bank of England

groenteboer
Posts: 967
Joined: Sun Jul 01, 2007 19:57
Real name: Michel Stempher
Location: Kampen
Contact:

Post by groenteboer » Sun Dec 07, 2008 16:37

Hanco Elenbaas wrote:
Fred van Amersfoort wrote:Sjoelen is ongetwijfeld een mooie sport Hanco maar wat ik mis is media aandacht. Misschien dat iemand uit de top van het bedrijfsleven de sjoelsport kan helpen zodat topspeler Wrakhout ook eens de aandacht krijgt waar hij recht op heeft. Verder moeten de sjoelregels aangepast worden want Mart Smeets heeft ontdekt dat iedere top honderd speler alle ronde houtjes in de juiste vakjes mikt. Verder heb ik nog stapels krantenartikelen hoe onderduikers bij kaarslicht onderling hun kompetitie afwerkten tot de houtjes nodig bleken in de koude hongerwinter. Het schijnt dat een soort van bondsraad de puntentelling wil aanpassen in 5,6,7,8 en de hokjes smaller wil maken. Misschien dat iemand van een koningshuis het boegbeeld kan worden zodat de match Wrakhout-Houtrot een goed gevulde prijzenpot mag hebben. Verder denkt de sjoelbond aan jeugdleden zodat ook de 40 plusser de speelzaal kan vinden.
Waar het om gaat is dat mensen als jij geen sponsors trekken en dat mensen als ik ze zelfs afstoten. In het topic Linkdump staat genoeg materiaal om ervoor te zorgen dat het Dammen de eerste jaren geen sponsor van betekenis meer toegewezen zal krijgen, zeker als daar een dezer dagen de laatste details gepubliceerd worden over de zionistische, satanische samenzwering die in alle opzichten de dienst uitmaakt in het zakenleven. [img]images/smilies/new_asthanos.gif[/img]

Sowieso is het nooit makkelijk geweest om sponsors te vinden (in 1978 konden Wim Jurg en ik namens de sponsorcommissie van VAD zelfs Loe Lap niet overhalen), maar als Lord Rothschild morgen bepaalt dat het de gewone mensen weer toegestaan wordt beter na te denken en dat Dammen de mooiste aller sporten is, moet je eens opletten hoeveel sponsors er in de rij komen staan om ons van dienst te zijn. Na verloop van tijd zal zelfs Jaap van Galen al die remises toejuichen, hoewel Jaap natuurlijk altijd een beetje voorstander zal blijven van de Aart Walraventelling. [img]images/smilies/icon_wink.gif[/img]

Kortom: er is veel meer aan de hand en niet alleen de vele remises hebben de aandacht voor het damspel en de damsport doen verslappen. Maar als bijna alle topspelers het plusje willen invoeren, waarom niet? Van mij mag morgen ook nog de Aart Walraventelling regel worden, maar ik ben er bijna zeker van dat dat geen drastische veranderingen zal veroorzaken in de media- en sponsoraandacht. Daarvoor zal er nog veel meer moeten veranderen. Het aanzien dat we in de jaren zestig en zeventig hadden dankzij de opkomst van de charismatische wereldkampioenen Sijbrands en Wiersma zie ik ons voorlopig niet meer heroveren.
Om deze reden zou een match Sijbrands - Wiersma (ook al zal dit heel moeilijk te realiseren zijn) de media weer doen wakkerschudden..

User avatar
Hanco Elenbaas
Posts: 18872
Joined: Tue Apr 22, 2003 14:49

Post by Hanco Elenbaas » Sun Dec 07, 2008 16:56

groenteboer wrote:Om deze reden zou een match Sijbrands - Wiersma (ook al zal dit heel moeilijk te realiseren zijn) de media weer doen wakkerschudden..
Daarvoor is het te laat groenteboer. Sijbrands en Wiersma hebben niet meer het charisma van toen. In de jaren zestig en zeventig waren Sijbrands en Wiersma sterren tegen wie men opzag, bij lange na niet zo benaderbaar als de grote dammers van tegenwoordig die voor een appel en een ei aan al die zomertoernooien meedoen en daardoor min of meer bijgedragen hebben aan het verpesten van hun eigen markt. Welke sponsor telt tienduizenden neer voor een NK als hij voor een paar duizend vrijwel de gehele Nederlandse damtop kan laten opdraven in een zomertoernooi, inclusief de hele wereldtop?

Sijbrands en Wiersma laten meedoen aan een damtoernooi kost je nog steeds een aanzienlijk bedrag aan startgeld. Tsjizjov speelt ook niet voor het eerste het beste bedrag om de wereldtitel.

Hetty Sijbrands-Hilberts heeft haar uiterste best gedaan om haar echtgenoot over te halen de match met Harm Wiersma aan te gaan, maar Ton wil niet. Hij vreest de vijandigheid die dan op hem af zal komen omdat hij vermoedt dat de damwereld in twee kampen verdeeld zal zijn.

Een nieuwe Nederlandse wereldkampioen zou de aandacht voor de Damsport veel goed doen, zeker als dat iemand is die de jeugd net zo aanspreekt als Ton en Harm toen ze jong waren.
“The modern banking system manufactures money out of nothing... If you want to be slaves of the bankers, and pay the costs of your own slavery, then let the banks create money.”
- Lord Josiah Stamp, former Director of the Bank of England

groenteboer
Posts: 967
Joined: Sun Jul 01, 2007 19:57
Real name: Michel Stempher
Location: Kampen
Contact:

Post by groenteboer » Sun Dec 07, 2008 20:38

Hanco Elenbaas wrote:
groenteboer wrote:Om deze reden zou een match Sijbrands - Wiersma (ook al zal dit heel moeilijk te realiseren zijn) de media weer doen wakkerschudden..
Daarvoor is het te laat groenteboer. Sijbrands en Wiersma hebben niet meer het charisma van toen. In de jaren zestig en zeventig waren Sijbrands en Wiersma sterren tegen wie men opzag, bij lange na niet zo benaderbaar als de grote dammers van tegenwoordig die voor een appel en een ei aan al die zomertoernooien meedoen en daardoor min of meer bijgedragen hebben aan het verpesten van hun eigen markt. Welke sponsor telt tienduizenden neer voor een NK als hij voor een paar duizend vrijwel de gehele Nederlandse damtop kan laten opdraven in een zomertoernooi, inclusief de hele wereldtop?

Sijbrands en Wiersma laten meedoen aan een damtoernooi kost je nog steeds een aanzienlijk bedrag aan startgeld. Tsjizjov speelt ook niet voor het eerste het beste bedrag om de wereldtitel.

Hetty Sijbrands-Hilberts heeft haar uiterste best gedaan om haar echtgenoot over te halen de match met Harm Wiersma aan te gaan, maar Ton wil niet. Hij vreest de vijandigheid die dan op hem af zal komen omdat hij vermoedt dat de damwereld in twee kampen verdeeld zal zijn.

Een nieuwe Nederlandse wereldkampioen zou de aandacht voor de Damsport veel goed doen, zeker als dat iemand is die de jeugd net zo aanspreekt als Ton en Harm toen ze jong waren.
Sijbrands en Wiersma hebben nog steeds een heel hoog aanzien. Zowel in de damwereld als in de ''gewone'' wereld. Laatst sprak een docent me nog aan over Sijbrands en Wiersma's kunnen.. Ook op verschillende damclubs hebben de mensen het nog altijd over vooral Sijbrands, maar ook wel Wiersma.

Als je een steekproef zult houden op een paar willekeurige dagen in verschillende plaatsen zul je zien dat de mensen veel sneller Sijbrands en Wiersma roepen dan Thijssen, Heusdens etc..

Een nieuwe wereldkampioen zal natuurlijk altijd heel erg veel bijdragen, maar gaat dat lukken in de nabije toekomst?? Jeugdwereldkampioenen hebben we zat, maar er gaat dan iets mis ofzo in de overgangfase van junior naar senior, maar dat is al zo'n 43.000 keer gezegd op het forum. Het is in ieder geval mooi dat de talentontwikkeling zelfs vier sterren heeft gekregen. Zo kan er in vier jaar veel aan worden gedaan.

User avatar
Jan Pieter
Posts: 2432
Joined: Sat Sep 27, 2003 05:37
Real name: Jan Pieter Drost

Post by Jan Pieter » Tue Dec 09, 2008 17:44

groenteboer wrote:Een nieuwe wereldkampioen zal natuurlijk altijd heel erg veel bijdragen
Is dat zo natuurlijk? Van 1972 tot begin jaren '80 leverde Nederland liefst 3 wereldkampioenen, maar dat is precies de periode waarin de neergang van het ledenaantal begon.

Bij 'nieuwe' sporten zoals darts wil een Nederlandse prestatie nog wel eens een (meestal tijdelijke) ledenwinst opleveren, maar bij de bekende sporten, bestaat dat effect niet of nauwelijks. Het wereldtitel-effect wordt zwaar overschat. Een week vorst heeft veel meer invloed op het ledental van de schaatsbond dan 10 Nederlandse wereldtitels.

User avatar
Kosmos
Posts: 7564
Joined: Mon Sep 29, 2003 15:21
Real name: Tj. Goedemoed
Location: Ktar
Contact:

Post by Kosmos » Tue Dec 09, 2008 18:17

Jan Pieter wrote:
groenteboer wrote:Een nieuwe wereldkampioen zal natuurlijk altijd heel erg veel bijdragen
Is dat zo natuurlijk? Van 1972 tot begin jaren '80 leverde Nederland liefst 3 wereldkampioenen, maar dat is precies de periode waarin de neergang van het ledenaantal begon.

Bij 'nieuwe' sporten zoals darts wil een Nederlandse prestatie nog wel eens een (meestal tijdelijke) ledenwinst opleveren, maar bij de bekende sporten, bestaat dat effect niet of nauwelijks. Het wereldtitel-effect wordt zwaar overschat. Een week vorst heeft veel meer invloed op het ledental van de schaatsbond dan 10 Nederlandse wereldtitels.
Alle hoop wordt weer netjes in de kiem gesmoord. Ik krijg het koud van JPs betogen. Dit is niet goed en dat werkt niet, maar zelf weet JP ook niet hoe het moet. Training afschaffen en inzeten op leden die hooguit een tientje contributie overhebben voor de sport. Brrrrrrrrrr.....
Soms denk ik: Misschien komt het door de koude harten dat de damwereld niet trekt. Er heerst gebrek aan hartstocht.
Heaven is no location, but a state of mind

User avatar
Klaas van der Laan
Posts: 898
Joined: Wed Sep 24, 2003 13:19
Real name: Klaas van der Laan

Post by Klaas van der Laan » Tue Dec 09, 2008 20:22

Kosmos wrote: Alle hoop wordt weer netjes in de kiem gesmoord. Ik krijg het koud van JPs betogen. Dit is niet goed en dat werkt niet, maar zelf weet JP ook niet hoe het moet. Training afschaffen en inzeten op leden die hooguit een tientje contributie overhebben voor de sport. Brrrrrrrrrr.....
Soms denk ik: Misschien komt het door de koude harten dat de damwereld niet trekt. Er heerst gebrek aan hartstocht.
Kosmos, je denkt als een sectarische gelovige. Je toont geen respect voor de warme liefde van anderen die niet meer dan een tientje hoeft te kosten.
Flow with the Go

Eric van Dusseldorp
Posts: 4245
Joined: Tue Sep 30, 2003 22:11

Post by Eric van Dusseldorp » Tue Dec 09, 2008 21:48

Jan Pieter wrote: (...) Van 1972 tot begin jaren '80 leverde Nederland liefst 3 wereldkampioenen, maar dat is precies de periode waarin de neergang van het ledenaantal begon.
Dat is feitelijk onjuist. In die periode steeg het ledenaantal juist van 9000 naar over de 10000. Pas na de wereldtitel van Jannes van der Wal en diens 'optreden' bij Mies Bouwman begon het verval. Tot nog toe in vrijwel rechte lijn naar beneden, helaas.

Bart Terwel
Posts: 21
Joined: Tue Oct 14, 2008 14:43
Location: Leiden

Post by Bart Terwel » Tue Dec 09, 2008 22:14

Is Jannes ooit op dit desastreuze tv-optreden aangesproken? Hij moest is weten wat ie op zijn geweten heeft... Ik vond het optreden van Jannes geweldig, net als zijn analyse bij het programma over de match tussen Tsjizhov en Sijbrands

Jaap van Galen
Posts: 713
Joined: Wed Dec 17, 2003 10:51

Post by Jaap van Galen » Tue Dec 09, 2008 22:43

Eric van Dusseldorp wrote:
Jan Pieter wrote: (...) Van 1972 tot begin jaren '80 leverde Nederland liefst 3 wereldkampioenen, maar dat is precies de periode waarin de neergang van het ledenaantal begon.
Dat is feitelijk onjuist. In die periode steeg het ledenaantal juist van 9000 naar over de 10000. Pas na de wereldtitel van Jannes van der Wal en diens 'optreden' bij Mies Bouwman begon het verval. Tot nog toe in vrijwel rechte lijn naar beneden, helaas.
Analyses van ledenaantallen lijken me heel nuttig.
Helaas worden ze door bestuur en bondsraad blijkbaar niet nuttig geacht.
Mijn aanbod voor een analyse, cijfertjes is ten slotte mijn werk, staat nog steeds. Kost me naar schatting twee weken fulltime werk.

Helaas is dat aanbod weliswaar in de bondsraad ter sprake geweest, maar was de reactie zo traag en zo lauw dat ik daar vooralsnog geen tijd in wil steken. Ministeries hebben vertrouwen in mijn cijfer-analyse-werk, dammers blijkbaar niet. Miscommunicatie, angst voor feiten, niet open staan voor voorbeelden, ongegronde angst voor kritiek, ofwel waarom?

Ons belangrijkste probleem lijkt me het ledenaantal. Hoog nodig tijd dat iemand daar eens goed naar kijkt, met activerende stimulerende conclusies, en bovendien een mogelijkheid dat de kans wat lager wordt dat allerlei mensen plotseling onjuiste getallen gaan roepen en daar ook nog beleidsconclusies aan verbinden.

Post Reply