Wie moet Meurs opvolgen?

Post Reply

Wie moet Meurs opvolgen?

Poll ended at Mon Nov 10, 2008 17:56

Niemand, een betere is niet te vinden
3
14%
Maakt niet uit, niemand zal het slechter doen
5
24%
Geert Wilders
5
24%
Een baantjesjager uit de bondsraad
2
10%
Iemand anders nl:
6
29%
 
Total votes: 21

User avatar
Henk de Witt
Posts: 1190
Joined: Sun Dec 14, 2003 22:45

Post by Henk de Witt » Tue Nov 11, 2008 11:45

Hanco Elenbaas wrote:Het zou geweldig zijn als Aart het wil doen! Hij heeft zoveel kwaliteiten. Ik vergat nog zijn enthousiasme over het spel.

Tijdens het Europees veteranenkampioenschap in 2003 in de Bijlmer speelden we een partij waarin een paar merkwaardige finesses voorkwamen. Aart was zó enthousiast over die wendingen dat hij na afloop steeds maar bezig bleef met die partij, overlopend van geestdrift over de schoonheid van het spel.
Hier gaan we mijns inziens alweer de fout in. Ik mag Aart graag en heb veel waardering voor wat hij allemaal doet. Maar is dat voldoende om de bond uit de crisis te halen? De dambond heeft een change nodig waarbij vergeleken de change van Obama kinderspel spel is. Dat vereist iemand met een heldere visie, doorzettingsvermogen, organiseren van een team medewerkers. Daarom is het zaak eerst zorgvuldig na te denken over het profiel.
Alle tot dusver genoemde namen, behalve Van den Hoek en Van Beek, vallen wat mij betreft al af. Gewoon een goeie vent neerzetten als voorzitter is allang niet meer voldoende. Van Beek en Van den Hoek hebben een verleden als KNDB-voorzitter resp. FMJD-voorzitter. Dat zou hen in de weg kunnen zitten. Reden om eens verder te kijken. Fred Versteeg moet zeker genoemd worden. Hij heeft visie, inspireert, heeft de grootste club van Nederland tot stand gebracht, is een uitstekende fondsenwerver, gaat zeer goed met mensen om en steunt diverse activiteiten buiten zijn eigen club zoals de Damacademie. Maar of Freds broze gezondheid het toelaat is de vraag.

Wat betreft het netwerk van adviseurs denk ik in ieder geval aan Gerard Kolsloot, Jan van Stigt Thans en Fred Versteeg. Drie intelligente mensen met visie, die aanwijsbaar veel voor de damsport tot stand hebben gebracht.
Voorts denk ik aan moderne grootmeesters als de Nederlandse kampioenen Rob Clerc, Erno Prosman en Kees Thijssen. Zij begrijpen dat de samenleving is veranderd en dat de damsport ook moet veranderen.

User avatar
Hanco Elenbaas
Posts: 18872
Joined: Tue Apr 22, 2003 14:49

Post by Hanco Elenbaas » Tue Nov 11, 2008 12:05

Henk de Witt wrote:
Hanco Elenbaas wrote:Het zou geweldig zijn als Aart het wil doen! Hij heeft zoveel kwaliteiten. Ik vergat nog zijn enthousiasme over het spel.

Tijdens het Europees veteranenkampioenschap in 2003 in de Bijlmer speelden we een partij waarin een paar merkwaardige finesses voorkwamen. Aart was zó enthousiast over die wendingen dat hij na afloop steeds maar bezig bleef met die partij, overlopend van geestdrift over de schoonheid van het spel.
Hier gaan we mijns inziens alweer de fout in. Ik mag Aart graag en heb veel waardering voor wat hij allemaal doet. Maar is dat voldoende om de bond uit de crisis te halen? De dambond heeft een change nodig waarbij vergeleken de change van Obama kinderspel spel is. Dat vereist iemand met een heldere visie, doorzettingsvermogen, organiseren van een team medewerkers. Daarom is het zaak eerst zorgvuldig na te denken over het profiel.
Alle tot dusver genoemde namen, behalve Van den Hoek en Van Beek, vallen wat mij betreft al af. Gewoon een goeie vent neerzetten als voorzitter is allang niet meer voldoende. Van Beek en Van den Hoek hebben een verleden als KNDB-voorzitter resp. FMJD-voorzitter. Dat zou hen in de weg kunnen zitten. Reden om eens verder te kijken. Fred Versteeg moet zeker genoemd worden. Hij heeft visie, inspireert, heeft de grootste club van Nederland tot stand gebracht, is een uitstekende fondsenwerver, gaat zeer goed met mensen om en steunt diverse activiteiten buiten zijn eigen club zoals de Damacademie. Maar of Freds broze gezondheid het toelaat is de vraag.

Wat betreft het netwerk van adviseurs denk ik in ieder geval aan Gerard Kolsloot, Jan van Stigt Thans en Fred Versteeg. Drie intelligente mensen met visie, die aanwijsbaar veel voor de damsport tot stand hebben gebracht.
Voorts denk ik aan moderne grootmeesters als de Nederlandse kampioenen Rob Clerc, Erno Prosman en Kees Thijssen. Zij begrijpen dat de samenleving is veranderd en dat de damsport ook moet veranderen.
Theo van den Hoek en Wouter van Beek hebben al lang en breed kunnen aantonen dat zij volledig ongeschikt zijn voor het voorzitterschap van een dambond. Onopgeloste conflicten, ontevreden grootmeesters, ledenverlies en onvermogen sponsors aan te trekken blijven de belangrijkste herinneringen aan hun bewindperiode. Als we de damsport definitief de vernieling in willen helpen, moeten we vooral een van die twee voorzitter maken.

Gerard Kolsloot zou een goed alternatief zijn voor Aart Walraven, maar mijn voorkeur blijft uitgaan naar Aart Walraven.

Eric van Dusseldorp
Posts: 4245
Joined: Tue Sep 30, 2003 22:11

Post by Eric van Dusseldorp » Tue Nov 11, 2008 12:07

Aart lijkt me een heel goede kandidaat. Vernieuwingsgezind, maar niet te erg en met respect voor de wensen van 'gewone' dammers. Geen drammer, wellicht een bruggenbouwer. En de man is inderdaad, in tegenstelling tot enkele eerder genoemde namen, volstrekt onbeschadigd.

User avatar
Ajax-fan
Posts: 421
Joined: Thu Jan 22, 2004 09:27

Post by Ajax-fan » Tue Nov 11, 2008 17:19

Hanco Elenbaas wrote:
Henk de Witt wrote:
Hanco Elenbaas wrote:Het zou geweldig zijn als Aart het wil doen! Hij heeft zoveel kwaliteiten. Ik vergat nog zijn enthousiasme over het spel.

Tijdens het Europees veteranenkampioenschap in 2003 in de Bijlmer speelden we een partij waarin een paar merkwaardige finesses voorkwamen. Aart was zó enthousiast over die wendingen dat hij na afloop steeds maar bezig bleef met die partij, overlopend van geestdrift over de schoonheid van het spel.
Hier gaan we mijns inziens alweer de fout in. Ik mag Aart graag en heb veel waardering voor wat hij allemaal doet. Maar is dat voldoende om de bond uit de crisis te halen? De dambond heeft een change nodig waarbij vergeleken de change van Obama kinderspel spel is. Dat vereist iemand met een heldere visie, doorzettingsvermogen, organiseren van een team medewerkers. Daarom is het zaak eerst zorgvuldig na te denken over het profiel.
Alle tot dusver genoemde namen, behalve Van den Hoek en Van Beek, vallen wat mij betreft al af. Gewoon een goeie vent neerzetten als voorzitter is allang niet meer voldoende. Van Beek en Van den Hoek hebben een verleden als KNDB-voorzitter resp. FMJD-voorzitter. Dat zou hen in de weg kunnen zitten. Reden om eens verder te kijken. Fred Versteeg moet zeker genoemd worden. Hij heeft visie, inspireert, heeft de grootste club van Nederland tot stand gebracht, is een uitstekende fondsenwerver, gaat zeer goed met mensen om en steunt diverse activiteiten buiten zijn eigen club zoals de Damacademie. Maar of Freds broze gezondheid het toelaat is de vraag.

Wat betreft het netwerk van adviseurs denk ik in ieder geval aan Gerard Kolsloot, Jan van Stigt Thans en Fred Versteeg. Drie intelligente mensen met visie, die aanwijsbaar veel voor de damsport tot stand hebben gebracht.
Voorts denk ik aan moderne grootmeesters als de Nederlandse kampioenen Rob Clerc, Erno Prosman en Kees Thijssen. Zij begrijpen dat de samenleving is veranderd en dat de damsport ook moet veranderen.
Theo van den Hoek en Wouter van Beek hebben al lang en breed kunnen aantonen dat zij volledig ongeschikt zijn voor het voorzitterschap van een dambond. Onopgeloste conflicten, ontevreden grootmeesters, ledenverlies en onvermogen sponsors aan te trekken blijven de belangrijkste herinneringen aan hun bewindperiode. Als we de damsport definitief de vernieling in willen helpen, moeten we vooral een van die twee voorzitter maken.

Gerard Kolsloot zou een goed alternatief zijn voor Aart Walraven, maar mijn voorkeur blijft uitgaan naar Aart Walraven.
Sorry dat ik je enthousiasme ff moet temperen, maar Aart heeft misschien veel bereikt als voorzitter van de stichting damevenementen Zeeland en kan dus goed grote toernooien organiseren, maar als voorzitter van de PZDB heeft hij niet kunnen voorkomen dat het ledenaantal gedaald is en het jeugdledenaantal is zelfs drastisch achteruit gelopen. Het jeugdgroepje onder leiding van Bennie Provoost is niet veel meer van over. Juist deze onderwerpen zijn uitermate belangrijk op een moment dat het ledenaantal van de KNDB drastisch achteruit loopt. Als voorzitter om toernooien te organiseren is hij misschien geschikt, maar als leider (lijder?) van de KNDB komt meer kijken, en het is dus de vraag of hij wel de juiste kandidaat is.
Graag dus ff een beetje meer onderzoek doen voordat je zo enthousiast gaat lopen roepen en mensen hier loopt te beinvloeden (Fred van Amersfoort schrijft bijvoorbeeld dat hij alleen maar positieve verhalen hoort, maar dat komt omdat jij hier het helemaal vol spamt met positieve berichten over Aart terwijl je hem verder waarschijnlijk niet zo goed kent van dichtbij. Daarnaast post bijna niemand hier negatieve berichten over iemand anders (iedereen heeft zijn goede en slechte kanten, en je dient elkaar in waarde te laten), alleen jij doet dat (over v/d Hoek en van Beek en nog een aantal anderen in andere draden) en aangezien jij een en al positief bent over Aart, zijn er geen negatieve berichten te lezen hier).
Last edited by Ajax-fan on Tue Nov 11, 2008 17:43, edited 2 times in total.

User avatar
Kosmos
Posts: 7564
Joined: Mon Sep 29, 2003 15:21
Real name: Tj. Goedemoed
Location: Ktar
Contact:

Post by Kosmos » Tue Nov 11, 2008 17:25

Ik zie zelf maar een oplossing. Obama moet de nieuwe voorzitter worden.
Als je de financiele crisis van de VS vergelijkt met de crisis van het dalende ledenaantal in de damwereld, dan is de damwereld een oase vergeleken bij de onheelbare boedel in de VS, volkomen leeggeroofd door de Fed en zijn bankiers.
Obama zal de damwereld veranderen. Eerst dient er een mentaliteitsverandering te komen. Geloof in de goede zaak zal worden bijgebracht op lokale ontmoetingen:

Can we save the draughts world?
Yes we can!
Can we become more attractive?
Yes we can!
Can we attract more players?
Yes, we can!
Can we attract more sponsors?
Yes, we can!
Can we see ourself with the eyes of a non-draugths-player?
Yes, we can!
Can we unite to modernise?
Yes, we can!
Can we kick it?
Yes we can!
Can we kick it?
yes we can!
Can we kick it?
Yes, we can!
http://www.youtube.com/watch?v=nG6ePiRP ... re=related
Zelfs Varkentje Fred zal na deze speech iets aardigs zeggen.... Change we need!
Heaven is no location, but a state of mind

Fred van Amersfoort
Posts: 1780
Joined: Sun Nov 02, 2003 17:13

Post by Fred van Amersfoort » Tue Nov 11, 2008 17:42

Natuurlijk Kosmos. Verandering kan soms goed zijn. Ik zal in ieder geval zelf eens een tijdje proberen wat positiever te zijn. PROBEREN. En Ajax-fan, Walraven is een optie maar als je betere mensen weet, prima. Ik noemde al een keer Van den Borst, lijkt me verrassende mogelijkheid.

User avatar
Ajax-fan
Posts: 421
Joined: Thu Jan 22, 2004 09:27

Post by Ajax-fan » Tue Nov 11, 2008 18:09

Fred van Amersfoort wrote:Natuurlijk Kosmos. Verandering kan soms goed zijn. Ik zal in ieder geval zelf eens een tijdje proberen wat positiever te zijn. PROBEREN. En Ajax-fan, Walraven is een optie maar als je betere mensen weet, prima. Ik noemde al een keer Van den Borst, lijkt me verrassende mogelijkheid.
Het is moeilijk om een geschikte kandidaat te vinden in de damwereld, omdat veel mensen liever zelf dammen en dus geen tijd willen besteden aan een voorzitterschap, iemand van buitenaf kan dus best een optie zijn, als hij wel iets van dammen af weet.
Ik ga geen namen noemen, omdat ik veel personen niet van dichtbij ken. Pas als je ze van redelijk dichtbij kent kun je ze beoordelen denk ik. Het verbaasd mij dan ook hoe enthousiast mensen over een persoon kunnen zijn, terwijl ze bij lange na de helft niet weten over iemand, vaak wordt er maar iets geroepen hier op het Forum zonder na te denken, zoiets kun je natuurlijk niet serieus nemen. Als men de bondsraad serieus wilt helpen, steekt men er iets meer tijd in voordat men gaat roepen.
Ik reageerde omdat ik het nodig vond het enthousiasme te temperen. Als bondsraadleden al dat positieve lezen, kunnen ze beinvloed worden (wat bij Eric v. Dusseldorp al gebeurd lijkt ongeveer), zonder de feiten te kennen en dat hoort niet aangezien ze zeggenschap hebben over wie de nieuwe voorzitter moet worden (dat staat tenminste in het artikel op de KNDB-site over het aftreden van Haitze). Bondsraadleden lezen het Forum en als men ze serieus wilt helpen, noemt men feiten waar ze iets mee kunnen, ipv te gaan schreeuwen wie ze zelf geweldig vinden, daar heb je niet zoveel aan.
Verder lijkt met het geen gek idee van Henk de Witt om eerst een schets te maken van de persoon die je zoekt. Als je weet wat je zoekt, vind je het toch wat makkelijker over het algemeen...

User avatar
Henk de Witt
Posts: 1190
Joined: Sun Dec 14, 2003 22:45

Post by Henk de Witt » Tue Nov 11, 2008 18:31

Hanco Elenbaas wrote:Theo van den Hoek en Wouter van Beek hebben al lang en breed kunnen aantonen dat zij volledig ongeschikt zijn voor het voorzitterschap van een dambond. Onopgeloste conflicten, ontevreden grootmeesters, ledenverlies en onvermogen sponsors aan te trekken blijven de belangrijkste herinneringen aan hun bewindperiode. Als we de damsport definitief de vernieling in willen helpen, moeten we vooral een van die twee voorzitter maken.
Jouw aversie tegen Van den Hoek en Van Beek dateert nog uit de oude tijd toen Pieter Hildering aspiraties had en jij als Pieters pittbul iedereen in de kuiten beet die zijn weg omhoog in de weg konden staan. Ik moet zeggen dat Pieters slogan destijds zeer goed was: 'Dammen moet sexy worden'. Welnu Pieter heeft zijn kans ruimschoots gehad en uiteindelijk heeft de berg Hildering een piepklein plusje gebaard. Nou vooruit, we doen er nog een minnetje bij. Te sexy voor teletekst, die de plusjes meestal weglaat. Hoe dan ook, het tijdperk Pieter is voorbij, je hoeft dus niet meer te bijten.

Van den Hoek en Van Beek zijn intelligente, hoog opgeleide kerels met enorme energie en bestuurlijke ervaring. Zij weten wat er in de damwereld te koop is, hebben ideeën en leidinggevende capaciteiten.

De dambond is het achterlijke broertje in de sportwereld. Om een beetje bij te trekken is er werkelijk ongelooflijk veel werk aan de winkel. Dit stelt hoge eisen aan de toekomstige voorzitter. Het vertrek van Meurs biedt een gouden kans. Misschien wel de allerlaatste kans. Het grote gevaar is dat vanuit het 'vriendencircuit' een naam wordt gedropt, er weer snel even iemand benoemd wordt, zodat men op de oude voet kan doorgaan en allerlei kleine belangetjes worden veiliggesteld. Dan kunnen we het verder schudden.

Dat bevalt mij ook niet aan al die namen die hier op het forum worden genoemd. Van bijna niemand van die genoemden heb ik ooit een publicatie met inhoud en visie gezien. Daarom is het veel belangrijker om te inventariseren wat er allemaal moet gebeuren. Dat betekent veel gesprekken voeren met mensen. Daarna kan een profielschets gemaakt worden om vervolgens een geschikte kandidaat te zoeken.

User avatar
DeletedProfile
Posts: 179
Joined: Sat Sep 20, 2003 11:04

Post by DeletedProfile » Tue Nov 11, 2008 18:34

Vd Borst zou inderdaad fantastisch zijn, doch hij zal niet willen denk ik.
John houdt niet zo van de dampolitiek.

User avatar
Hanco Elenbaas
Posts: 18872
Joined: Tue Apr 22, 2003 14:49

Post by Hanco Elenbaas » Tue Nov 11, 2008 19:18

Henk de Witt wrote:
Hanco Elenbaas wrote:Theo van den Hoek en Wouter van Beek hebben al lang en breed kunnen aantonen dat zij volledig ongeschikt zijn voor het voorzitterschap van een dambond. Onopgeloste conflicten, ontevreden grootmeesters, ledenverlies en onvermogen sponsors aan te trekken blijven de belangrijkste herinneringen aan hun bewindperiode. Als we de damsport definitief de vernieling in willen helpen, moeten we vooral een van die twee voorzitter maken.
Jouw aversie tegen Van den Hoek en Van Beek dateert nog uit de oude tijd toen Pieter Hildering aspiraties had en jij als Pieters pittbul iedereen in de kuiten beet die zijn weg omhoog in de weg konden staan. Ik moet zeggen dat Pieters slogan destijds zeer goed was: 'Dammen moet sexy worden'. Welnu Pieter heeft zijn kans ruimschoots gehad en uiteindelijk heeft de berg Hildering een piepklein plusje gebaard. Nou vooruit, we doen er nog een minnetje bij. Te sexy voor teletekst, die de plusjes meestal weglaat. Hoe dan ook, het tijdperk Pieter is voorbij, je hoeft dus niet meer te bijten.

Van den Hoek en Van Beek zijn intelligente, hoog opgeleide kerels met enorme energie en bestuurlijke ervaring. Zij weten wat er in de damwereld te koop is, hebben ideeën en leidinggevende capaciteiten.

De dambond is het achterlijke broertje in de sportwereld. Om een beetje bij te trekken is er werkelijk ongelooflijk veel werk aan de winkel. Dit stelt hoge eisen aan de toekomstige voorzitter. Het vertrek van Meurs biedt een gouden kans. Misschien wel de allerlaatste kans. Het grote gevaar is dat vanuit het 'vriendencircuit' een naam wordt gedropt, er weer snel even iemand benoemd wordt, zodat men op de oude voet kan doorgaan en allerlei kleine belangetjes worden veiliggesteld. Dan kunnen we het verder schudden.

Dat bevalt mij ook niet aan al die namen die hier op het forum worden genoemd. Van bijna niemand van die genoemden heb ik ooit een publicatie met inhoud en visie gezien. Daarom is het veel belangrijker om te inventariseren wat er allemaal moet gebeuren. Dat betekent veel gesprekken voeren met mensen. Daarna kan een profielschets gemaakt worden om vervolgens een geschikte kandidaat te zoeken.
Als ik ooit 'Pieters pitbull' ben geweest dan deed ik mijn werk kennelijk niet goed want hij heeft zich regelmatig bij mij beklaagd en Alexander Presman verschillende keren opdracht gegeven stukjes over Van Beek te verwijderen, terwijl daarin juist belangwekkend feitenmateriaal over Van Beek's voorzitterschap van de FMJD te vinden was. Pieter is zelf pitbull genoeg, zoals bijvoorbeeld Anatoli Gantwarg aan den lijve mag ondervinden.

Naar mijn idee blijft Aart Walraven de belangrijkste kandidaat, maar ik kan me nauwelijks voorstellen dat Aart een kans maakt, omdat het nou eenmaal wemelt van de baantjesjagers die hun halve leven al dromen van een positie als KNDB-voorzitter. Aart is niet zo'n lobbyist, maar heeft jarenlange ervaring als topambtenaar in kleinere gemeentes en ook als organisator van grootmeestertoernooien met een alternatieve puntentelling. Hij is een vriendelijke man, die met een warme lach mensen kan interesseren voor het remiseprobleem in het grootmeesterdamspel. Daarmee is hij een aangename uitzondering vergeleken bij de vernieuwers die continu dreigen met hel en verdoemenis en aan wie we de maar niet tot rust komende conflicten te danken hebben die zijn ontstaan in 2003 toen het damwereldje niet zomaar accoord ging met het door een achterdeur introduceren van een geheel nieuwe, alternatieve puntentelling.

Een van de weinigen die in staat is om de damwereld weer te verenigen is Aart Walraven. Maar het lijkt vrijwel zeker dat Aart geruisloos gepasseerd zal worden door de lobbyisten.

edit: nog een opvallende mening over de Aart Walraventelling:
Ik zie de Walraven-telling niet als oplossing voor een vermeend remise-probleem, maar ik zie het als een leuke alternatieve telling om een ANDERE ranglijst te krijgen. De ene remise is dus net iets meer remise dan een andere remise door de Aart Walraventelling. En DAT is winst. Je hebt er de remise niet mee uitgebannen, want daarvoor bestond m.i. nl. al GEEN reden; er is immers geen remise-probleem!!

Dat door remises de ranglijsten eentonig worden is hooguit vervelend en dat los je nu dus op.
Last edited by Hanco Elenbaas on Tue Nov 11, 2008 19:59, edited 1 time in total.

User avatar
Nescio
Posts: 310
Joined: Sat May 29, 2004 20:14
Location: Schiedam
Contact:

Post by Nescio » Tue Nov 11, 2008 19:58

Hanco Elenbaas wrote:Naar mijn idee blijft Aart Walraven de belangrijkste kandidaat, maar ik kan me nauwelijks voorstellen dat Aart een kans maakt, omdat het nou eenmaal wemelt van de baantjesjagers die hun halve leven al dromen van een positie als KNDB-voorzitter.
Hanco, even voor iemand die zich totaal niet bezighoudt met deze zaken: wie versta je onder de baantjesjagers? Volgens mij is het iedere keer weer erg lastig om iemand te vinden als er iemand opstapt.
Behalve den man die de Sarphatistraat de mooiste plek van Europa vond, heb ik nooit een wonderlijker kerel gekend dan den uitvreter.

User avatar
Hanco Elenbaas
Posts: 18872
Joined: Tue Apr 22, 2003 14:49

Post by Hanco Elenbaas » Tue Nov 11, 2008 20:04

Nescio wrote:
Hanco Elenbaas wrote:Naar mijn idee blijft Aart Walraven de belangrijkste kandidaat, maar ik kan me nauwelijks voorstellen dat Aart een kans maakt, omdat het nou eenmaal wemelt van de baantjesjagers die hun halve leven al dromen van een positie als KNDB-voorzitter.
Hanco, even voor iemand die zich totaal niet bezighoudt met deze zaken: wie versta je onder de baantjesjagers? Volgens mij is het iedere keer weer erg lastig om iemand te vinden als er iemand opstapt.
Laat ik maar geen namen noemen Hans. Voor het voorzitterschap van de KNDB staan ze in de rij, heb ik de afgelopen 35 jaar kunnen zien. Wijlen Wim Jurg kon daar vele anekdotes over uit zijn mouw schudden.
Maar misschien heb je gelijk en is de animo afgenomen. Des te beter, want in dat geval maakt Aart meer kans.

User avatar
Hanco Elenbaas
Posts: 18872
Joined: Tue Apr 22, 2003 14:49

Post by Hanco Elenbaas » Tue Nov 11, 2008 21:45

Ajax-fan wrote:Sorry dat ik je enthousiasme ff moet temperen, maar Aart heeft misschien veel bereikt als voorzitter van de stichting damevenementen Zeeland en kan dus goed grote toernooien organiseren, maar als voorzitter van de PZDB heeft hij niet kunnen voorkomen dat het ledenaantal gedaald is en het jeugdledenaantal is zelfs drastisch achteruit gelopen. Het jeugdgroepje onder leiding van Bennie Provoost is niet veel meer van over. Juist deze onderwerpen zijn uitermate belangrijk op een moment dat het ledenaantal van de KNDB drastisch achteruit loopt.
Als ik juist geïnformeerd ben, heeft de jeugdige Rentmeester hoogstpersoonlijk tegengehouden dat Bennie Provoost dit jaar voor een zeer gering bedragje terugkwam bij PWG. En nu ligt het aan Aart Walraven dat Bennie's jeugdgroepje niet meer bloeit? Ongelooflijk!
De Stentor, dinsdag 19 september 2006

Oud-secretaris Ruurlo even terug

van onze correspondent


Image
Oud-gemeentesecretaris Aart Walraven was gisteravond te gast bij zijn oude Damclub Ruurlo.
Hij maakte het zichzelf niet gemakkelijk: hij ging een simultaanwedstrijd aan met dertien
tegenstanders. Foto HENK BRAAKHEKKE


19 SEPTEMBER 2006 - RUURLO - Het was gisteravond een alleraardigst weerzien in Ruurlo. Mooie herinneringen kwamen weer bovendrijven. Oud-gemeentesecretaris Aart Walraven (64) van de voormalige gemeente Ruurlo was speciaal vanuit zijn Zeeuwse woonplaats Zoutelande voor een simultaanwedstrijd naar de Achterhoek gekomen om tegen leden en niet-leden van Damclub Ruurlo de spelen.

Dertien tegenstanders durfden in eetcafé De Pimpelhof de strijd aan met de voormalige ‘topspeler’ van Damclub Ruurlo. Van 1983 tot 1989 was Walraven gemeentesecretaris van Ruurlo. Hij werd na zijn benoeming in Ruurlo direct lid van de plaatselijke damclub om later over te stappen naar de veel hoger spelende Damclub Vorden (DCV). Momenteel komt Walraven uit voor de hoofdmacht van damclub PWG uit ’s Gravenpolder dat op het één na hoogste landelijke niveau speelt. De Zeeuw, die na Ruurlo gemeentesecretaris in Zierikzee werd, onderhoudt nog steeds de nodige privé contacten met Ruurloërs. Walraven was dan ook vereerd dat hij door de twee jaar geleden heropgerichte Damclub Ruurlo was uitgenodigd voor een simultaanwedstrijd. ‘Het resultaat is vanavond van ondergeschikt belang. Het speelplezier is veel belangrijker. Als deze avond bijdraagt tot een grote aanwas van leden dan is wat mij betreft de avond al geslaagd en heeft die voldaan aan de doelstelling’, zo liet Walraven vooraf enthousiast zijn tegenstanders weten.Naast een aantal leden van Damclub Ruurlo, dat puur op recreatief niveau speelt, schoven ook bondsspelers van Damclub Hengelo voor de wedstrijd aan.

User avatar
Ajax-fan
Posts: 421
Joined: Thu Jan 22, 2004 09:27

Post by Ajax-fan » Tue Nov 11, 2008 23:05

Hanco Elenbaas wrote:
Ajax-fan wrote:Sorry dat ik je enthousiasme ff moet temperen, maar Aart heeft misschien veel bereikt als voorzitter van de stichting damevenementen Zeeland en kan dus goed grote toernooien organiseren, maar als voorzitter van de PZDB heeft hij niet kunnen voorkomen dat het ledenaantal gedaald is en het jeugdledenaantal is zelfs drastisch achteruit gelopen. Het jeugdgroepje onder leiding van Bennie Provoost is niet veel meer van over. Juist deze onderwerpen zijn uitermate belangrijk op een moment dat het ledenaantal van de KNDB drastisch achteruit loopt.
Als ik juist geïnformeerd ben, heeft de jeugdige Rentmeester hoogstpersoonlijk tegengehouden dat Bennie Provoost dit jaar voor een zeer gering bedragje terugkwam bij PWG. En nu ligt het aan Aart Walraven dat Bennie's jeugdgroepje niet meer bloeit? Ongelooflijk!
Hahahahahahahaha. Ben benieuwd naar je bron, durf je die prijs te geven? Bij PWG stemmen we altijd nog over zulke besluiten op een ledenvergadering, en bijna de gehele vergadering was tegen, inclusief nog een aanwezige eerste teamspeler, dus dan heb ik het opeens gedaan in mijn eentje (zit niet eens in het bestuur), mooie boel is dat. Dit is trouwens allemaal in notulen vastgelegd, dus het staat gewoon op papier dat het zo gegaan is.
En het ligt misschien niet aan Aart Walraven alleen dat Bennie's jeugdgroepje niet meer bloeit (dat heb ik ook nooit gezegd, zeg dat het onder zijn leiding gebeurt is, dus hij heeft er ook weinig aan gedaan om het te voorkomen, goed lezen!), want dat kan aan vele andere factoren liggen, meer het is wel een feit dat het jeugddammen in Zeeland keihard achteruit loopt onder leiding van Aart, en dat baart wel zorgen. En dat is gewoon een feit dat ik hier noem, en volgens mij is de jeugdafdeling van de KNDB belangrijk en dus in dat verband noem ik dat feit, ik denk gewoon dat het belangrijk is om te weten, meer niet. Als je iemand niet eens meer kritisch mag beoordelen weet ik niet waarom dit nog een forum heet.
Maar tja zo'n reactie had ik wel van je kunnen verwachten. Ten slotte ben jij de dictator van het forum: jij beslist wie je kritisch mag beoordelen en jij probeert mensen te beschadigen (die iets lelijks zeggen over personen die helemaal geweldig zijn in jouw ogen) door van alles te roepen (en soms nog onjuiste dingen ook) zonder je informatie na te gaan, zonder argumentatie of bronvermelding erbij. Inhoudelijk zul je nooit reageren.
Als je nog eens informatie krijgt, denk dan eerst eens na of het wel kan kloppen voor je het meteen op het forum zet.

User avatar
Hanco Elenbaas
Posts: 18872
Joined: Tue Apr 22, 2003 14:49

Post by Hanco Elenbaas » Tue Nov 11, 2008 23:22

Ajax-fan wrote:
Hanco Elenbaas wrote:
Ajax-fan wrote:Sorry dat ik je enthousiasme ff moet temperen, maar Aart heeft misschien veel bereikt als voorzitter van de stichting damevenementen Zeeland en kan dus goed grote toernooien organiseren, maar als voorzitter van de PZDB heeft hij niet kunnen voorkomen dat het ledenaantal gedaald is en het jeugdledenaantal is zelfs drastisch achteruit gelopen. Het jeugdgroepje onder leiding van Bennie Provoost is niet veel meer van over. Juist deze onderwerpen zijn uitermate belangrijk op een moment dat het ledenaantal van de KNDB drastisch achteruit loopt.
Als ik juist geïnformeerd ben, heeft de jeugdige Rentmeester hoogstpersoonlijk tegengehouden dat Bennie Provoost dit jaar voor een zeer gering bedragje terugkwam bij PWG. En nu ligt het aan Aart Walraven dat Bennie's jeugdgroepje niet meer bloeit? Ongelooflijk!
Hahahahahahahaha. Ben benieuwd naar je bron, durf je die prijs te geven? Bij PWG stemmen we altijd nog over zulke besluiten op een ledenvergadering, en bijna de gehele vergadering was tegen, inclusief nog een aanwezige eerste teamspeler, dus dan heb ik het opeens gedaan in mijn eentje (zit niet eens in het bestuur), mooie boel is dat. En het ligt misschien niet aan Aart Walraven alleen dat Bennie's jeugdgroepje niet meer bloeit (dat heb ik ook nooit gezegd, zeg dat het onder zijn leiding gebeurt is, dus hij heeft er ook weinig aan gedaan om het te voorkomen, goed lezen!), want dat kan aan vele andere factoren liggen, meer het is wel een feit dat het jeugddammen in Zeeland keihard achteruit loopt onder leiding van Aart, en dat baart wel zorgen. En dat is gewoon een feit dat ik hier noem, en volgens mij is de jeugdafdeling van de KNDB belangrijk en dus in dat verband noem ik dat feit, ik denk gewoon dat het belangrijk is om te weten, meer niet. Als je iemand niet eens meer kritisch mag beoordelen weet ik niet waarom dit nog een forum heet.
Maar tja zo'n reactie had ik wel van je kunnen verwachten. Ten slotte ben jij de dictator van het forum: jij beslist wie je kritisch mag beoordelen en jij probeert mensen te beschadigen door van alles te roepen (en soms nog onjuiste dingen ook) zonder je informatie na te gaan, zonder argumentatie of bronvermelding erbij.
Als je nog eens informatie krijgt, denk dan eerst eens na of het wel kan kloppen voor je het meteen op het forum zet.
Als ik een goede dictator zou zijn, zou jij hier niet meer kunnen kakelen, maar zoals je merkt wordt dat je door niemand onmogelijk gemaakt, hoezeer ik ook een hekel heb aan Ajax en vrijwel alles wat daar achteraan dweilt.

De relatie tussen Bennie's niet meer voor PWG spelen en het verval van Bennie's jeugdgroepje in Zeeland zal voor menigeen minder onduidelijk zijn dan voor jou. Jeugdbeleid is ook niet de belangrijkste zorg voor de KNDB-voorzitter, omdat die tak al jarenlang wordt beheerd door allerlei bekwame personen die om hun beleid voort te zetten niet gestimuleerd hoeven te worden door de nieuwe voorzitter.

Maar ik begrijp dat het een groot gemis zal zijn voor de damprovincie Zeeland als Aart Walraven de nieuwe KNDB-voorzitter wordt en dat jij dus alle reden hebt om zoveel mogelijk de negatieve kanten van damvoorzitter Walraven te belichten.

Misschien wil Aart niet eens meer nu jij hem je aardappelmesje in zijn rug hebt gestoken?

Post Reply